Skocz do zawartości
IGNORED

Foobar już nie jest odtwarzaczem typu bitperfect.


yayacek

Rekomendowane odpowiedzi

Windows 10 Pro, ESI Juli@, Foobar 1.6.9. digital out na zewnętrzny przetwornik/dekoder sprzętowy AC-3

Jakiś czas temu zainstalowałem nową wersję Foobara (1.6.9.) i cały czas czułem, że coś jest z nim nie tak. Zawsze pierwsze co robię to sprawdzam odtwarzacz na okoliczność przesyłu bitperfect *. Wszystko było OK - zewnętrzny procesor poprawnie dekodował sygnał co oznaczało, że dane nie są obrabiane w jakikolwiek sposób w odtwarzaczu. Ale jednak coś było inaczej w dziedzinie odsłuchu.
Korzystam z protokołu ASIO, żadnego DSP, żadnych korektorów itp. Długo drążyłem temat na forum Foobara i jedyne co znalazłem to problemy twórcy programu z poprawnym zaimplementowaniem protokołu WASAPI w trybie Event. Z tego też powodu Foobar w nowej wersji domyślnie ma ustawiony protokół WASAPI w trybie Push - tryb ten kryje się pod ustawieniami Default: nazwa karty dźwiękowej (exclusive).
Tryb Event okazuje się nie działać poprawnie na większości kart dźwiękowych więc twórca programu oficjalnie ignoruje ten tryb ustawiając Foobara fabrycznie w tryb Push. To nic złego - całkiem OK nawet. Jednak nawet w opcji WASAPI Push na forach (hudrogenaudio) pojawiały się głosy, że Foobar nie potrafi poprawnie odtwarzać plików - szarpanie, czkanie, wyskakujące błędy, błąd przepełnienia bufora itp.
Twórca programu zastosował nową funkcję, która poprawiła powyższe niedogodności. Pojawiła się opcja FADING - Enable smooth seeking.

fading.thumb.png.e9ac540fb1e3b5e2ce32b8ab1afcfda3.png.105e422d1fe77cd629171e869a6b019f.png

Po zaptaszkowaniu tej opcji wszystkie problemy z odtwarzaniem ustępują. Foobar działa wówczas stabilnie, można przewijać za pomocą skrótów klawiszowych utwory w przód i w tył - nie chodzi o następny/poprzedni a o płynne przewijanie danego utworu o naście sekund w przód lub wstecz.
I wszystko pięknie i wszystko działa, ale jednak coś nadal było na rzeczy.

Z racji, że opcji FADING nie było w poprzednich wersjach postanowiłem zgłębić tę funkcję. Zarówno po zaznaczeniu jak i po odznaczeniu FADING dostawałem przesył bitperfect, ale jednak dźwięk się różnił nausznie. Przecież to jest do cholery niemożliwe myślałem sobie. Przy zaznaczonym jak i przy odznaczonym FADING zawsze była transmisja bitperfect. Skoro jest bitperfect w obu przypadkach to dźwięk nie może się różnić - ale jednak się różnił.

No i w końcu rozwiązałem zagadkę.
Pobrałem wtyczkę do Foobara, która się zwie SRC Resampler

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . To resampler z kilkoma opcjami. Załadowałem dwa resamplery do Foobara - jeden za drugim. Opcje FADING odznaczyłem.

zoh1.thumb.png.8d85af1a82425f77feccaf06789d8b74.thumb.png.44e426f1c9ea2f79cdc598455b563a00.png

Pierwszy robi upsampling x2 a kolejny robi downsampling 1/2.

zoh2.thumb.png.0338b38725c92db5f1f1f2699f8faa4b.thumb.png.72396fa83e6706e6b70bd0fd80568179.png

Czyli mamy np. plik 44.1 kHz -> upsampler x2 -> downsampler 1/2 -> wyjście na zewnątrz znów 44.1 kHz. Po wybraniu parametru ZOH ku mojemu zdziwieniu dostałem na wyjściu sygnał bitperfect. Dane były bitperfect po przejściu przez dwa resamplery!! Ta sztuczka działa tylko na resamplerze typu ZOH (zero order hold). Sprzętowy dekoder AC-3 poprawnie zdekodował sygnał co znaczy, że dane nie są naruszone.
Dodatkowo działa płynne przewijanie utworów do przodu i wstecz - identycznie jak po zaptaszkowaniu opcji FADING

I tak teraz działa Foobar. Czy ASIO czy WASAPI po zaznaczeniu opcji FADING foobar dokonuje podwójnego resamplingu. Pracuje tak, jakby miał zaszyte na stałe dwa resamplery kryjące się pod zaznaczoną opcją FADING. I pomimo, że przesył danych nie jest naruszony (bitperfect) dźwiękowo jest inaczej.

Aby utrzymać przesył surowy i bez żadnych ingerencji w dane nie należy zaznaczać opcji FADING.
Wiążą się z tym jednak niedogodności związane z przewijaniem utworów oraz możliwe jest niestabilne działanie Foobara (czkawki, kliki, wywalanie błędów, przepełnienie bufora, nierozpoznanie formatu pliku, itp). W moim przypadku ASIO4All działa stabilnie jak skała przy zaznaczonej opcji FADING, po odznaczeniu tej opcji ASIO4All zawiesza odtwarzacz po np. skakaniu i przypadkowym szybkim wybieraniu utworów z playlisty. Natywny sterownik ASIO pod kartę ESI Juli@ działa w moim przypadku stabilnie bez zaznaczania opcji FADING

Mój plik testowy do sprawdzania przesyłu na okoliczność bitperfect ma parametry 44.1kHz/16bit - jest to specjalnie stworzony plik wave z zakodowaną informacją AC-3.
Do pobrania dla zainteresowanych tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  albo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W przypadku 44.1kHz/16bit jak się okazuje podwójny resampling w Foobarze nie niszczy zakodowanej informacji - czyli przesył jest bitperfect. Jednak raz jeszcze powtórzę - pomimo, że mam przesył bitperfect różnica dźwiękowa nauszna jest dostrzegalna.
I jak to do cholery teraz wytłumaczyć? Ktoś/coś?

-------------------------------
* Czym jest bitperfect i jak sprawdzić system odsłuchowy na okoliczność bitperfect (niezakłócony przesył danych) pisałem tu: 

 

fading.png

zoh1.png

zoh2.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez yayacek

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • yayacek zmienił(a) tytuł na Foobar już nie jest odtwarzaczem typu bitperfect.

Trochę mnie zaskakuje, ze w dzisiejszych czasach ktos jeszcze uzywa do odtwarzania muzyki programów typu Foobar, Winamp itp. Jesli jest to komputer głownie pod audio, to po co w ogole aktualizowac, zmieniac cos co działa, zeby pozniej miec problemy takie jak opisałeś wyzej?

Dawno temu komputer to była droga zabawka, zeby sobie zarezerwowac np odrębny pc tylko do audio. Dzisiaj na rynku jest masa urządzen, ktore bez problemu odtwarzają pliki FLAC bitperfect. Nie wymagają zaznaczania dziesiątek opcji w zaawansowanych ustawieniach i nie mają klopotów z przewijaniem, zacinaniem itp, a do tego pobierają ułamek energii tego co komputer i uruchamiają się w kilka sekund.

To co napisałes o Foobarze wlasciwie jeszcze bardziej mnie przekonuje, ze te programy niby dedykowane do słuchania muzyki, tak naprawdę się do tego nie nadają. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedl jeszcze jeden krok dalej

Czy to cale onanizowanie sie tym „bit perfect“ ma sens

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, xajas said:

Ja bym poszedl jeszcze jeden krok dalej

Czy to cale onanizowanie sie tym „bit perfect“ ma sens

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jesl ktos nie korzysta z zadnych korektorów, equalizerow, korekcji pomieszczenia itp, to chyba jednak lepiej miec na wyjsciu odtwarzacza dokladny sygnał, zamiast przemielony przez windowsowy mixer 😉

Od lat korzystam z odtwarzacza sieciowego Squeezebox Classic i nigdy nie mialem problemow z wyciągnieciem z niego sygnału bitperfect do daca. Jakby mi jakis foobar na kompie robił takie sztuczki jakie opisał @yayacek to bym go jeszcze szybciej odinstalował niz trwała instalacja 😂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, brewka87 napisał:

Jesl ktos nie korzysta z zadnych korektorów, equalizerow, korekcji pomieszczenia itp, to chyba jednak lepiej miec na wyjsciu odtwarzacza dokladny sygnał, zamiast przemielony przez windowsowy mixer 😉

To zależy... Tzn mikser windowsa trzeba pomijać. Ale są przetworniki którym lepiej aplikować sygnał po resamplingu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Funnykris said:

To zależy... Tzn mikser windowsa trzeba pomijać. Ale są przetworniki którym lepiej aplikować sygnał po resamplingu. 

Nie neguję tego ale zasadniczo uwazam, ze przetwornik powinien prawidłowo odtworzyc to co dostaje. Zabawa w resampling juz na etapie odtwarzania to w mojej opini zbędny zabieg ale kady wybiera to co mu lepiej brzmi. Natomiast chodzilo mi o to, ze programy takie jak wspomniany Foobar to takie przerosnięte kombajny, a przeciez z załozenia mają sluzyc jedynie do odtwarzania plików audio. Mnogosc opcji sprawia, ze ten sam odtwarzacz z roznymi ustawieniami moze brzmiec zupełnie inaczej. Pod tym względem playery sprzętowe mają wg mnie przewagę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, brewka87 napisał:

Nie neguję tego ale zasadniczo uwazam, ze przetwornik powinien prawidłowo odtworzyc to co dostaje.

No ale ja tego nie neguję. Niektóre przetworniki nie reagują na resampling i tak powinno być. Ale mam np. Aune S6 i ten przetwornik ma coś nie tak z filtrami. Jak mu zresampluję sygnał do max możliwości po prostu gra lepiej. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast chodzilo mi o to, ze programy takie jak wspomniany Foobar to takie przerosnięte kombajny, a przeciez z załozenia mają sluzyc jedynie do odtwarzania plików audio.

Niezupelnie.
Nie jedynie.

Umozliwiaja takze uzycie pluginow, convolvera itd, ktore z definicji eliminuja „bitperfect“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, xajas said:

Umozliwiaja takze uzycie pluginow! Convolvera itd, ktore z definicji eliminuja „bitperfect“

Tak ale chyba mały procent uzytkownikow korzysta z tych mozliwosci. Smiem twierdzic, ze zdecydowana większosc nie dotyka się defaultowych ustawien po instalacji 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda
Wiekszosc woli spedzic dziesiatki godzin na teoretyczne dywagacje o koniecznosci bitperfect, niz 15min na praktyczne wyprobowanie ustawien odbiegajacych od defaultowych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kto dysponuje sprzętem pomiarowym i wiedzą w tym zakresie, a poprawianie dzwięku "na słuch" przez osoby nie mające o tym pojęcia oznacza zazwyczaj po prostu psucie dzwięku.. dlatego zamiast poprawiac w ciemno juz lepiej niczego nie ruszac 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedl jeszcze jeden krok dalej

Czy to cale onanizowanie sie tym „bit perfect“ ma sens
Stanowisko zbliżone do miłośników DSP:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2023 o 15:38, yayacek napisał:

W przypadku 44.1kHz/16bit jak się okazuje podwójny resampling w Foobarze nie niszczy zakodowanej informacji - czyli przesył jest bitperfect. Jednak raz jeszcze powtórzę - pomimo, że mam przesył bitperfect różnica dźwiękowa nauszna jest dostrzegalna.
I jak to do cholery teraz wytłumaczyć? Ktoś/coś?

Ciekawe. Ja bym spróbował taktować zewnętrznym zegarem albo chociaż zegarem przetwornika...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, brewka87 napisał:

Smiem twierdzic, ze zdecydowana większosc nie dotyka się defaultowych ustawien po instalacji 😉

I z automatu nie ma bitperfect, bo foobar jako domyślne ma włączone ReplayGain (przynajmniej kiedyś miał, jak jest teraz - nie wiem), a to automatycznie likwiduje bitperfect. Chyba, że w pliku nie ma informacji na temat ReplayGain, ale większość użytkowników nawet tego nie wie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, fozzie napisał:

I z automatu nie ma bitperfect, bo foobar jako domyślne ma włączone ReplayGain (przynajmniej kiedyś miał, jak jest teraz - nie wiem), a to automatycznie likwiduje bitperfect. Chyba, że w pliku nie ma informacji na temat ReplayGain, ale większość użytkowników nawet tego nie wie.

Jakie to ma znaczenie w 24 bitach? Każdy współczesny DAC ma choć tyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Funnykris napisał:

Jakie to ma znaczenie w 24 bitach? Każdy współczesny DAC ma choć tyle.

Tak myślałem, że nie zostanę zrozumiany.

Głębia bitowa nie ma z nic wspólnego z ReplayGain.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, fozzie napisał:

Tak myślałem, że nie zostanę zrozumiany.

Głębia bitowa nie ma z nic wspólnego z ReplayGain.

Replay Gain to informacja o tym ile db trzeba odjąć czy dodać żeby osiągnąć założony cel średniej głośności utworu. Odtwarzacz to czyta i to stosuje. Przy wyjściu do DAC w 24 bitach obcinane są dodane zera no chyba że utwór jest w 24 bitach. Wtedy najlepiej by było mieć DAC 32 bit. Niemniej jednak dla 99% plików 16 bit RG nie ma wpływu na dane jakie trafiają do DAC. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że bitperfect nie jest potrzebny do życia, szczególnie dla miłosników wszelkiego DSP.
Problem pojawia sie jednak gdy ktoś chce przesłać dane z płyty HDCD czy MQA na zewnętrzny przetwornik z hardwarowym dekoderem. Wówczas bitperfect jest warunkiem stuprocentowo wymaganym, bo inaczej zewnętrzny dekoder nie rozpozna sygnału.

Aby być dobrze zrozumianym - opcja FADING w Foobarze jest dla mnie mocno podejrzana. Jestem niemal na sto procent przekonany, że po zaznaczeniu tej opcji Foobar dokonuje podwójnego resamplingu. Jednak pomimo takiego działania przesył jest nadal bitpefect - działa to tylko kiedy jako resampler użyty jest SRC z opcją ZOH. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, yayacek said:

Problem pojawia sie jednak gdy ktoś chce przesłać dane z płyty HDCD czy MQA na zewnętrzny przetwornik z hardwarowym dekoderem.

...albo np muzykę multi-channel DTS zripowaną do pliku FLAC zdekodowac za pomocą amplitunera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było gdyby pojawił się ktoś z przetwornikiem RME ADI-2. Ten przetwornik ma zaimplementowaną funkcję na sprawdzenie przesyłu bitperfect za pomocą jego fabrycznych plików testowych.
Zrobić przy pomocy RME test na bitperfect z zaznaczoną opcją FADING i ponownie z odznaczoną funkcją FADING w Foobarze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, yayacek napisał:

Fajnie by było gdyby pojawił się ktoś z przetwornikiem RME ADI-2. Ten przetwornik ma zaimplementowaną funkcję na sprawdzenie przesyłu bitperfect za pomocą jego fabrycznych plików testowych.
Zrobić przy pomocy RME test na bitperfect z zaznaczoną opcją FADING i ponownie z odznaczoną funkcją FADING w Foobarze.

Babyface też? Bo mam. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przemak napisał:

Babyface też? Bo mam.

Niestety nie.
RME ADI-2 ma taką zaletę, że producent dostarcza pliki testowe, za pomocą których można zbadać tor na okolicznośc bit-perfect. Robimy play w odtwarzaczu i RME wypluwa info - test OK albo NIE OK pokazując stosowne info co do przesyłu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) kolega @Przemysław_51508 pisał o takich testach i o trudnościach na jakie się napatoczył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Funnykris napisał:

Replay Gain to informacja o tym ile db trzeba odjąć czy dodać żeby osiągnąć założony cel średniej głośności utworu. Odtwarzacz to czyta i to stosuje. Przy wyjściu do DAC w 24 bitach obcinane są dodane zera no chyba że utwór jest w 24 bitach. Wtedy najlepiej by było mieć DAC 32 bit. Niemniej jednak dla 99% plików 16 bit RG nie ma wpływu na dane jakie trafiają do DAC. 

Tylko, że jak zamienisz 16 na 24 bity to też automatycznie tracisz bitperfect, nawet bez TeplayGain, a o bitperfect jest tu mowa.

Dla plików 16 bitowych też ma to ogromne znaczenie i wpływ na to, co dociera do DACa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Fajnie by było gdyby pojawił się ktoś z przetwornikiem RME ADI-2.

Zrobię ten test, ale dopiero w kolejny weekend. Niestety będę poza domem. Czy jest gdzieś opis takiego testu, gdzie pliki itd?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

IMG_4675.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, msankowski napisał:

Czy jest gdzieś opis takiego testu, gdzie pliki itd?

Instrukcja obsługi do ADI - strona 65:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi do ADI - strona 65:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Dzięki. W oryginalnej instrukcji do ADI-2 Pro (ale nie FS) nie było tego opisu. Ale sprawdziłem, że funkcja została dodana w aktualizacji 141 DSP 76.

Wrócę to sprawdzę koniecznie. Foobar to dotychczas główny player na moim PC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2023 o 21:18, yayacek napisał:

Instrukcja obsługi do ADI - strona 65:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zrobiłem dzisiaj test na wersji foobar2000:

20230318_195359_x.thumb.jpg.7bd421eaa48ae7a1d5d50bdaad6b1339.jpg

mam wyłączoną opcję "Fading". Pracuję na karcie Lynx AES16e ze sterownikiem ASIO Lynx. Z karty dane przesyłane są do RME ADI-2 Pro linią AES/EBU. Wynik dla 24/96:

20230318_195516_x.thumb.jpg.aea173eccdaa106a38aac7e64b9f98c8.jpg

jest identyczny dla kilku innych próbowanych plików testowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.