Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, xajas napisał:

A co robisz przy takim serwisie?

 

Jako ciekawostke podam

Wczoraj moja lepsza polowa wykazala zainteresowanie nowym rowerem, wiec wypozyczylismy nowego Conwaya. Po calym dniu stwierdzila ze zawieszenie w starym Haibiku (8 lat bez serwisu!!!) jest lepsze wiec zachowa stary rower.

Chyba musze zabrac sie za serwis

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_2768.thumb.jpg.c5db1b341f92712351fb70a8bb4f5b98.jpg

A ciśnienia były perfekcyjnie dobrane żeby w obydwu rowerach SAG był taki sam? I pozostałe nastawy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dobranie nastaw w nowym rowerze to czasem kilka dni. Różne są progresje tych zawieszeń, różne prześwity. Inna generacja sprzętu, coś się nie zgadza. 20% to twardo, sportowo, jeżeli jeszcze jest mocno progresywne to w ogóle. Dla kobiety do wygodnej jazdy ja bym próbował 28% jeżeli nie zahaczy pedałami w bruzdach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
... dobranie nastaw w nowym rowerze to czasem kilka dni. Różne są progresje tych zawieszeń, różne prześwity. Inna generacja sprzętu, coś się nie zgadza. 20% to twardo, sportowo, jeżeli jeszcze jest mocno progresywne to w ogóle. Dla kobiety do wygodnej jazdy ja bym próbował 28% jeżeli nie zahaczy pedałami w bruzdach

My to takie starsze roczniki jestesmy i po ekscesywnych gorkach i bruzdach nie jezdzimy, tak ze to mieszanka miedzy drogami rowerowymi a lasami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:


My to takie starsze roczniki jestesmy i po ekscesywnych gorkach i bruzdach nie jezdzimy, tak ze to mieszanka miedzy drogami rowerowymi a lasami

No to SAG 20 to jest tak żeby hopnąć bezpiecznie z 1.2m jak dzik, u mnie. Nie ma sensu tracić tyle komfortu. Trzeba dokładnie mierzyć suwmiarką na początku żeby mieć jakieś wstępnie odniesienie co do ciśnień.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od intensywności jeżdżenia, ale raz na rok wypadałoby zrobić podstawowy serwis, czyli wymienić uszczelki kurzowe i wymienić olej. Nie kosztuje to majątku, a poprawa jest widoczna od razu. Oczywiście jak ktoś użytkuje rower sporadycznie, to nie ma to wielkiego sensu. Zarówno RockShock jak i Fox podają dokładne interwały serwisowe i są one dosyć krótkie. Ja robię serwis 2 razy w roku. Zarówno guma jak i olej starzeją się, trzeba o tym pamiętać. A porysowana goleń oznacza wyrzucenie amotyzatora na śmietnik.

Jako były fan Fox'a ostatnio (w zeszłym roku) kupiłem rower na nowym SIDzie - to dopiero działa!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawna sprawa że niektórzy mają drogie rowery jak Cannondale, a nie potrafią sobie wyregulować zawieszenia. Raz gadałem z kolesiem który mi się chwalił że wysłał damper Foxa do serwisu na poprawienie nastaw na jakieś lepsze niż fabryczne. I mu nastawili i mówi że mega. Potem z dalszej rozmowy z nim wynikło że ode mnie się dowiedział że ma regulację siły tłumienia odbicia, 10 stopniową w pokrętle. O tym już nie wiedział ? Czyli wysyła na jakieś specjalne nastawy, a podstawowych rzeczy wyregulować nie umie.

2 godziny temu, Allmr napisał:

Zależy od intensywności jeżdżenia, ale raz na rok wypadałoby zrobić podstawowy serwis, czyli wymienić uszczelki kurzowe i wymienić olej. Nie kosztuje to majątku, a poprawa jest widoczna od razu. Oczywiście jak ktoś użytkuje rower sporadycznie, to nie ma to wielkiego sensu. Zarówno RockShock jak i Fox podają dokładne interwały serwisowe i są one dosyć krótkie. Ja robię serwis 2 razy w roku. Zarówno guma jak i olej starzeją się, trzeba o tym pamiętać. A porysowana goleń oznacza wyrzucenie amotyzatora na śmietnik.

Jako były fan Fox'a ostatnio (w zeszłym roku) kupiłem rower na nowym SIDzie - to dopiero działa!

Jak się spojrzy na ofertę Gianta, to najwyższe modele mają Foxy, a te prawie najwyższe Rock Shoxa, także nie wiem

Trance 3 - RS

Trance 2 - Fox

Trance 1 - Fox

i Reign 2 - RS

Reign 1 - Fox

Raczej powinni wiedzieć co robią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ich chyba zapytać jakie umowy mają podpisane i po ile do montażu fabrycznego kupują foxy a po ile RS? Poza tym ja pisałem o SID.

Z resztą to i tak nie ma znaczenia, kilka foxów jakie ostatnio miałem przestawało pracować jak w zegarku - mniej więcej po roku intensywnej albo bardzo intensywnej eksploatacji. Serwisanci tez potwierdzają, że jakość i trwałość ostatniego wypustu foxa to pełzająca katastrofa. Podkreślam, że mówię o raczej hardkorowym użytkowaniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Allmr napisał:

Musisz ich chyba zapytać jakie umowy mają podpisane i po ile do montażu fabrycznego kupują foxy a po ile RS? Poza tym ja pisałem o SID.

Z resztą to i tak nie ma znaczenia, kilka foxów jakie ostatnio miałem przestawało pracować jak w zegarku - mniej więcej po roku intensywnej albo bardzo intensywnej eksploatacji. Serwisanci tez potwierdzają, że jakość i trwałość ostatniego wypustu foxa to pełzająca katastrofa. Podkreślam, że mówię o raczej hardkorowym użytkowaniu.

Bywa, nie upieram się. Nie orientuję się w obecnej ofercie w ogóle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie jestem ekspertem na tym polu, ale ze wzgledu na ostatnie zakupy i plany, obserwuje nasz rynek MTB (Cube, Ghost, Corratec, Scott, Canondale, Canyon, Haibike, KTM,...) i dostrzegam pewien "trend"  

1. Klasa srednia: widelec RS, amortyzator RS, sterowanie/kasety SRAM

2. Klasa wyzsza: widelec RS, amoryzator Fox, sterowanie/kasety SRAM, upgrade na pelny Fox + Shimano 400-500€

3. Klasa topowa: widelec Fox, amoryzator Fox, sterowanie/kasety Shimano  

 

Oczywiscie zawsze sa wyjatki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cannondale ma własny wynalazek - Lefty. Miałem, jeździ świetnie. Tajemnicą poliszynela jest, że robi to dla nich RS.

Scott jest na SID, oczywiście najwyższy model Sparka.

Trek Supercaliber jest na RockShock'u

Trek TopFuel jest na RockShock'u

Specialized S works Epic jest na Rock Shocku SID

Canyon LUX jest na DT lub model niższy na SID

 

Ale tak jak pisałem powyżej, nie znamy ich modelu biznesowego. Ja na foxie się zawiodłem, choć byłem zagorzałym fanem od lat.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis zamontowalem do swojego takie carbonowe raczki , moze choc troche mniej benda bolec nadgarski  , siodelko tez zmienione. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, marcusSE said:

moze choc troche mniej benda bolec nadgarsk

A jestes pewien ze masz dobra pozycje na rowerze i rower dobrze dobrany? Bo to jest najczesciej przyczyna bolu nadgarstkow czy ramion.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, jackk napisał:

A jestes pewien ze masz dobra pozycje na rowerze i rower dobrze dobrany? Bo to jest najczesciej przyczyna bolu nadgarstkow czy ramion.

Jezeli chodzi o rozmiar ramy  to jest dopasowana w 100% , co do pozycji na roweze to to mysle ze nie dokonca , pozatym jestem raczej niedzielnym rowerzysta ale staram sie to pomalu zmienic ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ja dzis zamontowalem do swojego takie carbonowe raczki , moze choc troche mniej benda bolec nadgarski

Czy nie lepiej uzyc wygodnch uchwytow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_2787.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodło zamontowane zgodnie ze sztuką? To pierwsze co powinno się zrobić a reszta potem. Wysokość do długości nogi i pozycji kolana nad osią pedała.

Nad mostkiem masz kilka podkładek - niżej jest to masz większy nacisk nadgarstkami na kierownicę. Ustaw mostek wyżej.

Kierownicę wygnij końcami ku górze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Siodło zamontowane zgodnie ze sztuką? To pierwsze co powinno się zrobić a reszta potem. Wysokość do długości nogi i pozycji kolana nad osią pedała.
Nad mostkiem masz kilka podkładek - niżej jest to masz większy nacisk nadgarstkami na kierownicę. Ustaw mostek wyżej.
Kierownicę wygnij końcami ku górze.


Nad mostkiem masz kilka podkładek - niżej jest to masz większy nacisk nadgarstkami na kierownicę. Ustaw mostek wyżej.
Kierownicę wygnij końcami ku górze.

Nie widzimy siodla, wiec trudno ocenic, czy te spacery nad mostkiem powinny byc na dole czy na gorze.

Jaka szerokosc ma ta kierownica. Z tej perspektywy wyglada bardzo wasko, ale mozliwe ze to optyczne zludzenie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Kierownicę wygnij końcami ku górze.

Dzis poprawilem minimalnie skrecenie kierownicy o kilka stopni koncami ku gorze i to niesamowite, jaka to robi roznice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

Dzis poprawilem minimalnie skrecenie kierownicy o kilka stopni koncami ku gorze i to niesamowite, jaka to robi roznice.

Mozesz zrobic zdjecie jak to wyglada u Ciebie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze warto dopasować kąt ustawienia manetek i klamek. Poszperaj na TyRurze za jakimś tutorialem, jest tego dużo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, ahaja napisał:

Jeszcze warto dopasować kąt ustawienia manetek i klamek. Poszperaj na TyRurze za jakimś tutorialem, jest tego dużo.

Xajas zdaje się nie od dziś jeździ na rowerze. Jestem pewny, że z takimi drobiazgami sobie poradzi bez tutoriala.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Integra Abrahamsen V2.0 UP, CD Abrahamsen V1.0 UP, monitory Chario Constellation Delphinus, interkonekt M&B AudioCable Diamond XLR, przewody głośnikowe QED Anniversary Ruby Red, przewody zasilające Yarbo 9000 i Yarbo 1100, wtyki Valab Carbon Rhodium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, traumeel napisał:

Xajas zdaje się nie od dziś jeździ na rowerze. Jestem pewny, że z takimi drobiazgami sobie poradzi bez tutoriala.

Moja pierwsza powazniejsza przygoda z rowerami zaczela sie od Huragana (1973) a nastepny byl Jaguar. 

Czy ktos jeszcze pamieta te piekne klasyczne zabawki ? 

Czeskie, delikatne opony Barum (klejone i szyte !!!) to bylo prawdziwe wyzwanie na slaskich dziurawych ulicach 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mozesz zrobic zdjecie jak to wyglada u Ciebie 

Mozesz

Kierownica wskazuje w gore, a manetki sa mocno skrecone na dol w przedluzeniu wyprostowanej dloni

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_2881.jpgIMG_2883.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)



Moja pierwsza powazniejsza przygoda z rowerami zaczela sie od Huragana (1973) a nastepny byl Jaguar. 
Czy ktos jeszcze pamieta te piekne klasyczne zabawki  


Miałem Huragana. Przednia przerzutka była fajna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, stench napisał:

xajas , ale te twoje manetki to za bardzo do dołu.

Ja mam podobnie nisko. W moim przypadku jest to ustawienie optymalne, nie powodujące konieczności przenoszenia palca wysoko ponad klamką by ją nacisnąć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Integra Abrahamsen V2.0 UP, CD Abrahamsen V1.0 UP, monitory Chario Constellation Delphinus, interkonekt M&B AudioCable Diamond XLR, przewody głośnikowe QED Anniversary Ruby Red, przewody zasilające Yarbo 9000 i Yarbo 1100, wtyki Valab Carbon Rhodium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.