Skocz do zawartości
IGNORED

Praca - paranoja w polskim wydaniu

deep

Rekomendowane odpowiedzi

Hi,

Rzadko zaglądam na bocznicę i robię tutaj jakiekolwiek wpisy. Od jakiegoś czasu coraz więcej znajomych dzwoni do mnie w sprawie pracy dla ich dzieci. Szukam w różnych miejscach, w dużej mierze w Internecie. To co jeszcze jakiś czas było rzeczą trudną dziś osiąga pułap absolutnej paranoi. Nie twierdzę że pracy nie ma. Propozycje pracy są, powiem więcej jest ich wiele. Jednak wymagania które stawia się kandydatom są nie tyle przesadzone co nierealne.

Ludzie zejdźmy na ziemię ! Młody człowiek kończy studia. To że wymaga się od niego rzetelnej wiedzy i np. znajomości języka można przeżyć, ale w jaki sposób do jasnej cholery ten biedny ludzik ma zdobyć praktykę skoro nikt go bez takowej nie chce zatrudnić. Z zawodu jestem informatykiem. W środowisku systemów unix'owych pracuję od ponad 8 lat. Kiedy czytam te (wybaczcie, ale nie znajduję innego określenia) pier**lone poematy wymagań stawianych przez firmy to chce mi się śmiać. Żeby nabrać praktyki i być średnio oblatanym w połowie tych zagadnień, kilent musiałby spędzić przy komputerze 5-8 lat non-stop (24 godziny na dobę) i to pod okiem doświadczonych ludzi.

Nie dziwię się młodym że puszczają im nerwy. Ludzie dorośli którzy sami swoją edukację przechodzili łagodnie przez całe lata wymagają teraz od młodszych tego samego tylko "w pigułce". Często gęsto krytykuje się młodych ludzi że nie mają ideałów, że widzą tylko kasę, a poza tym wszystko im powiewa. Prawda jest taka że to MY sami ich tego nauczyliśmy i wręcz zmuszamy ich do takich zachowań.

Zobaczymy co będzie za kilkanaście lat jak dzisiejsza młodzież osiągnie wiek dojrzały. Śmiem twierdzić że przymusowa eutanazja obecnych 40 latków to będzie coś zupełnie naturalnego.

p. deep

https://www.audiostereo.pl/topic/29368-praca-paranoja-w-polskim-wydaniu/