Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ,jak z jakością współczesnego SRAM-a,ale w jednym rowerku mam jeszcze zabytkowe 9.0-manetki już drugi komplet (powycierały się gumy na gripach),ale tylna przerzutka działa dalej bardzo dobrze,zero luzów,sprzęt ma ze 20 lat👍 

 Napędy SRAM-a działały dobrze,ale wg mnie były mniej trwałe od Shimano (porównując grupy odpowiednie cenowo).Mój ulubiony zestaw-kaseta XT i łańcuch Campa C9.

  Linki i pancerze może nie najdroższe,ale zawsze z końcówkami,które umożliwiały założenie cienkich rurek(np.termokurczek)na odkrytych fragmentach.

Nienie, chodzi o to, że zdejmujesz koło, zakładasz koło, zmieniasz kasetę (mam dwie, jedna chińska z mniejszym skokiem), zmieniasz blat na inny (mam trzy) a linki nie ruszasz. W shimano miałem po takich operacjach zawsze ząbek w tą albo potem ząbek w tamtą. Z drugiej strony teraz mam sztywną oś, więc stabilność wzrosła... Ale generalnie to czuje się większą precyzję działania. A myślałem, że to bez znaczenia.
I nie mam najwyższej grupy. Kolega ma taką samą i chce zmieniać na lepszą, bo mu coś nie pasi. Z tym, że on full a ja sztywniak.
Ok, a masz sprzęgło w swojej przerzutce? Ono dużo daje.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

1 godzinę temu, chudeusz napisał:

Podaj chociaż model tego co tak nisko oceniasz, bo to jak byś wrzucił do jednego wora np acerę i xtr. Ja od lat jeżdżę na XT (choć nie tylko bo w gravelu jest Rival) i nie mam zastrzeżeń, ale już o ledwie klasę niższym SLX pozytywnie się nie wypowiem. 

Ostatnie 8 lat MTB jeździłem na XTR ( przerzutka i manetki) i działało znakomicie , wręcz intuicyjnie. W sumie wyjdzie ponad 10 tys. km. Teraz po rozstaniu z rowerem w nowym przerzutka jest XT z długim wózkiem,  a manetki SLX. O ile w działaniu przerzutki wielkich różnic pewnie nie będzie, to w działaniu manetek różnica jest na korzyść XTR i to nienajnowszego. SLX wydają się jakieś miękkie, zamulone i rozmamłane. Kupiłem już manetki  XTR i myślę że z tylną XT stworzą dobry zestaw. 

Szosa to Madone i  linkowa Ultegra 11 biegowa klamkomanetki kasety i łańcuchy. Również działa do tej pory znakomicie i tez przez 6 czy 7 lat. Oczywiście i tu i tam zmieniałem linki co 2 lub 3 sezony. Pewnie kiedyś szosę zmienię na Di2 , ale to będzie zmiana całego roweru. 

Ostatnie 8 lat MTB jeździłem na XTR ( przerzutka i manetki) i działało znakomicie , wręcz intuicyjnie. W sumie wyjdzie ponad 10 tys. km. Teraz po rozstaniu z rowerem w nowym przerzutka jest XT z długim wózkiem,  a manetki SLX. O ile w działaniu przerzutki wielkich różnic pewnie nie będzie, to w działaniu manetek różnica jest na korzyść XTR i to nienajnowszego. SLX wydają się jakieś miękkie, zamulone i rozmamłane. Kupiłem już manetki  XTR i myślę że z tylną XT stworzą dobry zestaw. 
Szosa to Madone i  linkowa Ultegra 11 biegowa klamkomanetki kasety i łańcuchy. Również działa do tej pory znakomicie i tez przez 6 czy 7 lat. Oczywiście i tu i tam zmieniałem linki co 2 lub 3 sezony. Pewnie kiedyś szosę zmienię na Di2 , ale to będzie zmiana całego roweru. 
Namówiłeś mnie, kupię jedną manetkę xtr'a zamontuje i zobaczymy co to da.

Porównanie nie będzie do końca miarodajne, bo xtr będzie nowy a slx już trochę swoje przeszedł, ale zobaczymy.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Manetki xtr'a działają perfekcyjnie. Jeśli nie działają, to znaczy że coś jest źle ustawione, albo stare pancerze i linki. Hamulce xtr - nie ma lepszych. Przerzutka - nie widzę różnicy między xtr a xt. Jak urywam xtr, a to zawsze później zakładam xt - takie dziadowskie oszczędności. 

Natomiast Di2 to klasa sama w sobie.

Mam też w jednym rowerze napęd sram'a, też działa perfekcyjnie. W szosie miałem Red, działał idealnie.

Jak dla mnie wybór między jednym a drugim, to jakieś drobne niuanse i przyzwyczajenia.

1 godzinę temu, GB napisał:

Namówiłeś mnie, kupię jedną manetkę xtr'a zamontuje i zobaczymy co to da.

Porównanie nie będzie do końca miarodajne, bo xtr będzie nowy a slx już trochę swoje przeszedł, ale zobaczymy.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Gorzej na pewno nie będzie 😉

Z Shimano miło wspominam napęd 2x10 na przerzutce XT shadow+ i manetkach SLX. Kaseta 11-36T. Lata 2015. To to miało sens i chodziło długo bez problemu. Potem miałem 3 rowery na Deore 1x10 i 1x11 i tutaj już po czasie problemy i wrażliwość na zabrudzenie, brak chodzenia z pędzelkiem i perfumem. A tego 1gen. SRAMa 9.0 też miałem i wtedy byłem zadowolony w porównaniu do ówczesnych wynalazków Shimano. Większy skok linki w SRAM to jednak większa odporność na wszystkie zabrudzenia. Jak ktoś mi każe kupować XTRa żeby dopiero to trafiało ładnie w biegi, to ja to pier**lę. Wszystko się jakoś tam z czasem zaciera i brudzi.

Edytowane przez Piotr_1
Z Shimano miło wspominam napęd 2x10 na przerzutce XT shadow+ i manetkach SLX. Kaseta 11-36T. Lata 2015. To to miało sens i chodziło długo bez problemu. Potem miałem 3 rowery na Deore 1x10 i 1x11 i tutaj już po czasie problemy i wrażliwość na zabrudzenie, brak chodzenia z pędzelkiem i perfumem. A tego 1gen. SRAMa 9.0 też miałem i wtedy byłem zadowolony w porównaniu do ówczesnych wynalazków Shimano. Większy skok linki w SRAM to jednak większa odporność na wszystkie zabrudzenia. Jak ktoś mi każe kupować XTRa żeby dopiero to trafiało ładnie w biegi, to ja to pier**lę. Wszystko się jakoś tam z czasem zaciera i brudzi.
Tak mi się wydaje, że w napędach 1x 11 czy 12 podstawa to czysty napęd.

Czysty mam na myśli bez błota i piachu. Jeszcze doprecyzuje: oczywiście podczas jazdy w błotnych warunkach będzie działało, ale jak jedziesz kolejny i nty raz zabrudzonym napędem w góry jechał, w takie błotne warunki to precyzja spada.

W Shimano - ale w innych firmach pewnie też - istotne jest również, by hak przerzutki był prosty. Inaczej regulacja nie daje skutków.

W kwestii prostoty haka, sprawę załatwia obecnie stosowany przez sram FM, tj przerzutka montowana poprzez ośkę. Odpada niepewność w kwestii krzywego haka.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

8 minut temu, GB napisał:

Tak mi się wydaje, że w napędach 1x 11 czy 12 podstawa to czysty napęd.

Czysty mam na myśli bez błota i piachu. Jeszcze doprecyzuje: oczywiście podczas jazdy w błotnych warunkach będzie działało, ale jak jedziesz kolejny i nty raz zabrudzonym napędem w góry jechał, w takie błotne warunki to precyzja spada.

W Shimano - ale w innych firmach pewnie też - istotne jest również, by hak przerzutki był prosty. Inaczej regulacja nie daje skutków.

W kwestii prostoty haka, sprawę załatwia obecnie stosowany przez sram FM, tj przerzutka montowana poprzez ośkę. Odpada niepewność w kwestii krzywego haka.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

No właśnie.

Zawsze - od manetki zależy klasa i komfort pracy/przerzucania.

Jak można to warto zanabyć ze stajni Shimano wersję XT - dość pancerna, sprawia siemiężne wrażenie przy pracy w porównaiu do takiego SLX'a (miękka klucha). W XT zrzucanie o 2 to super rozwiązanie.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

3 minuty temu, ahaja napisał:

Zawsze - od manetki zależy klasa i komfort pracy/przerzucania.

Jak można to warto zanabyć ze stajni Shimano wersję XT - dość pancerna, sprawia siemiężne wrażenie przy pracy w porównaiu do takiego SLX'a (miękka klucha). W XT zrzucanie o 2 to super rozwiązanie.

Popieram i potwierdzam. Manetki XT to klasa sama w sobie. Z gooownianą manetką możesz mieć najdroższe przerzutki i nie będą one działać dobrze. 

  • Redaktorzy

W świecie sprzętu komputerowego części tzw. "OEM" były sprzedawane w zwykłym woreczku, pozbawione ładnych pudełek. Ostatnią częścią OEM, którą kupiłem w AREST przy ul. Biskupiej 2 we Wro był dysk HDD Samsung 120GB. Był w woreczku.

Różnica to opakowanie. Produkcyjne, czyli tańsze, być może brzydsze. Opakowanie docelowe zawsze będzie droższe, ale ludzie kupują oczami, zatem opakowanie musi być miód malina. 😉

P.S. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla wszystkich Roweromaniaków!

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

W świecie sprzętu komputerowego części tzw. "OEM" były sprzedawane w zwykłym woreczku, pozbawione ładnych pudełek. Ostatnią częścią OEM, którą kupiłem w AREST przy ul. Biskupiej 2 we Wro był dysk HDD Samsung 120GB. Był w woreczku.
Różnica to opakowanie. Produkcyjne, czyli tańsze, być może brzydsze. Opakowanie docelowe zawsze będzie droższe, ale ludzie kupują oczami, zatem opakowanie musi być miód malina.
P.S. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla wszystkich Roweromaniaków!
Wzajemnie.

Tak się tylko zastanawiam, czy te oem'y to nie są jakieś odrzuty produkcyjne.

Poza tym nie zależy mi na ładnym opakowaniu.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

2 minuty temu, GB napisał:

Wzajemnie.

Tak się tylko zastanawiam, czy te oem'y to nie są jakieś odrzuty produkcyjne.

Poza tym nie zależy mi na ładnym opakowaniu.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Może trochę cierpliwości? Ja używany komplet manetek XTR 2x11 kupiłem na OLX za 160 zł Do tego 38zl  za obejmy, które idą z Chin. Porozglądać sie , poczekaj i pewnie przed sezonem coś znajdziesz. Teraz jest dobry czas na kupno, a sprzedaż marzec/ kwiecień 

Może trochę cierpliwości? Ja używany komplet manetek XTR 2x11 kupiłem na OLX za 160 zł Do tego 38zl  za obejmy, które idą z Chin. Porozglądać sie , poczekaj i pewnie przed sezonem coś znajdziesz. Teraz jest dobry czas na kupno, a sprzedaż marzec/ kwiecień 
Nie ma co czekać, sezon w pełni.

Jedna używana na olx, ale bardzo zmęczona życiem 150 pln.

Druga mało używana na olx 300 pln.

Nowa oem znalazłem za 309 pln.

Nie ma na co czekać, kupować montować i jazda.

Zobaczymy jak dojdzie.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

4 godziny temu, GB napisał:

Nie ma co czekać, sezon w pełni.

Jedna używana na olx, ale bardzo zmęczona życiem 150 pln.

Druga mało używana na olx 300 pln.

Nowa oem znalazłem za 309 pln.

Nie ma na co czekać, kupować montować i jazda.

Zobaczymy jak dojdzie.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

To moje. na sucho klikają aż miło . Linka pokryta śniedzią czy rdzą ale będzie zmieniona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
To moje. na sucho klikają aż miło . Linka pokryta śniedzią czy rdzą ale będzie zmieniona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Linki xtr'a mają chyba taką powłokę. Kiedy patrzę na nowe to linka wygląda, jakby była zaśniedziała.

Wszelkie i wobec oznajmiam sezon 2025 za otwarty.





_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W całym torze skrzyni biegów - od manetki licząc do zmieniarki z tyłu - najczęściej padają mi ... zaślepki pancerzy ... ;-). A mam zrobiony pełen pancerz bez 'kawałkowania'.                              Ulegają odkształceniom po roku/dwóch. Wymieniam, paćkam kleksik smaru w nowe, zakładam i zapominam na następny rok/dwa. Linki są jak nowe, bo syf się do pancerza nie dostaje.

Czego i wam życzę. :-)

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

W dniu 7.01.2025 o 22:59, ahaja napisał:

W całym torze skrzyni biegów - od manetki licząc do zmieniarki z tyłu - najczęściej padają mi ... zaślepki pancerzy ... ;-). A mam zrobiony pełen pancerz bez 'kawałkowania'.                              Ulegają odkształceniom po roku/dwóch. Wymieniam, paćkam kleksik smaru w nowe, zakładam i zapominam na następny rok/dwa. Linki są jak nowe, bo syf się do pancerza nie dostaje.

Czego i wam życzę. :-)

A jakie zaślepki są dobre? Smar przy przerzutce może nie być zbyt dobrym rozwiązaniem jak pancerze mają w środku teflon, a linka jest powlekana tym niebieskim tworzywem. Po co komplikować czymś do czego przykleja się kurz.

Edytowane przez Piotr_1

Żadnych smarów do linek bo to pomaga na chwilę. Zwykłe szlifowane linki, żadnych powlekanych cudów. Pancerze warto uszczelnić w miejscach gdzie wchodzi linka koszulkami termokurczliwymi i nic więcej nie trzeba. 

13 minut temu, chudeusz napisał:

Żadnych smarów do linek bo to pomaga na chwilę. Zwykłe szlifowane linki, żadnych powlekanych cudów. Pancerze warto uszczelnić w miejscach gdzie wchodzi linka koszulkami termokurczliwymi i nic więcej nie trzeba. 

A przy przerzutce? Jakieś końcówki? Uszczelnienia linki?

Teflon działa lepiej przez chwilę. Im dłużej pracuje w pancerzu tym gorzej. Naprawdę dobra linka szlifowana i dobry pancerz i to będzie działać długo i niezawodnie bez żadnych smarów, teflonów i ulepszaczy. Wszystkie teflonowe wynalazki (a też napalałem się jak szczerbaty na suchary na te cuda techniki) po niedługim czasie lądowały u mnie w koszu. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.