Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki TV ze względów zdrowotnych ?

jku

Rekomendowane odpowiedzi

Stanąłem przed koniecznością kupna TV i jako główne kryterium interesują mnie przede wszystkim skutki zdrowotne tzn. które typy promieniują mniej, przy których mniej męczy i niszczy się wzrok itp. . Ma to być TV dla całej rodziny. Cena do 5 -5,5 tys., ale jeżeli można wydać mniej, to byłoby fajnie. Chciałbym, żeby to było co najmniej 29 cali. Firma nie jest taka ważna - oby tylko się nie psuł. Odbiór powinien być przyzwoity. Na filmy i tak wolę chodzić do kina. W związku z tym nie wiem, czy lepsza jest plazma, LCD czy tradycyjny odbiornik. Nie znam się na tym. Byłbym wdzięczy za każdy sensowny komentarz, ponieważ skutki oddziaływania tych technologii na zdrowie nie są mi znane.

Na pewno najmniej męczy wzrok LCD, plazma - nie mam zielonego pojęcia, CRT - owszem, męczy.

Ale "zużycie" oczu przy LCD jest takie jak przy czytaniu książki.

Chcę jednak powiedzieć że masz duży problem - dlatego, że jeśli to ma być zwykły TV do oglądania TV, to LCD i plazma nie zapewnią Ci tak dobrej jakości odbioru, jaką będziesz miał kupując 3x tańszy CRT. Do kina na pewno lepsze byłoby coś z szerokim ekranem i płaskiego (choć i tak projektory tu rządzą) ale do normalnej TV naziemnej i kablówki nie ma jak CRT. No ale CRT szkodzi oczom... masz zatem dylemat. :)

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.