Skocz do zawartości
IGNORED

Brzmienie fortepianu


piter

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym prosić o rekomendacje płyt z wybitnymi Waszym zdaniem rejestracjami brzmienia fortepianu. Myśle o nagraniach muzyki poważnej i małych składów jazzowych. Dla mnie fortepian jest jednym z najpiękniej brzmiących instrumentów, chciałbym mieć jak najwięcej nagrań łączących dobrą interpretację z jak najlepszą jakością brzmienia. Jesli chodzi o moje preferencje, to takim punktem odniesienia są np. płyty ECM z nagraniami solo Keitha Jarreta. Piszę tego maila akurat po odsłuchach i będąc pod wrażeniem Jarreta w "Sun Bear Concerts" i nie wiem czy jestem zafascynowany bardziej brzmieniem fortepianu "made in ECM", czy też interpretacjami Jarreta. Ale oczywiście nie tylko Jarret. Mam troche ulubionych nagrań fortepianowych muzyki poważnej , ale generalnie rzadko udaje mi się trafić na płytę do której powracam często po to, aby rozkoszować sie samym brzmieniem tego instrumentu. Więc jeśli trafiliście na nagrania fortepianu które Waszym zdaniem wybijają się jakością, to byłbym wdzięczny za podzielenie się wrażeniami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę cię Piter zmartwić: dobra realizacja i wybitna treść muzyczna nie zawsze idą ze sobą w parze. Przykładem niech będą nagrania Goulda, które często trzeszczą, szumią, a niektóre były robione w mono lub w fatalnych warunkach na żywo. Za to muzyka? Czapki z głów. Podobnie ma sie rzecz z nagraniami Lipatiego, Paderewskiego, czy Rachmaninoffa.

Można oczywiście skoncentrować sie na nagraniach współczesnych pianistów, wtedy problem jakości mamy z głowy (choć nie zawsze).

Spróbuj sięgnąć po rzeczy następujące:

"Preludia" Debussy'ego w wykonaniu Zimermana (Deutsche Grammophon) - rzecz wybitna pod każdym względem.

"Diabelli Variations" Beethovena (Anderszewski) - jak wyżej (unikaj natomiast Bacha w wykonaniu Anderszewskiego, są znacznie lepsi)

Andras Schiff - spadkobierca Goulda, z tego co pamiętam też Deutsche Grammophon, szeroki repertuar

Tatiana Nikołajewa - nagrywa głównie Bacha dla Opus 111, genialna pianistka

Jeśli nie boisz sie muzyki bardziej współczesnej, to gorąco polecam ci Koncert Fortepianowy Lutosławskiego (Zimerman), wszystkie utwory fortepianowe Szymanowskiego (Godziszewski, wyd. przed Polskie Radio), koncerty fortepianowe Bartoka (może być Donohoe) no i kamień milowy w historii pianistyki - "Mikrokosmos" Bartoka (chyba tylko Teldec to wydał). Parę lat temu wyszła też bardoz ciekawa płytka z utworami fortepianowymi mało u nas znanego rosyjskiego kompozytora, Nikołaja Kapustina (Hyperion). Rewelacyjna mieszanka jazzu i klasyki, naprawdę warto posłuchać. Nie unikaj też Hidemitha. Może wydawać się trudny, ale komponował rzeczy wybitne i można sie w nim rozsmakować. Nie wiem, czy dalej jest u nas osiągalna jego "Klavierstucke" wydana przez Koch-Schwann - jak gdzieś zobaczysz, to kupuj w ciemno.

Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutten

Wiem o tym dobrze, mam również i Goulda i Rachmaninoffa, a i Jarret z lat 70, to nie są nagrania na płyty testowe. Mam nadzieje że na forum uda mi sie uzyskać wskazówki które pozwolą mi na odnalezienie w zalewie mniejszej i wiekszej tandety płyt wartościowych. Przynajmniej będę miał jakis punk startowy co do poszukiwań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość nagrania pójdzie psu w d...pę jeśli nagrywany pianista nie będzie miał sam z siebie pieknego dźwieku. Dlatego audiofilskie wytwórnie z trzeciorzędnymi artystami mozna sobie darować(oczywiście nie mysle o ECM)Gould - jak wiadomo - nie przykładał wagi do barwy dźwieku, co zresztą wyszło na dobre jego interpretacjom - nie tylko Bacha(super są jego wykonia ballad i intermezzi Brahmsa)

Słuchając Horowitza z lat 60-tych nie ulega przecież wątpliwości, że to najepsza barwa jaką mozna usłyszeć. Ostanio ukazał sie jakiś tani box DG z późnymi nagraniami artysty. Słyszałem kiedyś, iż znawcy, którzy wielkokrotnie słyszeli mistrza na żywo, uważają te nagrania za najbliższe w stosunku do oryginału.

B. dobrze jest też nagrana płyta z partitami Bacha w wykonaniu Anderszewskiego - inne jego płyty - pod względem technicznym - nie są aż tak udane. Z tymi lepszymi wykonaniami(vide:gutten) bym nie przesadzał. Wykonanie 6 partity nie jest wcale gorsze od Goulda, finał jest nawet ciekawszy, nie tak manieryczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> Dzarro

W stwierdzeniu, że pianista musi mieć wypracowaną barwę, masz absolutną rację.

Sprostowania natomiast domaga się pogląd, że Gould nie dbał o barwę. Swobodnie traktował tempa, ignorował pedał, ale BARWA to była jego mocna strona.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oświećcie mnie panowie, bo chyba nie wiem czegoś o barwie, którą kojarzyłem dotąd z intrumentem a nie wykonawcą

w jaki techniczny sposób można zmienić barwę dźwięku fortepianu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że barwa zależy od proporcji pomiędzy tonem podstawowym i harmonicznymi oraz ich wybrzmiewania w czasie można sobie wyobrazić, że sposób uderzania w klawisze – siła, szybkość, itp, mogą wpływac na ten aspekt brzmienia, oczywiście w ograniczonym zakresie. Nikt nie zagra na fortepianie tak, żeby zabrzmiał jak wiolonczela.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter->>>

 

Jezeli szukasz za SUPER naturalnym nagraniem fortepianu to odsylam Ciebie do:

 

Rachmaninov- Piano Concerto No.2 & No.3 na Mercury Living Presence 432-759 z Byron JANIS

 

absolutnie preferuje koncert No.3 Prawdziwe ARCYDZIELO, uslyszys mozliwosci twojego systemu.

 

Nastepnym nagraniem ktore jest dosyc blisko w jakosci do interepretacji Byron Janis to mysle ze Chesky RC-93 Fryderyk Chopin "Piano Concerto No.1" E.Wild (pianista)

i w dalszym ciagu poszukuje bardziej/lepiej nagranego fortepianu.

 

Pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“I drink a great deal. I sleep little and I smoke cigar after cigar. That is why I am in the two-hundred percent form” Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hiena-podrobka->>>

 

Telarc zapomnij....ich CD's dobre sa te zprzed roku 90'.

Najlepsze maja plyty LP's z poczatku lat 80'.

 

Potem to juzt bylo z gory na dol ...NIESTETY.

 

Cyfrowy,mechaniczny dzwiek.

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“I drink a great deal. I sleep little and I smoke cigar after cigar. That is why I am in the two-hundred percent form” Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barwa opiera się na harmonicznych. Poszczególne dźwięki fortepianu pośrednio na siebie oddziaływują zależnie od częstotliwości. Część kombinacji wygląda tak że uderzając na raz 2 dźwięki i puszczając jeden z nich otrzymujesz nie czysty dźwięk pozostały tylko jego pochodną. Kadencje na fortepianie tworzą system wzajemnie zależny i to samo dotyczy ich. Technika fortepianowa polega m.in. na tym jak grać akordy, wykorzystywać meliki itd tworząc bogaty w harmoniczne dźwięk. Glissanda u Chopina były świetnym wykorzystaniem wzajemnych zależności dźwięków - Chopin bardzo cenił i uważał za mistrza Bacha którego poznał poprzez Mendelssohna. W tradycji "popularnej" to się pomija ale on bardziej cenił Bacha niż Berlioza i współczesnych. Jego studia nad harmoniką i strukturą doprowadziły do powstania kompozycji właściwie "konstruowano-improwizowanych" będących najnowocześniejszymi ówcześnie eksperymentami z dźwiękiem i muzyką wogóle.

 

Wiadomo że Chopin nie lubił fortepianów koncertowych w których siła jak i przebieg dźwięku utrudnia takie poszukiwanie i wyciąganie niuansów. Krytykował Thalberga że ten gra "pod publikę" forsując dynamikę, tempa i fazę ataku pomijając wydobycie bogactwa dźwięku i muzyki. Sposobów gry na fortepianie jest tyle ile jest (profesjonalnych :-) pianistów. Beethoven i Chopin wykorzystali fortepian w stopniu doskonałym. Jeśli gra ich świetny pianista (Kempff, Pollini, Haskill) to bogactwo tej muzyki jest powalające. Warto wobec tego wydać na sprzęt hi-fi bo w naszych filharmoniach tego raczej nie usłyszymy :-(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie , dziekuje serdecznie za wszystrkie rekomendacje i prosze o jeszcze. Zacznę sobie powoli układać plan odsłuchów i zakupów w powyższym temacie w miare wolnego czasu i gotówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrac dobrze fortepian to trudna, ponoc, sztuka. Zaczalem sie zastanawiac jakie plyty polecic ze względu na jakosc nagrania i o zgrozo... nic mi nie przychodzi do glowy, zawsze sluchalem pod katem muzyki, moze wiec polece kilka plyt ktore poprostu lubie.

Lubie Goulda, ale jest raczej slabo nagrany. Jednak Gould ... to Gould zawsze warto to miec, jesli ktos lubi rzecz jasna. Z lepiej nagranych to chyba wariacje goldbergowskie 1981 i sztuka fugi (niektore kawalki).

Dosc ladnie brzmia nagrania Decca. Lubie Horowitza - The last recording (sony).

Jest cala masa swietnych nagran, ale kapletnie nieaudiofilskich, jak przywolany juz tutaj Dinu Lippatti, Rachmaninow itp. Dodam, poniewaz nikt nie wspomnial, Jozefa Hofmanna bo najwiekszym pianista byl :). Trudno to kupic nieststy. Jest jeszcze cala armia Serkinow, Backhausow, Cortotow, Czifrow i innych. Ciezko doprawdy wybrac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mars->>>

 

Nikt rowniez nie wspomnial, o takich mistrzach (Polskich)

Mam na mysli tutaj;

 

Mieczyslaw "Miecio" Horoszowski

Wanda "Wandzia" Landowska- jej wariacje Goldberowskie podnosza poprzeczke ponad wspomnianego Gould.

 

Przyznaje sie bez bicia ze zapoznalem sie pracami tych slynnych Polakow dopiero za duzo woda.

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“I drink a great deal. I sleep little and I smoke cigar after cigar. That is why I am in the two-hundred percent form” Winston Churchill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Piotr dzięki, znalazłem też

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

całe życie człowiek się uczy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Niestety, zarowno Horszowski jak i Landowska wystepuja na baardzo starych nagraniach. Faktycznie, malo kto u nas po nie siega, bo sklepy nie chca tego sprzedawac, szersza publicznosc nigdy nie slyszala, a ci co sie lepiej orientuja czesciej wybieraja lepiej zrealizowane nowsze rejestracje. Duza szkoda...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu w sklepie/hurtowni - 2001 w Berlinie,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

można było kupić płytę ucznia Landowskiej - Scott`a Ross`a "Scarlatti. Famous Sonatas, Basic Edition 72)".

(Erato 0927-40178-2) z 2001 roku.

w cenie 4 lub 5 DM- (nie pamiętam)

(bardzo dobrze nagraną)

 

Płyt Landowskiej tam nue widziałem.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z polakow dodam jeszcze Godowskiego, Paderewskiego, Koczalskiego. Zwlaszcza nagrania Godowskiego sa doskonale. No i ofkorsik Rubinstein. On zawsze mial piekny dzwiek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, to teraz będzie o jazzie.

Tu sytuacja jest wbrew pozorom prosta, bo cała pianistyka jazzowa nawiązuje do dziś dnia do dwóch odmiennych szkół. Jedną wykształcił Art Tatum, drugą Bud Powell. Nagrania oczywiście archiwalne, ale obowiązkowe dla każdego wielbiciela muzyki synkopowanej:

Bud Powell "The Amazing Bud Powell" vol.1,2, Blue Note

Art Tatum - tu można siegnąć po rodzimą serię, która rok temu ukazała się na naszym rynku. Wytwórnia Jazz Classic's wypuściła podwójny album zatytułowany po prostu "Art Tatum".

Kolejny kamień milowy jazzowej pianistyki - Bill Evans. Klasyczne pozycje to "Explorations", "Trio 65'", "At the Montreaux Jazz Festival", "You're Gonna Hear From Me". Osobiście polecam podwójny album solowy zatytułowany "Solo Sessions", u nas nie wiedzieć czemu nie do zdobycia, sam kupiłem w Stanach (pewnie można zamówić).

McCoy Tyner - kolejny gigant, bezpośredni spadkobierca Tatuma. Za dużo nagrał, żeby można to było jednym tchem wymienić, w zasadzie większośc pozycji można brać w ciemno. Osobiście polecam solowe produkcje.

O Jarretcie nie będę się rozpisywał, bo każdy zna i słyszał, a że nagrywa dla ECM to na jakość nagrań też nie można narzekać.

Chick Corea - tu też jest w czym przebierać, więc wspomnę tylko pozycje moim zdaniem wybitne w jego dorobku: "Children's Songs", "Piano Improvisations" (vol.1,2). "Expressions" (nie wszystkim się podoba, dla mnie genialna) oraz z nowszych rzeczy "Remembering Bud Powell". Jest jeszcze zapis rewelacyjnego koncertu z Herbiem Hancockiem "An Evening with Chick Corea and Herbie Hancock".

Z mniej znanych nazwisk polecę jeszcze Marcusa Robertsa (momentami klasycyzujący, innym razem bardzo blisko rag-timeowych korzeni), Mulgrew Millera (świetna płytka "From Day to Day"), no i na koniec prawdziwy rodzynek, mój najukochańszy pianista - Lyle Mays. Od ponad dwudziestu lat gra razem z Patem Metheny, i trochę szkoda, bo zdecydowanie więcej zdziałałby solo. Wydał trzy płyty płyty pod swoim nazwiskiem, z których moim skromnym zdaniem dwie są kamieniem milowym w historii pianistyki jazzowej. Pierwsza to "Imaginary" (ECM) druga "Improvisations for Expanded Piano" (Warner Bros). Rewelacja!

No a jeśli ktoś szuka klimatów jazzowych z dalekiej północy to tradycyjnie polecę jeszcze Jana Gunnara Hoffa i Kerila Bjoernstada.

Na razie to tyle. Uffffffff.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wielka uwagą i zainteresowaniem przecztałem od poczatku ten wątek i pomyślałem że tak powiem wielotorowo

1. szkoda że tyle wiedzy n.p. o kształtowaniu brzmienia fortepianu, technice gry, ale też najbardziej wirtuozerskich, czy innych genialnych wykonaniach muzyki przeczyta tylko te 50 (może) osób.

2. Szkoda tez że w postach nie ma cytatów, krótkich nagrań, które sa tu tylko przywołane w tekście

3. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków audio jest rynek ksziążek "mówionych" a wyobraźcie sobie taką książkę - tekst Gutena, Lacrimosy lub Józwy czy Piotra z obecnego wątku (musieliby by oczywiście coś wiecej napisać) mówi ktoś dobrym głosem (ale raczej nikt znany bo to rozprasza) cytaty muzyczne pięknie nagrane. Do płyty załączona bibliografia dotycząca cytowanych nagrań.

Ciekawym co na to nasz producent płytowy :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako lektorkę polecam Kasię Figurę ;-)

A tak poważnie to było juz coś takiego, do trzytomowej "Historii Jazzu" Andrzeja Schmidta można było dokupić płytki z wyselekcjowanymi przez autora nagraniami i jego komentarzem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temet czytam z wielkim zainteresowaniem ... i tak mnie jeszcze tknelo ... moze by tak jakis temat o wykonawcach mniej lub bardziej znanych

grajacych na fortepianie ... nie tylko o najlepszym brzmieniu

 

Nie wiem czy sam mam go zaczac czy moze jakas bardzije do tego uprawiona (obsluchana) osoba.

 

A moze tu ... bedziemy pisac o tym ... uwielbiam fortepian

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.