Jump to content
IGNORED

Thorens TD-160, TD-165 czy warto?


b

Recommended Posts

Witam! Jako że jestem nowy na forum piszę wprost - jak większość zarejestrowanych tutaj osób nie jestem audiofilem i nie znam się na hi-endowych rzeczach wogóle, jestem prostym polaczkiem posiadającym w domu wzmacniacz Technics SU-v90d, kolumny JBL-lx80, cd technics sl-pg 590 czyli wszystko jasne :-) sprzet mam raczej kaszanka procz średniej klasy kolumn. To tak na wstepie zeby bylo wiadomo co ze mnie za jeden:-) Ale do rzeczy - noszę się z zamiarem kupna tańszego gramofonu, wiem że wśród forumowiczów bardzo zachwalacie Thorensy. I dlatego też bardzo zwrócilem uwagę na te:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1.czy warto w tej cenie kupic ktorys z nich,

2.czy nie bedzie problemow z dokupieniem nowej wkladki,

3.czym sie rozni wersja 165special od 160 ktory lepszy?

4.Czy te gramofony z wiekiem staja sie zawodne i sa skarbonka bez dna? Moja uwage zwrocil tez swego czasu Dual 505-4 audiophile concept moze ten bylby lepszy? Wiem ze tego typu tematy zakladane przez "zółtodziobów" troche Was drażnią i niechętnie pomagacie. Jednak ja postanowilem że spróbuję skorzystać z naprawdę fachowych porad bo te gramofony nie dają mi spać :-) Oczywiscie przetrzepałem forum w poszukiwaniu informacji ale mam niedosyt i nie wiem co mam robić, troche boje sie kupowac taki stary sprzet. Zastanawialem sie kiedys nad jakims dualem direct drive quarz ale słyszalem że są zawodne i strach kupować gramofony automaty. Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za zawracanie głowy. Serdecznie pozdrawiam!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>1.czy warto w tej cenie kupic ktorys z nich

moim skromnym zdaniem cena zdecydowanie za wysoka, dwóch moich znajomych kupiło własnie td160; jeden za 350 (prawie jak nowy), drugi za 200,- (ale w zdecydowanie gorszym stanie), sam kupiłem td 145mkII za 400,-

 

>2.czy nie bedzie problemow z dokupieniem nowej wkladki,

wrecz przeciwnie, to co tam siedzi prawdopodobnie musi byc wymienione ;-), kłopotów zadnych, wybor tez duzy, wedle gustu, oba ramiona sa srednio ciezkie chyba 16,5g wiec nie ma problemów

 

>3.czym sie rozni wersja 165special od 160 ktory lepszy?

ramieniem, 160 ma antyskating magentyczny, 165 na żyłce, który lepszy to nie wiem, ale 160 ma

wiekszy magic ;-))))

 

>4.Czy te gramofony z wiekiem staja sie zawodne i sa skarbonka bez dna?

bez przesady, tylko kupujac nalezy sprawdzic pasek, silnik (drogi jak ch..ra i ne do dostania) luzy na wałkach itp

no i oczywiscie same ramię, troche zabawy jest z ustawieniem tego wszystkiego, ale mozna sobie poradzic

 

>czasu Dual 505-4 audiophile concept

duala nie znam

 

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie, gramofon Td 160 jest juz w domku :- ) co do ceny to nie zastanawialem sie nad nia jest mysle w granicach rozsądku a sprzecik chcialem miec szybko bo troche sie napalilem , w porownaniu do mojego starego bernarda 434 Thorens jest mistrzem swiata. Stan zewnetrzny rzeczywiscie idealny jak zapewnil mnie sprzedawca pokrywka zero rys. ciekawe jak w srodku ale to juz musialby fachura zobaczyc. Na moje ucho wszystko dziala sprawnie, obroty mysle ze takie jak powinny byc. Musze jeszcze wymienic wkladke mysle narazie o zwyklej Ortofon OMB 5 lub tez jakies w podobnej cenie. Troche przerazaja mnie ustawienia w moim Thorensie bo nie wiem jak sie w tym odnalezc, pokretelka na ramieniu i wysterownie tego ehhh... no coz musze troche o tym poczytac i jakos sie zabrac do roboty. Aha mam pytanko jakich wymiarow i wlasciwosci jest pasek w tych modelach bo tez bede chcial dokupic zapasowy. Zdrowko!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Odkopuje

czy to jest dobra cena ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

To tak jak w przypadku wyboru starego samochodu. W dobrym stanie , utrzymany, wygladajacy, po przegladzie , bedzie w cenie. Drugi - styrany , wyglądający na niezadbany, stare opony itd i "okazja" od handlarza ... i ta cena dwa razy mniejsza .

Jak doliczysz to wszystko co trzeba zrobić z tym żle wyglądająym, to czas bedzie nie do rozliczenia ( chyba że masz go za duzo i nie boisz się grzebać w mechanice). Tu masz wszystko od ręki ( jeśli to co o nim "pisze" anons jest prawdą), a wkładka do dogadania ile żyła i w jak komfortowych warunkach .

 

ps porównaj z najtańszym Thorensem TD158 za ok 1400,00 zł

Link to comment
Share on other sites

Talerz w TD158 waży...0,4 kg. To nie jest gramofon, więc nie wiem po co porównywać te dwie rzeczy.

 

Bezpośrednim następcą TD160 jest 160HD, kosztuje prawie 10000zł...z najtańszym ramieniem regi. Za 5-7 razy mniej można sobie zrobic starą 160 z piękną plintą, wytłumić, zrobić (kupić?) PSU, zmienić ramie, upgradować zawieszenie i taki gramofon będzie grać lepiej niż ten współczesny (łożysko talerza ma większą średnicę, można kupić akrylowy talerz jak komuś się to podoba, chociaż aluminowy talerz waży więcej o ponad kg.).

 

Śmieszne są ceny niektórych gramofonów, jeszcze bardziej podoba mi się katalog Linna, gdzie ceny zaczynają się chyba od 14tys. zł.

Link to comment
Share on other sites

Ważne, że td309 ładnie wygląda i ma dobrą prasę, hehe:)

 

Szkoda, że ta firma zupełnie upadła.

 

Kolejne aukcje dobrych gramofonów:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tu jeszcze stosunkowo tani Linn, przynajmniej narazie:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A co panowie powiecie o tym thorensie ? Troszke zmodyfikowany, ale czy wart zainteresowania i pieniedzy ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Drogawo - TD160 super to koszt góra 1000zł - ale to dlatego, że ma renome, przecież różni się od zwykłej wersji wytłumieniem i dolną płytą - a to można dorobić za 50-100zł. Rega RB300 to 400-600zł, plus okablowanie, nie orientuje się dokładnie ile. Słabe zdjęcia, ale armboard wygląda na wycięty domowymi metodami, niezbyt estetycznie.

 

Moim zdaniem lepiej kupić 160-tke za 600-700zł, sprzedać headshell tp63 za 200zł na ebay'u, kupić ramie - wedle uznania linn/rega/może być nawet P-J 9cc za 500-800zł, jak komuś się nie chce robić zamówić armboard z soundsupports - 30funtów. Wytłumienie kosztuje od 20zł, chyba, że ktoś chce mieć znaczek "dynamat", to wtedy 70. Ja zmieniłbym od razu plinte. Czyli po odjęciu ceny headshella wyjdzie 1000-1400zł, w zależności od ramienia.

 

U mnie wyszło 1000zł, choć gramofon i ramie (linn basik plus) kupiłem tanio - po 400zł, mocno okazyjnie. Plinty jeszcze nie zmieniałem, nie chce rozgrzebywać teraz gramofonu.

Link to comment
Share on other sites

Kolejne aukcje dobrych gramofonów:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A tu jeszcze stosunkowo tani Linn, przynajmniej narazie:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to jest przykład wspaniałej paranoi

staruch 160-ka idzie za 800

najlepszy z serii 166 idzie za 400

a Linn12 za 4 tyś.

do dziś trwają spory kto komu ukradł projekt tego gramiaka, TH Linnowi czy odwrotnie - tak głupi rynek wycenia "legendy"

a wszystko razem to g..no przy Th124 czy Garrardzie 301

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Link to comment
Share on other sites

Tylko że za garrarda trzeba zapłacić przynajmniej 3000zł za napęd, za plintę też trochę wyjdzie, no i ramie. Nie ukrywam, że to gramofony moich marzeń, ale narazie nie ma szans, żebym mógł wyłożyć taką kasę na zabawki.

 

Jeszcze stroną w sporze jest AR, też wypuścili wcześnie gramofon na sprężynach.

 

Nie wiem, czy porównywanie idlera z zawieszonym patefonem jest w ogóle słuszne.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego nie porównywać ? To i to gramofon. Ja przesiadłem się z Thorensa 160 na Garrarda 401 - różnica jest ogromna. Za napęd dałem mniej niż 2000 z wysyłką. Przyszedł w zastępczej plincie której używałem ponad rok. Ramię miałem z Thorensa (SME 3009) wszystko po kolei. Najpierw może rzeczywiście lepiej zacząć od Thorensa bo przy Garrardzie na starcie trzeba trochę pogrzebać. A grzebania najlepiej uczyć się na gramofonie który prawie nic w środku nie ma.

Trochę namieszałem ale podsumowując Thorens 160 to idealny gramofon na początek. Garrard 401 to spory krok do przodu tylko trzeba wiedzieć czy w kierunku który Ci odpowiada.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, czy porównywanie idlera z zawieszonym patefonem jest w ogóle słuszne.

oczywiście że porównywanie słuszne nie jest, na gumie i sprężynach jest gumowe granie

ale Panowie ponoć dążycie do spektakularnych efektów, stad ładowanie większej kasy w Th generacji 160 uważam za pozbawione sensu

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Link to comment
Share on other sites

oczywiście że porównywanie słuszne nie jest, na gumie i sprężynach jest gumowe granie

ale Panowie ponoć dążycie do spektakularnych efektów, stad ładowanie większej kasy w Th generacji 160 uważam za pozbawione sensu

I tu się z Mamelem Drogim, co niejednego Thorensa w swym życiu popsuł a nawet zużył, zgodzę jak zwykle zresztą. Tak zwane "ładowanie kasy" w skorniczałego ma taki sam sens, jak ładowanie milionów w urodę jakiejś babci, żeby nas na wyborach Miss Universum reprezentowała.

Dygam nóżką,

Yul

Link to comment
Share on other sites

Na kornika-nowa plinta, na gume -nowa guma lub elementy dorabiane, a na g---no to nie wiem co kolega mial na mysli. Kompletna retauracja i ramie 3009 i spoko mozna sobie sluchac. Do tego wkladka denon dl110 i jest to muzykalny zestaw. Nie sadze by w tej kasie Ok 2000 caly projekt cos zagralo znaczaco lepiej. Inaczej tak ale znaczaco lepiej raczej nie.

Link to comment
Share on other sites

też miło wspominam TH160 z Mision774 i AT?? jak i 166mkIV z sme3009 i Dynavectorem x20

miło, i tyle

argumenty? - dwa - różnica dźwięku jaki uzyskujemy z miękkiego a z twardego zawieszenia i ciężar który w Th160 robi się obudową czyli sam gramiak nadal waży 4k

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.