Jump to content
IGNORED

aktywne monitory: Yamaha vs. Tannoy


pq

Recommended Posts

Poszukuję opinii na temat aktywnych monitorów:

Yamaha MSP5A vs. Tannoy Reveal 6D

 

Zależy mi na precyzyjnym odtwarzaniu dźwięków w paśmie mniej więcej 60 Hz - 40 kHz w niezbyt dużej przestrzeni +/- bezechowej, odległość odłuchu rzędu 1 m.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy w tej konstrukcji tannoy zastosowal osobny tweeter do czestotliwosci pow. 20 kHz jesli tak to moze konkurowac z msp5 bo ta jest prawie liniowa do 40 kHz. W zakresach powyzej 20 kHz bardzo wazne by ucho bylo idealnie na wysokosci wysokotonowca oraz skrzyzowanie monitorow musi byc dokladnie w twojej glowie w przeciwnym razie bedzie kilku decybelowy spadek w tym zakresie.

Link to comment
Share on other sites

btw. 40 kHz to taka raczej gryzoniwa czestotliwosc :) tudziez nietoperkowa . . . ja sinus slysze do 15 kHz a manipulacje korektorem odziwo do 25 kHz i raczej nie wynika to z niedokladnosci algrytmu korektora i w sumie niebardzo rozumiem z czego :/ Kiedys gdzies przeczytalem, ze charmoniczne slyszymy nawet do 3 krotnie wiekszej czestotliwosci niz np. sinus - jest to wogole mozliwe ? I jesli slyszymy charmoniczna 30kHz to dlaczego nie slyszymy pily albo prostokatka 20 kHz ?

Link to comment
Share on other sites

40 kHz to mało na gryzonie. Jak również na nietoperze.

 

Ja będę grał innym zwierzętom, i 40-50k mnie zadawala.

 

BTW, wg producentów Tannoye sięgają dalej w górę niź Yamahy . Tannoy 51 kHz (-3 dB), Yamaha 40 kHz (-10 dB). Mimo, że konstrukcja jest normalnie dwudrożna, bez osobnego Supertweetera. Więc praktycznie jestem zdecydowany na Tannoye, mimo że Yamahy bardziej mi pasują wielkością (głębokość 22 cm a nie 38), jak również ceną.

 

Szukam jednak dodatkowych opinii.

 

Co do zaniku wysokich częstotliwości przy schodzeniu z osi, jestem świadom problemu :-)

Link to comment
Share on other sites

tak z ciekawosci poszperalem troche i okazalo sie, ze te tannoy reveal 6d to juz nowageneracja (stare reveale mialy max 20 kHz) i maja te technologie super tweetera przenoszaca do 50kHz nawet. Ale podejzewam, ze beda sporo drozsze od yamachy :/ ale za to maja przetwornik (pewnie calkiem dobry) a msp5 tylko analogowo podlaczysz.

Z msp5 nie powinno byc problemu z posluchaniem w dobrym sklepie muzycznym ale z tannoyami moze byc gorzej :/ Prowdopodobnie tylko na zamowienie i zaliczka albo nawet wplata calkowita i 2 tygodnie czekania.

Link to comment
Share on other sites

>Ale podejzewam, ze beda sporo drozsze od yamachy :/ ale za to maja przetwornik (pewnie calkiem

>dobry) a msp5 tylko analogowo podlaczysz

 

Ha! przeoczyłem to. Może być dobre rozwiązanie, zważywszy że będą stały kilka metrów od źródła. Z drugiej strony, żeby mieć wyjście SPDIF i tak muszę kupić dobrą kartę. Z trzeciej strony, w przyszłej konfiguracji może być ich więcej niż 2, i wtedy chyba jestem skazany na przetworniki w jakiejś wielokanłowej karcie w rodzaju M-Audio Delta 1010LT, nieprawdaż? Czy też mogę z czegoś niedrogiego wypuścić powiedzmy 8 kanałów cyfrowo w 24/96?

 

>Z msp5 nie powinno byc problemu z posluchaniem w dobrym sklepie muzycznym ale z tannoyami moze byc

>gorzej :/

 

No ja kupuję w innym kraju więc będzie inaczej. Ale i tak raczej będę kupował bez odsłuchu, w ciemno (w głucho?).

 

A Tannoye droższe są 1.83 razy droższe od Yamahy.

Link to comment
Share on other sites

>Ha! przeoczyłem to. Może być dobre rozwiązanie, zważywszy że będą stały kilka metrów od źródła.

 

albo cyfra a jak analogowo to symetrycznie

 

>Czy też mogę z czegoś niedrogiego wypuścić powiedzmy 8 kanałów cyfrowo w 24/96?

 

bedzie ciezko, karty z 8 wyjsciami cyfrowymi to juz raczej w pelni profesionalne zastosowanie i profesionalna cena . . . raczej kolo 10 tys.

 

>Ale i tak raczej będę kupował bez odsłuchu, w ciemno

 

przy tej klasy sprzecie i zastosowaniu ryzyko raczej niewielke - musi byc conjamniej dobrze.

Link to comment
Share on other sites

jescze co do 8 wyjsc to mozna pokombinowac z lynxem i kartami rozszerzen lynx aes (kazda ma po 4 aes/ebu) ale cena sumaryczna moze czasem byc wieksza niz 8 wyjsc na jendej karcie :/

albo creamware - 2 aes/ebu na karcie rozszerzenia ale cena bardziej znosna bo ok 900 pln za kazde 2 wyjscia.

Link to comment
Share on other sites

Hm, jakoś bezpieczniej będę się czuł z analogowymi chyba - uniwersalniej na przyszłość. Sam nie wiem, co będę jeszcze na tym sprzęcie robił. Niestety Delta 1010LT jak widzę nie ma symetrycznych wyjść analogowych. Albo muszę pójść w Delta 66 (i mieć tylko 4 wyjścia), albo szarpnąć się na Delta 1010 i mieć 10 wyjść symetrycznych (oraz kompletnie niepotrzebne mi 10 wejść symetrycznych :-) ). Albo szukać u innych producentów.

 

BTW, widziałeś taką zabawkę?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wyglądą zachęcająco, szkoda tylko że do sklepów trafi dopiero we wrześniu więc nie ma żadnych opinii uzytkowników... Tym niemniej rozmiar i cena są dla mnie bardzo kuszące.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>Hm, jakoś bezpieczniej będę się czuł z analogowymi chyba

 

dokaldnie, zawsze dodatkowe mozliwosci jak chociazby podlaczenie sluchawek czy zwyklego wzmacniacza bez koniecznosci uzywania zewnetrzenego przetwornika.

 

>Niestety Delta 1010LT jak widzę nie ma symetrycznych wyjść analogowych.

 

a w przypadku polaczen analogowych audio w poblizu kabli komputerowych (zwlascza ethernet) roznice miedzy polaczeiem symetryczyn a zwyklym sa slyszalne i nie sa to audiofilskie niuanse.

 

> Albo muszę pójść w Delta 66 (i mieć tylko 4 wyjścia)

 

ale symetryczne.

w sumie zalezy . .. 4 wyjscia beda idalne do stereo, 2 wyjscia L i P na monitory i 2 L i P na sluchawki - bardzo fajna sprawa, bez zadnego przelaczania kablami itp. - sluchawki wisza na szyji i jak trzba to zakladasz i od razu gra.

 

>Delta 1010 i mieć 10 wyjść symetrycznych

 

ona ma 8 i/o - nazwa faktycznie mylaca

8 wyjsc to oczywiscie najbardziej przyszlosciowe rozwiazanie, 4 leca na "dzien dobry" na monitory i sluchawki, a dodatkowo jesli planujesz zakup suba bedzie mozliwosc podlaczenia go besposrednio do karty i role zwrotnicy spelni wtedy cyfrowo delta. Karta z tylko 2 wyjsciami jest gorsza bo bedziesz musial analogowo puscic na sub i ze suba na monitory zdajac sie na subowa zwrotnice - co nie jset najlepszym pomyslem przynajmniej jeli mozemy to zalatwic wczesniej na karcie a dodatkowo zmineiszamy sporo dlugosc kabla (czyli ew. straty) miedzy karta a monitorem bo jesli sygnal leci prez sub to musisz zsumowac dlugosc kabli do suba i po subie do monitora.

 

>BTW, widziałeś taką zabawkę?

 

juz tak :)

 

>Tym niemniej rozmiar i cena są dla mnie bardzo kuszące.

 

ofc. nie jako zrodlo (zamiast kary) tylko jako przenosny rejestrator cyfrowy ? bo jesli zamist karty to zapomnij . . .

Link to comment
Share on other sites

>a w przypadku polaczen analogowych audio w poblizu kabli komputerowych (zwlascza ethernet) roznice

>miedzy polaczeiem symetryczyn a zwyklym sa slyszalne i nie sa to audiofilskie niuanse.

 

No właśnie, nie mam zamiaru męczyć się z zakłóceniami bo poskąpiłem $200.

 

>ona ma 8 i/o - nazwa faktycznie mylaca

 

Tak, w M-Audio zawsze tak kłamią :-) i doliczają cyfrowe: "Eight balanced/unbalanced analog inputs and outputs plus coaxial S/PDIF I/O"

 

Co do subów, słuchawek itp to moja aplikacja jest raczej nietypowa i prędzej przewiduję podłączenie większej liczby monitorów (4 monitory + 4 wyjścia synchronizacyjne do innych układów, lub do 7 monitorów i synchronizacja w 1 kanale). Tak czy owak już dzwoniłem po cenę 1010 (bez LT) i chyba się tym skończy - o ile nie wpadnę na lepszy pomysł.

 

>ofc. nie jako zrodlo (zamiast kary) tylko jako przenosny rejestrator cyfrowy ?

 

ofc. :-) bo zanim zacznę odtwarzać dźwięk do 40 kHz, muszę go nagrać. Poczekam jeszcze bo firma ma wkrótce uzupełnić dane techniczne - szczególnie czekam na pasmo przenoszenia przy 96 kHz. Ale przypuszczam że nie dadzą plamy i będzie do 40 kHz.

Link to comment
Share on other sites

>ofc. :-) bo zanim zacznę odtwarzać dźwięk do 40 kHz, muszę go nagrać.

 

bedzie problem z mikrofonem, pozadne do ceny ok. 2000 pln produkuje firma mxl lub shure, jednak w swojej ofercie chyba nie ma zadnego modelu nagrywajacego do 40 kHz. Przy tej czestotlisowosci i tak bedzie to juz pewnie kieronkowa charakterystyka superkardioidalna - czyli proponuje kupic od razu celownik optyczny :)

 

tutaj ofera mxl

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a tu shure

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mikrofony mam już obadane:

 

pasuje mi kardioida lub superkardioida, lub nawet hiperkardioida, bo nagrywał będę w warunkach dość pogłosowych i mam nadzieję że to trochę pomoże.

 

Najpierw znalazłem Sennheiser MKH800 - pasmo do 50 kHz, noise 10 dB(A), 5 przełączalnych charakterystyk kierunkowych, w tym supekardioida. Byłoby miodzio, gdyby nie to, że najlepsza cena jaką znalazłem to >$2500

 

Potem trafiłem na Earthworks QTC50 - pasmo do 50, szumny dość (chyba 22 dBA), i niestety omni. Więc nawet cena $1258 nie reatuje sytuacji.

 

Wreszcie, polecono mi Schoeps: CMC 6Uxt przenosi do 40 co najmniej, a z superkardioidalną capsule MK41 kosztuje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tannoy Reveal 6D to słabe (w stosunku do konkurencji) i drogie monitory. Kosztują jakieś 3200 PLN a charakterystykę mają gorszą od kosztujących 2400 PLN Roland DS-7. Już jak Ci zależy na świetnym dźwięku to radzę kupić wałkowany nieco w innym wątku Genelec 8130A za jakieś 4500 PLN.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, w moim specyficznym zastosowaniu bas nie jest raczej tak ważny. Te Geneleki mają niski bas, ale góra im się kończy przy 20 kHz. A ja potrzebuje co najmniej oktawę wyzej. Rolandy DS też osiagają 24 kHz tylko.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.