Skocz do zawartości
IGNORED

Zestaw stereo do 6000zł


SPatryk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie, chciałbym zaznaczyć, że jestem zielony w temacie, więc proszę o wyrozumiałość w komentarzach. Lubię i doceniam dobrą jakość dźwięku, ale nie znam się na stronie technicznej.

Szukam nagłośnienia do salonu 25 m2, który połączony jest z otwartą kuchnią 10m2 i korytarzem 6m2 (razem około 41 m2). Kolumny będą stały w odległości 4,5 metra od sofy.

Zakładam budżet w wysokości do 6 000 zł.

Sprzętu będę używał w 70% do oglądania filmów i seriali, w 30% do słuchania muzyki (głównie ze Spotify i z radia internetowego). W telewizji frajdę w słuchaniu czerpię raczej ze ścieżki dźwiękowej (np. Dark, Interstellar, Blade Runner 2049, itp.) niż z efektów dźwiękowych np. w Marvelu. Muzyka to w większości gatunki prezentowane przez Nowy Świat i 357, czyli polska muzyka alternatywna, trochę elektronicznej, instrumentalnej, rapu.

Poniżej kilka pytań i teorii do potwierdzenia (lub nie :-)):

1.       Zakładam, że do moich potrzeb zestaw stereo będzie lepszym rozwiązaniem, niż zestaw kina domowego, bo – za tą samą kwotę dostanę sprzęt wyższej klasy; - do filmów które lubię oglądać stereo lepiej się nadaje.

2.       Chciałbym mieć sprzęt w miarę łatwy i intuicyjny w obsłudze (także dla małżonki), więc skłaniam się stronę amplitunera, a nie zestawu wzmacniacza z czymś „smart”. Słuchanie muzyki ze Spotify przez telewizor, podłączony do wzmacniacza to moim zdaniem trochę słabe rozwiązanie.

3.       Oczywiście chciałbym umówić się na odsłuch wstępnie wybranych zestawów – czy moglibyście polecić dobrych specjalistów, najchętniej w południowej części Poznania?

4.       No i przede wszystkim prosiłbym o poradę z zestawami pasującymi do moich potrzeb, które powinienem brać pod uwagę i posłuchać jak grają.
Na razie zupełnie wstępnie zakładam, że zestaw Denon dra-800h + Klipsch RP 6000 F będzie warty uwagi i odsłuchu.