Jump to content
IGNORED

Exposure XX Super


Michael

Recommended Posts

Bardzo dobry, choć może nie uniwersalny. Ale jeśli to ten używany z HiFiClubu, to nie jest do końca sprawny.

Polecam też forum:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy myślałeś już o jakiś konkretnych głośnikach?

Link to comment
Share on other sites

tak to ten z Hi-fi Club-u, a powiedz co z nim jest nie tak?

Kompletuje zestaw od poczatku i zastanawiam sie nad jakimis kolumnami do niego, lub innego wzmaka. Słuchałem Exposure 2010 i jego brzmienie mi odpowiada. Grał z ESA Meritum i Avance Dana 670. Esy wypadły lepiej, choć wydaje mi sie ze dla Exposure'a przydałoby sie coś lepszego, ale co?

Cóż to jest dobre pytanie, szukam i jestem otwarty na sugestie. Gość z Hi-fi Clubu polecał mi Esy Ostinato2. Niestety nie miałem możliwości ich odsłuchania.

pzdr

Mike

Link to comment
Share on other sites

Jak słuchałem ten wzmacniacz, to działało tylko jedno wejście. Możliwe, że to już naprawiono, ale jednak nie był sprawny.

Jego brzmienie to dobra "stara szkoła" Exposure, którą firma zdobyła uznanie. Seria 2010 to już inny konstruktor, gra trochę inaczej, kategoria cenowa też inna, ale dla mnie jest super.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Hej, dzieki za kazde info. Uwagi uzytkowników to jest to!

Mnie brzmienie Expousera też bardzo odpowiada. Powiedz, czy brzmieniowow Super XX i 2010 są podobne? Słuchałem tylko 2010 i przypadł mi do gustu, czego mogę sie spodziewać po Super XX? Czy warto wydać te 2500 na XX (pod warunkiem ze jest sprawny), czy lepiej dopłacić do 2010? Aha i jakie Kolumny byś polecił? Raczej podłogowe do 22 m2.

Słuchałem z Esami Meritum 1 i Avanceami Dana 670. W tym pojedynku wygrały ESY, ale chciałbym jeszcze poszukać czegoś mam nadzieje lepszego.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

>Michael

Ja gram na Eposach ES-14, dobierałem wzmacniacz do kolumn. Nie mam dużego doświadczenia z innymi kolumnami, chociaż słuchałem kiedyś 2010 z Monitor Audio i AE (nie pamiętam modeli). Jeśli jesteś bardzo zainteresowany porównaniem obu Exposure i jesteś z W-wy lub okolic, to daj znać na pgol@poczta.onet.pl. Może coś zaaranżujemy, sam jestem ciekaw.

Link to comment
Share on other sites

Chociaż do końca nie jest to jasne:)

W jednym z review 2010 stoi napisane, że są produkowane w UK (

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ).

Obecnie w prasie są już testy serii 3010, której w ogóle nie ma na stronach producenta.

Z kolei na stronach producenta jest seria New Classics z oznaczeniami rzymskimi, której nie ma polski dystrybutor (chyba to za dumne określenie). W forum (

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) problem ten był również poruszany i według deklaracji producenta urządzenia są produkowane w UK.

Nie dojdziesz. Nie ulega wątpliwości, że dawne modele oznaczane liczbami rzymskimi były robione w UK.

Link to comment
Share on other sites

W poprzednim wpisie i łączach trochę namieszały nawiasy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze jeden adres do starszej wersji strony, gdzie omówione są poprzednie serie urządzeń Exposure

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

No tak, ja tez opieram sie na recenzji. Niestety, nie pamietam w tej chwili czasopisma, chyba bylo to HiFi News, gdzie stwierdzili ze seria Classic powstaje nadal w UK, a reszta wiadomo gdzie. To mialo wyjasniac roznice w cenia pomiedzy nowymi 30-kami, o ktorych wspominasz, a nowymi XX-ami. Nawiasem mowiac, Exposure jako takie jest wlasnoscia azjatycka.

Link to comment
Share on other sites

MAM ZAMIAR KUPIĆ EXP.2010 ,DORADZONO MI W HI-FI I MUZYKA TEN PIEC DO MONITOROW AKUSTYKA [GŁOŚNIKI TAKIE JAK W ESA CONTINUUM2]1845K/9900 SCAN-SPEAK.ZE WZGLĘDU NA TRUDNOŚCI Z WYSTEROWANIEM TRUDNEGO OBCIĄŻENIA. MIAŁEM WIELE LAT TEMU DO CZYNIENIA Z EXPOSURE'M TEN DZWIĘK PAMIĘTAM DO DZIŚ.SWOBODA SWOBODA I JESZCZE RAZ SWOBODA ORAZ PRZEJRZYSTOSĆ! NIE SLYSZAŁEM JESZCZE 2010.ALE SPODZIEWAM SIE TEGO SAMEGO.CZY MAM RACJE? NAPISZCIE O SWOICH ODCZUCIACH ,POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Ostanio słuchałem Exsposure z jakimiś podłogowymi Castlami(nie Harlech) oraz Cd Alpha 5+ Arcamaa potem z Nexusem i przyznam, że dawno nie słyszałem czegoś równie dobrego w tej cenie. Niepokoi jedynie fakt, iż wzmak zachwyca już po kilku sekundach. A nuż się znudzi? Na forum pojawiły się opinie, że Exsposure nie nadaje się do muzyki akustycznej, powagi itd. Bzdura. Ekspresja z jaką pokazuje bardzo trudne fragmenty kwartetu Bartoka jest po prostu bezkonkurencyjna. Co ciekawe, w wypadku dynamicznych fragmentów fortepianowych Wariacji Diabellego(finałowa fuga) w wykonaiu Anderszewskiego brzmienie było spokojniejsze niż na innych systemach, co mogłoby świadczyć, iż piecyk daje czadu tylko wtedy kiedy trzeba. Exsposure ma przy tym bardzo wyrównany balans tonalny - bez śladu rozjasnienia. Dzień później słuchałem Vincenta(tego za 4 kanty): barwa i detaliczność były nieco lepsze ale juz bez tej ekspresji. Zresztą mogło to być zasługą pozostałych komponentów(Cd Thule i kolumny SF Concertino). Wydajność prądowa Exsposure jest wyraźnie lepsza. Vincenta traci pałer przy 4 ohmach, w niewielkim pokoju AudioForte musiałem go rozkręcać do godziny 11! Exsposure(w nowym tramwaju El. Pomarńczy) nigdy nie przekraczał godz. 9. Nawet jeśli Castle są łatwiejszym obciążeniem to przecież Angol ma co najmniej 2 razy mniej watów niż Zółtek...

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

Kwestia wspomnianej wydajnosci pradowej. Z tym siadaniem mocy na 4 ohm to moze lekka przenosnia, tak mial chyba tylko legendarny MF A1, ale obciazenie 4 omowe ciagnie wiecej mocy, co nie kazdy wzmacniacz lubi. To troche tak, jakby rozkrecac glosnosc w zakres, gdzie zaczynaja sie znieksztalcenia.

Link to comment
Share on other sites

Do Arka

Na technice się nie znam. W "Audio" pisali, że przy gniazdach głośnikowych Vicka napiasane jest żeby podłączać kolumny only 4 ohmowe. Mój odsłuch jakoś to potwierdza. Concertino nie mają super skuteczności, ale starsza wersja uchodziła za dość przyjazną i była polecana nawet do tanich japońskich wzmaków. Vicek grał z nimi b. dobrze, ale uchodzi za super mocarza - a tu musiał się tak naprężać... Pozostaje pytanie jak takie obciążenie wpłynie na jego pracę wciągu roku, dwóch... Poza tym zastrzeżeniem to świetny klocek. Choć Exsposure wydał mi się ciekawszy, bardziej charyzmatyczny...

Link to comment
Share on other sites

>DZARRO.DZIĘKI ZA WYCZERPUJĄCĄ OPINIĘ ,CIEKAWE ŻE AKURAT ODNIOSŁEŚ SIĘ DO VINCENTA W SYTUACJI , KIEDY ZASTANAWIAM SIE NAD WYBOREM JEDNEGO Z NICH. OBA PIECYKI POTRAFIĄ PORADZIC SOBIE Z WIELOMA ZESTAWAMI. OSOBISCIE NIE SŁYSZAŁEM ŻADNEGO Z NICH. Z TESTÓW WYNIKA ŻE EXPOSURE TO PO PROSTU TAŃSZY KRELL[O CZYM PRZYPOMNIAŁ WIKI].ZALEZY MI NA PIECU , O DUŻYM POTENCJALE DYNAMICZNYM A JEDNOCZEŚNIE POZBAWIONYM AGRESJI I ZRÓWNOWAŻONYM TONALNIE. VINCENT ZROBIL OSZAŁAMIAJĄCĄ KARIERE I SŁUSZNIE ,BO TO KAWAŁ MASZYNY ZA STOSUNKOWO MAŁE PIENIĄDZE. NATOMIAST W 2010 CIEKAWA JEST MOŻLIWOŚĆ ROZBUDOWY PRZEZ DODANIE KOŃCOWKI MOCY. CASTLE H. DOSKONALE OBNAŻAJĄ RÓZNE PROBLEMY ŻRODEŁ,MYSLĘ ŻE Z ARCAM'EM TO CIEKAWY ZESTAW. VINCENT TO NIEMIECKI PIEC PRODUKOWANY W CHINACH,WIĘC NIE JEST TO ZNOWU TAKI ŻÓŁTEK!. WIDZIAŁEM JUŻ WIELE KLOCKÓW O KTÓRYCH WIADOMO ZE SA NP ANGIELSKIE CZY POLSKIE A WYTWRZA SIĘ JE ROSJ CZY NA TAJWANIE.KIEDY PO RAZ PIERWSZY PAN W SKLEPIE POKAZAŁ MI VINCENTA233, POWIEDZIAŁEM -NIECH PAN DA SPOKÓJ,NIE JESTEM MILIONEREM!.KIEDY USŁYSZAŁEM CENĘ - PRZEZ TYDZIEŃ NIE MOGŁEM UWIERZYC W TO CO ZOBACZYŁEM!. ALE CHIŃCZYCY TEŻ ROBIA SWIETNE LAMPOWCE,NA BERLIŃSKIEJ IFA WIDZIAŁEM SPORO DALEKOWSCHODNICH FIRM ,OFERUJACYCH ŚWIETNIE WYGLADAJĄCE URZADZENIA ZA BUDŻETOWE SUMY.NIESTETY NA TEJ WYSTAWIE TRUDNO JEST CZEGOŚ POSŁUCHAĆ.DZIEKI I POZDRAWIAM.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o Vincenta SV-233 to na stronie dystrybutora niemieckiego podane jest 4-8 ohm. Nie wiem dlaczego Audio pisało że tylko 8 ohm (dzarro - to miałeś na myśli jak rozumiem). Natomiast niemiecki Stereoplay testował SV-233 nawet na 2-omowym obciążeniu - i jakoś się nie spalił.

U mnie Vincent gra z Paradigm Studio 20mkII, które nominalnie są 4-omowe. Nie stwierdziłem żadnych problemów z wysterowaniem.

[obrazekLUKASZ-26301_1.jpg]

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.