Jump to content
IGNORED

Czy ktoś słuchał na AudioQuest Type 8 ?


raudio81

Recommended Posts

Sprzęt : NAD (320bee,542) i Yamaha NS-300 (głośniki)

Muzyka : głównie ciężki rock,metal...(dodam,że myślę o zmianie na Paradigma Monitor 7 v.4 - większy pokój i możliwoś finansowa lub Tannoy Fussion 2 - mniejszy pokój i brak ;) możliwości finansowej)

 

Skąd pytanie?

Miałem kable AQ type6 i wszystko było ok. - był bas ale dla mnie na granicy dudnienia a jej nie przekraczał...jednak były pozyczone - kumpel się upomniał i musiałem kupic nowe ..

W Top hifi na Nowogrodzkiej w Wawie powiedzieli,że jest już tylko nowa wersja TYPE 8 (czyli - jak nawet z samej nazwy wynika - 8 a nie 6 żył)

Przesłuchałem to u nich na sprzecie rotela (podstawowy) i nawet ze swoim nadem byłem (przy okazji - Rotel ma równowagę nada a przy tym wszystko bardziej żywe i dynamiczniejsze - tak to odczułem podkreslam) i kolumnach B&W (chyba seria 300 - trójdrożne - u nich za 2800 ) - wszystko było ok. brzmiało jak trzeba - pięknie i głęboko ...i nic się nie rozłaziło...wziąłem 5 metrów na 2 kable...i co?

Jak podłączyłem swój sprzęt bas stał się tak podkręcony,że dudni niemiłosiernie - albo to kolumny (o tym zaraz) albo pomieszczenie jest nieodpowiednie do takiego basu (przy type 6 wszystko było ok.)

Dzięki życzliwości właściciela Planusa mogłem na spokojnie odsłucha NADa z paradigmami i tannoyami...

Przy tannoyach odczułem jak dźwięk stał się głębszy i tak jakby oderwał się od tych jakże tanich kolumienek;) - przy type6 tego nie było - miałem wrażenie,że ten kabel pozwolił pokaza całkowite możliwości tych małych głośniczków...przy paradigmach monitorach 7 v.4 bas był potężny ale tak jakby były one w stanie utrzyma go w ryzach bez rozmemłania i dudnienia ,które mam u siebie w mieszkaniu...

Wiem,że wpływ na to miała napewno wielkośc pomieszczenia odsłuchowego..ale chyba nie aż do tego stopnia....

 

Przymierzam się do sprzedaży tych gotowych kabelków (jest konfekcja - banany AQ za 25 zł jeden - rozporowe)

Może ktoś zainteresowany...

No chyba,że w nowym mieszkaniu i przy (może) nowych głośniczkach tego nie bedzie..

 

pozdrawiam serdecznie...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tylko jedna z żył odpowiada za to dudnienie, ale niestety musisz poeksperymentować żeby ją znaleźć. Wystarczy obciąć ją wcześniej i zaślepić, nie lutować (kolega tak miał). Ale ważna jest też sama konfekcja, zależy czy masz to porządnie zalutowane i czym. Różnica między cynami może być tak wielka jak po podłączeniu obu kolumn w kontrafazie!!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

dzieki - zwrócę na to uwagę i w pierwszej wolnej chwili poeksperymentuje...

jeśli ktoś ma jakiekolwiek uwagi na temat tego kabla i jego przydatności przy NADzie i ciężkiej muzyce - chętnie sobie poczytam;) pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

..czyli lepiej było kupi o połowę tańszego AQ... postaram sie jakos dogadac z ludźmi z hifi ..kto wie,może coś wynegocjuję..zobaczymy jak traktują klientów - czy tylko kasa czy kasa i dobra opinia ..;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • 5 months later...

Cały problem polega na tym, że oryginalne końcówki zawierają po tyle samo kabli. Jesli zaryzykujesz odcięcie końcówek od basu i wpięcie tylko jednego kabla zamiast dwóch, do głośnika basowego nie będzie docierać tyle energii i przestanie ci dudnić.

 

Ja mam Type 6 i nietypowo podłączone kable do terminali. U mnie najwięcej powietrza, przestrzeni i dokładności dało podłączenie do głośnika średnionisko tonowego kabla "bas" na (-) i "mid" na (+). Do głosnika wysokotonowego poszła odpowiednio para "bas"+"treble" na (+) oraz "mid"+"treble" na (-). Takie połączenie u mnie jest najlepsze. Bas niski, zróżnicowany, świetnie kontrolowany, czysty jak łza środek oraz piekielnie dokładne i szczegółowe wysokie tony. Trochę sybilantów wyłazi, ale to juz wina głośników. Mam Eltaxy Liberty 5+, a one po prostu tak grają. Troszkę je łagodzi świetnie zrównoważony interkonekt Qed Qenex 1. Klasyka taka sobie, ale nagrania akustyczne i jazzowe wokale oraz elektronika czapki z głów. Szczegóły i smaczki nabierają konkretnych kształtów i przemieszczają sie po pokoju. Głośniki wymiotło z pomieszczenia i choć to są duże i ciężkie podłogowe kolumny nie słychać ich, tylko same źródła pozorne. Przy innych kombinacjach połączenia terminali głośnika z kablami, dźwięk był albo przytłumiony, albo przewyższał dudniący i słabo kontrolowany bas, albo dźwięk był płaski z zapiaszczoną górą. Elektronika to nic wielkiego, amplituner Marantz SR4200 i odtwarzacz CD5400.

 

Pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.