Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Śruby są standardowe. Sprawdź, może masz zerwany gwint.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dzwoniłem do sklepu z częściami do orbitreków w PL. Sprzedawca powiedział, że Kettler ma dwie różne śruby w osi suportu. Ale jaja! Teraz zamówić muszę gdzieś w UK. Jak okazę się, że zerwany gwint to będzie trzeba oś suportu wymienić, mam nadzieję, że to już standard.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerach też tak bywa? Może w rowerowym coś znajdę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawy czy lewy gwint , to łatwo sprawdzić .Wystarczy się dokładnie przyjrzeć się , o skoku gwintu i zarysie to nie ma co mówić .

Zakładając , że gwinty są lewo i prawo stronne ,śruba z lewej strony powinna mieć lewy gwint , a prawa prawy . Jeśli wykręciłeś lewą śrubę w prawo stronę , to prawa musi mieć gwint prawo stronny .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś sens to rozumowanie ma, ale przecież przekoszenia są takie same jak przy zasięgu całej kasety z środkowej tarczy, a przecież większość z nas tak jeździ ;)

 

Shimano nie ma takiego rozwiązania

Dlatego w góry mam 11-46 a w domu 11-36 ;)

 

 

 

Jeżeli duża z przodu ma 36, to z dobrą łydką i kasetą 11-42 oprócz ścianek wszędzie się wjedzie.

 

Ja w tym roku wiosną dopiero przeszedłem na napęd 1x11, ale polecam, warto chociaż spróbować.

Shimano nie ma napędu 1x12.

Na górkach 1x11 jest nie do przyjęcia, chybą że ktoś ma nogę jak koń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano nie ma takiego rozwiązania

Shimano nie ma napędu 1x12.

 

Jak nie ma, jak ma? ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na górkach 1x11 jest nie do przyjęcia, chybą że ktoś ma nogę jak koń.

 

Dlaczego nie do przyjęcia? 11 a 12 to tylko nieco lepsze stopniowanie, ale bez przesady. Dotychczas jeździłem normalnie 3x9 11-32 z tyłu i przełożeń w górach nie brakowało, teraz dziesięć dni w Bieszczadach przejechałem na 11-46 i z przodu 32, czyli praktycznie to samo tylko bez 44 z przodu, faktycznie na szosie słabo, ale od szosy to mamy samochody ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazali to rozwiązanie w tym roku, ale jeszcze nie ma w sprzedaży.

Są jakieś 3 lata do tyłu za SRAMem.

Poza tym oferują tylko XTR, domyślasz się ile to będzie kosztować? A SRAM ma budżetowe GX Eagle, działa świetnie.

 

Na 12 masz nie tylko lepsze stopniowanie, ale i lżejsze przełożenie, kadencję, właśnie na ostatnim trybie. Trochę, ale jednak lżejsze. Na sztywnych podjazdach czuję wyraźnie różnicę. Z resztą da się to policzyć, są na to kalkulatory. No i tryb 10 na samym dole, z góry da się dokręcać. Zawsze możesz też zmienić blat z przodu, będziesz miał lżej, ale wolniej, albo ciężej i szybciej. Można bardziej optymalnie dobrać ilość zębów. W systemie 11 albo nie będziesz miał czym dokręcić do dołu, albo będzie za sztywno pod górę. To są moje doświadczenia.

Przechodzilem przez wszystkie napędy i jak dla mnie, w wyższych górach 1x12 jest dla mnie optymalny.

Na szosie 2x11 z kompaktową korbą. W sporych górach zdarza mi się zmienić kasetę na 30.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazali to rozwiązanie w tym roku, ale jeszcze nie ma w sprzedaży.

Są jakieś 3 lata do tyłu za SRAMem.

Poza tym oferują tylko XTR, domyślasz się ile to będzie kosztować? A SRAM ma budżetowe GX Eagle, działa świetnie.

 

Na 12 masz nie tylko lepsze stopniowanie, ale i lżejsze przełożenie, kadencję, właśnie na ostatnim trybie. Trochę, ale jednak lżejsze. Na sztywnych podjazdach czuję wyraźnie różnicę. Z resztą da się to policzyć, są na to kalkulatory. No i tryb 10 na samym dole, z góry da się dokręcać. Zawsze możesz też zmienić blat z przodu, będziesz miał lżej, ale wolniej, albo ciężej i szybciej. Można bardziej optymalnie dobrać ilość zębów. W systemie 11 albo nie będziesz miał czym dokręcić do dołu, albo będzie za sztywno pod górę. To są moje doświadczenia.

Przechodzilem przez wszystkie napędy i jak dla mnie, w wyższych górach 1x12 jest dla mnie optymalny.

Na szosie 2x11 z kompaktową korbą. W sporych górach zdarza mi się zmienić kasetę na 30.

Bardzo dobra odpowiedz. 12-tki Shimano XTR jeszcze nigdzie nie ma (przynajmniej u mnie - chyba bedzie dostepna dopiero na jesien). Pewno XT tez niedlugo bedzie. Z tym kompaktem to byl taki okres ze pakowali go do sporej ilosci rowerow z nizszej polki. Teraz znowu nastala 'moda' na 52*36 a z tylu 11/28 i sam to mam w nowym rowerze (cale zycie jezdzilem na 53*39 a z tylu 11/23) ale teraz wszyscy bardziej kreca nawet elita czy prosi.

Jeszcze dochodzi aspekt finansowy bo obecnie mozna naprawde dostac XTR 11spd za niezle ceny a nowa 12-tka na pewno bedzie drozsza i to duzo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba rozroznic jeszcze rower do jazdy rekreacyjnej, a do scigania, w mtb do rekreacji moglbym miec blat 48, a do sciagnia 42 bedzie w sam raz i to przy kasecie w obu przypadkach 11-27

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazali to rozwiązanie w tym roku, ale jeszcze nie ma w sprzedaży.

Są jakieś 3 lata do tyłu za SRAMem.

Poza tym oferują tylko XTR, domyślasz się ile to będzie kosztować? A SRAM ma budżetowe GX Eagle, działa świetnie.

 

Na 12 masz nie tylko lepsze stopniowanie, ale i lżejsze przełożenie, kadencję, właśnie na ostatnim trybie. Trochę, ale jednak lżejsze. Na sztywnych podjazdach czuję wyraźnie różnicę. Z resztą da się to policzyć, są na to kalkulatory. No i tryb 10 na samym dole, z góry da się dokręcać. Zawsze możesz też zmienić blat z przodu, będziesz miał lżej, ale wolniej, albo ciężej i szybciej. Można bardziej optymalnie dobrać ilość zębów. W systemie 11 albo nie będziesz miał czym dokręcić do dołu, albo będzie za sztywno pod górę. To są moje doświadczenia.

Przechodzilem przez wszystkie napędy i jak dla mnie, w wyższych górach 1x12 jest dla mnie optymalny.

Na szosie 2x11 z kompaktową korbą. W sporych górach zdarza mi się zmienić kasetę na 30.

 

Po pierwsze, niekoniecznie musi to być 1x11, może być 1x10 albo 1x12, chodzi mi o wygodę systemu bez przedniej przerzutki i zakres możliwych do uzyskania przełożeń. Każdy może sobie to w miarę tanio przetestować.

Po drugie - wszystko zależy od kasy. Jeżeli decydujemy się z nią liczyć, to musimy się zgodzić na kompromisy, jeżeli nie chcemy albo musimy się liczyć, to wiadomo, najlpeszy będzie najlepszy i koniec dyskusji.

Po trzecie - w ogóle nie istotna jest w tym aspekcie dyskusja sram-shimano. Obie firmy mają zwolenników i przeciwników, mi wszystko jedno, wybieram, co mi bardziej w danym momencie odpowiada. SRAM obecnie ma jedną niezaprzeczalną przewagę - kasety 10z - i to przechyla szalę w stronę srama dość mocno, jednak patrz punkt 2 - to związane jest z wydatkami na koło/bębenek i w sumie wychodzi sporo więcej, co ma znaczenie, gdy ktoś chce np tylko spróbować.

 

W systemie 11 albo nie będziesz miał czym dokręcić do dołu, albo będzie za sztywno pod górę. To są moje doświadczenia.

 

SRAM ma kasety 10-50 zarówno w napędach 11 jak i 12 rzędowych, tak więc zakres przełożeń w obu przypadkach jest identyczny. Oczywiście, stopniowanie jest gorsze, ale powyższe stwierdzenie nie jest w przypadku srama prawdziwe.

 

Ja sprawdziłem i zakres przełożeń kasety 11-46 w górach jest dla mnie OK, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. W ubiegłym roku testowo przejechałem wszystkie znane bieszczadzkie trasy specjalnie nie włączając 32 z tyłu, max 28, i wszędzie dałem radę podjechać. Tak więc z kasetą 11-46 dałbym radę z blatem 36z, a miałem 32 (36 się bałem, a 34 nie miałem). Pod górę żadnych problemów, po prostej i w dół gorzej, i tu faktycznie przydałoby się 10z z tyłu. Warto zauważyć, że nie każdy potrzebuje tak dużego zakresu przełożeń, nowy xtr ma kasetę 11-52, co odpowiada mniej więcej 10-47 i może być lepszym rozwiązaniem zwłaszcza, że np. w moim klasycznym góralu 36z z przodu to maks , co wejdzie w ramę nie ocierając o tylne widełki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wszystko fajnie, z rymi miękkimi przełożeniami, ale ile % rowerów i rowerzystów tak lata po górach.

Do równinnego CC szy jeździe po szosie to w ogóle nie przydatne przełożenia.

I żeby nie było.Jestem za, lecz musi być wybór a obecnie kasety do szosy to jak mtb z przed 5 lat czyli 11-30.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba rozroznic jeszcze rower do jazdy rekreacyjnej, a do scigania, w mtb do rekreacji moglbym miec blat 48, a do sciagnia 42 bedzie w sam raz i to przy kasecie w obu przypadkach 11-27

W mtb do rekreacji blat 48 z kasetą 11-27?

Do ścigania mtb blat 42 z kasetą 11-27?

 

Bez urazy, albo coś pokręciłeś, albo nie wiesz o czym piszesz.

 

Wszystko fajnie, z rymi miękkimi przełożeniami, ale ile % rowerów i rowerzystów tak lata po górach.

Do równinnego CC szy jeździe po szosie to w ogóle nie przydatne przełożenia.

I żeby nie było.Jestem za, lecz musi być wybór a obecnie kasety do szosy to jak mtb z przed 5 lat czyli 11-30.

 

Ok, dlatego jest "niby" wybór. Bo przez ostatnie parę lat (nie pamiętam 2-3) jak ktoś chciał mieć 12 to tylko SRAM. Zamknęli Shimano patentami i stracili ogromny kawałek tortu. Jak przejrzysz oferty topowych modeli mtb to króluje SRAM i 12.

Jak już wyprodukują 12 XTR, to na pewno będzie piekielnie drogi i na pewno nie da się go założyć do starego roweru - inny bębenek, inna piasta,a więc nowe koła, Przy korbie pewnie też wymyślą jakieś cudo, żeby nie pasowało. A więc pozostanie nowy rower, z górnej półki, za jedyne 30-40tys.

Każdy kupuje to co jest mu potrzebne. Dla mnie najlepszy napęd to 2x11. Ale mimo wszystko wybieram 1x12, bo wyeliminowanie przedniej przerzutki to ogromna zaleta (np. zaciąganie łańcucha).

Cały czas piszę o górach. Po płaskim, czy w niższych górach pewnie 1x11 by mi wystarczyło. Nawet przejechałem na takim napędzie parę maratonów, ale się umęczyłem.

 

obecnie kasety do szosy to jak mtb z przed 5 lat czyli 11-30

A co w tym złego. Właśnie masz wybór, o którym piszesz. Ja cały czas jeżdżę na szosie na kasecie 25 albo 28. Bo lepsze stopniowanie i płynność. Ale jak jadę w góry to zakładam 30 albo 32. Właśnie po to, żeby nie przepychać, tylko mieć lżej i lepszą kadencję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

A co w tym złego. Właśnie masz wybór, o którym piszesz. Ja cały czas jeżdżę na szosie na kasecie 25 albo 28. Bo lepsze stopniowanie i płynność. Ale jak jadę w góry to zakładam 30 albo 32. Właśnie po to, żeby nie przepychać, tylko mieć lżej i lepszą kadencję.

Mam przełajówkę Treka XO-1 z prostą kierą zrobioną bardziej pod szutry .

Przód 50-39 tył 13-23 i nawet w teren nic bardziej miękkiego mieć nie muszę , no w porywie 25.

I na tym koniec . Ale nie obowiązkowo jakieś 27 czy 30.

Na twardym ważne jest gęste zestopniowanie , a nie abstrakcyjny rozstrzał.

W ultegrze na szosę mały blat w wersji dużej to 39 a mniejszy 34 ?

Kaseta duży blat 25 , 28 , 30 , 32 ????? Po co ten młynek na asfalt ???

34 to do siebie do lasu na podjazdy nie potrzebuję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyraźnie, że chodzi mi o jazdę mtb po górach, a nie przełajówką po asfalcie czy szutrach po płaskim terenie. Przeczytaj jeszcze raz.

Przejedź się w góry to zrozumiesz.

A i napisz kiedy będziesz, chciałbym zobaczyć jak wpychasz rower z przełożeniem 39/23

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po płaskim, czy w niższych górach pewnie 1x11 by mi wystarczyło. Nawet przejechałem na takim napędzie parę maratonów, ale się umęczyłem.

 

Biorąc pod uwagę dostępność kaset to na płaskie (czyli dla mnie do Poznania) napęd 1x11 i 1x12 jest niedobry i najlepszy byłby 1x10. Kaset na płaskie nie ma i cała radość z ilości biegów idzie się... Kupiłem jakąś chińską 11-36 i niby ok, ale po co mi 36 z tyłu, faktycznie 28 byłoby lepsze. Niestety, kasety 11 i 12 rz mają min 40 i kuniec. Taki miałem plan, że kupię kasetę szosową i będzie super. Ale jeżeli ktoś nie wie, to na 10rz skończyła się kompatybilność kaset shimano szosowych i MTB - btw mam nówkę 105 11rz 11-32 do sprzedania, kupiłem i nawet nie rozpakowałem, bo od razu napisane, że nie pasuje ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda.

O ile się nie mylę rowery trekingowe i na pewno przełajówki dadzą ci taką możliwość

No i zawsze to nowa zabawka:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mtb do rekreacji blat 48 z kasetą 11-27?

Do ścigania mtb blat 42 z kasetą 11-27?

 

Bez urazy, albo coś pokręciłeś, albo nie wiesz o czym piszesz.

 

oczywiscie mialem na mysli korbe 3 blatowa i kasete 9tke

 

w szosie przy korbie 39 u mnie kaseta 32 jest mile widziana :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda.

O ile się nie mylę rowery trekingowe i na pewno przełajówki dadzą ci taką możliwość

No i zawsze to nowa zabawka:)

 

Trekingowe to niezbyt z łapami szosowymi się komponują ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam bardzo ladne sa takie turystyki, niestety teraz tylko manufaktury takie robie

 

np.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez luk1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pisałem wyraźnie, że chodzi mi o jazdę mtb po górach, a nie przełajówką po asfalcie czy szutrach po płaskim terenie. Przeczytaj jeszcze raz.

Przejedź się w góry to zrozumiesz.

A i napisz kiedy będziesz, chciałbym zobaczyć jak wpychasz rower z przełożeniem 39/23

I tu cała heca bo przy sposobie jazdy przełajówką, geometrii , wysokości siodełka i kiery rower zwyczajnie ci mówi : EEEEEEEEE odpuść to, teraz bierz mnie na ramię i wnoś na górę albo prowadź będzie szybciej i przyjemniej.

No max duży blat z tyłu to 25 , chyba, że chcemy coś do wyciągania z błota

 

Panowie ja się cały czas wypowiadam o zbędnych przełożeniach dostępnych we współczesnych szosówkach i przełajówkach.

Co do MTB to nie mam , nie chcę(tzn w domu stoją takie 2) i dobierajcie sobie do nich co wam odpowiada.

P.S. Mojej pani na równe drogi w MTB przy okazji wymiany korby na ze zitegrowaną osią utwardziłem przełożenia ( z 42/32/22 zamieniłem na 44/36/26 ) i dopiero wtedy zaczęła używać szerzej tylnej kasety.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez stench

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu cała heca bo przy sposobie jazdy przełajówką, geometrii , wysokości siodełka i kiery rower zwyczajnie ci mówi : EEEEEEEEE odpuść to, teraz bierz mnie na ramię i wnoś na górę albo prowadź będzie szybciej i przyjemniej.

No max duży blat z tyłu to 25 , chyba, że chcemy coś do wyciągania z błota

 

Panowie ja się cały czas wypowiadam o zbędnych przełożeniach dostępnych we współczesnych szosówkach i przełajówkach.

Co do MTB to nie mam , nie chcę(tzn w domu stoją takie 2) i dobierajcie sobie do nich co wam odpowiada.

P.S. Mojej pani na równe drogi w MTB przy okazji wymiany korby na ze zitegrowaną osią utwardziłem przełożenia ( z 42/32/22 zamieniłem na 44/36/26 ) i dopiero wtedy zaczęła używać szerzej tylnej kasety.

Jakie zbedne przelozenia? Poprzednia DA miala 11-23 obecna 9100 ma 11-25 albo 12-25. Ultegra podobnie choc ma szerszy zakres co jest zrozumiale bo jest dla amatorow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jakie zbedne przelozenia? Poprzednia DA miala 11-23 obecna 9100 ma 11-25 albo 12-25. Ultegra podobnie choc ma szerszy zakres co jest zrozumiale bo jest dla amatorow.

No np obowiązkowe przełożenie 52-11 :)

Bo jeśli 52-12 to jeszcze ok.

Ja po prostu ześwirowałem na punkcie likwidacji przełożeń których bedę używał mniej niż 0,1% czasu jazdy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trekingowe to niezbyt z łapami szosowymi się komponują ;)

No to przełajówka na plastikowej ramie. O dziwo całkiem to komfortowe poza asfaltem. Taki trochę uniwersalny rower. Można też lekko pogrubić opony i będzie komfortowo.

 

No np obowiązkowe przełożenie 52-11 :)

Bo jeśli 52-12 to jeszcze ok.

Ja po prostu ześwirowałem na punkcie likwidacji przełożeń których bedę używał mniej niż 0,1% czasu jazdy.

Kompletnie nie rozumiem twojego toku myślenia. Skoro przejeżdżając 1000km tylko raz zmienisz przełożenie, to po co ci rower z przerzutkami? Kup jakiegoś singla i po problemie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No to przełajówka na plastikowej ramie. O dziwo całkiem to komfortowe poza asfaltem. Taki trochę uniwersalny rower. Można też lekko pogrubić opony i będzie komfortowo.

 

 

Kompletnie nie rozumiem twojego toku myślenia. Skoro przejeżdżając 1000km tylko raz zmienisz przełożenie, to po co ci rower z przerzutkami? Kup jakiegoś singla i po problemie.

Właśnie widzę że nie rozumiesz.

Zwyczajnie jeśli przejeżdzam 1000 km i z danej zębatki(skrajnej małej 11) korzystam tylko na 1 kilometrze to uważam, że jest mi zbędna i jako obowiązkowo zaimplementowana jest błędem . Może gdyby poprzestano na 12 (którą załóżmy użwyałbym przez 15 km) byłoby lepsze. Zamiast zbędej 11 może przydałaby się 17 do środka.

Oczywiście jako rowerzysta po 40 mam świadomość , że jakbym jechał z rowerem w góry to wtedy warto wrzucić 11 bo może się przydać na mega zjeździe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę dostępność kaset to na płaskie (czyli dla mnie do Poznania) napęd 1x11 i 1x12 jest niedobry i najlepszy byłby 1x10. Kaset na płaskie nie ma i cała radość z ilości biegów idzie się... Kupiłem jakąś chińską 11-36 i niby ok, ale po co mi 36 z tyłu, faktycznie 28 byłoby lepsze. Niestety, kasety 11 i 12 rz mają min 40 i kuniec. Taki miałem plan, że kupię kasetę szosową i będzie super. Ale jeżeli ktoś nie wie, to na 10rz skończyła się kompatybilność kaset shimano szosowych i MTB - btw mam nówkę 105 11rz 11-32 do sprzedania, kupiłem i nawet nie rozpakowałem, bo od razu napisane, że nie pasuje ;)

 

Wczoraj to przerabiałem, mam SRAM Red na krótkim wózku i niestety 11-32 jest za duża, muszę kupić 11-30.

Ale... spróbuj założyć tą kasetę i maksymalnie wkręcić śrubkę przy przerzutce, która odsuwa przerzutkę od kasety. Sprawdziłem na ultegrze kolegi (z dłuższym wózkiem) i działało. Minimalnie haczy, ale działa.

 

Wczoraj to przerabiałem, mam SRAM Red na krótkim wózku i niestety 11-32 jest za duża, muszę kupić 11-30.

Ale... spróbuj założyć tą kasetę i maksymalnie wkręcić śrubkę przy przerzutce, która odsuwa przerzutkę od kasety. Sprawdziłem na ultegrze kolegi (z dłuższym wózkiem) i działało. Minimalnie haczy, ale działa.

 

 

Jedna coś pochrzaniłem - myślałem, że masz za dużą kasetę (32) i przerzutka nie jest w stanie jej obsłużyć, a chodziło o kompatybilność z 10?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wczoraj to przerabiałem, mam SRAM Red na krótkim wózku i niestety 11-32 jest za duża, muszę kupić 11-30.

Ale... spróbuj założyć tą kasetę i maksymalnie wkręcić śrubkę przy przerzutce, która odsuwa przerzutkę od kasety. Sprawdziłem na ultegrze kolegi (z dłuższym wózkiem) i działało. Minimalnie haczy, ale działa.

 

 

 

 

Jedna coś pochrzaniłem - myślałem, że masz za dużą kasetę (32) i przerzutka nie jest w stanie jej obsłużyć, a chodziło o kompatybilność z 10?

 

Chodzi o to, że napędy shimano 11 i 12 maja inny skok w szosie i w MTB i kasety są niewymienne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sram ma specjalne wersje przerzutek do wiekszych kaset, jak chcesz moge sprzwdzic, mi apex smiga bez problemu z 11-32 zwykly force tego nie ogarnie, dlugosc wozka nie ma znaczenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Taka mała wycieczka weekendowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 20

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.