Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minute ago, marcusSE said:

Dziekuje mi tez sie podoba , piekny klasyczny ksztalt. Oby zona byla zadowolona , roweru jeszcze nie ma a kolor slabo jej sie widzi niby ujdzie ?, co do wagi to 7,7 bez pedalow .

OK w porzadku ale czy sam wazyles na wadze do roweru? Co do koloru to powiedz zonie ze czarny mat jest ladny (sam mam taki) ale widac doslownie najmniejszy kurz i syf na ramie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marcusSE napisał:

Dziekuje mi tez sie podoba , piekny klasyczny ksztalt. Oby zona byla zadowolona , roweru jeszcze nie ma a kolor slabo jej sie widzi niby ujdzie ?, co do wagi to 7,7 bez pedalow .

Nie zakładaj pedałów 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, jackk napisał:

OK w porzadku ale czy sam wazyles na wadze do roweru? Co do koloru to powiedz zonie ze czarny mat jest ladny (sam mam taki) ale widac doslownie najmniejszy kurz i syf na ramie...

nie takie dostalem dane , rower nie jest jeszcze gotowy , jak bedzie zrobie pare fotek 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Trzeba mieć tez na uwadze jak konstruktor rozmieścił środek ciężkości i promień skrętu , chodzi o zachowanie równowagi i  skłonność do upadku  na zakręcie ..   dobre są pod tym względem rowery Specialized  okropne Merida ....

Edytowane przez Moontan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ty wziąłeś takie głupoty? Środek ciężkości? Promień skrętu? Litości.

No chyba, że przytoczysz jakieś dane to z przyjemnością odszczekam.

Domyślam się, że możesz mieć na myśli geometrię - dla osób choć trochę jeżdżących na rowerze to rzecz oczywista. Jaki promień skrętu potrzebujesz, żeby na rowerze szosowym wejść w zakręt? Jak można pisać takie farmazony? I jeszcze wrzucenie do jednego worka Speca i Meridy - każdy z tych bardzo dużych producentów ma pewnie kilkadziesiąt rowerów w ofercie, ale jak rozumiem ty im łatkę już przypiąłeś.

9 godzin temu, marcusSE napisał:

nie takie dostalem dane , rower nie jest jeszcze gotowy , jak bedzie zrobie pare fotek 

Wywal dętki, zalej mlekiem. Troche gramów zyskasz, do tego "wygodniej" się jeździ na mleku. 

Jak dołozysz pedałka, koszyczki, jakąś torebkę podsiodłową to może 8,5kg.

Jackk ma rację z czarnym matem, mogę jeszcze dodać, że to bardzo miękki lakier i szybko się rysuje. Drobnych rysek jest pełno. Poza tym nie ma tu o czym dyskutować. Bianchi może myć telko celeste:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem błędnie zdiagnozowałeś przyczynę. Rzuć tylko okiem, że te rowery wymuszają całkowicie inną pozycję na rowerze. I to będzie kluczowe. A jak jeszcze źle dobrałeś rozmiar ramy to właśnie masz przepis na odczucia, o których pisałeś. Oczywiście zakładam, że obydwa nie miały żadnych usterek i dobre opony.

Mało osób wie, że Merida to jeden z największych producentów ram na świecie. Spec - wiadomo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 hours ago, Allmr said:

Wywal dętki, zalej mlekiem. Troche gramów zyskasz, do tego "wygodniej" się jeździ na mleku.

Z tym to sie nie zgodze. Na szosie? No moze w pewnych warunkach (np w Paris-Roubaix che, che). Takie rzeczy to raczej do MTB obecnie. I wcale nie jest lzej. Opony do TL sa ciezsze a mleczko tez wazy. Dobra opona obecnie 23 to mniej niz 200g plus detka 70 a moze byc mniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze juz Bianchi Oltre pojawi sie na drugi tydzien ? , w miedzy czasie zamowiane wisienki do tortu . Koszyki Elite Vico Carbon ( niedrogie fajna waga 23g no i carbon ) , Garmin Edge 530 ( obecnie biedna sigma ) no i Selle Italia Iron Tekno 155g ? . Musze kupic tez nowa kierownice bo zona tej nie chce bedzie Vision Metron 5D . Co do koloru to juz sie pogodzila z Celeste ? , wysylam photke jej starego Bianchi , wlasnie dlatego chciala czarny mat :)))))

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była przejażdżka! Cała autostrada dla mnie! Lewym pasem, żadnych zawalidróg. Fajnie było, ciepło, słoneczko, trening idealny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 20200424-160009.jpg 20200424-160035.jpg 20200424-160439.jpg 20200424-161742.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda piękna , z takimi ''kapciami'' to trza w błoto po ośki ? , wszyscy śmigają chyba czas napompować flaczki w moim ''kanapowcu'' 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jarekb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety błota nie uświadczysz. Susza. Dawno w lesie nie widziałem tyle piachu i kompletnie wyschniętego podłoża. Będziemy cierpieć z braku wody jak tak dalej pójdzie. Pogoda mało optymistyczna pod tym względem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, jarekb napisał:

Pogoda piękna , z takimi ''kapciami'' to trza w błoto po ośki ? , wszyscy śmigają chyba czas napompować flaczki w moim ''kanapowcu'' 

Opony tego typu to XC z najniższym oporem na świecie. Mniej hamują niż niejedne semislicki albo trekingi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Piotr_1 napisał:

Opony tego typu to XC z najniższym oporem na świecie. Mniej hamują niż niejedne semislicki albo trekingi.

A to ja nie wiedział, ''od traktora'' znaczy w pole myślałem 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzina Bianchi w komplecie ? , Oltre jest poprostu piekny , delikatne wspaniale ksztalty . Niestety troszke zawiodl waga 8,6 kg na dzien dzisiejszy , stary 8,9 . Ale nie ma co marudzic sa ogronme mozliwosci rozwoju tego pieknego rowerku ? , a jednak kolor nie jest taki zly ?.

Ja wkoncu wytargam swojego MTB na weekend ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że to będzie raczej rower do triathlonu, niż do wspinania się po górach. A w takim przypadku waga nie ma aż takiego znaczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Allmr napisał:

Widzę, że to będzie raczej rower do triathlonu, niż do wspinania się po górach. A w takim przypadku waga nie ma aż takiego znaczenia.

Tak , zona startuje regularnie w Ironman , waga roweru ma niestety tu  ogromne  znaczenie , co ma przelozenie na cene ?. Zawody bywaja  naprawde rozne , niektore okazuja sie niczym spacerek jak to bylo np w Gdyni , ale bywaja takie ktore okazuja sie koszmarem jak bylo w przypadku Barcelony . Trasa ogromnie wymagajaca pod wzgledem technicznym , ekstremalne podjazdy i niebezpieczne zjazdy plus opady deszczu owocowaly ogromna iloscia wypadkow , niestety w tym jeden smiertelny. To wlasnie po Barcelonie padla decyzja o kupnie nowego sprzetu ktory bedzie lzejszy i bezpieczniejszy na hamowaniach w takich ekstremalnych warunkach . Dlatego nowy Bianchi juz z tarczami , na trasie byla widoczna ogromna przewaga takich wlasnie rowerow , pewne prowadzenie i o niebo lepsze hamowanie jednym slowem bezpieczenstwo. 

Bianchi Oltre ma fantastyczna rame o niezwklych wlasciwosciach pochlaniajacych wibracje , w przyszlosci mysle ze uda sie spokojnie zejsc do wagi max 8 kg , jest tam sporo do wymiany chocby zamiana Ultegry na Dura Ace Di2 , jej stary sprzet zbudowany w wiekszosci na Dura Ace i Ultegra , takze czas na cos lepszego a nie biedna Ultegra ? , niestety tylko na tyle wystarczylo ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.04.2020 o 17:31, Piotr_1 napisał:

Opony tego typu to XC z najniższym oporem na świecie. Mniej hamują niż niejedne semislicki albo trekingi.

Tak, też je lubię, tylko z boków nawet nie papier ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, przemak napisał:

Tak, też je lubię, tylko z boków nawet nie papier ? 

O boki dbam, gorzej z przebijaniem się tej najlżejszej wersji. Ze 3x częściej niż inne opony, pod tym względem u mnie masakra. Raz nawet łatałem 2x dziennie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, marcusSE napisał:

Tak , zona startuje regularnie w Ironman , waga roweru ma niestety tu  ogromne  znaczenie , co ma przelozenie na cene ?. Zawody bywaja  naprawde rozne , niektore okazuja sie niczym spacerek jak to bylo np w Gdyni , ale bywaja takie ktore okazuja sie koszmarem jak bylo w przypadku Barcelony . Trasa ogromnie wymagajaca pod wzgledem technicznym , ekstremalne podjazdy i niebezpieczne zjazdy plus opady deszczu owocowaly ogromna iloscia wypadkow , niestety w tym jeden smiertelny. To wlasnie po Barcelonie padla decyzja o kupnie nowego sprzetu ktory bedzie lzejszy i bezpieczniejszy na hamowaniach w takich ekstremalnych warunkach . Dlatego nowy Bianchi juz z tarczami , na trasie byla widoczna ogromna przewaga takich wlasnie rowerow , pewne prowadzenie i o niebo lepsze hamowanie jednym slowem bezpieczenstwo. 

Bianchi Oltre ma fantastyczna rame o niezwklych wlasciwosciach pochlaniajacych wibracje , w przyszlosci mysle ze uda sie spokojnie zejsc do wagi max 8 kg , jest tam sporo do wymiany chocby zamiana Ultegry na Dura Ace Di2 , jej stary sprzet zbudowany w wiekszosci na Dura Ace i Ultegra , takze czas na cos lepszego a nie biedna Ultegra ? , niestety tylko na tyle wystarczylo ?

 

 

Barcelona to już niezłe hopki, interwał cały czas. Nie wiem czy zmieniając ultegrę na Di2 DuraAce coś zaoszczędzisz na wadze? Elektryka i bateria swoje waży. Poczytaj też o awaryjności, zwłaszcza przedniej przerzutki. Ciekawostką było to, że urywając przednią trzeba było wymienić i tylną (o ile nie były z tej samej serii), bo soft był niekompatybilny. Taka mała tajemnica serwisowa. Nie wiem jak jest teraz. W każdym razie, taka wymiana to raczej niewielka oszczędność wagowa, a koszty ogromne. Jednakże jeśli masz taki plan to od razu wyjąłbym ultegrę i sprzedawał jako nową.

Ja bym zdecydowanie postawił na lekkie karbonowe koła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel z di2 pojechał na ironmana do stanów i całość dymał bez największego z tyłu bo nikt nie wiedział, co i jak i czemu nie działa a nie działa i już ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Allmr napisał:

Barcelona to już niezłe hopki, interwał cały czas. Nie wiem czy zmieniając ultegrę na Di2 DuraAce coś zaoszczędzisz na wadze? Elektryka i bateria swoje waży. Poczytaj też o awaryjności, zwłaszcza przedniej przerzutki. Ciekawostką było to, że urywając przednią trzeba było wymienić i tylną (o ile nie były z tej samej serii), bo soft był niekompatybilny. Taka mała tajemnica serwisowa. Nie wiem jak jest teraz. W każdym razie, taka wymiana to raczej niewielka oszczędność wagowa, a koszty ogromne. Jednakże jeśli masz taki plan to od razu wyjąłbym ultegrę i sprzedawał jako nową.

Ja bym zdecydowanie postawił na lekkie karbonowe koła.

Nie dam rady teraz zmienic wszystkiego na Di2 DuraAce , brak srodkow na ta impreze . Kola oczywiscie to podstawa , w starym ma zipp a na jazde na codzien nawet fajne shimano rx-830 . W tym nowym sa jakies biedne Fulcrum Racing 418 ;( 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, Allmr said:

Nie wiem czy zmieniając ultegrę na Di2 DuraAce coś zaoszczędzisz na wadze? Elektryka i bateria swoje waży

Zaoszczedzi. DA to inna jakosc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pytanie tylko czy ma to sens teraz? Wg mnie nie. Najlepiej kola zmienic no i dobre gumy. Kolega nie napisal od razu ze zona Tri robi a to zmienia bardzo duzo. Ja bym raczej kupil rower albo rame do triatlonu bo na rowerze szosowym tri sie da oczywiscie zrobic ale nigdy to nie bedzie ideal. No ale teraz to po ptokach ale rower bardzo ladny...wiec niech sie zona cieszy. Sprzedaj te kolce i kup jej do treningu cos lepszego w granicach 1300-1400g (zwykle opony i nie musza byc wcale aero). Jest tego sporo od Shimano DA do np. Gianta itp. Sporo kol teraz robia gotowe na bezdetkowe jak ktos lubi.

3 hours ago, marcusSE said:

Poczytaj też o awaryjności, zwłaszcza przedniej przerzutki.

Ta sa jakies 'urban legand'. System jest teraz tak dopracowany ze za kazdym razem jak jade to roznica jest wyrazna na korzysc elektr DA (a jezdze wylacznie na DA od 25 lat choc nie mam elektr DA obecnie) ale czasami jednak jezdze. Jak kupowalem moja nowa szose prawie 3 lata temu to kupilem z mech DA ale tylko dlatego bo dostalem duzy 'upust' cenowy. Praktycznie obecnie nawet rowery szosowe ze sredniej polki maja elektr Ultegre z wyzszej nikt juz nie pakuje mech DA. Wiekszosc jezdzacych tutaj (mowie o powaznych amatorach i wyzej) wszyscy jezdza na elektr grupach. Mech przerzutki tez czasami moga zawiesc szczegolnie przednia jak sie np. 'trim' zle zalozy. Po prostu treba sie przestawic i troche doszkolic jak sie ma elektr system. W sumie Shimano mechaniczne systemy tez sie roznily miedzy soba. Niewatpliwa zaleta DA jest gwarancja - 3 lata.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są urban legend, tak było 3-4 lata temu - zapytaj serwisanta. Napisałem, że nie wiem jak jest teraz, więc się nie wypowiem. Podtrzymuje moje zdanie, że oszczędność 330g na zmianie osprzętu niewiele wniesie (mówimy o zbijaniu wagi), a koszty będą ogromne. Poszedłbym w aero i masy rotujące - lekkie koła, opony o niskim współczynniku, itd.

jak kupowalem moja nowa szose prawie 3 lata temu - Panie gdzie tam ona nowa, czas na zmiany:). Ja po zakupie nowego roweru mówię sobie, no ten to już jest fajny, trochę na nim pojeżdżę - a kończy się jak zwykle.

13 godzin temu, przemak napisał:

Kumpel z di2 pojechał na ironmana do stanów i całość dymał bez największego z tyłu bo nikt nie wiedział, co i jak i czemu nie działa a nie działa i już ?

Właśnie dlatego na razie unikam elektryki. Często gdzieś wyjeżdzam pozwiedzać, nie ścigam się. Ale jestem w stanie wszystko sam naprawić, wyregulować, ewentualnie podjechać do sklepu/serwisu i od ręki wszystko nabyć. Z Di2 tak nie jest. Oczywiście działa świetnie, jak działa. Bo jak nie działa...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Ja czekam na przesyłkę nowej "dużej" na przód  tarczy 46. Kupiłem Stronglaita.

Kiedyś miałem 52, potem przez kilka lat 50, a teraz będę jeżdził na zestawie 46/39-13/23  - mam 9 biegów.

Kastruję swój rower z najtwardszych/najszybszych przełożeń żeby uzyskać bardzo gęste biegi w zakresie prędkości 23-40. Mieszkam w Łodzi i nie potrzebuję szybciej jeździć. Mam w tym zakresie gęstrze zestopniowanie niż przy wykorzystaniu fabrycznej 11.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Allmr napisał:

Właśnie dlatego na razie unikam elektryki. Często gdzieś wyjeżdzam pozwiedzać, nie ścigam się.

No, ja z tym dymaniem przesadziłem, bo coś mu się tam mimo aklimatyzacji porobiło, całą trasę na coli i rzygał i ledwo się zmieścił w limicie, więc przezutka nie była winna, ale co robić, jak się marzy o Hawajach ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Byłem oglądać pierwszy normalny rowerek dla swojej córki 3.5 roku.

Niestety 16 są za duże. Zostają 14 i 12 . Pewnie kupi się tanią 12 z torpedem, na ten i na przyszły rok wystarczy.

Oglądałem 14 z Deca ale nie mają torpeda , a chcę żeby 1 hamulec był nożny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.