Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie. Sądzę że nasz Pan moderator woli rowery szosowe. Sądząc po fajnym rowerze na zdjęciu.

Pewnie po ścieżkach w lesie dla niedzielnych rowerzystów i na mieście pewnie sobie poradzi z jazdą : ) rowerem górskim.

 

Gorzej jak przyjdzie coś bardziej wymagającego : ) w górach. Pojedzie rowerem do maratonów ? : ) Tak zwane rowery XC.

Jedna mała hopka i rower rozwali się na części : ) A nasz Pan moderator albo przeżyje, albo zejdzie z tego Świata : )

 

: )

 

Szkoda że nie ma dostępnych w Polsce obręczy Stans Hugo 52 ... na 28 szprych.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niebawem znowu będę zdzwonił czy są już dostępne obręcze. Zobaczymy ... Może coś się ruszy w tym roku ...

 

Fajne będą obręcze do opon 27.5 x 2.8 : )

Jaki szosowiec? Po rowerze i pozycji na nim widac ze to triatlon. Zaden szosowiec nie 'ustawia' tak roweru do jazdy na czas.

 

Miałem i testowałem ten karbon z ali, jest kiepski. To nie tylko moje zdanie. Był bum na kółka sporo moich ziomków razem ze mną kupowało te produkty. Teraz nikt z nas na tym nie jeździ, skąd jesteście? zapraszam Warszawa, Lublin, Kraków. Tam jeżdżę dam przetestować rower z porządnymi kołami. Weź swój spotkajmy się.

Co do pozwu, nie życzę sobie nazywania mnie głupim. Kolega moderator spękał ! Co miał napisać ? Próbuje wyjść z twarzą to twierdzi że go rozbawiłem hehe kto tu jest żałosny.

Z mojej strony tyle, nie będę wam zaśmiecał wątku. Powodzenia życzę.

Szkoda ze w PL nie krece .... che, che. Fajnie byloby razem pojezdzic. A tak na powaznie problem z karbonem jest taki ze chyba nawet nie ma specjalnych norm jak w przypadku stali czy alu. Bylo kilku producentow rur stalowych czy alu i oni dostarczali materialow o niezmiennej jakosci od lat. Dzisiaj kupujesz 'karbon' w internecie od firmy 'krzak' a potem placz (sa w internecie zdjecia karbonu z ktorego po zlamaniu wystaja jakies gazety czy papiery na przyklad - nie zartuje!). Co do kol to sprawa sie bardzo zaweza czy to szytki czy na opony. Naprawde bardzo lekkich i dobrej jakosci nie ma az tak duzo. A te potrafia niezle kosztowac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, są normy obejmujące wytrzymałość węgla.

Oczywiście piszemy tutaj stricte o normach obejmujących znanych producentów dających gwarancje na swoje produkty.

Jest wyraźny opis wytrzymałości i norm dla włókien HMF, dla takiego włókna normy wyraźnie mówią:

Moduł rozciągliwości: 125GPa

Wytrzymałość na rozciąganie: 2450MPa

 

 

Mam znajomego w Łodzi, były wielokrotny mistrz Polski w kolarstwie szosowym. Zaczynał już jako junior potem w kadrze młodzików.

Ma do dziś ramę z węgla plus z wierzchu pokrycie kewlarem oraz mufy tytanowe. Rama ma obecnie 19 lat.

Zero jakichkolwiek usterek czy zmęczenia materiału.

 

Włókno węglowe jest materiałem niezwykle sztywnym o module Younga na poziomie 240 Gpa. Im większa wartość modułu Younga tym sztywniejszy materiał. Włókno węglowe „wysokiego modułu” (o podwyższonej wytrzymałości) posiada wartość modułu Younga na poziomie 500-1 000 GPa. Dla porównania, wartość modułu Younga dla stali wynosi około 200 GPa.

Carbon ma takze niską rozszerzalność cieplną – będzie rozszerzać się lub kurczyć w warunkach wysokiej lub niskiej temperatury w znacznie mniejszym stopniu niż materiały, takie jak stal i aluminium.

 

Jak rozumiem stosowanie węgla to fanaberia, nie wynik trwałości w połączeniu z lekkością materiału.

 

Co do personalnych zaczepek pora je skończyć. Jeśli ktos nie potrafi zrozumieć cytatu, jego sprawa.

Pisanie o pozwach w kontekście nawet nazwania kogoś publicznie głupcem to nonsens i życzę powodzenia w dochodzeniu cywilnym przed sądem swoich praw, bo jeśli ktos liczy na ściganie z urzędu z tego tytułu to gratuluje dobrego samopoczucia. Tyle w temacie wzajemnych zaczepek.

 

Co do jakości sprzętu z Ali, otóż kilkanaście firm działających na tym portalu, a sprzedających mn. ramy czy części to ci sami podwykonawcy co dla znanych marek.

Kolejna grupą są sprzedawcy na Chińskim rynku znani i cenieni, a nawet posiadający własne teamy rowerowe, dosyć mocno udzielające się w Azji.

 

Mnożenie przykładów uszkodzeń po wypadkach jako przykład co lepsze to bzdura.

Tutaj przyznam szczerze racje Koledze @methan racje co do kół i ich marnej jakości.

Jak wrócę do Katowic postaram się Wam zrobić zdjęcia niby takich samych kół (Metron 88).

Malowanie identyczne, waga bardzo podobna...ale niestety oryginał (cena za same obręcze 7200) jest idealnie czarny wraz z wymaganymi „odcieniami”,nie do podrobienia.

Na Ali zamówione koła od „tego samego podwykonawcy” niestety koła maja przebarwienia czerwone co jest dowodem na kiepskiej jakości materiał i grozi poważnymi konsekwencjami.

Obręcz nie trzymała sztywności, problematyczne okazało się także jej centrowanie.

Cena za komplet obręczy węgla z Ali 2900 (profil 88).

 

Ale np. pełne koło swego czasu kupione na Ali przeżyło moje 3 wyścigi, odsprzedałem je jednej osobie...a teraz jest dobijane na maksa przez 3 użytkownika (3 rok)

Nie pytam jaki obecnie ma przebieg, ale zapewne spory skoro ma iść na regenerację.

 

3 lata temu w trakcie treningów w Czechach wpadłem w otwartą studzienkę na drodze i...przewróciłem się jedynie obijając swojego Cube Aerium. Natomiast widziałem wypadek na rowerze z węgla, gdzie kumpel po zaliczeniu rowu (zepchany przez ciężarówkę) połamał widełki oraz złamał się wspornik siodła.

Rower to nie byle co, bo przepiękny Felt.

O czym to świadczy? O czystym przypadku, fizyce i sytuacji.

 

Gdyby węgiel był mniej wytrzymały nie powstałaby konstrukcja P5X, a rowery do DH nie były by budowane także w całości z węgla.

 

I rzecz jasna kończąc dziwny spór o wyższości świąt B.N. nad Wielkanocnymi, nikogo nie namawiam do zakupu konkretnych rozwiązań. Osoby poszukujące odpowiednich rozwiązań zazwyczaj maja wiedzę i doświadczenie.

Reszta i tak idzie do sklepu i kupuje co mu sprzedawca podpowie.

 

Ja jestem zwolennikiem węgla i moje Shiv oraz Venge ViAS Speca nie maja problemu z trwałością oraz wytrzymałością.

Natomiast do leśnych - rodzinnych wycieczek posiadam Rockhopper’a z ALU i nie płaczę.

Ale na pewno gdybym miał kiedykolwiek startować w czyms poza Tri, w terenie to wybór padłby na Epic’a, a jest na węglu.

 

I na koniec najważniejsze, bo wreszcie pogoda dopisuje.

Wszystkim absolutnie bez wyjątków, tym szosowym, górskim czy Tri maniakom 2 kołek życzę szerokości, spokojnego i bezpiecznego kręcenia dużej ilości kilometrów.

Pozdrawiam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się mówi baba swoje a ..... zrozum nikt tu nie kwestionuje karbonu i jego użycia w kolarstwie od chyba 20 lat. Mówimy o chińszczyźnie i ich podróbkach. Mówiąc o normach miałem na myśli ze nikt tego nie kontroluje. Firma krzak może powiedzieć ze ma karbon taaaaaki i taaaaki nikt tego nie sprawdzi bo jak? Będziesz ciał kierownice albo ramę? Natomiast jak kupuje np rower od Treka to dobrze wiem jaki karbon tam siedzi. Firmy pracują na prestiż przez pokolenia. Wiadomości o właściwościach karbonu to są banały znane od lat nic nowego tutaj. Dobry karbon kosztuje a dobry i ultralekki kosztuje o wiele więcej. Taka jest prawda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jak widzę nie dociera skąd moje przydługie posty o jakości wegla i jego zasadnym używaniu w rowerach.

To dla przypomnienia czego się "czepiłem" i skąd wynikła "burza mózgów".

IA czepiłem się zdania następującego, uznając je za niezasadne i wręcz głupie:

wszystkim odradza karbonowe kierownice, zwłaszcza te z ali.

Poczytaj mój pierwszy post obejmujący w tym temacie kwestię karbonu i dlaczego odpisałem na powyższe bzdury to, co napisałem.

No chyba, że zgodzisz się z takim twierdzeniem, bo jak widac umknęło uwadze to konkretne zdanie napisane przez forumowicza @methan

Tak jak nigdzie nie napisałem, że dobrym i właściwym wyborem będzie kupno każdego badziewia z Ali.

Wyraziłem się jasno, że są tam też sprawdzone rozwiązania i produkty często oferowane przez tych samych podwykonawców pracujących dla dużych marek.

Na Ali często jest informacja o ilości wiązań węgla (K) i to w dużym stopniu daje nam informację co do technologii uzytej dla danego produktu.

Możemy rzecz jasna przerzucac się tutaj argumentami co do różnych technologii, ale jak wiemy nie o to chodzi.

 

Napisałem też wyraźnie, że osoby poszukujące części rowerowych zazwyczaj mają świadomość co szukają i na co trzeba uważać.

Przeciętny kowalski zazwyczaj idzie do sklepu albo po cały rower, albo idzie z "problemem" w postaci uszkodzonej częsci i sklep dokonuje wymiany.

 

Toczymy bój o nic, bo każdy z nas ma świadomość pewnych pułapek jak i zalet pewnych rozwiązań.

Natomiast w temacie "Chińszczyzny" -jest naprawdę spore grono użytkowników, zaskoczę Cię - sporo produktów posiada odpowiednie atesty...rzecz jasna są to dokumenty ważne w Chinach bądź na rynek Azjatycki (zazwyczaj z wyłączeniem np. Japonii i Korei Płd.

 

Nie bronię kiepskiej jakości produktów, bronię tego, że na Ali można kupić całkiem dobre produkty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A na pewno uznaję za bzdurne stwierdzenie z powyższego cytatu.

Nawet na MTBR.COM chwalą chłopaki rozwiązania z Chin w temacie jakości produktów.

A tym bardziej ciężko uznać za zasadne "odradzanie kupowania kierownic z karbonu"!

To nie jest tak, że "Polaczek-cebulaczek" szuka taniości i kupuje byle co. To tak, że na Ali zaopatruje się sporo ludzi w te "nic nie warte podzespoły" i ludzie sobie chwalą.

 

I to tyle w tym temacie z mojej strony, nikt nieprzekonanych nie przekona, a tych co kupią - sami ocenią trwałość w trakcie eksploatacji.

I to jest chyba najważniejsze - ocena jakości przez pryzmat własnych doświadczeń, bo jeśli ludzie kupują to "byle Chińskie g.o", używają je naprawdę eksploatując bez litości przez kilka lat, to ciężko zgodzić się z taką oceną tych produktów.

Ale jak napisałem juz kilka razy - trzeba wiedzieć co się kupuje i nie wszystko co się swieci to złoto.

 

Z mojej strony koniec tematu. Może w tym temacie ktoś podzieli się swoimi spostrzeżeniami odnośnie eksploatacji/jakości/trwałości tych byle nic nie wartych części z Chin?

 

 

A na koniec raz jeszcze i po raz ostatni bo widzę, że umknęło to - przypomnienie skąd moje wtrącenie i obrona odnośnie węgla:

wszystkim odradza karbonowe kierownice, zwłaszcza te z ali.

 

Sorry, ale to jest durne sformułowanie. Ciężko uznac taką ocenę w dobie wszechobecnego węgla w najlepszych i najbardziej wymagających rozwiązaniach, w najdroższych modelach renomowanych marek.

Jeśli ktoś uważa, że takie zdanie jest zasadne - jego sprawa.

Ja nie zgadzam się z twierdzeniem, by odradzać karbonowe kierownice.

Zdanie jakie po raz kolejny zacytowałem jasno dowodzi, ze karbon jest do d.y i dlatego należy odradzać kierownice karbonowe.

To jest bzdura oparta na jakimś wydarzeniu i nie mająca pokrycia w realiach odnośnie trwałości i wytrzymałości karbonowych kierownic.

Forumowicz methan wyraził się jasno w swoim poście o wszystkich kierownicach z karbonu i przy okazji wskazał także te z Ali.

Tak brzmi ta wypowiedź, nie inaczej.

A to jest bzdura.

 

 

Jeśli ktoś nadal nie zrozumiał skąd i na podstawie jakiej wypowiedzi/postu wzięła się moja obrona węgla - jego sprawa.

Jeśli ktoś wszystkim odradza kierownice z węgla to co powiedzieć o ramach, skoro to one w zdecydowanej większości przejmują wszystkie naprężenia i to one są narażone na większą ilość uszkodzeń wynikających z użytkowania roweru.

Dalszej dyskusji z mojej strony nie będzie, a tym bardziej durnego udowadniania "kto ma dłuższego" śląc printscreeny z jakiś społecznościowych portali o charakterze sportowym.

Ktoś chce alu - ma alu, ale niech nie pisze bzdur o odradzaniu węgla jako takiego jak w powyżej zacytowanym poście.

Definitywny z mojej strony EoT.

 

 

wszystkim odradza karbonowe kierownice

A ja nie, wręcz przeciwnie i ten film jest dowodem na to, że karbonowe kierownice to doskonały i trwały produkt.

Kierownice, ramy, sztyce itd. Nawet buty nikomu nie zrobiły krzywdy, a stanowią obecnie w najwyższych modelach jedynie sensowny wybór (poszukiwana sztywność/lekkość).

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na powyższym filmie to sprzęt na węglu, jest tam też złapany DEMO 8 Spec'a z kierownicą z węgla.

I to jak dla mnie kończy definitywnie temat "wszystkim odradzania karbonowych kierownic".

Ja nie odradzam, zachwalam i polecam.

Dalsza dyskusja ze mną w tym temacie jest zbyteczna/bezcelowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki szosowiec? Po rowerze i pozycji na nim widac ze to triatlon. Zaden szosowiec nie 'ustawia' tak roweru do jazdy na czas.

 

Nie wiem. Nie znam się na rowerach szosowych. Wiem tyle że jest napęd Ultergra / Dura ace ... i 105 chyba.

Mój kumpel ma rowery szosowe. Współpracuje z branżą rowerową. Przygotowuje rowery do wyścigów ... szosa / górskie.

Przejechałem się parę razy rowerami szosowymi. Bardzo drogimi jak i tańszymi. Jednak ... To nie mój klimat.

 

Co by nie pisać Pan moderator ma fajne maszyny szosowe, pokazane na zdjęciu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gry przygodowe ... " Wyłącznie Single Player !!! " ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tyle że jest napęd Ultergra / Dura ace ... i 105 chyba.

Cały set to Ultegra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x11 nie wyobram sobie jezdzic fabrycznym rowerem nawet takim za 20 tys, chociaz moze

 

Mamktos z Was doswiadczenie z rowerami dzieciecymi ?

Chodzi mi o hamulce, ile i jaki na poczatek, rower kola 12 cali poki co jest torpedo? Zmieniac na ubrake?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x11 nie wyobram sobie jezdzic fabrycznym rowerem ������ nawet takim za 20 tys, chociaz moze ������

 

Niby dlaczego? Poza tym 20tys to troche malo za topowy rower na np DA obecnie.

 

Panowie troche na rozluznienie po tych awanturach o korbonie... bo bez karbonu taki wynik jest niemozliwy che, che

Dodam ze to jest jak widac 'prawdziwa' waga a nie wymarzona ptzez producenta (nawet z pomiarem mocy).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-6083-0-81410700-1522511602_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jackk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dla mnie absurdalne są konfiguracje kaset w szosach w 10 i 11.

Zejście poniżej 13 zębów w najmniejszej zębatce w standardzie jest chore, ja zyskałbym wyłącznie nieużywane przełożenia.

Zostaję przy 9 i właśnie kupiłem na zapas 2 kasety 105 13-23.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie absurdalne są konfiguracje kaset w szosach w 10 i 11.

Zejście poniżej 13 zębów w najmniejszej zębatce w standardzie jest chore, ja zyskałbym wyłącznie nieużywane przełożenia.

Zostaję przy 9 i właśnie kupiłem na zapas 2 kasety 105 13-23.

 

Dobrze to ująłeś - "zyskałbym nieużywane przełożenia".

Właśnie dlatego korzysta się z ilości i wielkości takich, by odpowiadały danemu terenowi czy to trening czy start.

Nie ma świadomego kolarza i mechanika/mechaników, którzy wypuszczają sprzęt z przełożeniem "na łebka" i "po łebkach".

To się mści bardzo.

Ostatnio słyszałem głosy, że do startu wystarczyłoby komuś 1x11. Bo reszta jest "nieużywalna".

To pokazuje, nie ma uniwersalnego "dobra" dla wszystkich.

 

Zejście poniżej 13 zębów w najmniejszej zębatce w standardzie jest chore, ja zyskałbym wyłącznie nieużywane przełożenia.

Wyobraź sobie bardzo długie proste, praktycznie bez żadnych większych przewyższeń.

 

Czym innym jest start np. w Karkonoszman czy Diablaku w kontrze do startu w Hiszpańskim Marbella.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja mam przełajówkę z prostą kierą. Na Polskę środkową dobrałem 50/39-13/23.

Używam wszystkich i jednocześnie ani bardziej miękkie , ani twarde przełożenia nie są mi potrzebne, a na pewno bardziej twarde bo w razie potrzeby mam jeszcze w szufladzie standardowy blat 52.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla mnie absurdalne są konfiguracje kaset w szosach w 10 i 11.

Zejście poniżej 13 zębów w najmniejszej zębatce w standardzie jest chore, ja zyskałbym wyłącznie nieużywane przełożenia.

Zostaję przy 9 i właśnie kupiłem na zapas 2 kasety 105 13-23.

Wszystko sie moze kiedys przydac choc oczywiscie w roznym stopniu. A tak przy okazji to Campi 12-tka juz sie pokazuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wszystko sie moze kiedys przydac choc oczywiscie w roznym stopniu. A tak przy okazji to Campi 12-tka juz sie pokazuje.

Wszystko się może kiedyś przydać.... TAK, lecz firma nie daje możliwości by tego nie mieć zawsze przy sobie.

Tzn w tym wypadku brak kasety z najmniejszą 13.

Kiedyś przydać - nie chodzimy zawsze z pełnym plecakiem bo jadąc do pracy warto mieć przy sobie ponton.

Przysłowiowy , świadomy zgred jeśli będzie wiedział że tam gdzie jedzie będzie potrzebował pewnych przełożeń to kupi i założy odpowiednie tarcze lub kasetę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przełajówkę z prostą kierą. Na Polskę środkową dobrałem 50/39-13/23.

Używam wszystkich i jednocześnie ani bardziej miękkie , ani twarde przełożenia nie są mi potrzebne, a na pewno bardziej twarde bo w razie potrzeby mam jeszcze w szufladzie standardowy blat 52.

 

a ja w przelajce mam kasete 10s 11-32 i korbe 34/44

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

a ja w przelajce mam kasete 10s 11-32 i korbe 34/44

Masz przełożenia dobrane wybitnie pod teren.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie to wymyslilem i zlozylem :) choc juz 2 lata na tym rowerze nie jezdzilem, ostanio to jeszcze po miesice wiec rower musi byc tanszy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie okularki polaryzacyjne , najlepiej do 150 PLN , niemocno przyciemniane polecacie ? . Miałem Alpiny , lecz ostatnio posiałem je .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Tifosi Dolomite, kupiłem kiedyś na promocji za 160. zdecydowanie polecam. 3 wymienne szkłą w zestawie. fajnie wykonane i nie tylko na rower

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja mam przełajówkę z prostą kierą. Na Polskę środkową dobrałem 50/39-13/23.

Używam wszystkich i jednocześnie ani bardziej miękkie , ani twarde przełożenia nie są mi potrzebne, a na pewno bardziej twarde bo w razie potrzeby mam jeszcze w szufladzie standardowy blat 52.

Przeliczałem na kalkulatorze to mój zakres przełożeń ogarnia 11 - 42i 11/25 lub bardziej terenowo 42:11/28

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

 

kupiłem niestety za duże spodenki Endura Singletrack - rozmiar L, który zazwyczaj mi pasuje.

Nie tym razem.

 

O takie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Są naprawdę ok i najchętniej bym wymienił się z kimś na takie same - tylko w rozmiarze M.

Pewnie niemożliwe ale może ktoś ma takie używane, w dobrym stanie, lub inne, podobnie fajne, firmowe.

Mogę ewentualnie sprzedać - użyte dosłownie raz w dniu dzisiejszym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One mają prawdziwy rozporek czy tylko imitację?

Jaki masz obwód w pasie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gdzieś 98 w najszerszym miejscu. One na samej górze mają około 92 ale niżej się troszkę rozszerzają, plus mają lekki stretch.

Są tylko trochę za szerokie ale jednak wolałbym mniejsze.

 

Mają kilka rozporków i kieszeni w różnych miejscach ale jeśli pytasz o "główny" rozporek z przodu, to tak, zwykły rozporek + guzik, jak w normalnych spodniach.

Chyba, że chodzi o te białe niżej, po bokach - to są akurat atrapy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Chodziło o główny rozporek. Widzę, dla mnie też byłyby za duże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki:

Pewnie tutaj też był ten temat, wszędzie jest wałkowany ale czy ktoś miał możliwość porównania analogicznych rowerów 29 i 27,5 ?

Ja mam 26 i będę kupował nowy i chcę 29 ale jedna rzecz mnie męczy: jestem średni technicznie i jakoś te wielkie koła wydają mi się intuicyjnie mniej zwinne, zwrotne i poręczne.

Chodzi właściwie głównie o pewność, bezpieczeństwo, jest faktycznie trudniej na wymagających trasach?

I druga sprawa, mam 184 cm wzrostu i zawsze jestem na granicy ram M i L. Może mniejsza rama i koła 29 będą dobrym rozwiązaniem?

A może jednak 27,5 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mała rama a duże koła średnio się prezentuje. Ja mam ponad 190cm wzrostu i jeżdżę na 21 cali i 27,5 ale taki się akurat trafił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A z innej beczki:

Pewnie tutaj też był ten temat, wszędzie jest wałkowany ale czy ktoś miał możliwość porównania analogicznych rowerów 29 i 27,5 ?

Ja mam 26 i będę kupował nowy i chcę 29 ale jedna rzecz mnie męczy: jestem średni technicznie i jakoś te wielkie koła wydają mi się intuicyjnie mniej zwinne, zwrotne i poręczne.

Chodzi właściwie głównie o pewność, bezpieczeństwo, jest faktycznie trudniej na wymagających trasach?

 

Na 29 jest nieco inna technika jazdy bo zwrotność jest nieco mniejsza, ale za to znacznie mniejsze opory toczenia po nierównościach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest ze stromymi podjazdami?

29er? Rewelacyjnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.