Jump to content
IGNORED

Jakie kolumny 70%stereo 30% kino

Johnator

Recommended Posts

Witam, jestem totalnie zielony, wiec prosze o wyrozumialosc :/

Chcialbym kulpic narazie sam przod - 2 kolumny w cenie do okolo 1800zl

Przeznaczenie glownie do stereo, lecz z czasme beda sluzy rowniez w malym stopniu do kina domowego(na czym mi mniej zalezy)Glowne typy mozyki: to pop, rock, jazz. Pokoj ma wymiary 35m2. Moj amp to yamaha.

W sklepiej "doradca" plecal mi quadrale qlx210 - ale z tego co tu czytam nie wszyscy maja o nich dobre zdanie.

Duzo osob poleca Celestion F30, ale przeczytalem ze dla nich maks to 25m2

Prosze o kilka propozycji modeli, chce zawezic moje poszukiwanie, abym mogl przesluchac wybrane modele.

Bardzo dziekuje za odpowiedzi. Staralem sie znalesc w wyszukiwarce odpowidzi na moje pytania, ale nadal mma watpliwosci wiec pisze :/

Pozdrawiam

Michal

Johnator, 18 Sie 2005, 18:55

>Witam, jestem totalnie zielony, wiec prosze o wyrozumialosc :/

Ja niewiele dojrzalszy, ale trochę już słuchałem i na tej podstawie mogę doradzić.

Skoro słuchasz różnej muzyki, a zestaw chcesz docelowo rozbudować do KD, to przydałyby Ci się w miarę uniwersalne kolumny. Moje typy to:

- Cabasse Jersey - grały lekko i żwawo, mimo że słuchałem ich z lampą, możesz też wypróbować tańsze Tobago. Wiem, że Cabasse nie wszystkim się podobają, więc odsłuch konieczny.

- Kef Q5 - też specyficzne, możnaby rzec że przeciwieństwo Cabasse. Brzmienie ciemniejsze, bardziej pełne i dobitne, ale mające swój urok. Mi się podobały.

- Mission m33i - do niedawna sam takich używałem, moim zdaniem coś pośrodku, najbardziej uniwersalne (dlatego je kupiłem). U mnie sprawdziły się z każdym rodzajem muzyki (od płyt z wytwórni 4AD po Heavy Metal). W kwocie 1800 zł może zmieszczą Ci się o model wyższe m34i...

Wypróbuj też Dali no i koniecznie Eposy (ale tu już problem z budżetem). A może warto rozejrzeć się po rynku wtórnym - wtedy masz za tą samą cenę kolumny o klasę wyższą.