Skocz do zawartości
IGNORED

większa czułość lasera?

Nienormalny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem zielony, dlatego chę spytać o coś co dla niektórych może okazać się bardziej niż oczywiste.

czy można zwiększyć czułość lasera w cdplayerze? Wiem, że w niektórych komputerowych CD-ROM'ach jest/była taka możliwość, zatem chciałbym się dowiedziec czy można to zrobić w normalnym CD. Tzn nie do końca normalnych, chodzi o zwykła mini wieżę Philipsa. Laser czasami przeskakuje po prostu, nawet na oryginałach. Właśnie wszystko rozkręciłem celem przeczyszczenia soczewki ale na płytce są jakieś malutkie potencjometry. W zasadzie jeden o zonaczeniu 5802 reszta to przełaczniki, wyglądają jak do resetu ustawień. Jeśli potrzeba oznczeń jakiś układów to zaraz dopiszę, nie dysponuję aparatem

Prosiłbym o opinię czy da się taką operację przeprowadzić i jeśli tak to w jaki sposób. Z góry dzięki

Soczewekę przeczyściłem. Nie mam w tym doświadczenia oprócz sprzętu komputerowego więc namoczyłem wodą kolońską pałeczkę do uszu i przemyłem tym soczewkę. Następnie delikatnie suchą pałeczką "wypolerowałem" soczewkę. Jest jakby troszkę lepiej, ale ciągle to niewiele dało. Co do prowadnic, zębatek... to wygląda jak nowe! ku mojemu zdziwieniu bo wieża nigdy przez 5 latek nie była otwierana. Jest zabudowana z każdej możliwej strony, może dlatego

Co do oznaczenia... cieżko powiedzieć bo nie umiem znaleźć. Na samej płytce jest milion liczb największy jest symbol JC-08 oraz

3103 303 33901 981030

Na całym komponencie jest nalepka o treści:

3CDC 99/Coax out (co pewnie znaczy rok produkcji i to, że ma coaxa), oraz

3103 308 52470 KT009934347466

Na tym (wg mnie) potencjometrze znajduje się takie oznaczenie: 41984 Sh-

Wieżę właśnie sprzedaję, kaska miałem dołożyć do wzmaka. Z taka wadą jednak jej nie sprzedam, zacina się na CDR ale potrafi też na oryginałach więc... to ją dyskwalifikuje:/