Skocz do zawartości
IGNORED

Jak podłączyć kolumny ZG 25 C do kompa?

bauzer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwie kolumny Unitra Tonsil ZG 25 C i chciałbym podłączyć je do kompa. Były one przeznaczone do podłączenia do jakiegoś starego radia i mają jakieś śmieszne wtyczki. Uprzedzam, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach.

Witam!

Te kolumnu byłe sprzedawane do kompletu z min. z amplitunerem Elizabeth. Posiadam takie kolumny w domu i muszę powiedzieć że jak dla mnie to najlepiej grają podłączone pod jakiś starszy unitrowski sprzęt! Jeżeli szukasz do nich wzmacniacza to musisz wiedzieć że kolumny te mają po 25W i 4ohm a co do śmiesznych wtyczek to nie musisz kupować wzmacniacza z pasującymi do tych wtyczek wyjściami na kolumny ale wtyczki zawsze możesz odciąć i kabelki wpiąć do wyjść głośnikowych nowszego typu. I jeszcze jedno, wcale nie potrzebujesz do nich mocnego/dobrego wzmacniacza bo np. Elizabetch miała 2x12W i można na tym zestawie naprawdę dobrze pograć.

Odciąłem kabel od mikrofonu (takiego za 10 zł :) i połączyłem z kablami od kolumn (uciąłem końcówki). Podłączyłem do kompa pod wejście od głośników i grają, ale... strasznie cicho. Więc nie pozostaje nic innego jak wzmacniacz?

>Odciąłem kabel od mikrofonu (takiego za 10 zł :) i połączyłem z kablami od kolumn

> (uciąłem końcówki). Podłączyłem do kompa pod wejście od głośników i grają, ale... strasznie cicho.

ostatnio kolezanka w pracy spytala mi sie czy nie moge jej dac grubszego kabla do drukarki bo jej za wolno drukuje :)

Takie praktyki mogą doprowadzić do spalenia karty dźwiękowej. Kup wzmacniacz i nie oszczędzaj paru groszy na kupnie starego polskiego badziewia, które pogra jakiś czas i padnie, tylko kup coś porządniejszego. Na allegro masz sporo wzmaków z przedziału 200-400zł. Wydasz raz a dobrze i nie będziesz się martwić. POZDRAWIAM:)