Jump to content
IGNORED

Gramofon - do czego podlaczyc?

Olexiak

Recommended Posts

Witam!

Wiem, ze na tym forum temat gramofonow byl poruszany wiele razy, ale jestem kompletnym laikiem i tamte watki sa dla mnie czarna magia...

Generalnie wiem tyle:

1. gramofon sluzy do odtwarzania plyt winylowych,

2. gramofon powinien byc do czegos podlaczony.

Ale wlasnie - do czego? W moim domu jedynym sprzetem grajacym jest komputer. Czy mozna do niego podlaczyc gramofon przez wejscie line-in w karcie dzwiekowej przy uzyciu kabla chinch/jack? Jesli tak, to czy mozna tak zrobic z kazdym gramofonem, czy musi on spelniac jakies konkretne kryteria? A jesli nie mozna tego zrobic tak bezposrednio, to pewnie trzeba miec jakis wzmacniacz/przedwzmacniacz czy inne urzadzenie - zgadza sie? Napiszcie, prosze, jak to jest, tylko - o ile to bedzie mozliwe - piszcie prosto i zrozumiale (przypominam, ze jestem laikiem).

Pozdrawiam,

Olexiak

Niezbedny jest specjalny przedwzmacniacz gramofonowy. Moze to byc osobne urzadzenie lub stopien wbudowany we wzmacniacz. Pelni ono 2 funkcje: wzmacnia sygnal uzyskany z wkladki gramofonowej, ktory jest znacznie slabszy od sygnalu uzyskiwanego z innych zrodel oraz co bardzo wazne przywraca liniowa charakterystyke czestotliwosciowa czyli dokonuje tzw. korekcji RIAA. Zatem w przypadku bezposredniego podlaczenia do komputera na wejscie liniowe, mozesz nie uzslyszec nic, badz uzyskac bardzo slaby i zaszumiony sygnal w dodatku z pewnoscia z zachwiana charakterystyka czestotliwosciowa (zbyt duzo wysokich tonow, za malo niskich). Musisz zatem stworzyc nastepujacy tor: GRAMOFON -> PRZEDWZMACNIACZ GRAMOFONOWY (lub wzmacniacz z wejsciem Phono lub MM lub MC) -> komputer.

Hidden Content

Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) tego ci trzeba :)

Hidden Content

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )