Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, jackk napisał:

Ja bym nie powiedzial ze tlumia. Pamietaj ze te karbonowe z najwyzszych polek sa lzejsze ale przede wszystkim aero bo juz nikt nie jezdzi na waskich tylko na co najmnie 32-40 mm. Nie zawsze super sztywne kola sa pozadane. Na kiepska nawierzchnie to tak sobie.

To moje subiektywne odczucia, czuję różnice wyraźnie po przesiadce z aluminiaków. Niby koło sztywniejsze, a bardziej komfortowe. Nigdy nie chciało mi się rozgryzać tematu dlaczego tak jest. Mam 2 komplety do szosy, obydwa w okolicach 1400g, więc nie ma wstydu. Lżejszych nie kupuję, bo zysk na wadze minimalny, a cena x2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
46 minut temu, soundchaser napisał:

snobizm?

Typowy kolarski ból 4 liter, że się za coś mocno przepłaciło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, stench napisał:

Typowy kolarski ból 4 liter, że się za coś mocno przepłaciło.

Czyli kupowanie chińskiego np. Furutecha nie jest już be?

 

PS. Każdy wydaje swoje pieniądze wg. własnego uznania. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Integra Abrahamsen V2.0 UP, CD Abrahamsen V1.0 UP, monitory Chario Constellation Delphinus, interkonekt M&B AudioCable Diamond XLR, przewody głośnikowe QED Anniversary Ruby Red, przewody zasilające Yarbo 9000 i Yarbo 1100, wtyki Valab Carbon Rhodium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.03.2021 o 23:02, marecki marek napisał:

Zyga Hanusik dołączył do niebiańskiego peletonu...

Wiekszosc ludzi tutaj pewno nawet nie wie kto to byl. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Swietny zawodnik inne tez czasy kolarstwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracował dla Szurkowskiego na polecenie trenerów, by ten wygrał Wyścig Pokoju, chociaż sam mógł go wtedy wygrać. To był chyba 1970 rok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
W dniu 3.03.2021 o 12:56, traumeel napisał:

Miękkie siodełko nie jest synonimem wygodnego siodełka. Czasem jest wygodne, ale czasem nie. Podobnie z twardymi siodełkami.

Kiedy na początku ubiegłorocznego sezonu kupowałem nowe siodełko, miałem wypożyczone trzy modele Speca. Każde w rozmiarze odpowiadającym rozstawowi moich guzów kulszowych, każde o zbliżonej twardości, każde z otworem. KAŻDE pod tyłkiem było inne! Z jednego chciałem zsiadać po 5 km z innym (wcale nie najdroższym) dogadałem się tak, że 50 km nie przyprawia o dyskomfort.

Co do wspomagania się gaciami. Wszyscy tak robią. I anorektyczni kolarze ze światowych pro teamów przekręcający etapy po 200 km, i kolarze cross country ścigający się kilkadziesiąt minut. I nikt z nich nie wpadł na pomysł wsiadania na żelową kanapę. Ciekawe czemu?

Masywniejsze i lepiej wyściełane siodełka potrafią być wygodniejsze, jednak te są inaczej, mniej podcięte patrząc na widok od góry. To oznacza że wymuszają bardziej pionową pozycję jeźdźca, ponieważ jak się pochyli, to haczy wewnętrznymi częściami ud o siodełko. A pochylać się musi powyżej 20kmh żeby walczyć z wiatrem, zarówno w szosie jak i innych wyścigach na prostej. Masywne siodełko w XC przeszkadza w manewrowaniu ciałem, można się z takim siodełkiem zaklinować i wywalić na zjezdzie.

Moje ulubione stare siodełko jest jednak masywniejsze, szkoda że już takiego drugiego nie mogę dostać.

Mam też wygodne sportowe, ale jest szerokie pod moje kości.

Co ciekawe oba są z Giantów które miałem w przeszłości.

Prawda starych turystów, także motocyklowych jest taka że jak się siedzi cały czas w jednej pozycji to ciężko pomóc. I wygodny koc po czasie stanie się deską tortur. Trzeba zmieniać pozycje, geometrię, można przestawiać kierownicę nawet, wkładać podkładki, siodełka, przestawiać kierownicę, ważne żeby zmieniać, ciało już takie jest.

Mnie dziwi stosowanie gumowatych przyczepnych materiałów na siodełka, teraz taka beznadziejna moda jest, to jest porażka największa. Siodełko powinno być max. śliskie żeby cały czas móc sobie zmieniać pozycję. A inne po prostu szarpią szynkę i vejca pomíchane.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
1 godzinę temu, Piotr_1 napisał:

Masywniejsze i lepiej wyściełane siodełka potrafią być wygodniejsze,

Masywnośc i wyściełanie nie jest gwarancją wygody ani niczego.

Ważę ponad 80 i megawygodny dla mnie jest karbonowy deskowaty Spec Toupe Pro.

Wygodny to znaczy, że w środku sezonu mogę bez bólu i przegrzania 4 liter przejechać 100.

Kidyś miałem Rollsa, raz zrobiłem na nim w ciągu dnia ponad 200 i wieczorem jeszcze miałem chęć na bzykanie. Spec jest wygodniejszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 50 km czuje ból w plecach nad biodrami i potrzebę coraz częstszego wstawania z siodełka i prostowania się w biodrach. Co jest przyczyną? Geometria? siodełko? Czy po prostu już tak mam?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, stench napisał:

Masywnośc i wyściełanie nie jest gwarancją wygody ani niczego.

Ważę ponad 80 i megawygodny dla mnie jest karbonowy deskowaty Spec Toupe Pro.

Wygodny to znaczy, że w środku sezonu mogę bez bólu i przegrzania 4 liter przejechać 100.

Kidyś miałem Rollsa, raz zrobiłem na nim w ciągu dnia ponad 200 i wieczorem jeszcze miałem chęć na bzykanie. Spec jest wygodniejszy.

Warto eksperymentować. W drogie siodełka już nie wchodzę. Velo (prox) robi tyle modeli w dobrej cenie i są inne tanie firmy, tysiące wersji do wyboru.

W zeszłym roku miałem już ze 4 siodełka, w tym też kilka przetestuję, a co...

W rowerze bez amortyzacji z tyłu wyższa pianka w siodle pomaga na komfort i kręgosłup, podobnie grubsze oponki na niższym ciśnieniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
3 minuty temu, Less napisał:

Po 50 km czuje ból w plecach nad biodrami i potrzebę coraz częstszego wstawania z siodełka i prostowania się w biodrach. Co jest przyczyną? Geometria? siodełko? Czy po prostu już tak mam?

Podnieś kierę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Less napisał:

Po 50 km czuje ból w plecach nad biodrami i potrzebę coraz częstszego wstawania z siodełka i prostowania się w biodrach. Co jest przyczyną? Geometria? siodełko? Czy po prostu już tak mam?

prawdopodobnie zbyt pochylona pozycja, jeżeli się nie ścigasz i nie walczysz z wiatrem to postaraj się o 60st pochylenia tułowia lub więcej (90st to pion, jak miejskiej kozie). Do tego celu krótszy i wyższy mostek, podkładki pod mostek, jest wiele opcji. Kierownice też są ze wzniosem. 15, 30, 45mm, tzw. riser bar. Są mostki ahead z regulacją kąta. Są przedłużki ahead jeżeli widelec ma za krótką rurę sterową, tzn jest docięta krótko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

@LessPrawdopodobnie masz pozycję zbytnio PRO.

Miałem podobne dolegliwości pleców i drętwienie nadgarstków.

Założyłem fajkę o większym skosie, popsułem pozycję i aerodynamikę, poprawiłem zaś komfort "pracy".

Plecowe problemy zniknęły ale z nadgarstkami jeszcze się nie uporałem (mam kierę karbon i żelowe chwyty)

Czas na odcinku kontrolnym poprawiłem o 10%

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy zbyt pochylony jestem?

Ok. Przeczytał 2 posty przed ostatnim. Wszystko jasne. Dzięki!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, stench napisał:

@LessPrawdopodobnie masz pozycję zbytnio PRO.

Miałem podobne dolegliwości pleców i drętwienie nadgarstków.

Założyłem fajkę o większym skosie, popsułem pozycję i aerodynamikę, poprawiłem zaś komfort "pracy".

Plecowe problemy zniknęły ale z nadgarstkami jeszcze się nie uporałem (mam kierę karbon i żelowe chwyty)

Czas na odcinku kontrolnym poprawiłem o 10%

 

Te nadgarstki to chyba od szyi, nadal za mocno pochylony pewnie. Bo jak jest pochylony, to głowę zadziera do góry i mięśnie szyi muszą podtrzymywać głowę i po czasie ręce cierpną, a może nie to, może zły kąt rąk na kierownicy, ale z tym trafić też jest ciężko, trzeba dużo ustawiać a nawet różne szerokości kierownic sprawdzić. Z tym że im szersza kiera, tym musi być bliżej ciebie. Ja skończyłem na 700mm i jest dla mnie ideał. Mam ładnego ergoteca 660 mm na sprzedaż, ergonomiczna, zagięta 9st do kierowcy i 5st do góry plus wznios 15mm, gięta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając ewentualną złą pozycję na rowerze, to ból pleców w części lędźwiowej jest spowodowany najczęściej jeżdżeniem na zbyt twardych przełożeniach i na małej kadencji, czyli "przepychaniem".
Spróbuj zwiększyć kadencję i pojeździj na bardziej miękkich przełożeniach. Nie jest to łatwe na początku, bo masz wrażenie, że kręcisz szybko, a jedziesz za wolno. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Less napisał:

Po 50 km czuje ból w plecach nad biodrami i potrzebę coraz częstszego wstawania z siodełka i prostowania się w biodrach. Co jest przyczyną? Geometria? siodełko? Czy po prostu już tak mam?

Jedno co pewne, to że "tak nie masz". Przyczyny mogą być różne. Moja żona np. mając poprzedni rower narzekała na plecy i myślała, że tak na być. W nowym rowerze większa rama, inna geometria, bardziej wyciągnięta sylwetka i jest OK. Ja bym proponował odżałować 400-500 zł i zrobić fitting. Dobry fitter pomoże Ci niezawodnie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez traumeel

Integra Abrahamsen V2.0 UP, CD Abrahamsen V1.0 UP, monitory Chario Constellation Delphinus, interkonekt M&B AudioCable Diamond XLR, przewody głośnikowe QED Anniversary Ruby Red, przewody zasilające Yarbo 9000 i Yarbo 1100, wtyki Valab Carbon Rhodium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by mówić długo o tej ergonomii. Np. jak podniesiemy siodełko wyżej, to może stać się nagle niewygodne, ponieważ jak jest wyżej to nogi w stawach biodrowych bardziej się prostują i uda idą mocniej w dół, już nie wspominając że tyłek się inaczej układa, tułów się pochyla, a kierownica (względnie patrząc) się obniża. I wszystko jest dobrze jak robimy 15km wokół trzepaka, a jak w dłuższe trasy, to dobrze co jakiś czas zmienić wysokość siodełka. A skoro zmieniać, to nastawa kierownicy musi być wygodna w całym zakresie wysokości siodełka, a nie tylko w jednym punkcie. Co każdą godzinę też powinniśmy robić 10min przerwy, nawet jak niby jest wszystko ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, stench napisał:
18 godzin temu, Less napisał:

Po 50 km czuje ból w plecach nad biodrami i potrzebę coraz częstszego wstawania z siodełka i prostowania się w biodrach. Co jest przyczyną? Geometria? siodełko? Czy po prostu już tak mam?

Podnieś kierę.

Można dokręcić do kierownicy rogi, by zmieniać pozycję na bardziej wyprostowaną. Ale to muszą być rogi zagięte o ok. 90 st., tak by były równoległe do kierownicy. Ja takie mam i kiedy zbyt pochylona sylwetka mnie męczy, to wtedy z nich korzystam...oczywiście w sytuacjach kiedy jest bezpiecznie, bo trzeba pamiętać, że wtedy nie mamy szybkiego dostępu do hamulców i przerzutek.

image.png.6f4ed720e375409baaa800d91d8d9663.png

Coś takiego, tylko ja sobie ustawiłem je bardziej pionowo. Dodatkowo dla wygodnego uchwytu polecam kupić gąbki na te rogi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, soundchaser napisał:

Można dokręcić do kierownicy rogi, by zmieniać pozycję na bardziej wyprostowaną. Ale to muszą być rogi zagięte o ok. 90 st., tak by były równoległe do kierownicy. Ja takie mam i kiedy zbyt pochylona sylwetka mnie męczy, to wtedy z nich korzystam...oczywiście w sytuacjach kiedy jest bezpiecznie, bo trzeba pamiętać, że wtedy nie mamy szybkiego dostępu do hamulców i przerzutek.

Czyli ustawiłeś kierownicę źle, żeby w momencie jak trzymasz za rogi mieć wygodnie?

Są kierownice turystyczne do takiego czegoś, takie barany, to już znośniej wygląda niż takie rogi podniesione na pion.

pol_pm_Kierownica-turystyczna-Zoom-MTB-A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Piotr_1 napisał:

Czyli ustawiłeś kierownicę źle, żeby w momencie jak trzymasz za rogi mieć wygodnie?

Mam ustawioną optymalnie, ale jak by jej nie ustawić, to jazda cały czas w jednej pozycji zawsze w dłuższym czasie męczy, więc czasem korzystam z rogów, żeby plecy odciążyć.

9 minut temu, Piotr_1 napisał:

podniesione na pion.

Rogi nie mogą być zbyt pionowo ustawione, bo wtedy trzymając kierownicę zawadzalibyśmy je nadgarstkami, a raczej już przedramionami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nowego typu są lepsze. Część ręki się trzyma przed kierownicą a część za kierownicą. Jak korkociąg. W ten sposób nie trzeba się kłaść bardziej żeby chwycić za rogi. Poza przypadkiem że komuś to odpowiada oczywiście

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I inna dobra rzecz, są też tańsze zamienniki z proxa, niesamowicie odciąża dłonie i nadgarstki. Ale trzeba dobrać kąt tak żeby siły nacisku na całej dłoni rozkładały się równomiernie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a są nawet większe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są fajne nowe wynalazki, ale ja jestem wierny zwykłym uchwytom, tylko dobre gąbki do nich nakładam. Dłonie mi się nie męczą. Bardziej górna część pleców (mięśnie płatowy, dźwigacz łopatki i czworoboczny).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem jak u was, ale w Bydgoszczy sportowców nie brak 😉 Wczorajsza rekreacja:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.03.2021 o 11:04, Piotr_1 napisał:

Te nowego typu są lepsze. Część ręki się trzyma przed kierownicą a część za kierownicą. Jak korkociąg. W ten sposób nie trzeba się kłaść bardziej żeby chwycić za rogi. Poza przypadkiem że komuś to odpowiada oczywiście

Masz takie? Bo coś musze kupić i wyglądają ciekawie, ale się zastanawiam, bo normalne mają tę zaletę że dodatkowo zmieniasz nieco pozycję na siodełku, a tutaj wychylenie ramienia zostaje jednak jak było. Nie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, micwoj napisał:

Masz takie? Bo coś musze kupić i wyglądają ciekawie, ale się zastanawiam, bo normalne mają tę zaletę że dodatkowo zmieniasz nieco pozycję na siodełku, a tutaj wychylenie ramienia zostaje jednak jak było. Nie?

Mam i polecam. Chwyt jest bardzo wygodny.

JD-861A

Jak kierownica jest szeroka to rozszerzając ręce też się lekko pochylasz.

Do dalszej turystyki nie wiem. Nie są drogie, można kupić i przetestować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
2 godziny temu, Piotr_1 napisał:

Jak kierownica jest szeroka to

Córce w gówniackim rowerku flexem zwężałem kierę, bo rowerek różowy, a kiera prawie jak w zjazdówce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie rogi...głębia ostrości ustawiona na nieskończoność, stąd niewyraźnie widać sam rower, ale tak na szybko nie mam innego zdjęcia. To z wycieczki rowerowej mierzeją helską 2 lata temu. 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.