Jump to content
IGNORED

dobry preamp


milos

Recommended Posts

milos będzie Ci ciężko znaleźć pre lampowy z we. i wy.zbalansowanym.Z reguły jest tak, że takie pre zbudowane są na podwójnej triodzie E82CC,E88CC itp i cała symetryzacja odbywa się na wyjściu urządzenia.Więc na wejściu masz RCA a na wyjściu XLR.W pełni zbalansowane pre lampowe znane mi to BAT,Sonic Frontiers,Audio Researchale to juz inna liga.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

czy w przypadku takiego preampa który ma RCA na wejściu i XLR na wyjściu wogóle ma jakieś znaczenie czy podłączymy pre z końcówką kablem RCA czy XLR czy nie ma różnicy bo z CD sygnał i tak idzie przez RCA ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz na wyjściu cd XLR to miało by znaczenie.Ale pre lampowy to nie tylko XLR'y ,tu chodzi o coś wiecej.Wprowadzenie parzystych harmonicznych które dają systemowi tzw.muzykalności ,nasycenie barwy itp..Niektórzy stwierdzą, że jest to poprawianie natury.Można się o to spierać w nieskończoność czy jest to prawidłowe czy nie. Ale jak to zwykle bywa ,ostateczny wybór pre będzie należal do Ciebie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

13aniol wystawial na allegro swego czasu swojego ARC 5 mk III za bodajze 5000zl. super lampowy pre i do tego wpelni zbalansowany.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Link to comment
Share on other sites

->robtango

 

Pre czy wzmacniacz lampowy nie "wprowadza" parzystych harmonicznych tylko dzięki jego budowie (brak lub płytkie sprzężenie zwrotne) generuje mniej nieparzystych tak nieprzyjemnych dla nas. Najlepiej gdyby nie generował ich wogóle wtedy mielibyśmy wzmacniacz idealny (no pod tym względem). To tak aby wyjaśnić bo z Twojego wpisu można by wysnuć wniosek że jest to generator "pożytecznych" harmonicznych.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Sorka, nie jest lampowy, choc ma odrobine wlasnie tego lampowego klimatu (piekne wokale, sposob prezentacji "wkladajacy" muzyke do pokoju a nie tylko budujacy scene za zestawami ).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>> Robtango

 

Chodziło mi o coś innego - czy gdyby jednak nie udało mi się zdobyć w pełni zbalansowanego pre, pozostałby mi właśnie taki pre o jakim mówisz - z RCA na wejściu, symetryzowanym sygnałem i XLR na wyjściu. I teraz chodzi mi o to czy w takim pre wogóle robi jakąś różnicę czy podłączymy końcówkę mocy kablem RCA czy XLR ? Bo i tak z CD sygnał idzie RCA. Moje pytanie jest niezależne od tego czy mówimy o pre lampowym czy tranzysorze.

 

Ps. Moje CD jest w pełni zbalansowane z XLR-ami ale raczej nie stać mnie na preampy które wymieniłeś, więc być może pozostanie mi właśnie takie "połowiczne" rozwiązanie...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

A koniecznie musi być lampka ? Bo akurat Primare Pre 30 jest w pełni zbalansowany i nie byłoby kłopotu - ten pre nic od siebie nie wnosi - gra tak jak wzmak do niego podłączony (tj. nie zmienia charakteru samego wzmaka) - inna sprawa, że pewnie najlepiej sprawdza sie w firmowym towarzystwie i "dorwanie" go na odsłuch graniczy w Polsce z cudem :(

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie, nie musi być lampka. Napisałem tylko że najlepiej by było. Ten Primare to ciekawa opcja, ile on kosztuje w TopHiFi ? Czy to stary model, czy nowy (tzn. wprowadzony z serią A 30.1 czy I30) ?

W razie gdybym poprzestał jednak na wzmaku nie w pełni zbalansowanym (nieważne lampa czy tranzystor), zależy mi na odpowiedzi na ogólne pytanie - czy w przypadku preampa który ma RCA na wejściu i XLR na wyjściu wogóle ma jakieś znaczenie czy podłączymy pre z końcówką kablem RCA czy XLR czy nie ma różnicy bo z CD sygnał i tak idzie przez RCA ? Czy ktoś ma tu jakąś opinię ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

"Bo akurat Primare Pre 30 jest w pełni zbalansowany i nie byłoby kłopotu - ten pre nic od siebie nie wnosi - gra tak jak wzmak do niego podłączony (tj. nie zmienia charakteru samego wzmaka)"

 

Wiec jest duze prawdopodobieństwo ze gra do d.. jeśli podłączenie go w tor nic nie wnosi. Z reguły po podłaczeniu dobrego preampu dźwięk przechodzi metamorfozę, zmienia się praktycznie wszystko i to w dość znacznym stopniu :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tzn. co ? - preamp ma zamulić brzmienie, upiększać ?? - a fuj ;-) - moim zdaniem ma właśnie wyciągać z wzmaka co to najlepsze i nic nie zmieniać - działać tak jakby CD był bezpośrednio podłączony do końcówki - takie me zdanie :)

Pre 30 to aktualnie produkowany model - szczegóły tutaj:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cena katalogowa 7999 zł (czarny) - 8500 zł (tytan) w Audio Klanie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

"czy w przypadku preampa który ma RCA na wejściu i XLR na wyjściu wogóle ma jakieś znaczenie czy podłączymy pre z końcówką kablem RCA czy XLR czy nie ma różnicy bo z CD sygnał i tak idzie przez RCA ? Czy ktoś ma tu jakąś opinię ?" - no właśnie, ciekawe pytanie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

"czy w przypadku preampa który ma RCA na wejściu i XLR na wyjściu wogóle ma jakieś znaczenie czy podłączymy pre z końcówką kablem RCA czy XLR"

Ma i to duże. Pomijając już samą transmisję ( czego dotyczyło Twpje pytanie ) należy wziąść pod uwagę jakość symetryzatora, która w tanich klockach jest prawdopodobnie do bani. Pamiętam pre Audio Note ( angielski, chyba M3 lub M5 ) który ma właśnie wejście RCA a wyjścia RCA i zbalansowane ( tzw lemo, standart taki sam jak xlr, tylko wtyczki są mniejsze ) który na zbalansowanych gra ZDECYDOWANIE gorzej niż na rca. Długo nie mogłem zrozumieć dla czego, dopiero na którymś forum ktoś podpowiedział te kwestie z symetryzatorem ( w przypadku tego pre był to całkiem uczciwie wyglądający transformator ). Popatrzywszy na cenę ..... co może byś w tanim pre ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Różnica jest, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co lepsze. Zależy to od kilku czynników

 

1. Czy wyjście XLR w preampie dostarcza dźwięku wyższej jakości niż RCA, czy na odwrót.

Zależy to od konstrukcji pre. Często XLRy dodawane sa do różnych sprzętów w charakterze kosmetyki, mającej przyciągnąć uwagę klientów, bo to bardziej profesjonalne, a więc niby lepsze. Jednak często wyjścia XLR dostarczają dźwięku gorszej jakości niż RCA, ale nie ma tu reguł.

Są bardzo dobre preampy, symetryczne od początku do końca, gdzie to wejścia RCA są dodatkiem i ukłonem dla uniwersalności i wygody, ale przy wysokich wymagań w stosunku do dźwięku zasadniczo należałoby tam używać tylko XLR.

Są też takie, gdzie symetryzacja następuje np. w oparciu o podwójną triodę (VTL TL-7.5 Reference Preamplifier, OCTAVE Jubilee) lub transformatory audio wysokiej jakości (Nagra?), w których sygnał symetryzowany jest przy bardzo małych stratach i bywa lepszy od sygnału z XLR .

 

2. Czy końcówka mocy lepiej pracuje sterowana z wejścia XLR czy RCA - zależności podobne jak w pre, tylko "z drugiej strony"

 

3. Preferencja dla połączeń XLR powinny być tym silniejsze, im dłuższe mają być kable połączeniowe, ponieważ połączenia symetryczne lepiej lepiej sobie radzą z długimi połączeniami i z zakłóceniami zewnętrznymi. Znowu nie ma reguł, ale przy ponad 5 m to już raczej tylko XLR.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Link to comment
Share on other sites

Calkiem niedawno odsluchiwalem pre gramofonowe i wybralem RiAudio PH-1 - ale dopiero jak go podlaczylem do wzmaka po XLRach, bo po RCA nie robil wielkiego wrazenia. Oczywiscie sygnal do PH-1 trafia z gramofonu po RCA a mimo to roznica miedzy wyjsciem na XLR a RCA byla naprawde duza (jak na moje ucho oczywiscie).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

DeTom masz rację !!!.milos rożnica jest poważa jeśli chodzi o urządzenia tranzystyorowe.Posłużę się przykładem.Kiedyś miałem w domu pre Rotela który miał wej. Rca na wyjściu Xlr za końcówkę służył Pass Diy.Różnica była bardzo duża jeśli połaczyło się na wyjsciu XLR ,więc uważam je jest to słyszalne i ma sens.Ale kiedy podłaczyłem pre lampowy tylko na RCA to i tak dźwięk był o wiele bardziej namacalny , ze znacznie lepszą sterofonią i jego składnikami.Stwierdziłem ,że co mi po zbalansowanie jeśli taki pre tranzystorowy ma ograniczenia do pre lampowego.Powiem jedno zależy co z czym będziesz porównywał a wtedy klasę urządzeń wyłapiesz sam.Jako podpowiedź nie daj się zawierzyć danym technicznym a głównie pasmem przenoszenia totalna bzdura ,niektórzy tym się sugerują.Jeśli chodzi o Primare solidny z wyglądu ale jego dźwięk sam posłuchaj .Zyzio opinia gazet mnie nie interesuje, a jeśli pre nic nie wnosi to jest do d...?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Opinię gazet też mam głęboko w dupce :) Ale skoro najlepszy jest "drut ze wzmocnieniem" - to ma nie wnosić - dlatego niektórzy CD z wyjściem regulowanym podłączają wprost do końcówki :)

P.S. Pre Rotela nie jest zbalansowany - to właśnie takie XLR-y na niby ;-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Co do danych technicznych to faktyccznie nalezy również mieć je głęboko w dupce :) Z tym, że akurat bardzo wysoki S/N w Primare bardzo sie przydaje podczas odsłuchu przy niskich poziomach dźwięku :) Trza posłuchać i wybrać :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Milos

 

Od kilku m-cy używam lampowy pre Manley Shrimp. Jestem z niego b. zadowolony. Nie posiada XLR'ów - producent nie zaimplementował ich celowo. Na ten temat dużo wyjaśnia w papierach do preampa. Nic nie kosztuje spróbować,o ile Solid Audio Wrocław ma jeszcze jakieś egzemplum.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Patefonik - tak własnie myślałem, logicznie rzecz biorąc taki symetryzator w pre, nawet dobrej jakości, to musi być śmieć w torze audio. A jeśli sygnał z CD jest niezbalansowany to zastosowanie tego dodatkowego "śmiecia" logicznie biorąc nie jest uzasadnione. Czyli powinno być gorzej na XLR.

 

Robtango - czy dobrze rozumiem ten Rotel grał lepiej na XLR, czy na RCA ?

 

Ps. Jeśli o mnie chodzi mam teraz pre NAD S100 które właśnie ma RCA na wejściu i XLR na wyjściu oraz końcówkę S200 która ma XLR ale czy jest w pełni zbalansowana ? Nie wiem. Myślę o wymianie pre na lampowy. A póki co to jak mam łączyć S100 z S200 ? Zaznaczam że nie mam kabla XLR więc nie mam porownania. Na RCA gra chyba dobrze.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zaznaczam że nie mam kabla XLR więc nie mam

>porownania.

 

A szkoda, bo porównanie właśnie powinno być podstawą wszelkich decyzji.

 

Wypożycz jakiś kabel XLR za kaucją ze sklepu i będziesz miał problem z głowy. W tej dziedzinie poznanie empiryczne wyraźnie góruje nad racjonalistycznymi dywagacjami.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Link to comment
Share on other sites
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Archived

    This topic is now archived and is closed to further replies.



    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

                      wykrzyknik.png

    AdBlock blocking software detected!


    Our website lives up to the displayed advertisements.
    The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

    Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

     

    Registered users can disable this message.