Skocz do zawartości
IGNORED

automatyczne skrzynie biegów vs manual


Horst

Rekomendowane odpowiedzi

automaty mocno posunęły się do przodu, DSG itp

 

w jeździe po mieście są super, w USA są wszędzie

 

 

jest sporo innych dziedzin codziennej techniki, gdzie automatyzacja była początkowo przyjmowana z dogmatycznymi uprzedzeniami, ot choćby fotografia, a teraz bez niej nie można sobie różnych urządzeń wyobrazić

 

ostatnie przeczytałem o nowym citroenie C4 1.6HDI z automatem, dzięki wprowadzeniu 6 biegu ma mieć mniejsze zużycie paliwa niż wersja bez automatu- cytuję za gazetką..

Z automatyką (elektroniką) w autach jest jeden problem. Jest się co psuć. I to tyczy się każdej marki. Kiedyś myślałem, że Mercedes to auto, które nie psuje się. Ale się mysliłem bardzo. I to niby markowe podzespoły (Bosch).

Nowoczesne czyli dobre transmisje w jeździe miejskiej dają oczędność w stosunku do manualnej skrzyni, która by dała oszczędność wymaga od kierowcy nieustannego machania biegami i patrzenia się na obrotomierz :)

Dopiero w trasie manual i przy chęci jazdy sportowej daje plusy. Ale i na to konstruktorzy znaleźli rozwiązanie :) Tiptronic :):) I po temacie :)

Osobiście zawsze wybierałbym automat a jeszcze chętniej tiptronica.

liberas, 3 Wrz 2006, 12:25

 

>Z automatyką (elektroniką) w autach jest jeden problem. Jest się co psuć. I to tyczy się każdej

>marki. Kiedyś myślałem, że Mercedes to auto, które nie psuje się. Ale się mysliłem bardzo. I to niby

>markowe podzespoły (Bosch).

 

Rozmawiamy o nowych autach czy używanych?

 

Nowe ma gwarancję a jego właściciel-posiadacz takowego pieniądze na jego utrzymanie!!!

O starych więc chyba nie mówimy, bo nie miały jeszcze nowoczesnych rozwiązań :)

Zdecydowanie automat. Nowoczesne automaty mają programy SPORT, SNOW, ect.... no i TIPTRONIC jazda nimi to naprawdę frajda. Ostadnio jeździłem Jeepem i BMW 530D w automacie i przy dymanicznym silniku automat sprawuję się super. Kolejny plus to tempomat który przy długich trasach również jest przydatny. Obecnie niestety mam manulala ale mam nadzieję, że niedługo......

Nie wszystko high-end co się świeci......

Ponieważ miałem w życiu sporo aut i manuali i automatów pozwolę sobie na pewną uwagę a mianowicie:

 

Ile jest usterek (awarii) przy automacie a ile przy manualu- srzęgiełko :) tarczka, linki, wspomagania hydrauliczne itd.

Kiedyś ludziska w Polsce jak ciemnogród bawili się wajhując automatem na wszystkie sposoby:) i klop, transmisje padały. Nie było również świadomości jak obsługiwać transmisję jak choćby kontrola oleju, której dokonuje się na pracującej transmisji a nie na pozycji "P". Co drugą wymianę oleju w silniku wymienia się olej w transmisji- kto to robił? :):) Przy kazdej wymianie wymienia się filtr oleju w transmisji- kto to kiedyś robił? :):)

 

Tak wię transmisja przy nalezytym serwisowaniu zawsze będzie górą. Wygoda i bezawaryjność. Nie myślicie chyba, że swiat przechodzi z dobrego na gorsze a USA od wielu lat :)

Zgadzam się z przedmówcą.

 

Niestety również serwisy firmowe nie mają pojęcia o automatach. Kiedyś spędziłem w Marimexie - Opel Kraków 5 godzin na ustawiniu pozycjometra po czym przyszedł serwisant i powiedział, że poprostu nie zna się na automatach i nie ma nikogo kto by to zrobił. A usterka była naprawdę błaha. Zrobiłem oplem 180 tyś km na automacie przy wymianie oleju co 40 tyś i nic nie padło......

Nie wszystko high-end co się świeci......

Wiekszoscia automatow nie mozna sie bawic w hill and toe, ale ogolnie jest to bez znaczenia, poniewaz nie jest to ani zbyt popularne, zbyt trudne i niepraktyczne dla wiekszosci, ale jest fajne. Podrozujacym po gorzystych terenach Polakom bardzo przydalaby sie automatyczna skrzynia z tego prostego wzgledu, ze generalnie nie wiedza jak ruszyc "pod gore" i powoduja czesto wypadki staczajac sie do tylu. Wszystko wiec przemawialoby za automatem w Polsce, poza oczywiscie niezbyt praktycznym zastosowaniem takiego rozwiazania z 2 powodow. Cena automatu jest dla wiekszosci zbyt wysoka i sama opcja wymaga specjalnego zamowienia, oraz przy malej pojemnosci silnikow w kraju, co jest rownie popularne ze wzgledow ekonomicznych, takie rozwiazanie nie jest najlepszym lzakladajac, ze jest w ogole dostepne. Poza cofajacym sie do tylu rodakom z roznych zagranicznych wzgorz automat jako taki jest ogolnie bardziej bezpieczny, ale moze spowodowac, ze pol kraju wystawi za okno lewe kopyto, a prawa reke wsadzi sobie do nosa.

moj ojciec miał MERCEDESA W123+AUTOMAT+DIESEL !!!!!!!!!!! tragedia szok co za mółłł od tamtej pory powiedzialem sobie nigdy wiecej merca na automacie w dieslu an dodatek białego !!!

Facet z serwisu mówił, że same problemy z boschem są i producent wycofuje się ze współpracy z nim, to było ze 3-4 lata temu więc nie wiem jak aktualnie sprawa wygląda. A to, że fiat produkuje, nie wiedziałem, choć i tak pewnie nie ma dużo z nim wspólnego, tylko powiązania kapitałowe, jak to w większości przypadków bywa.

harman, 3 Wrz 2006, 13:51

 

>moj ojciec miał MERCEDESA W123+AUTOMAT+DIESEL !!! tragedia szok co za mółłł od tamtej pory

>powiedzialem sobie nigdy wiecej merca na automacie w dieslu an dodatek białego !!!

 

Z automatem jest tak. Póki nie siądziesz nie zrozumiesz. Dla mnie była sprawa prosta. Silnik wielki W123 z przeszczepem 2,3 benzyny ze 124, całe 136 km. Do tego automat. Jak tym zrobie piskacza.

Cóź bardzo szybko ten temat się wyjaśnił. Gaz do dechy i na L do 80 potem S do 140 i na koniec D do oporu czyli ponad 200 ( tylko tyle na liczniku bo wcześniej była to 2 litrowa taksówka ostatni model 1984 rok).

Jak trzeba było wyprzedzić to na S i dodatkowo noga przed pedał gazu do obniżenia przełożenia.

Co to serwisowania. WQtedy finansowy koszmar:

11 litrów oleju plus filtr, w warunkach domowych nie do wykonania pomimo wiedzy technicznej - ogromy kłopot z odpowietrzeniem.

Z powodu nie sprawdzenia samochodu przed wyjazdem do Niemiec, załatwiliśmy akumulator - koniec szczotek w alternatorze, cholowanie odpada, odpalenie na pych odpada.

 

Ogólnie automat to fajna rzecz , jak kogośna niego stać to czemu nie. Zresztą idealna przekładnia to taka która sama w pętli sprzęrzenia dopasowuje się do aktualnego obciązenia i zadanej prędkości. Tak więc to manuale są zagrożone.

Krótka piłka: nasz poprzedni SAAB miał skrzynię manualną i kłopoty z 2-ką (wyskakiwała). Po przejściu na automat (9-5 Aero) żadnego problemu z biegami przez 3 lata nie zanotowano.

>Jak trzeba było wyprzedzić to na S i dodatkowo noga przed pedał gazu do obniżenia przełożenia.

 

O rany :):)

Z niższych przełożeń na wyższe można przechodzić w czasie jazdy ale NIGDY!!! ODWROTNIE! Dzwignia w tym celu ma przycisk blokujący- funkcja dla WARIATÓW :) by tego nie robili. :)

W helmutach (stare trupo- mercedesy) D- jazda na wszystkich biegach; L- służy do jazdy po górach, po śliskim, do ciągnięcia przyczepki gdyż następuje hamowanie silnikiem jakiego brak jest na D; L- służy do wyjezdzania pod górę ze startu, błota itd.

>cholowanie odpada

 

Nie odpada- do holowania służy Neutral- tylko nalezy się poruszać żółwim tempem by nie skrzywdzić transmisji pozbawionej ciśnienia oleju :):)

 

 

Jeden nasz kolega forumowy (z wiadomych powodów nie powiem który:) ) załatwił transmisję w Mitshubischi 2l benzyna turbo. Auto miało kopa, ale On wolał jeszcze bawić się w redukcje transmisji :)

 

Jak czytam podobne rzeczy, to nie dziwię się, że krytycznie patrzycie na automat :)

Na wypadek gdyby ktoś mój żart potraktował poważnie i nie daj Boże próbowałby holowanie.

Na neutralu można auto przepchnąć. Brak ciśnienia oleju i jego chłodzenia uszkodzi trwale transmisję :)

 

he he

Co ma holowanie wspolnego ze skrzynia biegow? Wciaga sie samochod na platforme i czesc. Byc moze ktos mial na mysli ciagniecie grata na dwoch kolach, ale to nie jest holowanie, to jest wleczenie trupa ma sznurze.

Z tego co pamiętam w USA wleczenie jest niedopuszczalne podobnie jak w krajach starej UE. Wleczenie to sposób polski na dolegliwości nieserwisowanych aut :):) Polak zawsze potrafi tanio:):)

W Miami na moście koło downtown na 95 pękł mi kiedyś pasek rozrządu w Chrislerze Le Byronie cabrio. Raptem nadjechała policja, która nie pozwoliła mi nawet zepchnąć auta. Wezwali pomoc drogową. Policjant był polskiego pochodzenia, to tylko dlatego odstąpił od wręczenia ticketu :)

Gość

(Konto usunięte)

.....Co ma holowanie wspolnego ze skrzynia biegow? Wciaga sie samochod na platforme i czesc....

 

Jakby na to nie spojrzeć to..... to nie jest już holownie , tylko transport....:)

I co też ten zydel ma jeszcze w ustach :))))))

:)

Na zachodzie, ze sie tak wyrażę nikt nikogo nie holuje na miekkiej lince, no chyba że parę metrów wciąga na podwórze czy garażu. Obowiązującym standartem jest dwu kółka lub laweta. Zresztą od pewnego juz czasu w Polsce równiez ten standart zostaje wdrażany. Szkoda więc że nie wszyscy dostrzegają ten sposób :):)

 

O i wyjąłem z ust :)

Wydaje mi się że uprzedzenia do automatu wynikają nie z tego że się on częściej psuje od manuala, tylko z tego, że jak już sie popsuje to robi na prawdę spory kłopot. Holowanie to raz, a drugie to naprawa - nie wszędzie się na tym znają a jak już się znają to się cenią. Inna sprawa że niektóre auta wręcz synęły z tragicznych automatów, nasłuchałem sie sporo o Voyagerach... nie wiem ile w tym prawdy, ale takie opinie krażą po swiecie.

W stanach jeździłe Voyagerami i nie było kłopotu.

Ta opinia dotyczy i potwierdzam wersji na europę robionych w austrii :)

Nie chcą chłopy przykładać się do solidnej pracy ale już wkrótce polski mechanik "zaatakuje" ich rynek pracy i będą musieli podniesc poziom jakości na podobienstwo polskiego hydraulika we francji :)

Zydelek, 3 Wrz 2006, 12:27

 

>Dopiero w trasie manual i przy chęci jazdy sportowej daje plusy. Ale i na to konstruktorzy znaleźli

>rozwiązanie :) Tiptronic :):) I po temacie :)

>Osobiście zawsze wybierałbym automat a jeszcze chętniej tiptronica.

 

polecma DSG, szatan nie auomat

Pytanie z mojej strony.

Dlaczego samochody z automatyczną skrzynią biegów mają gorsze osiągi (często znacznie gorsze) niż analogiczne modele wyposażone w manualne skrzynie biegów?

Zydelek, 3 Wrz 2006, 15:06

 

>Nie odpada- do holowania służy Neutral- tylko nalezy się poruszać żółwim tempem by nie skrzywdzić

>transmisji pozbawionej ciśnienia oleju :):) - pewnie zwłaszcza jak masz 200 kilometrow do domu.

>

>

>Jeden nasz kolega forumowy (z wiadomych powodów nie powiem który:) ) załatwił transmisję w

>Mitshubischi 2l benzyna turbo. Auto miało kopa, ale On wolał jeszcze bawić się w redukcje transmisji

A jak była przyczyna uszkodzenia tej skrzyni?

 

Merc miał w momencie sprzedaży miał 520 000 km przebiegu.

Uzywany był przez łebków tj. katowany, gnębiony, przez 4 lata, Uczyliśmy się nim jeździć, wielka bryka, kop całkiem niezły, fura nie do zarżnięcia słowem MERCEDES teraz tak już nie robią samochodów,

a co do automatu - kto się na niego zdecydował to potem tylko kupuje automaty.

Polecam:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Moze to trochę wyjaśni:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.