Skocz do zawartości
IGNORED

System całkowicie budowany pod muzykę klasyczną


Tal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W niedalekiej przyszłości chciałbym mieć "skrojony" zestaw pod muzykę klasyczną więc chciałbym się was poradzić na co zwracać uwagę przy wybieraniu poszczególnych elementach toru i na jakie cechy kłaść nacisk? Czy muzykę klasyczną odtworzy każda elektronika mam na myśli głównie wzmacniacz, czy powinien cechować się konkretnymi walorami czy ważne aby był po prostu poprawnie brzmiącym wzmacniaczem dobrze aby był wydajny czy już podstawowe modele producentów spokojnie wystarczają?

Podobnie sprawa ma się z zestawami głośnikowymi w których jakie cechy są pożądane dla tego gatunku muzyki? Barwa a może neutralność czy jednak dynamika oraz szybkość odtwarzania kontrastów? Podpowiedzcie koledzy bo nie ukrywam że liczę na wasze doświadczenie by cieszyć się dobrze i ambitnie złożonym zestawem dla muzyki która nie ukrywam posiada bardzo wartościowy i z pewnością najbardziej duchowy wymiar zapewniający komfort dla mojego życia i zdrowia 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mamy doradzać nie znając budżetu ? Jak jest nieograniczony to polecam MBL. Zjawiskowo odtwarza klasykę. Moim zdaniem. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piopio

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Tal napisał:

Podpowiedzcie koledzy bo nie ukrywam że liczę na wasze doświadczenie by cieszyć się dobrze i ambitnie złożonym zestawem dla muzyki która nie ukrywam posiada bardzo wartościowy i z pewnością najbardziej duchowy wymiar zapewniający komfort dla mojego życia i zdrowia 🙂

Zrozumiałem co napisałeś. Rozumiem Twoje potrzeby. Jestem po Twojej stronie. 
Wybacz, że nic „gotowego” nie położę na stole, choć mam coś takiego w salonie u mnie😊

Za to chciałbym Cię zachęcić i po prostu namawiam, by na początek „zaryzykować” pójście do filharmonii, teatru muzycznego, opery itp 

Nie wiem, raz w miesiącu. To będą dobrze wydane pieniądze i być może to Ty nam za jakiś czas opowiesz, jakà to elektronikę wybrać.

 

Nie napisałeś, jak u Ciebie z klasyką na Live. Jeszcze raz wybacz, za brak „konkretów”

Adam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jednak dobrze byłoby znać budżet i oczywiście wiedzieć czy:

raczej Wagner, a może wiolonczela i co najwyżej sonaty triowe ... 😉 

Bo może być potrzebna duża moc bardzo niskie THD i pasmo do 100 kHz,

a kolumny od 40 Hz do 40 kHz bez żadnych "przygód" po drodze.

Bo można się upajać klasyką z Pianocrafta również osiągając nirwanę 😉 

Chyba główne kryterium to czy naprawdę muzyka będzie najważniejsza ...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Piopio napisał:

Jak mamy doradzać nie znając budżetu ? Jak jest nieograniczony to polecam MBL. Zjawiskowo odtwarza klasykę. Moim zdaniem. 

Z pewnością tego typu hi-end wyśmienicie sobie radzi z klasyką ale rzeczywiście budżet mnie ogranicza i podpowiedzi szukam w kwestii wzmacniacza na który myślałem maksymalnie wydać 9k i tyle samo na kolumny. Naturalnie interesuję mnie głównie rynek sprzętu używanego.

3 minuty temu, TubeAudioMusic napisał:

Zrozumiałem co napisałeś. Rozumiem Twoje potrzeby. Jestem po Twojej stronie. 
Wybacz, że nic „gotowego” nie położę na stole, choć mam coś takiego w salonie u mnie😊

Za to chciałbym Cię zachęcić i po prostu namawiam, by na początek „zaryzykować” pójście do filharmonii, teatru muzycznego, opery itp 

Nie wiem, raz w miesiącu. To będą dobrze wydane pieniądze i być może to Ty nam za jakiś czas opowiesz, jakà to elektronikę wybrać.

 

Nie napisałeś, jak u Ciebie z klasyką na Live. Jeszcze raz wybacz, za brak „konkretów”

Adam

Do muzyki klasycznej coraz bardziej się przekonuję czyt. dojrzewam zwłaszcza po wprowadzeniu fajnej apki Apple Music Classical zapewniającej mi jako raczkującemu w tej muzyce ogromny komfort poznawania, eksplorowania oraz zachwycania się dziełami największych kompozytorów.

Doceniam Twoją radę zachęcając mnie by pójść do filharmonii i mam nadzieję że w odpowiednim czasie to nastąpi jednak na ten moment zdany jestem na wasze sugestie i propozycje.

Wiem że dla tego gatunku najważniejsza jest barwa więc jeśli chodzi o kolumny to celuję w Xaviany może Castle ewentualnie starsze KEF.

10 minut temu, audioburak napisał:

Tu jednak dobrze byłoby znać budżet i oczywiście wiedzieć czy:

raczej Wagner, a może wiolonczela i co najwyżej sonaty triowe ... 😉 

Bo może być potrzebna duża moc bardzo niskie THD i pasmo do 100 kHz,

a kolumny od 40 Hz do 40 kHz bez żadnych "przygód" po drodze.

Bo można się upajać klasyką z Pianocrafta również osiągając nirwanę 😉 

Chyba główne kryterium to czy naprawdę muzyka będzie najważniejsza ...

 

Zamiarem moim jest szczególnie odkrywać i poznawać muzykę klasyczną jednak chciałbym aby słuchać jej na możliwie najwyższym poziomie w założonym budżecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, TubeAudioMusic napisał:

Za to chciałbym Cię zachęcić i po prostu namawiam, by na początek „zaryzykować” pójście do filharmonii, teatru muzycznego, opery itp 

Cenne spostrzeżenie, może wnieść więcej niż masa internetowych porad. A przy okazji można przekonać się nie zawsze jest tak idealnie jak się czasami mówi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A tak z bardziej przyziemnych, to bym chyba do samej klasyki kupil sobie Sonus Faber Elipsa albo Extrema, bo jakos tak mi sie kojarza wyjatkowo z "klasyka" 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyka, to piękny rozdział, cudowna przygoda, ale też ogromna rozpiętość dzieł, okresów, wykonawców, składów, interpretacji, skali, dynamiki...

W uproszczeniu

wyróżniamy małe, od duetów po duże składy orkiestrowe obejmujące grupy instrumentów smyczkowych, dętych blaszanych, drewnianych oraz instrumenty perkusyjne. Mamy też fortepian i klawesyn. Prawidłowe odtworzenie tego ost, potrafi dodać siwych włosów.  

Rozpiętość instrumentalna, skala, dynamika, narzuca słuchaczowi określone wymagania, którymi powinien kierować się przy wyborze zespołów głośnikowych(!)

Im bardziej pójdziesz na skróty, tym więcej kompromisów. 

Mały głośnik, małe możliwości i ograniczona skala jego pracy. 

Jeśli nie mamy się czarować, to na starcie podpowiem, ze łatwo nie będzie, a jeśli ustawisz poprzeczkę wysoko, to czeka Cię ogrom pracy na linii zg - amp - środowisko pracy (!)

W tym budżecie, oddanie skali, dynamiki dzieł, będzie nie lada wyzwaniem, ale nie niemożliwym, ponieważ niedawno nabyłem zg diy Open Baffle 3 way w '18 calowym papierzaku, który dobrze radzi sobie z większością nawet złożonych dzieł. Nie pamiętam, abym miał u siebie zg, które mają tyle dobrego za tak niewiele. Zatem, można i tym budżecie, a ze nie jest idealnie, cokolwiek, to oznacza, to się rozumie. 

Kolejna sprawa, to absolutna kontrola głośnika czyli amplifikacja i jej rodzaj. To b. ważne, aby zg poprzez niewłaściwy dobór amp nie gubiły się na zakrętach np. Tutti. 

Aspekt wyboru rodzaju amp celowo pominę z racji, że poza właściwym wysterowaniem zg, mamy wzmocnienia tranzystorowe, lampowe i hybrydy, co nawiązuje do twojego kolejnego pytania o to czy akcent postawić na;

 

3 godziny temu, Tal napisał:

Barwa a może neutralność czy jednak dynamika oraz szybkość odtwarzania kontrastów?

 moim zdaniem na większość, bo ten repertuar to zawiera i wymaga od zg i systemu. Przegniesz z barwą, będzie zbyt dużo cukru w cukrze, a przegniesz z neutralnością, będziesz szukał drzwi. 

Przy właściwym doborze zg do każdego z w/w rodzajów amplifikacji, masz szansę uzyskać dobre i b. dobre wyniki. Osobiście, stawiam na tranzystor, choć w tym budżecie, to chyba postawiłbym na układy lampowe, ale tu też ostrożnie z uwagi choćby na szumy, a te będą słyszalne, a czasem irytujące przy cichych fragmentach dzieł przy nocnych odsłuchach, gdy spada szum dnia.  

Ważne jest też źródło. W skrócie, powinno być rozdzielcze, ale bez przesady. Tu zalecam akcent postawić tak, aby omijać źródła szczególnie analityczne, bo ich aplikacja na początku zabawy może, ale musi, dostarczyć kolejnych wyzwań. W ogóle, w doborze całego toru, unikałbym urządzeń, których jedną z cech jest analityka, co może być odczuwalne szczególnie przy partiach smyczków lub solo czy też w Kameralistyce, a wyłoży się na Klawesynie. Ten repertuar wymusza od systemu nadanie właściwej dziełu barwy, rozdzielczości, dynamiki. 

Jednak to wszystko, nawet dobrane, ale pracujące w słabym akustycznie środowisku ma szansę się wyłożyć, więc znaczenia tego, bodaj mz, najważniejszego elementu systemu nie lekceważyłbym pod żadnym pozorem(!)

Zapewne będziesz miał sporo propozycji zg firmowych. Ich wybór pozostawiam Tobie, a ze swojej strony w tym budżecie, rozważyłbym ATC scm 40 nie bez powodu. W tym modelu zaaplikowany jest średniak, który jest jednym z najlepszych na rynku z racji zakresu jego pracy. Doskonale to słychać właśnie w tym repertuarze. Minusem w sensie budżetu może być wzmocnienie, bo te zespoły lubią prąd, szczególnie w wymiarze wydajności prądowej(!)

Z innych zg w tym budżecie s/h mogą być Klipsch Heresy III. Mamy tubkę, ale mamy też spory '12 calowy papierzak. Dobrać do nich lampę w pp np. z rodziny EL 34 i może być fajne granie, do czasu, gdy kurz nie opadnie 😉

Ciekawy zestaw lampowy do tego repertuaru, choć z wiadomymi ograniczeniami w dolnym zakresie, to np. przekraczający budżet Jadis/ Accordo. Mile wspominam. 

Jeśli nie boisz się vintage, to polecam rozważyć Infinity Rs 2.5. Trzeba uważać na stan, ale jeśli się trafią w dobrym, to brać(!) Z dobrym, wydajnym tranzystorem możesz zamknąć temat na długie lata. 

Warto też rozważyć Magnepany np. 1.7i. One w tym repertuarze czują się jak ryba w wodzie, ale wymagają mocnej, wydajnej amplifikacji(!) 

jest jeszcze opcja monitor + sub, ale zszycie tego w jedno ciało będzie trudnym zadaniem, co przy tej muzyce jest szczególnie ważne. 

Oczywiście, to nie koniec, ale to już pozostawię innym. 

W tym budżecie, to niestety, sporo kompromisów, a wyzwanie i skala dzieł ogromna.

Powodzenia i trzymam kciuki  😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał słuchać klasyki ze streamingu to bym kupił Focal Electra 1028Be + Sabaj A30A (+porządny kabel zasilający).

Grałbym z Tidal i Qobuz poprzez PC (fanless) z Roon z Topping HS01. 

Będzie przestrzeń, potęga i odpowiednia szczegółowość. 

Sabaj pomimo śmiesznie niskiej ceny jest naprawdę poważnym zawodnikiem. Może bez problemów zastąpić kilkukrotnie droższy duet wzmacniacz + DAC. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Piopio napisał:

Sabaj A30A (+porządny kabel zasilający).

Sabaj+sieciówka dobre na wszystko - to już śmieszyć powoli przestaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że powinieneś zwrócić uwagę na to, że orkiestra symfoniczna ma dynamikę ok. 140 db, jeśli sprzęt będzie zbyt łagodny pod tym względem, to może być zbyt dużym ograniczeniem. Ważne też żeby był neutralny, naturalny bo tu nie trzeba niczego dosładzać, rozmiękczać itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ja uważam, że powinieneś zwrócić uwagę na to, że orkiestra symfoniczna ma dynamikę ok. 140 db,

No to chyba troche przesadzasz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, xajas napisał:


No to chyba troche przesadzasz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może troche, trzeba by to sprawdzić, ale warto  na to zwrócić uwagę bo tutti nie zabrzmi jak trzeba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez wlodek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, wlodek71 napisał:

orkiestra symfoniczna ma dynamikę ok. 140 db,

Najcichszych dźwięków nie słychać, najgłośniejsze nieodwracalnie niszczą słuch.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie wam dziękuję za cenne wskazówki a szczególnie koledze @piano za rzeczowy post który wiele wyjaśnia i pomaga sprecyzować cele. Nie ukrywam że oczekuję przede wszystkim czystej przyjemności w poznawaniu klasyki przynajmniej na tym początkowym etapie. Naturalnie zdaję sobie sprawę że ogólnie i głównie budżet determinuje ograniczenia i ewentualne kompromisy jednak na tą chwilę nie mogę pozwolić sobie na więcej.

Skłaniałbym się bardziej ku tranzystorowi z uwagi na bez obsługowość eksploatacji i zwyczajnie odpowiada mi tego rodzaju brzmienie. Lampa z Heresy rzeczywiście mogłaby fajnie zagrać lecz wiem że porządne lampy swoje kosztują. Zasadniczą sprawą jest też dla mnie nocny tudzież cichy odsłuch i nie zniósłbym zwyczajnie buczącego trafa czy właśnie wspomnianych szumów. 

Najbliżej mi do Xaviana do którego tęsknię i prawdopodobnie moją uwagę oraz potencjalne zamiary będę koncentrować na nim lecz po głowie chodzi mi Vienna Acoustics a nawet Dynaudio ale Focale Electra czy zaproponowane ATC również wydają się odpowiednie.

Dziękuję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tal

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Tal napisał:

ecz wiem że porządne lampy swoje kosztują.

Wielu może być innego zdania i nie kwestionuje, bo wszystkiego nie smakował. Daleki też jestem od sporów. Natomiast, z dotychczasowych zabaw z lampą różną, różnistą, stawiam, że nie lampa sama w sobie wnosi najwięcej dobrodziejstwa, a trafa/ układ/ punkt w punkt/ dobór zg. Im prostszy układ, tym lepiej i mniej zmiennych. Nie jestem elektronikiem, więc pewne kwestie zostawiam mądrzejszym, natomiast miałem u siebie różne amp w tym mono amp firmowe i diy i twierdzę, że można wyciągnąć b. dobrą jakość z lamp tańszych, niekoniecznie NOSów za zylion. w/g własnego nosa często odnosiłem wrażenie, że w wielu przypadkach, NOS potrafi dać trochę za "dużo" dobrodziejstwa i ucieka w kierunku - kawa z 3 kostkami cukru, a na moje, z Klasyką/ barwą, to ostrożnie z tym cukrem, bo robi się lukier, a rykoszetem oberwie rozdzielczość, selektywność.  

 Bardzo dobrze wypadały EL 34, 84, a najlepsze w relacji jakość/ cena/ układ/ trafa, to taniuchne 6n6c w pp diy z GPA 604 8 H III. Obecnie mam na powrót/ gościnnie Mastersound Dueventi na EL 34 i też daje radę, a koszt s/h mieści się budżecie. Kolejnym ciekawym w tym budżecie mz, jest s/h Ars Sonum Filarmonia czy Leben 300F. Podobno Tektron na EL 34 też ciekawy, ale nie słuchałem. Z krajowych też się coś znajdzie.

Sumując. Jestem zdania, że kasa nie gra. Można zbudować b. przyzwoity sound za stosunkowo małe $. W tym celu, warto się zaprzyjaźnić z fachurą od tych spraw i z nim skonsultować dobór, warianty/ zakupy. Ja tak robiłem. Nie dość, ze coś wiedzy liznąłem, to uniknąłem wpadek, a i też niepotrzebnych wydatków. 

Co by nie było i co nie wybierzesz, to warto mieć na uwadze zespoły głośnikowe do lampy i ich charakterystykę nie tylko w aspekcie skuteczności, ale też możliwych spadków impedancji, aby lamp mocy nie uśmiercać. 

Jeśli chodzi o materiał przetworników, to osobiście stawiam na papierzaki.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że po latach zabawy, stawiam na zg diy, szczególnie, gdy budżet skromniejszy, ale nie robione przez Janusza, a zlecić budowę osobie, która naprawdę się tym zna. Będzie dużo taniej i lepiej, cokolwiek to znaczy. 

Będą lepsze elementy zwrotki itp. Wybór obudowy też ma znaczenie. Podpowiem, ze najciekawszy wydaje się jej brak - Open Baffle, a przy Klasyce ma to znaczenie. 

Nie namawiam, tylko podpowiadam 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Tal napisał:

Barwa a może neutralność

System do muzyki klasycznej nie powinien mocno podbarwiać. Każdy ma jakiś własny charakter, ale nie powinien dominować.

Muzyka klasyczna (i inna akustyczna, jazz...) jest sama w sobie nieskończoną skarbnicą dźwięków i w przeciwieństwie do syntetycznych tworów niemal wymagających podbarwiania, prosi neutralność, dynamikę i pełne pasmo. 40 Hz wystarczy do rocka.

 Reklamowy filmik MBL z pękająca batutą jest fajny, ale system powinien pokazać czym jest ten intrygujący trzask. 

W poniższym Ottorino Respighi : Antiche danze ed arie per liuto" Telarca słychać tupanie w rytm muzyki. Realizator tej płyty zostawił taki smaczek jak wielu innych na swoich nagraniach. Być może miał z tego dodatkową zabawę? Niemal na każdej płycie akustycznej można coś fajnego znaleźć. Można się wtedy "przenieść" do miejsca realizacji i oddać słuchaniu. 

Aby to usłyszeć nie wystarczy 40 Hz:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki budżet ?

Jakie oczekiwania co do brzmienia, co ma być priorytetem w brzmieniu ?

Jakie pomieszczenie ?

Na jakim obecnie sprzęcie słuchasz , ci się podoba , a ci nie ?

Jaki jest poziom znajomoścj klasyki , czyli ile razy w miesiącu słuchasz klasyki na żywo ?

Jaki rodzaj klasyki słuchasz najchętniej ?

TUX

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, wlodek71 napisał:

Jeśli wiesz, że jest inaczej to sprostuj, mogę się mylić.

Ogromna dynamika muzyki klasycznej jest faktem, dlatego bez dużej mocy/wydajności raczej się to nie uda, ale 140dB w przypadku hifi to przesada. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140dB - dobrze, że dyrygent i muzycy mają zapisane jak machać kijkiem czy smyczkiem, bo po jednym koncercie głusi już są 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, piano napisał:

(...) Sumując. Jestem zdania, że kasa nie gra. Można zbudować b. przyzwoity sound za stosunkowo małe $. W tym celu, warto się zaprzyjaźnić z fachurą od tych spraw i z nim skonsultować dobór, warianty/ zakupy. Ja tak robiłem. Nie dość, ze coś wiedzy liznąłem, to uniknąłem wpadek, a i też niepotrzebnych wydatków. 

Co by nie było i co nie wybierzesz, to warto mieć na uwadze zespoły głośnikowe do lampy i ich charakterystykę nie tylko w aspekcie skuteczności, ale też możliwych spadków impedancji, aby lamp mocy nie uśmiercać. 

Jeśli chodzi o materiał przetworników, to osobiście stawiam na papierzaki.  

Mądrego to dobrze poczytać i również jestem zdania że już za stosunkowo niedużą kwotę można złożyć przyzwoite stereo. Przyznaję że troszkę zdystansowany jestem do produktów diy ale chyba tylko dlatego że nie za wiele miałem z nimi do czynienia. Jedynym urządzeniem tego typu jest mój DAC opracowany przez Tomka Jabłońskiego na kości Wolfsona WM8741 z którego niewątpliwie jestem bardzo zadowolony. Może rzeczywiście warto się przełamać i zaangażować odpowiednią osobę która podpowie i opracuje odpowiednie rozwiązania dla osiągnięcia satysfakcjonującego efektu. Pytanie tylko do kogo takiego się zwrócić jeśli w dotychczasowym otoczeniu nikogo takiego nie mam i nie znam. Nie ukrywam też że robisz mi coraz większego smaka na lampy i potencjalnie miałbym jedną taką zaznajomioną z tą tematyką osobę lecz jeśli chodzi o zestawy głośnikowe to nie mam pojęcia do kogo warto się zwrócić w tej sprawie. Xaviany które miałem były na revelatorach które bardzo mi się podobały więc podzielam Twój entuzjazm do przetworników z papieru 😉

4 godziny temu, piano napisał:

Nie namawiam, tylko podpowiadam 😉

Bardzo doceniam bo z wszystkim się zgadzam i podzielam Twoje stanowisko w poruszanych kwestiach. Z pewnością dużo mi już to naświetliło szczególnie rodzaje wzmocnienia lampowego z których nie ukrywam że ciekawi mnie Twoje zdanie na temat 6s33s klasycznych diabełków do omawianej muzyki? 

2 godziny temu, TUX napisał:

Jaki budżet ?

Jakie oczekiwania co do brzmienia, co ma być priorytetem w brzmieniu ?

Jakie pomieszczenie ?

Na jakim obecnie sprzęcie słuchasz , ci się podoba , a ci nie ?

Jaki jest poziom znajomoścj klasyki , czyli ile razy w miesiącu słuchasz klasyki na żywo ?

Jaki rodzaj klasyki słuchasz najchętniej ?

Na wzmacniacz chciałbym wydać około 9k i tyle samo na ZG. Obecne warunki to 9m² lecz docelowo może być nawet 25m². Mój zestaw możesz poznać wchodząc na mój profil. Jestem bardzo zadowolony z brzmienia mojego systemu. Muzykę klasyczną zaczynam poznawać co sprawia mi ogromną przyjemność a największą czerpię ze słuchania oratoriów i chorałów poza tym szczególnie uwielbiam wiolonczelę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tal

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Tal napisał:

Twoje zdanie na temat 6s33s klasycznych diabełków do omawianej muzyki? 

tu mnie złapałeś, tyle lat... 😉 

Mam je, nawet całe stadko z dawnych czasów Amplifona Wt 40. To była zupełnie inna złożoność systemowa i w ocenie mogę się mylić. Wybacz, trochę lat minęło.., tak dawno już jej nie słuchałem, wiec jak co, proszę mnie poprawić. 

Jesli dobrze pamiętam, to ta trioda ma w swoim DNA pewną cechę - nazwijmy to - lekkiego pogrubienia, ktore jest odczuwalne w niższym paśmie Hz. Jeśli przypadkiem nałoży się z cechą np. mod pokoju, to mamy kuku i partie wiolonczel/ kontrabasów nienaturalnie pogrubione. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, piano napisał:

tu mnie złapałeś, tyle lat... 😉 

Mam je, nawet całe stadko z dawnych czasów Amplifona Wt 40. To była zupełnie inna złożoność systemowa i w ocenie mogę się mylić. Wybacz, trochę lat minęło.., tak dawno już jej nie słuchałem, wiec jak co, proszę mnie poprawić. 

Jesli dobrze pamiętam, to ta trioda ma w swoim DNA pewną cechę - nazwijmy to - lekkiego pogrubienia, ktore jest odczuwalne w niższym paśmie Hz. Jeśli przypadkiem nałoży się z cechą np. mod pokoju, to mamy kuku i partie wiolonczel/ kontrabasów nienaturalnie pogrubione. 

 

Niezbyt optymistycznie to brzmi i chyba wolę w takim razie nie ryzykować. Tajemnicą nie jest że osobą do której ewentualnie zwróciłbym się o pomoc w sprawie wzmacniacza lampowego jest konstruktor z Chełmna który buduje swoje wzmacniacze i monobloki pod nazwą Culm. Słyszałem już od zaprzyjaźnionych osób sporo pozytywnych wrażeń i opinii na temat jego konstrukcji. Raz nawet słuchałem monobloków Culm właśnie 6s33s które w łagodniejszej muzyce nawet spoko brzmiały choć kolumny nie sprzyjały diabłom bo łatwe nie były w napędzeniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie natrafiłem tutaj na budżet ale ja osobiście swoją uwagę skłaniałbym w kierunku xiavian, Spendor czy Sonus Faber. 

W zależności od potrzeb dobral do tego wzmaka. 

Accu, karan czy może w kierunku wzmacniacza lampowego. 

Swoją uwagę kierowałbym jednak na spory ale nie faowryzujacy dół oraz raczej łagodna chodź dokładna górę. 

Słuchasz tylko klasyki czy w tym momencie jest to po prostu zdecydowanie większość ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam monitor Acoustic Energy AE300, choćby z uwagi na jego duży skok w przetwornikach z aluminiową membraną. To jak w silnikach spalinowych dużym skoku tłoka, które  mają relatywnie duży moment obrotowy; dzięki temu uzyskujesz bardzo szeroką skalę przenoszonego pasma, do tego higieniczną detaliczność. 

Z pieca poszukaj coś ze stajni Pioneer. Z lat 90 XX wieku słynny model 400 lub wyżej. To powinno zagrać jak endowy sprzęt za 18 tyś, a wydasz na zestaw jedynie 6.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogoś tu mocno wyobraźnia ponosi 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piopio

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.