Skocz do zawartości
IGNORED

ESA Ostinato 2000 vs VA Haydn

nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem na tym forum nowicjuszem jeśli chodzi o wpisy. Czytuję je natomiast namiętnie od około pół roku i dzięki niemu rozjaśniłem nieco swoje horyzonty audiofilskie. Niestety też niektóre wpisy/recenzje spowodowały moje "rozdwojenie jaźni" co do wyboru sprzętu a szczegółowiej mówiąc nowych zestawów głośnikowych... Bywają bowiem tak sprzeczne, że ciężko dociec kto ma rację. Mój dylemat polega na tym, iż nie wiem które kolumny - ESA Ostinato 2000 lub Vienna Acoustic Haydn - wybrać do mojego zestawu składającego się ze wzmaka i cd Rotela + okablowanie DNM Reson. Obydwu zestawów słuchałem (obu z Rotelami, wprawdzie okabloweanie było inne - Tara Labs bodajże) i oba mi się podobały. ESA wydała mi się mimo wszystko bardziej detaliczna acz przebasowiona przy głośniejszych poziomach. Miała natomiast więcej życia w brzmieniu w stosunku do Haydnów. Choć Haydn miał też i swoje plusy w stosunku do ESY - był bardziej neutralny i mniej "szklisty" co czasami zdarzało się Ostinato 2000. Zresztą to kwestia gustów i oba zestawy mi się podobają. Istotne jest natomiast to, który z tych głośników lepiej sprawdzi się w pokoju średnio zagraconym i wyciszonym o powierzchni 18 - 19 metrów ? Chodzi mi o dopasowanie ich pod kątem technicznym do wzmaka (2 x 40 watt), przy zakładaniu średniego poziomu głośności słuchania i poziomu zniekształceń przy takim odsłuchu.

A propos - na stronie Audio Academy zobaczyłem nowe głośniki - Tethysy, które wyglądają bardzo podobnie do Ostinato 2000 i bodajże ten sam głośnik nisko-średniotonowy - Vifa WH18 08-08, mogą więc mieć podobne brzmienie. Czy ktoś z forumowiczów już ich słuchał i ma o nich jakieś opinie ?

https://www.audiostereo.pl/topic/1701-esa-ostinato-2000-vs-va-haydn/
Gość jwojciech do nowicjusza

(Konto usunięte)