Skocz do zawartości
IGNORED

dac do ok 50k (nowy lub s/h)


xsnailx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zauważyłem kilkukrotnie, że sprzęty z XLR zazwyczaj lepiej grały po XLR (np monitory studyjne po RCA to może być dramat). Ale z kolei te fajne sprzety, które gdzieś tam usłyszałem i chodzą dalej po głowie, miały RCA i grały.. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
30 minut temu, S0nic napisał:

Zdania są podzielone z tym podwajaniem układu żeby był sygnał zbalansowany. Są producenci którzy robią tylko SE a są tacy gdzie układy są dublowane. I mowa tu o topowych konstrukcjach. 

Osobiście coraz bardziej jestem za tymi SE. 

To o kablu XLR to musisz doczytać, absolutnie tak nie jest. Na YT gdzieś widziałem fajny filmik tłumaczący to zagadnienie, jak znajdę to wrzucę.

Widzisz, można pisać nie nabijając się z drugiej osoby, że czegoś nie wie 😉

 

 

Tak, masz rację w obu kwestiach. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
10 godzin temu, plastik1989 napisał:

A dlaczego? 

Jeśli dwie żyły biegną razem to szum czy zakłócenia które na nie wejdą będą w tej samej fazie i zostaną "skasowane" w urządzeniu bo ono działa na zasadzie różnicy faz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, plastik1989 napisał:

Toteż pisałem, że głośno gdybam i nie do końca czuję temat. 

A dlaczego? 

----

BTW, tak w całkowitym oderwaniu od dyskusji, jednym krótkim zdaniem, jaka jest Twoja opinia. Czy w połączeniach domowego systemu audio, kable długości 1m, jest sens iść system zbalansowany? 

Z moich doświadczeń, wynika, że raczej gra nie warta świeczki - nie licząc wyjątków potweirdzających regułę, zazwyczaj więcej to szkodzi i komplikuje niż pomaga.  

Sporo tego w sieci, więc w skrocie:

1. Połączenia symetryczne. Służy do minimalizacji zakłóceń zewnętrznych. Jest w wiki i w innych miejscach:

„Obwód symetryczny to dwużyłowa linia transmisyjna, w której oba przewody i wszystkie inne obwody podłączone do tego obwodu mają taką samą impedancję w odniesieniu do uziemienia (ziemi) oraz do wszystkich innych linii i przewodów. Celem symetryzacji obwodów jest utrzymanie poziomu zniekształceń równym w obydwu przewodach, co w przypadku pracy w trybie wspólnym spowoduje eliminację tych zakłóceń z sygnału we wzmacniaczu różnicowym”.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Potrzebne są dwie rzeczy - równe impedancje i wejście różnicowe. Nie ma mowy o sygnale, bo połączenie nie zależy od sygnału.

2. Urządzenie "zbalansowane" - generalnie takich urządzeń jak tu wszyscy sobie wyobrażają nie ma, a jeżeli są, to jest to oszustwo. Urządzenia symetryczne stosuje się w celu minimalizacji zakłóceń i sygnału wspólnego, jeżeli taki występuje. Takie układy stosowane są w czułych przedwzmacniaczach oraz urządzeniach, w których zachodzi konieczność likwidacji sygnału wspólnego (np kompresor). Nigdy nie są to dwa całkowicie niezależne układy, bo to w żaden sposób nie likwiduje sygnału wspólnego, są to połączone wzmacniacze różnicowe, które wzmacniają różnice a minimalizują sygnał wspólny. Czyli coś takiego w uproszczeniu:

sym.thumb.jpg.8fd52fc0003aad47e9938803afcf68f5.jpg

Jak widać, nie ma to nic wspólnego z dwoma niezależnymi gałęziami, w każdym stopniu dokonuje się minimalizacja sygnału wspólnego. Nie robi się tego "globalnie" czy "samoczynnie" ani magiczny sposób na skutek podwojenia ilości elementów. Urządzenia symetryczne w rozumieniu audiofilskim najczęściej w ogóle nie działałyby poprawnie.

Układ podobny stosuje się w mostkowych końcówkach mocy w celu wykorzystania napięcia zasilania, ale żadnych dodatkowych korzyści poza możliwością pracy z mniejszym napięciem zasilania to nie daje.

3. Sygnał symetryczny (czyli różnicowy czy jak go zwać) - sygnał, w którym w obu liniach jest to samo w stosunku do masy ale w odwrotnej polaryzacji (w "przeciwfazie") To daje zwiększenie poziomu sygnału przy niezwiększonym napięciu zasilania, czyli wyższą odporność na zakłócenia czy wyższą moc w przypadku końcówek.

4. Czy warto stosować połączenia symetryczne? TAK. Kiedyś większość sprzętu miała zwykłe płaskie wtyczki i nie było problemu pętli mas. Dzisiaj wszędzie są pętle mas, a ludzie zamiast rozwiązywać to jak trzeba dają sobie wciskać voodoo. Problem występuje zawsze, a nasila się przy systemach "rozproszonych" - aktywne monitory, monobloki, coś połączone z komputerem - gdzie urządzenia podpięte są do różnych gniazdek. Połączenia symetryczne pozwalają na odcięcie masy i wciąż przekazują sygnał. Oczywiście, w zależności od konstrukcji, połączenie wejścia z masą jakieś zawsze jest i np. w warunkach estradowych potrzebne są skuteczniejsze rozwiązania, ale nawet jeżeli nie ma kondensatorów i to jest tylko opornik 10k, to w domowych instalacjach na poziomie liniowym wystarcza to do usunięcia skutków. Czy urządzenie musi być "wewnętrznie zbalansowane" - nie, to mogłoby być ewentualnie potrzebne przy małych poziomach sygnału, które w domowym audio występują tylko w przypadku gramofonów. Wszystkie urządzenia pro są niesymetryczne, poza przypadkami kiedy muszą takie być z powodów konstrukcyjnych - ale nie brzmieniowych. Stosuje się symetryzację na wejściu i na wyjściu bo to jest realny zysk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Czy urządzenie musi być "wewnętrznie zbalansowane" - nie, to mogłoby być ewentualnie potrzebne przy małych poziomach sygnału, które w domowym audio występują tylko w przypadku gramofonów. Wszystkie urządzenia pro są niesymetryczne, poza przypadkami kiedy muszą takie być z powodów konstrukcyjnych - ale nie brzmieniowych. Stosuje się symetryzację na wejściu i na wyjściu bo to jest realny zysk.

Super @przemak to wytłumaczyłeś, pozwolę sobie tylko dodać swój punkt widzenia. Dzisiejsze DACi, bo o tym tez jest mowa w wątku, posiadają dynamikę przekraczającą 130dB i poziomy napięć dla najdrobniejszych sygnałów są na poziomie takim samym, lub nawet mniejszym jak te w gramofonie.

Dodatkowo mając do dyspozycji te 32bit i 130dB dynamiki bardzo często mamy w DACach wbudowaną bardzo dobrej klasy,cyfrową regulację głośności, dzięki której mamy możliwość podłączenia do nich bezpośrednio końcówek mocy. Grając z głośnością -40dB, czyli teoretycznie granica kiedy z sygnału 32bit robimy 24bit mamy ograniczony poziom wyjściowy DACa z 2Vrms do 20mVrms.

Jak na to wszystko uzmysłowimy sobie, że w kawałku o dużej dynamice (w naturze dość rzadko występuje) ten poziom maksymalny występuje tylko dla najgłośniejszych fragmentów, to może się okazać, że większość muzyki przenoszona jest przez miliwolty, lub nawet mikrowolty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Sporo tego w sieci, więc w skrocie:

1. Połączenia symetryczne. Służy do minimalizacji zakłóceń zewnętrznych. Jest w wiki i w innych miejscach:

„Obwód symetryczny to dwużyłowa linia transmisyjna, w której oba przewody i wszystkie inne obwody podłączone do tego obwodu mają taką samą impedancję w odniesieniu do uziemienia (ziemi) oraz do wszystkich innych linii i przewodów. Celem symetryzacji obwodów jest utrzymanie poziomu zniekształceń równym w obydwu przewodach, co w przypadku pracy w trybie wspólnym spowoduje eliminację tych zakłóceń z sygnału we wzmacniaczu różnicowym”.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Potrzebne są dwie rzeczy - równe impedancje i wejście różnicowe. Nie ma mowy o sygnale, bo połączenie nie zależy od sygnału.

2. Urządzenie "zbalansowane" - generalnie takich urządzeń jak tu wszyscy sobie wyobrażają nie ma, a jeżeli są, to jest to oszustwo. Urządzenia symetryczne stosuje się w celu minimalizacji zakłóceń i sygnału wspólnego, jeżeli taki występuje. Takie układy stosowane są w czułych przedwzmacniaczach oraz urządzeniach, w których zachodzi konieczność likwidacji sygnału wspólnego (np kompresor). Nigdy nie są to dwa całkowicie niezależne układy, bo to w żaden sposób nie likwiduje sygnału wspólnego, są to połączone wzmacniacze różnicowe, które wzmacniają różnice a minimalizują sygnał wspólny. Czyli coś takiego w uproszczeniu:

sym.thumb.jpg.8fd52fc0003aad47e9938803afcf68f5.jpg

Jak widać, nie ma to nic wspólnego z dwoma niezależnymi gałęziami, w każdym stopniu dokonuje się minimalizacja sygnału wspólnego. Nie robi się tego "globalnie" czy "samoczynnie" ani magiczny sposób na skutek podwojenia ilości elementów. Urządzenia symetryczne w rozumieniu audiofilskim najczęściej w ogóle nie działałyby poprawnie.

Układ podobny stosuje się w mostkowych końcówkach mocy w celu wykorzystania napięcia zasilania, ale żadnych dodatkowych korzyści poza możliwością pracy z mniejszym napięciem zasilania to nie daje.

3. Sygnał symetryczny (czyli różnicowy czy jak go zwać) - sygnał, w którym w obu liniach jest to samo w stosunku do masy ale w odwrotnej polaryzacji (w "przeciwfazie") To daje zwiększenie poziomu sygnału przy niezwiększonym napięciu zasilania, czyli wyższą odporność na zakłócenia czy wyższą moc w przypadku końcówek.

4. Czy warto stosować połączenia symetryczne? TAK. Kiedyś większość sprzętu miała zwykłe płaskie wtyczki i nie było problemu pętli mas. Dzisiaj wszędzie są pętle mas, a ludzie zamiast rozwiązywać to jak trzeba dają sobie wciskać voodoo. Problem występuje zawsze, a nasila się przy systemach "rozproszonych" - aktywne monitory, monobloki, coś połączone z komputerem - gdzie urządzenia podpięte są do różnych gniazdek. Połączenia symetryczne pozwalają na odcięcie masy i wciąż przekazują sygnał. Oczywiście, w zależności od konstrukcji, połączenie wejścia z masą jakieś zawsze jest i np. w warunkach estradowych potrzebne są skuteczniejsze rozwiązania, ale nawet jeżeli nie ma kondensatorów i to jest tylko opornik 10k, to w domowych instalacjach na poziomie liniowym wystarcza to do usunięcia skutków. Czy urządzenie musi być "wewnętrznie zbalansowane" - nie, to mogłoby być ewentualnie potrzebne przy małych poziomach sygnału, które w domowym audio występują tylko w przypadku gramofonów. Wszystkie urządzenia pro są niesymetryczne, poza przypadkami kiedy muszą takie być z powodów konstrukcyjnych - ale nie brzmieniowych. Stosuje się symetryzację na wejściu i na wyjściu bo to jest realny zysk.

Czyli urządzenie nie musi być zbalansowane ale wyjście xlr dobrze żeby miało? Dobrze rozumiem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Muzg napisał:

Super @przemak to wytłumaczyłeś, pozwolę sobie tylko dodać swój punkt widzenia. Dzisiejsze DACi, bo o tym tez jest mowa w wątku, posiadają dynamikę przekraczającą 130dB i poziomy napięć dla najdrobniejszych sygnałów są na poziomie takim samym, lub nawet mniejszym jak te w gramofonie.

Dodatkowo mając do dyspozycji te 32bit i 130dB dynamiki bardzo często mamy w DACach wbudowaną bardzo dobrej klasy,cyfrową regulację głośności, dzięki której mamy możliwość podłączenia do nich bezpośrednio końcówek mocy. Grając z głośnością -40dB, czyli teoretycznie granica kiedy z sygnału 32bit robimy 24bit mamy ograniczony poziom wyjściowy DACa z 2Vrms do 20mVrms.

Jak na to wszystko uzmysłowimy sobie, że w kawałku o dużej dynamice (w naturze dość rzadko występuje) ten poziom maksymalny występuje tylko dla najgłośniejszych fragmentów, to może się okazać, że większość muzyki przenoszona jest przez miliwolty, lub nawet mikrowolty.

Wiadomo, że lepiej mieć wyjście symetryczne niż nie. To jest w tym przypadku dwukrotne zwiększenie poziomu co dla małych sygnałów ma znaczenie, zwłaszcza że symetria zapewnia tłumienie zakłóceń, których w takich urządzeniach nie brakuje.

59 minut temu, S0nic napisał:

Czyli urządzenie nie musi być zbalansowane ale wyjście xlr dobrze żeby miało? Dobrze rozumiem?

IMO tak. Jednak dla likwidacji pętli masy ważniejsze jest wejście symetryczne. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.02.2023 o 09:10, xsnailx napisał:

Nie wiem czy chce isc w lampowy dac,ale przemysle na spokojnie 🙂

Ekhm a co jest złego w moim repertuarze? 😉 - zona gustuje w około Marilionowych klimatach + klasyczny heavy metal 😉 Co oczywiście nie zmienia faktu ze spokojnie ze mną słucha tych mocniejszych klimatów. Ja wiem ze to nie jest typowo "audiofilski" repertuar 🙂

Lampowe wyjscie w DAC to jest to !!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Muzg napisał:

Super @przemak to wytłumaczyłeś, pozwolę sobie tylko dodać swój punkt widzenia. Dzisiejsze DACi, bo o tym tez jest mowa w wątku, posiadają dynamikę przekraczającą 130dB i poziomy napięć dla najdrobniejszych sygnałów są na poziomie takim samym, lub nawet mniejszym jak te w gramofonie.

Dodatkowo mając do dyspozycji te 32bit i 130dB dynamiki bardzo często mamy w DACach wbudowaną bardzo dobrej klasy,cyfrową regulację głośności, dzięki której mamy możliwość podłączenia do nich bezpośrednio końcówek mocy. Grając z głośnością -40dB, czyli teoretycznie granica kiedy z sygnału 32bit robimy 24bit mamy ograniczony poziom wyjściowy DACa z 2Vrms do 20mVrms.

Jak na to wszystko uzmysłowimy sobie, że w kawałku o dużej dynamice (w naturze dość rzadko występuje) ten poziom maksymalny występuje tylko dla najgłośniejszych fragmentów, to może się okazać, że większość muzyki przenoszona jest przez miliwolty, lub nawet mikrowolty.

Mam pytanie

co myślisz o takiej analogowej regulacji wzmocnienia polegającej na zamianie rezystora I/V

na potencjometr lub drabinkę rezystorową w takim lub podobnym układzie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Muzg napisał:

Super @przemak to wytłumaczyłeś, pozwolę sobie tylko dodać swój punkt widzenia. Dzisiejsze DACi, bo o tym tez jest mowa w wątku, posiadają dynamikę przekraczającą 130dB i poziomy napięć dla najdrobniejszych sygnałów są na poziomie takim samym, lub nawet mniejszym jak te w gramofonie.

Dodatkowo mając do dyspozycji te 32bit i 130dB dynamiki bardzo często mamy w DACach wbudowaną bardzo dobrej klasy,cyfrową regulację głośności, dzięki której mamy możliwość podłączenia do nich bezpośrednio końcówek mocy. Grając z głośnością -40dB, czyli teoretycznie granica kiedy z sygnału 32bit robimy 24bit mamy ograniczony poziom wyjściowy DACa z 2Vrms do 20mVrms.

Jak na to wszystko uzmysłowimy sobie, że w kawałku o dużej dynamice (w naturze dość rzadko występuje) ten poziom maksymalny występuje tylko dla najgłośniejszych fragmentów, to może się okazać, że większość muzyki przenoszona jest przez miliwolty, lub nawet mikrowolty.

Problematycznie robi się korzystając z wysokoskuteczych kolumn i/lub końcówki mocy z wysokim gain. Wtedy schodzi się do -50dB/-55dB przy skompresowanej muzyce i cyfrowa regulacja zupełnie traci sens. Nawet na top DACach ze zmierzona dynamika 130dB.

7 godzin temu, przemak napisał:

IMO tak. Jednak dla likwidacji pętli masy ważniejsze jest wejście symetryczne. 

Też tak myślę, przy kompach spiętych z DACami po usb XLRy bardzo się przydają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, EMiL napisał:

Problematycznie robi się korzystając z wysokoskuteczych kolumn i/lub końcówki mocy z wysokim gain. Wtedy schodzi się do -50dB/-55dB przy skompresowanej muzyce i cyfrowa regulacja zupełnie traci sens. Nawet na top DACach ze zmierzona dynamika 130dB.

Trzeba sobie poprawnie dobrać poziomy. Ale nawet jeżeli tak jak piszesz trzeba ściszyć o 55dB to z 130dB zostaje jeżeli dobrze liczę 75dB, co dla skompresowanej współczesnej muzyki wystarcza z dużym zapasem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, przemak napisał:

Trzeba sobie poprawnie dobrać poziomy. Ale nawet jeżeli tak jak piszesz trzeba ściszyć o 55dB to z 130dB zostaje jeżeli dobrze liczę 75dB, co dla skompresowanej współczesnej muzyki wystarcza z dużym zapasem. 

Własnie.
Własnie słuchałem ostatniego Depeche Mode memento.
W porywach chyba z 5 dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kiedy to pompowanie basu i spłaszczanie dynamiki się skończy??
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Pseudodrummer napisał:

Kiedy to pompowanie basu i spłaszczanie dynamiki się skończy??

Jak dojedziesz do ostatniego utworu. Bo to ma brzmieć akceptowalnie na telefonie komórkowym ze Spotyfaja a nie na sprzęcie hi-fi, hi-end. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, piotrek7 napisał:

Jak dojedziesz do ostatniego utworu. Bo to ma brzmieć akceptowalnie na telefonie komórkowym ze Spotyfaja a nie na sprzęcie hi-fi, hi-end. 

To było pytanie retoryczne
Pytanie,czy można gdzies posłuchać tej samej muzyki poza n.....nym mixem?
Chyba tylko na winylu z jego ograniczeniami i zaletami....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.05.2023 o 13:42, przemak napisał:

Wiadomo, że lepiej mieć wyjście symetryczne niż nie. To jest w tym przypadku dwukrotne zwiększenie poziomu co dla małych sygnałów ma znaczenie, zwłaszcza że symetria zapewnia tłumienie zakłóceń, których w takich urządzeniach nie brakuje.

IMO tak. Jednak dla likwidacji pętli masy ważniejsze jest wejście symetryczne. 

Czy urządzenia SE z trafami symetryzujacymi to nie lek na całe zło?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, S0nic napisał:

Czy urządzenia SE z trafami symetryzujacymi to nie lek na całe zło?

Teoretycznie transformator jest idealnym wyjściem i wejściem symetrycznym, zwłaszcza pod względem separacji galwanicznej, przokazji mając zalety w postaci przekładni, którą można wykorzystać na swoją korzyść. W praktyce niestety jest dużo gorzej pod względem jakości w porównaniu z elektronicznymi metodami, dlatego transformatorów używa się jak już nic innego nie daje rady. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, przemak napisał:

Teoretycznie transformator jest idealnym wyjściem i wejściem symetrycznym, zwłaszcza pod względem separacji galwanicznej, przokazji mając zalety w postaci przekładni, którą można wykorzystać na swoją korzyść. W praktyce niestety jest dużo gorzej pod względem jakości w porównaniu z elektronicznymi metodami, dlatego transformatorów używa się jak już nic innego nie daje rady. 

Każdy gada co innego 😄

Nawet jakby wpakować lundahl'a albo trafo ypsilon'a?

Nagra ma trafa na wyjściu a jest to firma na którą mało kto narzeka 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, S0nic napisał:

Każdy gada co innego 😄

Nawet jakby wpakować lundahl'a albo trafo ypsilon'a?

Nagra ma trafa na wyjściu a jest to firma na którą mało kto narzeka 😉

Nawet. Bez trafa będzie lepiej. Oczywiście, można sobie modyfikować brzmienie i je lubić, ale pasmo i zniekształcenia to fakty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, przemak napisał:

Nawet. Bez trafa będzie lepiej. Oczywiście, można sobie modyfikować brzmienie i je lubić, ale pasmo i zniekształcenia to fakty.

Czyli ostatecznie jak to powinno wyglądać? 

Musisz przyjechał w końcu to mi to lopatologicznie wyjaśnisz. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, S0nic napisał:

Czyli ostatecznie jak to powinno wyglądać? 

Musisz przyjechał w końcu to mi to lopatologicznie wyjaśnisz. 🙂

Powinno być jak kto chce. Tu nie chodzi, żeby było dobrze, tylko żeby było inaczej i drożej. Jeżeli jest inaczej i drożej to oczywiście jest lepiej. Zwłaszcza, gdy dotyczy to elementów, które są na wierzchu i które łatwo wymienić. Taki audiofilski diy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, S0nic napisał:

Czyli ostatecznie jak to powinno wyglądać? 

Opamp, nic lepszego nie wymyślono do tego celu. To takie proste.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
1 godzinę temu, S0nic napisał:

Każdy gada co innego

Kończę teraz projekt wzmacniacza z transformatorem miedzy stopniowym w push pullu. Robiłem kiedyś podobna konstrukcje (na tych samych lampach mocy) z inwerterem na stopniu lampowym. Pomijając problemy wykonania samego interstrage i zestrojenia go z lampą to pasmo nie powala, pisząc łagodnie. Trochę ciekawiej (piszę ciekawiej by nie użyć słowa lepiej) jest w kwestii zniekształceń bo dominuje tak jak w SE druga harmoniczna (na inwerterze lampowym dominowała trzecia). Nie będę się w to teraz zagłębiał bo to nie temat na tę dyskusję. Patrząc okiem technicznym poczułem się rozczarowany, dopóki nie podłączyłem by go posłuchać bo wtedy przysłowiowe kapcie mi pospadały. Dynamika, muzykalność, barwa, plany, klarowność (zwłaszcza środka gdzie w sumie jest najwięcej informacji) jednym słowem wszystko czego audiofil może oczekiwać. Podsumowując, jako elektronik napiszę kicha jako audiofili rewelacja - tak więc zdania są podzielone 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Seyv napisał:

Kończę teraz projekt wzmacniacza z transformatorem miedzy stopniowym w push pullu. Robiłem kiedyś podobna konstrukcje (na tych samych lampach mocy) z inwerterem na stopniu lampowym. Pomijając problemy wykonania samego interstrage i zestrojenia go z lampą to pasmo nie powala, pisząc łagodnie. Trochę ciekawiej (piszę ciekawiej by nie użyć słowa lepiej) jest w kwestii zniekształceń bo dominuje tak jak w SE druga harmoniczna (na inwerterze lampowym dominowała trzecia). Nie będę się w to teraz zagłębiał bo to nie temat na tę dyskusję. Patrząc okiem technicznym poczułem się rozczarowany, dopóki nie podłączyłem by go posłuchać bo wtedy przysłowiowe kapcie mi pospadały. Dynamika, muzykalność, barwa, plany, klarowność (zwłaszcza środka gdzie w sumie jest najwięcej informacji) jednym słowem wszystko czego audiofil może oczekiwać. Podsumowując, jako elektronik napiszę kicha jako audiofili rewelacja - tak więc zdania są podzielone 😉

Ciekawa historia 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuje terminatora, nawet udało mi się załatwić jeszcze nie opublikowane oprogramowanie 12th do modelu plus (nie plus 12th). generalnie są duże zmiany po jego aplikacji.

słucham i opisze niebawem. daca mam do poniedziałku o ile nic się nie zmieni. potem będzie emm labs na kolejce

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, xsnailx napisał:

Testuje terminatora, nawet udało mi się załatwić jeszcze nie opublikowane oprogramowanie 12th do modelu plus (nie plus 12th). generalnie są duże zmiany po jego aplikacji.

słucham i opisze niebawem. daca mam do poniedziałku o ile nic się nie zmieni. potem będzie emm labs na kolejce

Dv2?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xsnailx napisał:

wyglada na to ze sie uda przesluchac emm labs dac 2x v2

Myślałem, że dobijesz się do tego z Czech 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.05.2023 o 16:28, S0nic napisał:

Myślałem, że dobijesz się do tego z Czech 😉

Niestety nie udało się - za to terminator jutro wyrusza w droge ale po zmianach jakie wniosl w nim firmware 12th (coprawda beta) to zamówiłem do odsłuchu całego terminatora plus 12th. Generalnie to miałem co nieco opisać ale problem z czasem jak narazie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, xsnailx napisał:

Niestety nie udało się - za to terminator jutro wyrusza w droge ale po zmianach jakie wniosl w nim firmware 12th (coprawda beta) to zamówiłem do odsłuchu całego terminatora plus 12th. Generalnie to miałem co nieco opisać ale problem z czasem jak narazie 

Ten EMM labs DV2 zapewne zakończyłby temat DAC 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, S0nic napisał:

Ten EMM labs DV2 zapewne zakończyłby temat DAC 🙂

 

Wiem kto ma nawet w mojej okolicy. Nie chce zapeszać ale może uda się porównać bezpośrednio z terminatorem + 12th i mózgiem. jak na ten moment to wypadkowa możliwości czasowych. sezon kolarski w pełni 🙂

spacer.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.