Jump to content
IGNORED

Marantz CD-46


Mateusz_W

Recommended Posts

Marantz CD-46 Czy to dobra baza do tuningu? Kupilem go za 30zł, i mysle ze moglbym wlozyc w niego jeszcze troche jesli by sie oplacalo. Zauwazylem, ze jest blizniaczo podobny do cd philipsa, ktory prezentowal rekin.

Z tego co zauwazylem to tak:

-w zasilaczu jakies NKL 2200u/16V, oraz 1000u/10V reszta jakies elny

-zwykle diody, moglbym dac mur860 (mam ich akurat duzo)

-na wyjsciu JRC 4094J - jaki jest jego odpowiednik?

-sluchawkowy JR4011C - jaki jest jego odpowiednik?

 

-oplaca sie dac osobne trafo do sekcji analogowej? czy moze calkowicie osobny zasilacz?

Jak sie za to zabrac? :)

 

 

Pozdrawiam, i prosze o sugestie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Czytaj posty Rekina. W tym CD-ku możesz zastosować wszystkie jego sztuczki, oba niewiele się konstrukcyjnie różnią.

Bedzie problem jedynie z zegarem (mało miejsca) ale da się zrobić.

Od trafa to Ty wogole zacznij, trafo i osobne zasilanie (sugeruję diody BYV26A-C i jakieś porządne stabilizatory, większe kondy)

Od siebie dodam - opamay -> tylko i wyłącznie AD797 (trzeba trochę doczytać o jedo aplikacji ale w tym CD-ku pójdzie i jak zagra :))

Powodzenia

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dzieki magazynier. Juz sie zglosilem do Rekina na maila, i otrzymalem wstepne wskazowki do tuningu :) Poki co wymieniam diody w zasilaczu na mur860 i zamowie trafo tak jak radziles. wstawie Opa2132 na wyjsciu, bo akurat takie mam jako sample :) A czy zamiast tego JRC opampa sluchawkowego mozna dac tymczasowo rowniez opa2132? W przyszlosci planuje wywalic zupelnie sekcje sluchawkowa, tak by sygnal szedl prosto na rca (wywale tez tr. mutujace).

Pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

O ile mnie pamięć nie myli, to wyjście słuchawkowe w tym CD-ku jest podłączone tylko przy pomocy jednej taśmy. Proponuje, więc po prostu ją odłączyć i po kłopocie (pod warunkiem, że nie zamierzasz z niego korzystać).

Zastanawia mnie, czy słyszysz różnice w brzmieniu po wymianie diód na MURki:) Kiedyś tak też zrobiłem, z nędznym efektem.

Weź się za kondensatory w zasilaczu i za stabilizatory.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

"Weź się za kondensatory w zasilaczu i za stabilizatory."

 

Właśnie, jakie najlepiej zastosować stabilizatory? Pytam, bo przymierzam się do wymiany w Ph CD650

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

CD650 to chyba Philips jakiś stary, coś koło CDM4/TDA1543 może 41, nie wiem....

Ale stabilizatory.. No TL są dobre, ale ciężko kupić, można na 5V dać Nationala LM1086/85/84 (różne prądy), grzeją się jak cholera, ale i na to są myki (karta katalogowa). Można LM317/337 i dobrać napięcie dzielnikiem. W sumie jest cała gama stabilizatorów, które się nadadzą. Ważne aby byłu LowDrop i dobre kondy do tego.

Kombinacji jest wiele jak i wątków o tym na forum :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Ja zrobiłem analogówkę na LM317/337, natomiast część cyfrowa (5V) na jedym (śmieszne to, ale naprawdę tak jest - jeden na całą płytę) LT1086CT-5. Za i przed LT dałem tantale (lutowane na nóżkach). Przy pożeraczach prądu - to już różnie. Od Panasonic FC, poprzez Rubycon ZL, Os-con, BG-N, ale to co najważniejsze, to eksperyment - które gdzie pasują. No i jeszcze jedno - jak chcemy mieć ładną górę i średnicę, to na filtrze przy nóżkach jakieś dobre MKT i nieco większej pojemności polipropyleny (duże jak cholera, ale działają cuda szczególnie przy przetworniku i filtrze).

W tym CD poszczególne sekcje cyfrówki są "odzielone" od głównych ścieżek rozprowadzających zasilanie rezystorkami kilkuomowymi. Warto właśnie tam wrzucić dodatkowe stabilizatory i nie ciągnąć zasilania przez pół płyty.

W moim CD jest o tyle fajnie, że laminat jest dwustronny i po całej powierzchni "rozlana" jest masa. Jeśli puszczamy dodatkowe przewodziki DC, to warto zrobić to pod płyta, która izoluje nas od napędu. W innych CD-kach często dłuższy kabelek DC zbiera wszystko z okolicy (trafo i napęd) - tutaj jest dużo lepiej.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

jest jakas para do 1086???

tak aby zachowac rownomierne zasilanie po obud stronach takie samo

mma pare 1086 na rozne napiecia ale one sa tylko positive

problem mam z negative stabilizatorami a bawie sie cedekiem na tda ( jakis saty soniak)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo, to LT nie robi stab. na ujemne zasilanie. Trzeba wykorzystać LT1085 jako regulowany i zrobić z niego to samo co z LM317/337.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

NIe potrzeba ujemnych stabilizatorów,żeby mieć ujemne zaislanie wystarczy, że trafo ma podwójne uzwojenia i łączy się za stabilizatorem masę jednego z wyjściem drugiego tzw. układzik "floating ground".

Było to już gdzieś omawiane na forum ;-)

Trzeba pamiętać o tym, że stabilizatory ujemne mają jednak najczęściej gorsze parametry nie mówiąć już o cenach ;-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>magazynier

Co do diod to nie widze wyraznej roznicy, ba wogole jej nie widze :) Ale przy wymianie urwalo mi sie jedno pole lutownicze, zdrapalem troche emali i podlutowalem jakos wiec juz nie bede wracal do starych :) Zauwazylem ze grzeje sie stabilizator. Czy to normalne, bo wczesniej nie zwrocilem uwagi.

 

btw . Jak rozebrac cd-46 na czesci :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Wymienilem opamp'a na wyjsciu na opa2132 i w pierwszym momencie kapcie mi spadły. Dźwiek ulegl drastycznej poprawie. Duuzo lepszy bas, ale gora nadal do luftu. Fakt, ze scalak byl juz grzany bo sluzyl mi cos ok. pol roku jako sluchawkowy. Mam pytanie odnosnie tr. mutujacych. Jakie sa skutki ujemne ich usuniecia? Czy tylko slychac takie "pyk" w glosnikach, jak sie wlaczy odtwarzacz jako drugi?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeśli dałeś stabilizator serii LM108x-5 to bedzie się grzał jak diabli.

Rozwiązaniem jest podwójna stabilizacja (pod koniec noty coś takiego sugerują), pierszy stopień do na 5,5-6,3 V i drugi na te 5V. Podają różnicę Uwe - Uwy ok. 1.3V (no chyba że skleroza mnie już całkiem dopadła)

Diody :) Też miałem Murki w cd. Krótko.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Można odłączyć traznystory Mute i sterować nimi przekaźnik / kontaktron który będzie zwierał wyjścia do masy przy włączaniu i wyłaczaniu odtwarzacza do sieci. Wydaje mi się jednak że wpływ tych tranzytorów jest w zasadzie pomijalny, dużo ważniejszy jest sam przetwornik c/a i filtry, to one kreują i kształtują dźwięk odtwarzacza.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

->magazynier

Stabilizator jest orginalny: L7805 .

Jaki mozna dac lepszy odpowiednik?

 

->Molibden

Tranzystory wywalilem bo byly mi zbedne, cd z przyzwyczajenia zalczam jako pierwsze, wiec nie mam zadnych ef. ubocznych. A skoro cos jest niepotrzebne, lepiej to wywalic :)

 

Mam aktualnie pare sztuk FC 100u/25 i chcialbym je obsadzic kolo opampa wyj. tylko nie wiem ktore kondy go zasilaja, moze mi ktos zaznaczyc na zdjeciu? I czy jesli tam np. siedza 47u to mozna dac wiecej? wydaje mi sie ze to nawet lepiej, ale wole spytac :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Ze stabilizatorów dobre są Linear Technologies albo National Semiconductors. Możesz też zastąpić go regulowanym LM 317 i dać na nóżce ADJ odpowiedni filtr z kondensatorów (elektrolit 22-47uF + mały foliowy), łatwo zrobić taką przejścówkę na kawałku płytki uniwersalnej (było chyba zdj. w wątku o NOS DAC na TDA).

 

Z tego zdjęcia to Ci nie powiem które to są - gdybyś miał większe zdjęcie płytki od strony elementów, ale podświetlonej od strony druku, tak żeby tez było widać ścieżki to pewnie bym powiedział, możesz wysłać mi na priva takie foto.

 

Możesz dać więcej niż 47uF. Również warto spróbować z kondensatorem między + a -zasilania na nóżkach opampa - ma to taką zaletę, że śmieci, jakie filtruje zwierane są przez szyny zasilania a nie przez masę, poza tym można podokładać równolegle małe pojemności z kondensatorów fioliowych lub zamiast elektrolitów, również dolutować na inne układy, nie tylko wzm. operacyjne.

 

Ja wywalam kondensatory z wyjścia CD. Stwierdziłem, że to bez sensu by tam siedziały - tylko dublują niepotrzebnie te co są na wejściu wzmacnaicza. Jeśli na wyjściu nie ma napięcia stałego i offset jest zawsze mały, np. kilka mV to są one niepotrzebne. Kto wymienia kondenstaory na wyjściu , powinien także zobaczyć co ma na wejściu we wzmacniaczu. Inaczej zysk jest polowiczny. Jeden kondenstaor sprzęgający powinien wystarczyć. Zastępuję elektrolity foliowymi i jest lepiej, chociaż z tymi Panasonic itp nie miałem do czynienia. W każdym razie 2 takie kondenstory - jeden w CD, drugi ne wejściu we wzmacniaczu, połączone są ze sobą ujemnymi okładkami, co tworzy jeden kondensator bipolarny. Dla mnie - bez sensu. To już lepiej dać w jednym miejscu kondenstaor stały, zamiast tych 2ch, a drugi wywalić.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zasilające opamp to te jeśniejsze, bardziej od lewiej krawędzi płytki. Ten od dołu (trzeci) to zasilanie dac. Dwa ciemne, wg mnie granatowe, to wyjściowe.

Ja tam dałem 470uF na zasilaniu opa i było dobrze. Co do wyjściowych popieram w 100% Molibdena.

Aha, ten przy dac, wiadomo :) Oscon SG :)

Wymień rezystory wyjściowe, ja spróbowałbym jakieś bezindukcyjne (Bradley z rezystory.net) i do glaby precyzyjne (rekin pisał zdaje się w swoim wątku jakie wartości) nr. Vishay albo coś.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

mam pytanie troche nie na temat :)

wyminieam opy w moim cede

jak wloze jakiegokolwiek BB jest ok

jesli wloze jakiegos AD ,lub LM skurczybyki sie wzbudzaja ,grzeja sie jak piernik co z tym zrobic ??narazie nie zmienialem nic w konfiguracji opow w cedeku jedynie wstawilem podstawki

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

U mnie wygląda to następująco:

Osobne trafo zasila mostek i dalej Panasonic FC 3300uF na dodatnim i 2200uF na ujemnym. Z nich osobnymi kabelkami zasilanie idzie do płyteczki z 317/337. Napięcie ustawiłem na +/- 11V (potrzebowałem poniżej 12V do niektórych wzm.) Na wyjściu stabilizacji mam Rubycony ZL 180uF i tantale 0,1uF. W miejscu tych 47uF dałem 100uF Panasonic FC, a na samym stoliczku z AD797 są polutowane 2x10uF BG-N i 68n - MKT - bez podłączenia do masy.

Zwarte są wszystkie rezystorki szeregowe w zasilaniu filtra i DAC-a i wyrzucone wszystkie małe kondensatorki 100n, które były na płycie. W ich miejsce solidne kostki 100nF MKT Siemensa.

Na zasilaniu filtra są obecnie zamiast 2x22uF - 2x10uF - BG-N i 2x2,2uF MKP, oraz oczywiście MKT 100n.

Zasilanie DAC-a to 100nF Siemensa, 47uF Os-con i 10uF/160V olejowy.

Takie zestawienie jest wynikiem kilkudziesięciu chyba prób co gdzie i jak i u mnie się sprawdza. Kluczowe jest zasilanie DAC-a i co ciekawe filtra cyfrowego.

Inne zmiany to:

- wyrzucenie mutujących,

- na wyjściu szeregowo 680ohm Elpod i 4,7uF BG-N

- wyrzucenie z pętli NFB wszystkiego (zwłaszcza tych zielonych cewek) i wrzucenie równolegle tylko 3,6k Elpod i ceramik 100pF - przy samym AD797.

-zasilanie cyfrówki, to LT1086CT-5 z tantalami 22uF i 10uF i pokaźnym radiatorkiem (uwaga - LT ma odwrócone wyprowadzenia w stosunku do 78xx)

-diody w mostku to o ile pamiętam jakieś BYV Vishay.

Więcej sobie nie przypomnę z głowy, ale mniej więcej tak to wygląda u mnie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Za stabilizatorem w cyfrówce jest są wszystkie te kondensatory, które wymieniłem przy DAC-u i filtrze cyfrowym. Przed stabilizatorem jest ten 22uF tantal, natomiast napięcie jest brane z dodatniej gałęzi zasilania analogówki (taki anachronizm zastosowany oryginalnie w philipsie i marantzu) czyli z kondka 3300uF Panasonic FC.

Pewnie, że kolejny krok, to oddzielna stabilizacja i trafo dla cyfry, ale nie miałem na to już czasu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dla osob ktore mi pomogly mam do zaofiarowania 4x opa1632 -te malutkie smd. Jakby co prosze o wpis. 1 osoba nie wiecej jak 2 sztuki. Oczywiscie trzeba pokryc koszt wysylki poleconym :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy dam rade jeszcze przed swietami. Jakos na allegro nie moge znalesc odpowiednich elementow :) btw. czasem mi plytka przeskoczy, mimo ze laser jest czysty. Czyzby sie juz powoli zuzywal? :o

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

ok, tylko ktore kondy sa od serva :)

 

a odnosnie zasilania DAC-a to wymienic ten kondensator ale na oscon sp 47u czy 100u, bo znalazlem na allegro, a roznica w cenie jest niewielka. wiec nie wiem czy lepiej wrzucic jak najwieksza pojemnosc?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Archived

    This topic is now archived and is closed to further replies.

    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                      wykrzyknik.png

    AdBlock blocking software detected!


    Our website lives up to the displayed advertisements.
    The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

    Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

     

    Registered users can disable this message.