Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  572 członków

Naim Klub
IGNORED

Naim club


parmenides
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, diodek napisał:

Witajcie

Najlepszego w Nowym Roku?

Chciałem się Was doradzić...

Mam kilka lat zestaw 5si (wzmak.+cd) od niedawna również  RLS Nereida II...(+ szarak+naca5)

Gra to naprawdę przyjemnie, mam jednak świadomość i odczucia, że "potrzebują" one mocniejszego wzmacniacza (mam tutaj głównie na myśli glośniejsze poziomy odsłuchu, bo wtedy tak naprawdę czuć trochę niedostatek mocy). Czy wg Was przeskok na supernait 3 przy zachowaniu obecnego  źródła (cd5si) to niezbyt duży mezalians (patrz bardzo niewykorzystany potencjał, a nawet "pogorszenie" dźwięku/wrażeń z odsłuchu  w odniesieniu do obecnej konfiguracji?

Dziękuję Wam za wszystkie sugestie...

 

Pozdrawiam 

Krzysiek 

 

 

Cześć.

Bierz SN3, 5si jest za słaby do tych kolumn. Upgrade źródła zrobisz później, w obecnym zestawieniu wymiana wzmacniacza poprawi najwięcej. Ja sam Nereidy  napędzałem SN2 + nDac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Gdyby ktoś z klubowiczów był zainteresowany Naim Uniti świeżo po wymianie ekranu, upgrade oprogramowania oraz wymianie płytki strimera na wyższą częstotliwość 24/192 KHz, kondensatorów elektrolitycznych. Wszystko było zrobione przez producenta Salizbury za pośrednictwem profesjonalnego serwisu w Londynie. 

Urządzenie jest w pełni sprawne i przygotowane do dalszej wieloletniej pracy. Sprzedaję bo mam 2 takie egzemplarze. 

Edytowane przez mario_64

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to, że jednak będę się również pozbywał całego toru analogowego.

jeśli ktoś chce wskoczyć na całkiem niezły level to zapraszam.

gramofon Accoustic signature z ramieniem Morch

pre - Sensor 2 - ciężko znaleźć lepszy pre w rozsądnych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam

Panowie, właśnie wygrzewam PMC Twenty 5.26..

Gra to Obecnie z Przedwzmacniaczem Naim Nac 172 Xs + Mocna Lampa Rogue Cronus Magnum na lampach KT120

Planuję wymienić ww partnerów PMC na dzielony zestaw Naima i teraz proszę o poradę stałych bywalców którzy "z nie jednego Naima chleb jedli"... ? z jakich komponentów zestaw złożyć by z tych kolumn wyciągnąć max najwięcej. Słuchając zarówno radia Naim jak i Tidal Master (chyba żaden Naim nie jest posiada MQA dedykowanego do Tidal Master)

Moje typy to;

- Nap 250 DR + Nac N272 (może 250 będzie brzmieniowo ciekawszym wyborem?)

- Nap 250 DR + Nac 282 + jakiś strumieniowiec i jaki.. NDS lub NDX a może inny HDX,  ND5Xs.. tyle tego że pogubić sie można.. ?

- 2x Nap 135 (raczej trudne do zdobycia..) + Nac 272

Oczywiście wiem że dochodza do tego zasilacze zasilaczy itp..

Może Ktoś/Coś przerabiał w temacie i z sensem sie wypowie.

Jakich różnic dźwiękowych można się spodziewać w ewentualnych zestawach.

Z góry dziękuję..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś użytkuje lub miał do czynienia z monoblokami Nap 135 proszę o info czy warto sie w te starocie pakować, czy powinny przejść choć 1 serwis Naima, jaka może być ich obecna cena ?

jak to zgrać z Nac 172 ?

A może ktoś ma i chce je odsprzedać..?

Edytowane przez Niepokorny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.01.2020 o 22:50, Niepokorny napisał:

Witam

Panowie, właśnie wygrzewam PMC Twenty 5.26..

Gra to Obecnie z Przedwzmacniaczem Naim Nac 172 Xs + Mocna Lampa Rogue Cronus Magnum na lampach KT120

Planuję wymienić ww partnerów PMC na dzielony zestaw Naima i teraz proszę o poradę stałych bywalców którzy "z nie jednego Naima chleb jedli"... ? z jakich komponentów zestaw złożyć by z tych kolumn wyciągnąć max najwięcej. Słuchając zarówno radia Naim jak i Tidal Master (chyba żaden Naim nie jest posiada MQA dedykowanego do Tidal Master)

Moje typy to;

- Nap 250 DR + Nac N272 (może 250 będzie brzmieniowo ciekawszym wyborem?)

- Nap 250 DR + Nac 282 + jakiś strumieniowiec i jaki.. NDS lub NDX a może inny HDX,  ND5Xs.. tyle tego że pogubić sie można.. ?

- 2x Nap 135 (raczej trudne do zdobycia..) + Nac 272

Oczywiście wiem że dochodza do tego zasilacze zasilaczy itp..

Może Ktoś/Coś przerabiał w temacie i z sensem sie wypowie.

Jakich różnic dźwiękowych można się spodziewać w ewentualnych zestawach.

Z góry dziękuję..

Jeśli masz „chrapkę” na NDS to bez wątpienia najlepszy wybór?, pamiętać należy ze owy strumieniowiec bez zasilacza zewnetrznego ani rusz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ciesze się bardzo dobrym dla mnie Rozwiązaniem czyli Nap 250 Dr + Nac N272 (Nowy i prawdopodobnie ostatni lub jeden z ostatnich w Kraju i w cenie jak za używkę ??)

Czy wiecie może  jak przyciemnić zegar w Nac272 lub 172, gdzie jakiś Dimmer włączyć ?

Zasilacz - oczywiście myślę o XPS DR ale słyszałem że XPS TeddyPardo może być ciekawszym rozwiązaniem za ułamek ceny XPS DR Naima  w cenie 22 tysiące Pln ? za ZASILACZ..

poważnie myślę o XPS Teddy

Edytowane przez Niepokorny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, 

Postanowiłem zawitać na to forum, do klubu Naima, gdyż mam problem z nait 5i, wersja bez wejścia jack na panelu. 

Przy najniższym poziomie głośności słychać różnicę w poziomie dźwięku L i P

Pewnie chodzi o potencjometr, jest szansa, by go wymienić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, na XS2. Nie ma się czym przejmować, chociaż w przypadku sprzętu za takie pieniądze takie problemy powinny zostać wyeliminowane jeszcze w fabryce... Nie mniej jednak na oficjalnym forum Naima brytyjscy użytkownicy piszą, że nigdy nie mieli takiego problemu. Może Naim do Europy eksportuje gorszy sort? ?

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, motiff napisał:

W miarę zwiększania głośności balans przesuwa się w stronę lewej kolumny. Koryguję balansem.

U mnie z kolei balans się wyrównuje na szczęście. Tylko przy naprawdę niskich poziomach głośności dominuje kanał prawy. 
Swoją drogą ciekawe czy poprawili to w trzeciej odsłonie XSów i SNów ? 

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jackobtone napisał:

U mnie z kolei balans się wyrównuje na szczęście. Tylko przy naprawdę niskich poziomach głośności dominuje kanał prawy. 
Swoją drogą ciekawe czy poprawili to w trzeciej odsłonie XSów i SNów ? 

Z mojego doświadczenia wszystkie poniższe rozjeżdżały się mniej lub bardziej na niskich poziomach głośności:

nait 5, 112x, SN1

Problem nie występował natomiast w 202 i N272 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.01.2020 o 11:46, jackobtone napisał:

Nie mniej jednak na oficjalnym forum Naima brytyjscy użytkownicy piszą, że nigdy nie mieli takiego problemu. Może Naim do Europy eksportuje gorszy sort? ?

Tak się rodzą nieprawdziwe legendy ?

Na forum Naima (nie wiem od kiedy je śledzisz) jest sporo narzekań na nierówności używanego tam (od lat!) potencjometru Alpsa. Również w najnowszej serii SN3

4 godziny temu, motiff napisał:

Kupiony jako nówka mój SN 2 też ma nierówność.

Dlatego topowe integry mają regulację balansu ? 

Edytowane przez mrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, mrb napisał:

Tak się rodzą nieprawdziwe legendy ?

Na forum Naima (nie wiem od kiedy je śledzisz) jest sporo narzekań na nierówności używanego tam (od lat!) potencjometru Alpsa. Również w najnowszej serii SN3

A to w takim razie przepraszam ? Śledzę od jakiegoś czasu i w sumie sam zakładałem wątek na ten temat. Link Zerknąłem teraz do niego i rzeczywiście pojawiły się zdania, że balans nie jest idealny. Chociaż są tez użytkownicy, którzy nie doświadczyli takich problemów. 

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Prosze o podpowiedz.

Posiadam naima xs2 + naim cd5si ostatnio podlączone kef r300 i harbeth 30,1

bylo dobrze ,ale czas na zmiany, myslałem o proac d2 lub d2r

pokój 12m  słucham przeróżnej muzyki, jazz ,blues ,rock,elektroniczna.

Prosze o sugestie,

Dziekuje i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, izapat napisał:

Witam.Prosze o podpowiedz.

Posiadam naima xs2 + naim cd5si ostatnio podlączone kef r300 i harbeth 30,1

bylo dobrze ,ale czas na zmiany, myslałem o proac d2 lub d2r

pokój 12m  słucham przeróżnej muzyki, jazz ,blues ,rock,elektroniczna.

Prosze o sugestie,

Dziekuje i Pozdrawiam.

A co konkretnie teraz masz, R300 czy 30.1? I dlaczego czas na zmiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 23.01.2020 o 13:49, jackobtone napisał:

sam zakładałem wątek na ten temat.

Twoja przygoda z Atollem (lubię ich dźwięk) też skutkowała założeniem kilku wątków;  na tym i kilku forach  obok. A wystarczyło poczytać wcześniejsze wpisy ? 

Podobnie jest z Naimem - wpisy o nierówności kanałów pojawiały się często. Wystarczyło użyć wyszukiwarki  

 

U NAD'a też się tak dzieje/działo (piszę o starszych wersjach, nie D-klasowych) i ludzie o tym piszą. 

 

 

Myślę, że nie masz powodu do używania uogólnień " Może Naim do Europy eksportuje gorszy sort?"

Taką spiskową teorię można przypiąć prawie każdemu producentowi...

Edytowane przez mrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, mrb napisał:

Myślę, że nie masz powodu do używania uogólnień " Może Naim do Europy eksportuje gorszy sort?"

Taką spiskową teorię można przypiąć prawie każdemu producentowi...

Haha, zgadza się ? 

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, mrb napisał:

a co Ci nie pasowało w dźwięku z KEF i Harbeth?

w kef r 300 barwa, aie bez dramatu,moze z innym wzmacniaczem,poprawila by sie.

harbeth wszystko jest na swoim miejscu,wysokie delikatne,lekko wyeksponowane,srednie to bajka a i bas potezny wszechobecny,ale raczej go czuc niz slychac.(nie wiem jak inaczej go określic)

mój pokój to 12m. no właśnie im robiłem głośniej robiło sie mniej przyjemniej.

jesli miałbym pokój żędu 16m i wiecej,nie zastanawial bym sie i bral harbeth 30,1

teraz szukam czegoś i pomyslalem o proac,jesli to zły pomysł,to prosze o jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, izapat napisał:

w kef r 300 barwa, aie bez dramatu,moze z innym wzmacniaczem,poprawila by sie.

harbeth wszystko jest na swoim miejscu,wysokie delikatne,lekko wyeksponowane,srednie to bajka a i bas potezny wszechobecny,ale raczej go czuc niz slychac.(nie wiem jak inaczej go określic)

mój pokój to 12m. no właśnie im robiłem głośniej robiło sie mniej przyjemniej.

jesli miałbym pokój żędu 16m i wiecej,nie zastanawial bym sie i bral harbeth 30,1

teraz szukam czegoś i pomyslalem o proac,jesli to zły pomysł,to prosze o jakieś wskazówki.

Ale czego konkretnie poszukujesz? Barwy - jakiej? Jak z 30.1? Czego jeszcze? Brzmienia 30.1 bez basu 30.1, który nawiasem mówiąc mistrzostwem świata nie jest? Co to znaczy, że bas jest potężny ale go czuć, a nie słychać? Z wpisu powyżej niewiele wynika, może dlatego że sam nie wiesz czego chcesz? Proac to krok w bok, a nie do przodu.

Edytowane przez macktheknife
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.