Jump to content
Bardini

NAIM klon

Recommended Posts

Panowie jest ktoś chętny na płytkę do Klona Nap200? Mam gołą płytkę. Mogę dorzucić dodatkowo kondensatory 4 szt. po 10000uF i trany 4 szt. 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem BIAS zgodnie ze schematem podanym wcześniej.

Bias ustawiony był na wartość około 10mmA (tranzystory wyjściowe były zimne)

Po ustawieniu na 35mA tranzystory wyraźnie się nagrzewają (czy tak ma być?)

Jaki wpływ na dźwięk ma wysokość Biasu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jaki masz ofset na wyjściu, jeśli mieści się w podanym zakresie to jest ok. Zobacz jaki jest po włączeniu i chwilę później, czy spada. U mnie (wczoraj sprawdziłem) po włączeniu jest 28 i 32 mV  po chwili mam 11 i 14 mV. Ogólnie nasz forumowy raczej mało się nagrzewa nawet podczas głośnego grania i nie dziwię się, że oryginał tranzystory ma przykręcone do dolnej części obudowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offset mam na jednym kanale 20mV i na drugim 30mV

Ale chce uzyskać niższa wartość chociaż nie wiem czy ma to większy sens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli normalnie gara, to daj sobie spokój w innym wypadku musiał byś wymienić i sparować wszystkie tranzystory od nowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w moim przypadku offset regulują tranzystory Tr1 oraz Tr2 wiec dzisiaj to zweryfikuje...
przy 30% różnicy hfe pomiędzy tymi tranzystorami offset mam 20mV postaram sie zjechać do 10mV i tak zostawię...
mam nadzieje że wybiore odpowiednie tranzystory z puli 50 szt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uruchomilem mojego klona :) Wersja voyager avandale ncc200.

Jestem po pierwszych odsłuchach i już mi się podoba, nawet bas jest :)

Bardzo duża głębia i trojwymiarowosc dźwięku. Na starym wzmacniaczy nigdy czegoś takiego nie słyszałem.

 

 

20190914_172329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Ty.

Poskracaj te przewody od gniazd wejściowych.

Nie masz stuków w głośnikach podczas włączania wzmacniacza?

Do czego jest to środkowe trafko?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam trzask ale nie jest on przerażający..  do kupienia jest jeszcze zabezpieczenie głośnikowe vellman  k4700

Przewody wejściowe są tymczasowe skretka kat6a, mam jeszcze dylemat czy je wymieniać.

To tale trsfo 4x42V do zasilania układu VBE ktore stabilizuje napiecie na poziomie 52V układu wejsciowego wzmacniacza

Duże trafa 2x35V zasilaja układ wyjściowy.

Zastanawiam się czy do tego zestawu nie dokupić pre jc-2 od jims_audio... Zastanawiam sie czy to poprawi jeszcze dźwięk tej końcówki.. 

20190914_193215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak musisz kupić niestety zabezpieczenie z zasilaniem z osobnego transformatora bo nie ma jak innego podłączyć, chyba że kupisz osobno płytkę i malutki transformator chyba taniej wyjdzie. Auden na alle... ma fajne. Co do pre to każdy coś doda,zmieni ważne, żeby dla nas na lepsze. Ten jc 2 może i kultowy, ale weź i dostań oryginalne fety. Ostatnio o nas kolega sprzedawał 2 pary za dwie stówy. Przewodziki wejściowe są krótkie, więc możesz pokusić się o markowe. Ja przed wczoraj wymieniłem swoje na srebrne mundorfy w sygnałowym i gniazda głośnikowe chyba też takie jak u Ciebie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100k za duży

 


DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w MF jest 50 k i jest dobrze. Poza tym to taka standardowa wartość w większości urządzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem przez chwilę włączony w obwod sygnalowy ten 100k i gral normalnie, nie zauważyłem jakieś różnicy na niekorzyść.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz użyć takiego co masz, ale jak będziesz robił jakiś pre docelowy to użyj mniejszego. Podobno im większy opór potka tym więcej szumi, a na ile to słychać nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze powracając do ustawienia BIAS.

Po podlaczeniu koncowki na docelowy radiator BIAS ustabilozowal mi się na poziomie 14mA.

Wcześniej regulacja była robiona bez radiatora docelowego.

Czy teraz ponownie mam ustawić bias na wartość 34ma?

Offset 22/27 mV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawiłem BIAS na 34mA

Zamówiłem zabezpieczenie głośników od auden.. to ostatni klocek tej końcówki i zamykamy finalnie obudowę.

pozostaje jeszcze zdecydować się na jakiś dobry preamp DIY.

Może jakieś sugestie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja naim'a steruję lampowymi preampami. 

W zasadzie każdy spisuje się  lepiej od pasywki. 

Jeśli chcesz prosty i skuteczny układ,  to może  być wk-wa a'la Klimo Merlin.

Jeśli bardziej zaawansowany, to coś z amerykańskich klasyków jak ARC SP-10 lub Lamm. 

Tranzystory można spróbować klona naim nac152 lub mbl 6010.

Tego ostatniego właśnie testuję.  Jest OK,  ale lampa uzależnia. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego mb 6010 brałeś oś chińczyka?

Zastanawiałem się nad realizacją klona ls-10.. Ale nie wiem czy mi to aż tak potrzebne 🙂

Edited by Rafal kar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, Chińczyk. Wziąłem tą płytkę:

https://www.ebay.pl/itm/Based-on-MBL6010D-Preamp-Preamplifier-NE5534-Board-Solder-Compatible-AD797-PCB/263736161030?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Bezbłędna i bardzo dobrej jakości.

Do tego tylko dobry zasilacz symetryczny +/-15V i potek 2x10k.

LS-10, to chyba M7 Kondo/AN. Może zagrać bardzo dobrze lub bardzo źle. Osobiście wolę konstrukcje, które wspomniałem wcześniej.  Fakt potrzebują więcej lamp, ale są mniej wrażliwe na dobór elementów.

Do puki nie podłączysz jakiegoś pre pod swoją końcówkę nie będziesz wiedział czy Ci to potrzebne, czy nie.

Ja nie wyobrażam sobie używania końcówki bez preampa i nie chodzi tu jedynie o możliwość podłączenia wielu źródeł.  

Fajne projekty preampów bazujące na topologii różnych słynnych układów można podpatrzeć na stronie aht-audio.com

Poleciłbym Ci stamtąd projekt http://www.aht-audio.com/DIY/3/ARC SP10.html

Jest to preamp, który oferuje bardzo uniwersalny charakter brzmienia, bazuje na popularnych lampach, no i publikacja jest pozbawiona błędów (przypadkowych, bądź celowych). Płytki można sobie wytrawić na bazie grafik z tej strony. Wszystko ruszy od przysłowiowego kopa. Może się okazać, że ten preamp będzie pierwszym i docelowym. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

złożyłem finalnie w obudowie z zabezpieczeniami głośników..

z głośników niskotonowych słychac "buczenie" niskiej częstotliwości, czy u Was tez tak było?

Co to może być?

Offset w normie 22/27mV.

Bias 34mA

20190920_130623[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś masz z masą. Czy w poprzedniej wersji też tak było, jeśli nie to musisz szukać przyczyn w ostatnim etapie. Ten przewód z zera ochronnego to tak sobie wisi czy zdjęcie jest z przed ostatecznego montażu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze wisi bo nie wiem gdzie go wpiąć czy pod radiatory czy pod obudowę.

No w tym problem że nie zwróciłem uwagi czy wcześniej buczało

w tym etapie dołożyłem zabezpieczenie głośników i do tego podpoiłem masę może tu jest problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij to zero ochronne do obudowy najlepiej gdzieś po środku, jakby była potrzeba podłączenia masy jakiś płytek to będziesz miał równo do wszystkich i możliwość podpięcia w gwiazdę, bo buczenie to objaw pętli . Swoją droga to niezłe masz tam spagetti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, adalbert napisał:

Swoją droga to niezłe masz tam spagetti.

w realu nie wygląda aż tak źle 🙂

w moim przypadku mam dwie warstwy płytek i dlatego tyle tego makaronu, nie mam pomysłu żeby lepiej to poupinać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem

Problemem brumu były kable sygnałowe w DAC zastosowana skretka chyba się nie sprawdziła..  

Wymieniłem na mikrofonowy cordial i jest cisza.

Sam wzmacniacz bez źródła jest nieslyszalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.