Skocz do zawartości
IGNORED

Przróbki Denona DCD-520


trryt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Denona DCD-520 i chiałbym przy nim trochę pogrzebać. Wymieniłem cztery NE4558N na OPA2134. Dało to dużo, ale ponieważ nie jestem audofilem to chociaż słyszę tą różnicę to trudno jest mi to ująć w słowa, ale coś z przestrzenią i szczegółami napewno jest lepiej. On jest trochę dziwny bo jednego DAC'a (PCM56P) ma na dwa kanały, przełączanego przez HEF4053BP. Czy wymienienie go na HC4053 mogłoby coś dać? DAC jest taktowny rezonatorem cermicznym (wygląda jak niebieski kondensator) 8,46Mhz ale za pośrednictwem jakiegoś SM5807EP. www.datasheetarchive.com milczy na temat tej kostki, w googlu znalazłem to tylko na listach cześci jakichś sklepów ale bez żadnych opisów, na jednej stronie był link do datasheeta ale płatny(!) Ktoś może wie co to za układ??? Czy wymiana tego rezonatora na kwarcowy cos by mogła dać?, a jak tak to skąd wźąść o takiej częstotliwości? Głównie chodzi mi o samą radość modyfikowania, ale przyznam że efekty po wymianie opampów mi się spodobały, a jak ma stać nie używany (słucham Marantza CD73) to mogę sobie popróbować. I jeszcze jedno jeśli ktoś zna dokładnie ten model to do czego służy piąty NE4558N, ten pojedyńczy, zdala od DAC'a, na większej płytce? Bo mi wygląda na sterowanie którymś z silników. Jakby ktoś miał schemat tego modelu to by było wogóle genialnie. Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Tego modelu szukałem w wyszukiwarce, ale było tylko o tym czy warto go kupić.

 

Wesołych Świąt!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/17037-przr%C3%B3bki-denona-dcd-520/
Udostępnij na innych stronach

Czytałem noty 4053 i hc4053 i ten drugi ma mniejszą rezystancję w stanie załączonym więc chyba jest lepszy. Ale za to ma mniejszy zakres napięć wejściowych (+/-5V), ale tak właśnie jest zasilany ten Denon. Wiem że zakup tej kostki to śmieszne pieniądze (pewnie ze 2zł ;) ) więc pewnie i tak poprostu go sprawdzę ale może jest ktoś kto ma pożądną wiedzę o kluczach analogowych i mi powie czy to jest sensowne. Pozdrawiam.

Siema znam klocka.

SM5807 to czterokrotny 16 bitowy filtr cyfrowy o tłumieniu -54dB ot taki najprostszy.

Ten niebieski kwarc 8,46 MHz wartało by tez wymienic na cos w lepszej metalowej obudowie np OMIGa zawsze to lepsza stabilnosc i nizsze szumy.

Skołuj tez dwa kondy Silver mica 10Pf/500V daj na wyjscie rca tez troche pomoze:)

Piaty operacyjny zostaw w spokoju jest do sterowania siliników serwo jego wumiana da ci tyle co wczorajszy wiatr zreszta lepszy operacyjny moze nawet pogorszyc sprawe moze siac

Pełna Serwisówke kupisz www.klar-elektronics.com.pl

Dzięki za wyjasnienia. A tego kwarcu to gdzie szukać? Bo jak na razie to widziałem tylko równe 8Mhz i chyba coś około 8,6 a takie nigdzie. Te kondy to samo pytanie. A elektrolity wymieniać? No i ten 4053 kontra hc4053. Pozdrawiam

Siemka.

Kondki elktrolityczne wymien na Panasonik Fc te beda dobre bo ten kompakt ciut trzeba uspokoic bo jest troszke hulaszczy na srednicy.

Moze byc HCU ale tez za duzo ci to nie da ale moze??kto wie.

mozesz tez troche wytłumic obudowe..najprosciej kawałkiem gumy na klej butaprem tylko trzeba pierw gume papierkiem sciernym przeszorstkowac..albo kup mate bitumiczna i wklej albo moze byc tez korek na klej butaprem mozesz od spodu spasowac blaszkę stalowa rowna wymiarom spodu 44cm na chyba 21cm i domocowac zwiekszy sie masa cd ale rowniez punkt krytyczny masy całosc stanie sie bardziej stabilna mniej wibracii itd..chcesz to domontujemy do niego XLRy:-)...

Na tej stronie widzę serwisówki tylko do 1520 i 3520, czy źle szukam? A gdzie można kupić te Panasonic'i. Wiem że pewnie gdzieś o tym jest ale o kondach jest tyyyyyyllle wątków że trudno mi się doszukać.

Mam podobny CDP Denona (1988/9 rok!!), DCD-610. Czy te 4558 które wtmieniłeś to także bufor wyjściowy i wzmacniacz słuchawkowy? Ja tam miałemBA5218, one chyba nie są za dobre dźwiękowo (parametry mają jednak niezłe - niskie szumy i zniekształcenia, duża szybkośc). U mnie na filtrach za DAC-iem są natomiast C4570. Wyjściowy zmeiniłem tymczasowo na NE5532 (Texas Instruments). Przede wszystkim wymień kondensatory wyjściowe elektrolityczne na MKT lub MKP, tak koło 5-10 uF. W odsprzęganiu zasilania warto dać większe pojemnośći przy DAC i buforze wyjściowym, cyfrówka straasznie sieje, tam też przy układzie z pamięcią (2 kB chynba 2114, powinieneś mieć ten układ). czy możesz wrzucić zdjęcia płytki z elektroniką to by dużo ułatwiło?

Nie mam do niego schematu więc na pewno nie wiem ale sądzę że te 4558 nie są też do słuchawek. Od spodu płytkę widzialem jakiś czas temu i wtedy wlutowałem podstawki a teraz tylko przełożyłem kostki. Wtedy nie śledziłem scieżek dokąd idą. Schemat by się bardzo przydał, może wiesz gdzie można znaleźć? Bo tam gdzie sugerował Piotrek608 są jak już pisałem tylko 1520 i 3520, a to pewnie o wiele nowsze modele. Na razie działałem trochę na małpę, ale też moja wiedza za duża nie jest. Mimo to efekty mi się podobają. Pamięć mam taką: HM6116LP-2. Zdjęcie wrzucę ale nie odrazu- nie mam cyfraka, w najgorszym wypadku w środę. Blisko wyjścia mam dwa 100uF/16V to mogą być te wyjściowe? Na razie nie popatrzałem od dołu bo nie chcę go całkiem rozmontowywać zanim nie uzbieram trochę części(głównie chodzi o te Panasonic'i). Na razie podłaczam sieć, bo mu zmieniam włączanie, miał tak że trafo chodziło nonstop, a tego nie lubię. Przy okazji dałem mu gniazdo sieciowe z filtrem, nie wiem czy na tym etapie jest sens, ale było w pobliskim sklepie elektronicznym "na wysokości oczu" i nie drogo, to kupiłem (swiss made ;)). A co ty sądzisz na temat 4053 vs hc4053???

Te CD są tak proste, że wszystko widać bez schematu. Nie warto zawracać sobie głowy serwisówką, i tak jest praktycznie nieosiągalna. Właśnie koło tej pamięci może być dużo zakłóceń i tam warto dać np. 2200uF. Te 100uF to są wyjściowe, można je wymienić na coś lepszego, szeregowo z nimi powinny być rezystory 100ohm- mozna je zastąpić zworą albo równolegla dac do nich 100ohm metalizowane. Gniazda wyjściowe też od razu wartozmienić na pozlacane. 4053 bym nie zmieniał, za dużo roboty a efekt wątpliwy. Masz za stabilizatorami 2 duże kondensatory elektrolityczne? Bo ja miałem puste miejsce! I na płytce też jest sporo miejś nie obsadzonych elektrolitami, to warto wykorzystać i powstawiać tam np. 470uF a od spodu bypassy MKT 100-470nF, tak samo na diody w mostku po 100nF. Ja podłaczam między masę a jakiś punkt na płytce słuchawki przez kondensator (nieelektroltyczny!!) 1uF i sprawdzam co gdzie "sieje" jak dobrze zablokujesz kondensatorami to wtedy jest cisza na zasilaniu. Na podstawie foto mofę spróbować powiedzieć co gdzie się znajduje, ale musi być ostre.

Mam dwa duże elektrolity 4700uF na "plusie" i 2200uF na "minusie". Okazało się że te Panasonic'i można zamówić tylko po 5 sztuk. Myślałem po co mi 5 razy 2200uF, a tu proszę, już się kolejny przyda. Tam przy pamięci teraz jest 220uF. W poprzednim poście pisałeś żeby te wyjściowe wymienić na MKT 5-10uF, a jak te elekktrolity co są mają 100uF to takie zmniejszenie pojemności nie zaszkodzi?????? Czy dać 100uF Panasonic'a? A tuż przy samym wyjściu są rezystory po 30k, to pewnie zabezpieczenie przy ew zwarciu wyjścia. Wyglądają bardzo smutno. Przy wymianie mogę dac mniej - 27k, bo te 30k to jakos cięzko dostać. Zapomniałem wczesniej napisać że jak robiłem podstawki pod opampy to zrobiłem bypassy z tantali 1uF na: opampach, DACu i 4053. Przy diodach na mostku nie pomyślałem, a to dobry pomysł, dać tam 100nF MKT? A przy okazji diod, coś słyszałem o wymienianiu na Schotkiego, jest sens ? A jak tak to na jakie? Foto będzie dobre - kumpel ma naprawdę dobrego cyfraka, tylko że daleko mieszka, więc za jakiś czas. Mam nadzieje że jeszcze tu bedziesz zaglądał. Dzięki za zaintersowanie i pozdrawiam.

Tam przy RAMie nie musi być Panasonic, może być zwykły lub kilka mniejszych pojemności. Ale 220uF to za mało. Sprawdź szumy i zakłócenia metodą jaką opisałem wcześneij wtedy bedziesz dokłdnie wiedził co i jak się zmienia przed/ po wlutowaniu kondenstora w jwkimś miejscu. Różnica MKT do eklektrolitów będzie taka ze ze 100uF przenosi np. od 2 Hz a przy 10uF od 20 więc nie widzę problemu, tego raczej nie słychać, ale też mogą byc te Panasonic 100uF. Ja tylko konsekwentnie eliminuję elektrolity i ceramiczne z toru audio. Rezystory 30k to prawdopodobnie nie te, one są równolegle między wyjściem a masą.

Te 100nF warto sprawdzić, nie wiem czy to będzie słychać. Schottky'ego warto dać jeśli napięcie na stalibizatorach jest np . za niskie (mniej niż +/-12V), z tego napięcia korzysta też servo, ale to tu sprawa zupełnie drugorzędna jeszcze (albo wogóle). Nie wiem jakie typy, musiałbym poszukać w katalogu.

Na forum siedzę prawie co dzień.

Również pozdrawiam.

Mam już zdjęcia. Była nawet jakość ale przez te ograniczenia (600pixeli, 50k) wyszło jakoś, jeszcze jak pomniejszałem to sobie edno nadpisałem i potem musiałem rozjaśniać takie co wyszło zaciemne. No ale myślę że trochę się dopatrzysz. Co do diod to znalazłem coś takiego (przypadkiem, akurat sobie patrzałem co tam nowego u Texasa):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i jeszcze uc3610, tutaj mi niezbyt pasują, ale jakbym kiedyś robił oddzielne zasilanie dla części analogowej to może, a może Tobie się do czegoś przyda.

post-4476-100008564 1170266755_thumb.JPG

post-4476-100008565 1170266753_thumb.JPG

post-4476-100008566 1170266750_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jeszcze dwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4476-100008562 1170266759_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki za zamieszczenie zdjęć.

 

Kondensatory ekektrolityczne które bym wymienił na takie o 2x większęj pojemności to: C303, C281, C302 (obok VR1)

i dodał / zamienił: C515 na 2200uF/16V, C501 na 4700uf/16V. C316 i C317 to o ile dobrze widzę są chyba te wyjściowe 100uF zmieńa na MKT/MKP lub takie same elektrolity Rubycon na 35V.

 

Kondensatory w filtrach dolnoprzpustowych zmienilbym z ceramicznych (te zupełnie najmniejsze i troche większe) na foliowe.

 

IC304 RJC4558 - od wzmacniacza słuchawkowego na OPA2604/2132/2134.

Rezystorów szeregowych na wyjściu nie masz, zamiast nich są zwory (R330, 331) i tu nic nie musisz robić, a te R330, R331, jesli mają 27-30k tak jak napisałeś mogą zostać.

 

Przydałoby się zdjecie pionowej płytki z układem CXA i pamięcią 6116, ale niekoniecznie, tam jest chyba tylko 1 elektrolit i nie będzie problemu z wymianą. (z tego co widzę to tak tu jest zrobione).

 

Czy możesz podesłać mi duże zdjecia na [email protected] ? Może cos się jeszcze znajdzie bo np. nie ewidzę gdzie jest drgi stabilizator napięcia.

 

Gniazda wyjściowe też koniecznie zmień.

Diody ciekawe ale raczej się tu nie nadają. Najlepsze były by pojedyncze. Jeśli chcesz kupic to zapytaj w sklepie co mają to na pewno cos ci doradzą - prostownicze 1-2A. Ja jeszcze poszukam w katalogu co by się nadawało.

Wielkie dzięki! Jak kondenstory przyjdą to zaczne to zmieniać. Zdjęcia masz wysłane, to z dużą płytką takie marne bo wyszło zaciemne, a myślałem że ona jest mało ważna to nie robił jeszcze jednego. Mam nadzieję że te wystarczą mam jeszcze, ale przepychanie tego przez modem to.... Odpowiadaj tu, a nie na maila bo może się ktoś znajdzie z takim CD to skorzysta, chociaż one chyba są mało popularne. Jakoś nie widzę C515, może to nie ten numer, jak zobaczysz ostre zdjęcia to albo podaj prawdziwy albo napisz gdzie on jest (może ja już ślepne). Szkoda że zamówłem te kondenstory zanim tu trafiłeś, ale poprostu dam po dwa takie same zamiast dwa razy większego (np C281) - chyba nie ma różnicy? Zaznacz mi na zdjęciu które te ceramiczne wymenić i odeślij. Foliowe to znaczy MKT? Bo się niezbyt orintuje. Czy jak nie zbyt urzywam słuchawek to wymieniać ten wzm. słuchawkowy, chodzi mi o to czy on może jakoś zakłócać resztę. Bo tego OPA to tak od razu nie załatwię, ale z czasem... A jakbym go wymienił to mogę dać tak poprostu na te kabelki do gniazda słuchawkowego potencjometr, bo jak dla mnie to jest trochę za głośno. Gniazda zmienię na pozłacane(takie standardowe na obudowę, z białą plastikową podkładką), ich umocowanie nie będzie takie proste, ale cos wykombiuję. O diody coś popytam. Jeszcze raz dzięki, nie dziw się że Ci tak ciąglę dziękuje ale jeszcze się nigdy nie spotkałem żeby się ktoś tak na jakimś forum zaintersował moją sprawą.

To czekam do weakendu ;) Mam jeszcze trzy kwestie. 1. Jak zwiększe elektrolity o jakieś 3000 do 5000uF to nie ma niebezpieczeństwa że mi udar prądu po właczeniu wywali bezpieczniki? Bo one są jakieś bardzo dziwne, wyglądają jak tranzystory w TO-92 tylko że bez środkowej nogi i jakby co to chyba nie do zdobycia. 2.Ten kwarc - widzisz na zdjęciach - wygląda naprawdę kiepsko, ale wymiana chyba nie wchodzi w grę bo takiej częstotliowości (8,46MHz) to naprawdę nigdzie nie widzę. Za to są dokładnie dwa razy tyle, poza zwykłymi kwarcami te wszystki MasterClocki i inne wynalazki są właśnie na dwa razy tyle. Wiem że to można podzilić, to w końcu jeden przeżutnik, ale czy to ma sens i nie jest zbyt skomplikowane? 3. Czytałem notę PCM56 i doszedłem do wniosku że bardzo ważne muszą być te kondensatory co "podtrzymują" sygnał dla jednego kanału jak DAC jest podłaczony do drugiego, Texas dał tam 680pF (klucz przełączający to MP7512) Takiej pojemności nie widzę za to są cztery sztuki po 560pF(C382, C383). Czemu oni dali mniej niż Texas? Co ty na to? Pozdrawiam

Witam, odpisuję mam madzieję w miarę pełnym tekstem na wszystkie pytania. Foliowe to MKT a także MKP (polipropylenowe, jeszcze lepsszy dielektryk). Potencjometru nie można wstawić między wuyjście słuchawkowe a gniazdo, daje się go przed wzmacniaczem słuchakowym, o czym dalej. C515 namierzyłem i zaznaczyłem - to ten nieobecny który czeka na wlutowanie koło stabilizatora.

 

Pojemności można łaczyć równolegle zamiast większego kondensatora w zastęsptwie.

 

Zwiększenie pojemności nie uszkodzi "bezpieczników" gdyż są to elementy ochrony nadnapięciowej włączone między masę a szyny zasilania i chronią przed przepięciem w razie uszkodzenia stabilizatorów i uszkodzeniem pozostałych układów. Normalnie prąd nie płynie przez nie.

 

Ceramiczny oscylator (niebieski) nie jest najlepszy (gorsza stabilność niż kwarc) i będzie trudny do zastąpienia kwarcem bo to rzeczywiście niepotykana wartość. Chyba tylko z demontarzu z jakiegoś innego CD. Myslę, że kwarc zamiast tego oscylatora by wytarczył a na razie nie ma się co pakować w master clocka, ale oczywiście można go zamontować. Innym rozwiązaniem jest wykonanie oscylatora z osobnym zaslaniem na oosbnej płytce na bazie tgo oscylatora ceramicznego np. na bramce NOT / NAND z przeżutnikiem Schmitta i podanie sygnału na wejscie CLK filtru SM5807.

 

Kondensatory "podtrzymujące" w tak zbudowanych ukłądach S&H są faktycznie ważne, ale trzeba dać tyle ile jest oryginalnie, trudno powiedzieć czemu tu jest mniej. Może to wynikać z różnicy w oporności układu 4053 lub innych wartośći rezystorów która tu np. może być większa lae w sumie dawać podobną wartośc dtałej czasowej RC takiego połączenia.

 

Z oglądu zdjęc całkiem sporo można wyczytać. Nie wiem czy te wszystkie zmiany są konieczne, najmniej przekanania mam do tych kondensatorów ceramicznych które można wymienić na MKT, zmiany elektrolitów i ich wlutowanie w puste miejsca (2 w cyfrówce i jeden za stabilizatorem w cz. analogowej) poprawią jakość zasilania, dodatkowo można je bocznikować równolegle małymi wartościami tantalowych lub MKT.

 

I tak, jak już pisałem: C258 zwiększyć do ok 2200uF (koło RAM)

 

R322, R323, R328, R331 - wygląda na 100 ohm, jeśli nie jest z żadnen strony podłączony do masy to zastąpić zworą lub dolutować równolegle 100 ohm metalizowany - to są rezystory które są wścieżce sygnału L i P kanału na wyjściu (jeśli dobrze odczytałem wartość i położenie). Niezależnie od ich końcówki powinien być na nich sygnał w trakcie odtwarzania płyty co sprawdzam podłaczając między masę a badany punkt słuchawki

 

C150, C151 - wstawić 470uF i można dać 100n MKT lub jakiś mały tantalowy 0.1-1uF

 

kondensatory ceramiczne do wymiany na MKT C302, C304, C305, C306, C307, C308, C309, a także chyba C282, C382, C380, C383, C384, C391, C392, C393.

 

i na koniec jesli ktoś chce i z tego korzysta - wzmacniacz słuchawkowy R338, R339 (100ohm) - zastąpić rezystorem 10ohm, będzie głośniej, do regulacji glośności należy wstawić potencjometr 2x50k log i rezystory 22k-47k przed nim, można też zmienić układ RJC 4556 . sygnał na

wzm. sł. jest chyba poddawany przez przez rezystory R336, R337 lub któreś w tym rejonie i je trzeba wylutować i zamiast nichj podpiąć poteccjometr - nie wiem jaki jest układ scieżek ale tak to wygląda.

 

(P.S. Pisząć Texas miałeś chyba na myśli Burr-Brown)

 

Również pozdrawiam.

To chyba wszystkie moje wątpliwości rozwiałeś. Jak przyjdą kondensatory to biorę się do roboty, dzisiaj dostałem maila że właśnie je do mnie wysłali. Pisząc Texas miałem na myśli "Burr-Brown products by Texas Instruments", tak to gdzieś na ich stronach czy w jakiejś nocie widziałem nazwane. Teraz wszyscy się łączą i wykupują nawzajem, ale faktycznie mój kilkunastoletni PCM to jeszcze "czysty" Burr-Brown ;)

R322, R323, R328, R331- nie są 100ohm, ale 30k

C304,C305,C390,C392(180pF),C306,C307(1,8nF),C393,C394(56pF),C380(150pF) trudno będzie wymienic na coś lepszego bo takie małe pojemności to mają tylko najzwyklejsze ceramiczne to raczej nie ma co ruszać. Dobrze że te do S&H udało mi się kupić.

Te 10uF MKT to są nieźle duże(walec długi na 3cm, średnica 12mm) ale jakoś postaram się je upchnąć.

O ten kwarc to dam ogłoszenie do Elektroniki Praktycznej, może ktoś się znajdzie.

W zwyklym sklepie ciężko kupić tak małe pojemności z foliwych. MKT na duże napięcia są spore, ja łączyłem 2.2uF/63V WIMA i nie zajmowały za wiele miejsca, ale przy tych 10uF jest przynajmniej mniej lutowania. OK, to czekam na opis efektów tuningu.

Jak go wreszczcie rozebrałem i płytkę obejrzałem od spodu to mam takie wnioski:

Przez te baezpieczniki to jendak prąd płynie, one są wpięte między mostek a największe elektrolity, ale to akurat raczej nie ważne.

Sygnał do wzmacniacza słuchawkowego idzie przez R330,R331(30k)-to te przy samych gniazdach.

Natomiast na gniazda idzie oczywiście przez C316,C317 i potem R340,R341(1k) do gniazd i baz TR300,TR301. Jeszcze jest połączony przez R322,R323(30k) do masy. Dokładne oznaczenia tych tranzystorów to:

D1504

E9HZ

C150,C151 nie ma sensu montować bo ich (-) są z niczym nie połączone, trzeba by dac też te rezystory co ich tam nie ma. Ale te kondenstory nie są połączone z zasilaniem wyswietlacza ale raczej maja coś wspólnego z tym opampem co tam jest. Zasilanie wyświetlacza to C523,C524 dałem tam trochę większe i po 100n MKT dodatkowo.

C515 też raczej lepiej nie ruszać, jego minus byłby połączony do 6 nóżki M5290P, w nocie opisanej jako Balance Adjustment i we wszystkich schematach zostawionej nie połaczonej.

Przeróbek będzie więc trochę mniej :-)

Nie wiem co to za tranzystory, pewnie jakieś ichnie japońskie ale to nieważne. To

znaczy że te akurat to nie są od MUTE, tylko jakieś wtórniki wyjściowe (wtórniki

emiterowe). Dziwne, nie wiem po co taka komplikacja i co te tranzystory mają tam

robić. Mutujące są wiec pewnie te obok. Wogóle dużo tam tych tranzystorów... może

one tworzą jakiś wzmacniacz linowy ze żródłem prądowym, a może tyle tych mute

tam jest... ale chyba sygnał do gniazd nie idzie przz nie tylko prosto z wyjśc wzm. op

przez rezystory? - Te R340 i R341 - możesz je zastąpić przez oporniki 51-100 ohm.

Na zasilaniu wyświetlacza (napiecie anodowe chyba) jest ok. -21V jesli dobrze

pamiętam, może być więcej i tam dałem kondensator 220uF/63V, ale można też

większy na trochę niższe napiecie.

No cóż położenie C515 okazało się dośc mylące... a więc jego brak oznacza, ze za

stabilizatorami nie ma chyba żadnej większej filtracji.

R330 i R331 można więc wylutować i w to miejsce podłączyć bezpośrednio

pot.encjometr głośności (lub przez te rezystory albo np. 22-47k jeśli będzie za

głośno).

Niestety o układach tranzystorowych nie mam pojęcia, tak to jest jak się człowiek zacznie sam bawić na poziomie układów scalonych, bez podstaw teoretycznych. Sygnał idzie z wyjść wzm. op. równolegle na gniazda i środkowe wyprowadzenia tych tranzystorów (chyba bazy?, bo jakoś nie kojarze tranzystorów które by miały na środku co innego). Lewe nóżki mają podłączone do masy, a od prawych idzie w stronę TR203,TR204(ale co tam się dzieje to już trudno mi się połapać) oraz przez diodę D211 w stronę ujemnego zasilania. Chyba jednak by się schemat przydał, tylko że to tak jest że niby w Internecie jest wszystko, dopóki nie zaczniesz czegoś szukać... Co to dokładnie są tranzystory mutujące, czy sterownik CD odcina nimi (czy zwiera do masy) wyjścia jak mogłyby się na nich dziać dziwne rzeczy (np. tuż po włączeniu, podczas wyszukiwania utworów), czy może też jak CD jest zatrzymany. Dziwne rzeczy widziałem o takich tranzystorach np.: ktoś komuś radził żeby je całkiem wywalić (nie wymienić).

Za stabilizatorami fakycznie nie ma jakiejś dużej filtracji, są C510,C511 nie pisałeś żeby je ziększać to dałem po 100uF Panasonic'a + 100n MKT + 1uF tantal, no ale przy DACu jest teraz po 440uF (było 220 na "minusie" i 100 na "plusie", to dałem żeby było po równo), przy sterowniku i pamięci jest 2200uF jak radziłeś, więc chyba już starczy, bo jakbym dał jeszcze te 510, 511 jakieś duże to możeby stabilizator za bardzo przy włączaniu obciążały i mogło by się skończyć tak jak mnie w mailu na końcu ostrzegasz. A właśnie, nawet mnie nie strasz, stram się robić wszystko rozważnie. Najważniejsze żebym go dobrze przed włączeniem wysprzątał, bo od odsysania cyna zwykłą pompką, wszędzie pełno "metalowych okruchów". Będę uważał!

Pozdrawiam

To jednak zobaczyłem tranzystory które mają co innego niż bazę na środku. Poszukałem w www.datasheetarchive.com i są to tranzystory "2SD1504 Silicon NPN Epitaxial Hitachi" a ich zastosowania to "Low frequency amplifier, Muting". Podłączone są tak: emiter do masy, kolektor do sygnału z opampa, a bazy tak jakoś dziwnie jak pisałem wyżej.

Jeszcze zauważyłem na tym "schodku" między płytkami sygnał podpisany MUTE, on idzie na TR203, TR204 (na nich jakby dwa stopnie wzmocnienia, ale trudno mi powiedzieć), no a potem na TR300, TR301.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.