Skocz do zawartości
IGNORED

Problem z dociskiem C. E. C BD-3200


gogiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Posiadam gramofon jak w temacie. 

Pomyślałem sobie że dokupię docisk gramofonowy w celu lepszego grania. Po założeniu docisku zaczyna być słyszalny dźwięk obcierania w jednym miejscu a po ściągnięciu docisku dźwięk ten znika. Wydaje mi się że jest to związane z zawieszenie subchassis. Czy można jakoś zniwelować ten dźwięk ocierania? Jedno znam nie zakładać docisku😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, gogiel napisał:

Czy można jakoś zniwelować ten dźwięk ocierania? Jedno znam nie zakładać docisku😁

Można. Trzeba popsuć ten gramofon i odpowiednio utwardzić pływające zawieszenie.

Nie polecam 😟

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
To już jest ekstrymalne wyjscie 
Ja koniecznie chcesz mieć docisk to poszukaj lekkiego zaciskanego na trzpieniu.
Ja mam nakręcany na szpindel i zakręcam go raz na 50 płyt.
Po prostu mi sie nie chce :-/



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest jedno "ale"- dociski przeważnie nie działają. Są oczywiście przypadku, gdy taki może pomóc, ale jak często płytę - miskę kładziemy "dnem" do góry? Gdy będzie położona odwrotnie, nic nie pomoże żaden docisk (oprócz ekstremalnie ciężkiego ringu), podobnie będzie dla płyt wykrzywionych walcowo, brzegiem w górę. Dociski centralne są po prostu zbyt małe.

Sprawdziłem, pozbyłem się wszystkich docisków. To tylko "ozdobniki".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, gogiel napisał:

Czyli jest praktycznie bezużyteczny i jeszcze może osłabiać napęd? 

Porównaj średnicę docisku do płyty. W dodatku większość nierówności jest w polu, do którego docisk nie ma dostępu. Jedynym dociskiem, który jest skuteczny, to "outer ring", ale niewiele gramofonów jest w stanie wytrzymać stałą eksploatację z nim na talerzu- wymaga wręcz pancernego łożyska. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, porlick napisał:

Porównaj średnicę docisku do płyty. W dodatku większość nierówności jest w polu, do którego docisk nie ma dostępu. Jedynym dociskiem, który jest skuteczny, to "outer ring", ale niewiele gramofonów jest w stanie wytrzymać stałą eksploatację z nim na talerzu- wymaga wręcz pancernego łożyska. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Demonizujesz

Smar trzeba tylko dać odpowiednio wysokiej klasy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, ASURA napisał:

Demonizujesz

Smar trzeba tylko dać odpowiednio wysokiej klasy

I jak dasz dobry smar, to łożysko bez przyspieszonego zużycia wytrzyma dodatkowy kilogram, czy dwa?

A jak kolega pisał na początku zawieszenie chassis siadzie? 

Powtórzę dla pewnosci- outer ring to dobre rozwiązanie, ale dla NIELICZNYCH konstrukcji, które są zdolne go wytrzymać. Na pewno nie dla dla gramofonu klasy nawet średniej, bo nikt takich nie konstruował pod kątem dodatkowego, tak dużego obciążenia talerza.

55 minut temu, Bartek Bartoszewski napisał:

Do miękko zawieszonego tt to polecam lekki zakręcany .

Chcesz się BAWIĆ dociskiem, skorzystaj z rady powyżej. I nawet ten zakręcamy nie nada się do niektórych gramofonów. Mam Duala, którego trzpień jest częściowo stożkowy i takiemu zakrecanemu dociskowi, po położeniu grubszej plyty nie pozostanie za wiele walca, do którego będzie mógł się złapać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zakręcane które mają całkowicie gładką powierzchnię , mam taki łapie on nawet milimetr wystającego szpindla .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, porlick napisał:

Tylko jest jedno "ale"- dociski przeważnie nie działają. Są oczywiście przypadku, gdy taki może pomóc, ale jak często płytę - miskę kładziemy "dnem" do góry? Gdy będzie położona odwrotnie, nic nie pomoże żaden docisk (oprócz ekstremalnie ciężkiego ringu), podobnie będzie dla płyt wykrzywionych walcowo, brzegiem w górę. Dociski centralne są po prostu zbyt małe.

Sprawdziłem, pozbyłem się wszystkich docisków. To tylko "ozdobniki".

To wszystko prawda.

Jak zwalczyć skutecznie i TANIO (koszt =0zł.) pofalowania i "miskę", gdy odwrócimy strone płyty na "U"

opisałem mój "patent" w wątku "czarna okragła" czy jakoś podobnie, założonym przez Jacka @Bezlitosna Niusia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, porlick napisał:

I jak dasz dobry smar, to łożysko bez przyspieszonego zużycia wytrzyma dodatkowy kilogram, czy dwa?

Oczywiście, przy prostszym napędzie paskowym widać na stroboskopie  jak po wymianie smaru prędkość obrotowa talerza wzrasta przy tych samych nastawach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat, to już się powinien wypowiedzieć producent danego gramofonu i najczęściej to robi- jeśli nie w instrukcji obsługi, to na pewno w serwisowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dotarł do wypowiedzi głównego specjalisty Thorensa na temat ciężkich docisków i ich wpływu na pracę gramofonu. 

Cytat zamieściłem na audiomaniacy.pl

Moje wnioski są nastepujace- brzmieniowo ciężki docisk osadza dźwięk i scenę. Poprawia się też szybkość i twardość basu.

Natomiast bez docisku dźwiek zyskuje na zwiewności i szybkości. 

Z dociskiem pojawia się problem dobrego paska i konieczności każdorazowej regulacji sprężyn chyba że decydujemy się na bycie na stałe z dociskiem lub bez.

Natomiast jeśli chodzi o równanie płyt to chyba jakieś nieporozumienie. Docisk nie ma równać płyt tylko poprawiać brzmienie i tyle. Oczywiście coś tam minimalnie przy okazji wyrówna, ok cieszmy się z tego. Chodzi jednak o poprawę/zmianę brzmienia podobnie jak w przypadku maty czy kabli.

PS jeśli będziecie mieli problem z odnalezieniem mojego cytatu na sąsiednim forum to dajcie znać zamieszcze tutaj.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.01.2023 o 14:08, porlick napisał:

Czarna klamra biurowa?

Działa- jak słusznie piszesz, w tym jednym przypadku. Podobnie, jak zakręcane dociski.

Nie to nie to.

Musisz się w tamym wątku cofnąć o kilka stron od ostatniego wpisu.

"Klamerka biurowa" przecież nie pomoże przy "misce w stanie U" czy pofalowaniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@porlick

Wątek "Czarna, okrągła" dostał UP.

Tam - od wpisu nr. 521 - w sprawie pofalowań i miski U.

🙂

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Audroc napisał:

Chodzi jednak o poprawę/zmianę brzmienia podobnie jak w przypadku maty czy kabli.

W przypadku maty, czy "kabli", jak to niefachowo ująłeś, chodzi o niepsucie dzwieku- czy nietworzenieniem, bądź pozbyciem się ładunków statycznych (najlepsze są maty z gumy przewodzącej), czy wykorzystaniem w maksymalny sposób sygnału i odstęp od zakłóceń przez dobre ekranowanie i niska pojemność przewodu- bardzo ważna zwłaszcza w przypadku wkładek MC. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, iro III napisał:

@porlick

Wątek "Czarna, okrągła" dostał UP.

Tam - od wpisu nr. 521 - w sprawie pofalowań i miski U.

🙂

Przejrzałem, szprytne;)

Coś a'la klipsy do antyramy. Pomysł niczego sobie, tylko zawiedzeni będą właściciele gramofonów napędzanych paskiem opasującym talerz. ☹️

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, porlick napisał:

zawiedzeni będą właściciele gramofonów napędzanych paskiem opasującym talerz. ☹️

..."nobody's perfect" 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, iro III napisał:

Klamerka biurowa" przecież nie pomoże przy "misce w stanie U"

Na jedną stronę pomoże , 🙂i sprawdza się jako docisk .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.01.2023 o 07:36, porlick napisał:

W przypadku maty, czy "kabli", jak to niefachowo ująłeś, chodzi o niepsucie dzwieku- czy nietworzenieniem, bądź pozbyciem się ładunków statycznych (najlepsze są maty z gumy przewodzącej), czy wykorzystaniem w maksymalny sposób sygnału i odstęp od zakłóceń przez dobre ekranowanie i niska pojemność przewodu- bardzo ważna zwłaszcza w przypadku wkładek MC. 

No tak to można napisać że żadne kable na świecie nie grają, tylko zajmują się lepszym przewodzeniem prądu. Albo się zgadzamy na pewne frazesy i złoto albo pustosłowie, albo trzymamy się elektroniki.

A trzymając się elektroniki, czy wogole techniki to nigdy już żaden audiofil na świecie nie posłucha 16 bitowej płyty CD bo nagranie 24 bitowe wg. Teorii zawsze zagra lepiej. Nikt już nigdy nie będzie słuchał płyty winylowej z epoki bo nowa 180 gramowa wg. teorii zawsze zagra lepiej.

W praktyce jest to trochę bardziej skomplikowane. Nie każda mata wogole oddziałuje na ładunki elektrostatyczne, niektóre maty to po prostu dodatkowa warstwą winylu, czy np. skóra albo korek. Czasem chodzi o odizolowanie, czasem o wytłumienie. Natomiast kable połączeniowe w teorii mają dopasowywać impedancję we/wy. W praktyce kabel poprzez różnice od wartości jakie powinien mieć w teorii, właśnie dzięki tym różnicom dodaje wysokich tonów, czy pokrywa dźwięk kocem itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Audroc napisał:

dodaje wysokich tonów

Żaden tego nie zrobi w stopniu słyszalnym, czyli z różnicą powiedzmy 0,5dB bez dodatkowej puszki z filtrem.

Co najwyżej może stłumić, nawet bez dodatkowego filtra, ale tylko w przypadku przewodu o wysokiej pojemności i połączenia gramofonu, szczególnie z wkładką MC.

W przypadku przewodów z dobrego przewodnika (Cu, Ag), oraz urządzeń o std parametrach wyjścia i wejścia, różnice w sygnale mogą wystąpić na dalekim miejscu po przecinku (w dB). Oczywiście zawsze mowa o częstotliwościach akustycznych.

36 minut temu, Audroc napisał:

nie posłucha 16 bitowej płyty CD bo nagranie 24 bitowe wg. Teorii zawsze zagra lepiej

Różnice w realizacji nagrania dźwięku są o wiele większe, jak te wynikające z przejścia od 16 do 24 bitów. Tu praktyka po prostu nie pozostawia na teorii suchej nitki, taka jest różnica między sztuką (nagrana muzyka) i techniką (sposób jej odtworzenia).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
W dniu 29.01.2023 o 07:36, iro III napisał:

@porlick

Wątek "Czarna, okrągła" dostał UP.

Tam - od wpisu nr. 521 - w sprawie pofalowań i miski U.

🙂

 

 

Fajny patent, ale niestety w żadnym moim drapaku się nie sprawdzi 😞 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
W dniu 31.01.2023 o 17:31, porlick napisał:

Żaden tego nie zrobi w stopniu słyszalnym, czyli z różnicą powiedzmy 0,5dB bez dodatkowej puszki z filtrem.

Co najwyżej może stłumić, nawet bez dodatkowego filtra, ale tylko w przypadku przewodu o wysokiej pojemności i połączenia gramofonu, szczególnie z wkładką MC.

W przypadku przewodów z dobrego przewodnika (Cu, Ag), oraz urządzeń o std parametrach wyjścia i wejścia, różnice w sygnale mogą wystąpić na dalekim miejscu po przecinku (w dB). Oczywiście zawsze mowa o częstotliwościach akustycznych.

Różnice w realizacji nagrania dźwięku są o wiele większe, jak te wynikające z przejścia od 16 do 24 bitów. Tu praktyka po prostu nie pozostawia na teorii suchej nitki, taka jest różnica między sztuką (nagrana muzyka) i techniką (sposób jej odtworzenia).

 

No niestety praktyka pokazała że nagrywać w 16 bitach się nie da, ostateczność to 24. To samo odtwarzanie, każdy player w locie zamienia sygnał 16 bitowy na 24 i tyle. Tak naprawdę od wielu lat nikt z nas nie słyszał jak gra natywnie płyta CD, a także nikt w studio natywnie takiej płyty nie nagrał. Blisko były płyty złote płyty  rozprowadzane przeć Maćka Stryjeckiego który nagrywał jak najbliżej parametrów CD, żeby potem zminimalizować ilość zabiegów umożliwiających upakowanie zapisu na 700 MB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.