Jump to content

Open Club  ·  479 members

Naim Klub
IGNORED

Naim club


Recommended Posts

3 minuty temu, puszkin napisał:

Myślę, że z PMC się obroni. Przyznam szczerze, że po odsłuchu 25.24 chodzi mi ciągle po głowie ten dźwięk. Fajnie się tego słuchało.

Mam nadzieję, bo się zapłaczę 😂

Ktoś pisał, że ludzie z fabryki PMC łączą swoje głośniki z Naimem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, marek s napisał:

Mam wrażenie że Naim lubi utrudniać życie użytkownikom 😂

Jakby reszta świata pracowała na DIN to Naim pewnie poszedłby w RCA.

Ale z tymi odwróconymi stronami wtyków głośnikowych to kompletnie nie rozumiem, zamiast zbudować wzmacniacz po ludzku  to zabrali się od D-strony i kabelki się krzyżują. Aha, no i muszą być troszkę dłuższe niż normalnie.

Świat Naima,,, miejmy nadzieję że obroni się brzmieniem.

Tak wczoraj poczytałem o Hi-capie. Jeżeli Moon 390 przejmie rolę przedwzmacniacza, a SN3 będzie końcówką to Hi-cap będzie całkowicie zbędny, jako że przejmuje zasilanie przedwzmacniacza w SN3.

Jeśli podłączamy kable głośnikowe stojąc przed wzmacniaczem / frontem, wtedy ma to jakiś sens ponieważ w lewej ręce trzymasz przewód lewego głośnika i podłączasz go do wejścia, które również znajduje się po Twojej lewej stronie 😉... 

Link to post
Share on other sites
xavian
13 minut temu, Kacper525 napisał:

Jeśli podłączamy kable głośnikowe stojąc przed wzmacniaczem / frontem, wtedy ma to jakiś sens ponieważ w lewej ręce trzymasz przewód lewego głośnika i podłączasz go do wejścia, które również znajduje się po Twojej lewej stronie 😉... 

W ten sposób co opisujesz to byłoby normalne podłączenie, a rozumiem, że Naim ma tak że jak trzymam przewód lewego głośnika w lewej ręce to podłączam go do prawej strony, oczywiście stojąc frontem do wzmacniacza. Więc na odwrót i dlatego przewody się krzyżują. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, marek s napisał:

W ten sposób co opisujesz to byłoby normalne podłączenie, a rozumiem, że Naim ma tak że jak trzymam przewód lewego głośnika w lewej ręce to podłączam go do prawej strony, oczywiście stojąc frontem do wzmacniacza. Więc na odwrót i dlatego przewody się krzyżują. 

Przepraszam najmocniej, stojąc za wzmacniaczem lewą ręką podłączamy lewy kanał i podobnie prawa strona .. 

Edited by Kacper525
Link to post
Share on other sites

Dla mnie natomiast maga dziwne na samym początku obcowania z Naim był fakt, iż sprzęt powinien być przez większość czasu eksploatacji uruchomimy / włączony .

1 minutę temu, rochu napisał:

Naim sobie to pomyślał w ten sposób, że wzmacniacz miał stać na przeciwległej ścianie niż kolumny a kable miały okalać cały pokój. W końcu im dłuższe NACA tym efekt dźwiękowy lepszy.

Zgadza się, Naim wg ideologii nie powinien stać miedzy głośnikami a gdzieś z boku, u mnie niestety warunków do takiej konfiguracji brak.

Co do długości przewodów głośnikowych nowe wzmacniacze są bardziej „tolerancyjne”, u mnie 2,5 metra na kanał i żadnych problemów.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, kostron napisał:

Wczoraj sn2 był świeżo z auta. Dziś gra już inaczej - złapał bas za twarz i powoli można zapomnieć o Expo, aczkolwiek nie jest to zły (a nawet jest b. dobry) sprzęt.

Oj będzie jeszcze trochę przemian po drodze. U mnie dwa dni trochę była klucha a dziś jakby się „rura przetkała” - nagle wróciła detaliczność. Także pierwsze tygodnie to rollercoaster. Zastrzegam, że nie wykluczam psychoakustyki, czy może jakiś okoliczności w rodzaju zmian w prądzie w bloku 😉 

tak czy inaczej donoszę, co słyszę. 

????

Link to post
Share on other sites

Może komu to Pomoże  Lub przynajmniej kierunek wskaże
Ukradzione z Naim Community.

Lista najczęściej łączonych z Naimem Kolumn. 

 Respondenci: 69.
 Popularność marki: Naim (16), B&W (10), Kudos (9), PMC (7), Focal (4).
 Popularność modelu (ogólna): B&W 802 (6), NBL i Titan 808 to same (5), SL2 (4), DBL, Titan 88 i Fact 12 to same (3). NBL i Titan 808 równe (5), SL2 (4) B&W 802D2, Titan 88 i Fact 12 równe (3).

 Pełna Lista.:

 B&W 802 D
 B&W 802 D2 (3)
 B&W 802 D3 (2)
 B&W 803 D3 (2)
 B&W 804 D2 
 B&W 804 D3
 Dynaudio S5.4
 Focal 1007 Be
 Focal 1028 Be
 Focal Maestro Utopia
 Focal Supra 2
 Gauder Acoustik Berlina 7 Diamond Mk 2
 Harbeth 40.2 (2)
 Kudos Titan 606
 Kudos Titan 808 (5)
 Kudos Titan 88 (3)
 Linn Isobaric
 Magico S3 MkII
 Misja 70
 Monitor Audio Studio 60
 Naim DBL (2)
 Naim DBL (aktywny)
 Naim NBL (5)
 Naim Ovator 600 (2)
 Naim Ovator 800
 Naim SBL
 Naim SL2 (4)
 Neat MF9
 Neat Ultimatum MF7
 Neat XL6 (2)
 PMC 20.21 + Velodyne DD10 sub
 PMC Fakt 12 (3)
 PMC IB2 se
 PMC MB2
 PMC Twenty5. 26
 Proac K6
 Proac Signature K6
 Shahinian Diapason
 Obelisk Shahinian (2)
 Sonus Faber Amati Futura
 Spendor Classic 200
 Totem Mani 2
 Verity Audio Sarrastros II
 Vivid Audio Giya G3
 Wilson DAW

Cosik mało Dynek 🤔

Edited by Niepokorny
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Niepokorny napisał:

Cosik mało Dynek 🤔

No i Neatów nie widzę, a wydawało mi się, że to często łączone z Naimem kolumny. No przynajmniej na forum Naima pierwszy raz zwróciłem na nie uwagę i w związku z tym zanabyłem. 😄 Moim zdaniem udane połaczenie / warte sprawdzenia (ale długo się wygrzewają cholerstwa).

Edited by jackobtone

Naim... Neat... Raspberry...

Link to post
Share on other sites

Neat są 3 na TEJ liście, na samym forum często sie pojawiają wśród użytkowników. 
Za to Kudosa uwielbiają i jeszcze łącząc najwyższy Model Titan 808 z Naim Snaxo robią system Aktywny.💰💰

Mają rozmach sk***ysyny..😁🙉

2C965B45-80A0-4281-8579-BCB9A4F953D7.jpeg

Często im nawet regałów brakuje na te klocki

Edited by Niepokorny
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Czy jak słuchacie muzyki cicho to mocno ubożeje wam dynamika, zanika bas? Pamietam opis AV Sr3 signature w WhatHiFi i oni wspominali że są one bez życia przy niższych glośnosciach. Zaczynam mieć podobne zdanie o wersji Super. Grają świetnie jak się trochę ‚dokręci’, ale poniżej pewnej granicy to się człowiek zaczyna za sluchawkami rozglądać co by wieczorem muzyki posłuchać.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Niepokorny napisał:

Upss.. wyżej wspomniane Zestawienie dotyczy TYLKO użytkowników parujących kolumny z Nap 500..

Teraz to ma większy sens bo patrząc na przesłaną listę pierwsze pytanie jakie się nasuwa to "z czym konkretnie grają te kolumny", bo raczej nie z 5-kami, XS-ami czy uniti-ami 😉

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, kostron napisał:

coś nie tak z tą listą - gdzie jest ATC, jedne z najpopularniejszych????

mało Harbeth i spendor. dziwne zestawienie, porównując z tym co widać na forum.

Dokładnie tak,ale Niepokorny już wyjaśnił. SBL,DBL,ATC,Kudos,Neat,Harbeth,Spendor,PMC,oczywiście Linn i pewnie jeszcze parę brytolskich marek,to najczęściej używane zestawienia. Wyspiarscy Naimowcy zawsze wierzyli(niebezpodstawnie) w rodzime hifi.

P.S. Zapomniałbym o całej rodzinie Ls3/5a 

Edited by Jamówię
  • Like 2
  • Thanks 1

MAM BANA DO 27 STYCZNIA. VIVE LA WINYLOMANIAK! NIE WRACAM TU JUŻ TO CHORE MIEJSCE MCGYVER JESTEŚ JEDNAK MAŁYM I MSTLIWYM CZŁOWIECZKIEM.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, befsztyk napisał:

Czy jak słuchacie muzyki cicho to mocno ubożeje wam dynamika, zanika bas? Pamietam opis AV Sr3 signature w WhatHiFi i oni wspominali że są one bez życia przy niższych glośnosciach. Zaczynam mieć podobne zdanie o wersji Super. Grają świetnie jak się trochę ‚dokręci’, ale poniżej pewnej granicy to się człowiek zaczyna za sluchawkami rozglądać co by wieczorem muzyki posłuchać.


Sent from my iPhone using Tapatalk

W mojej sytuacji mocno poprawiła zmiana końcówki mocy na dużo potężniejszą. Naczytałem się że moje ATC SCM 40 są tylko do głośnego odsłuchu i dość późno się otwierają. Jakoś teraz mogę słuchać bardzo cicho i zupełnie nie brakuje mi ani dynamiki ani basu ani tym bardziej szczegółów przy takich wieczornych odsłuchach. Mając bezpośrednie porównanie u siebie w domu doradziłbym Ci drogę w podobnym kierunku 🙂 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, macktheknife napisał:

Teraz to ma większy sens bo patrząc na przesłaną listę pierwsze pytanie jakie się nasuwa to "z czym konkretnie grają te kolumny", bo raczej nie z 5-kami, XS-ami czy uniti-ami 😉

Myślący użytkownik Naima wyciągnie wnioski że skoro WYSOKIE modele np Bowers PMC Kudos etc.. grają z Wysokim Naim Nap 500 to jest spore prawdopodobieństwo że i NIŻSZE modele wymienionych marek mogą zagrać z niższym Naimem jak 5-tkami, XS-ami czy uniti-ami 😉

..o taki kierunek chodzi. 
Zwłaszcza że i nasi użytkownicy  parują np niższe PMC z niższymi modelami Naim.. Logika

Edited by Niepokorny
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, befsztyk napisał:

Czy jak słuchacie muzyki cicho to mocno ubożeje wam dynamika, zanika bas? Pamietam opis AV Sr3 signature w WhatHiFi i oni wspominali że są one bez życia przy niższych glośnosciach. Zaczynam mieć podobne zdanie o wersji Super. Grają świetnie jak się trochę ‚dokręci’, ale poniżej pewnej granicy to się człowiek zaczyna za sluchawkami rozglądać co by wieczorem muzyki posłuchać.


Sent from my iPhone using Tapatalk

W przypadku mojego SN2 zejście głośności do minimum skutkuje tym, iż jeden kanał "gaśnie" szybciej od drugiego. Oczywiście ową przypadłość można wyregulować pokrętłem balance natomiast jak wspomniałeś, AV SR cicho grające nie sprawiają tyle frajdy co grające nieco głośniej 🙂. Tor słuchawkowy okazał się mega super rozwiązaniem😀...

Link to post
Share on other sites

Balans zdaje się nie ma pozycji zero z tego co często widać jest ustawiony lekko na lewo no chyba, że się trafi lepszy potek izbalansowanie kanałów, trochę szkoda, że dalej się trzymają tego rozwiązania. 

 

Edited by gabler
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, befsztyk napisał:

Czy jak słuchacie muzyki cicho to mocno ubożeje wam dynamika, zanika bas? Pamietam opis AV Sr3 signature w WhatHiFi i oni wspominali że są one bez życia przy niższych glośnosciach. Zaczynam mieć podobne zdanie o wersji Super. Grają świetnie jak się trochę ‚dokręci’, ale poniżej pewnej granicy to się człowiek zaczyna za sluchawkami rozglądać co by wieczorem muzyki posłuchać.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moje sr3 sig z Sn2 grają przyjemnie po cichu ale pamiętam z lampą cayin a70 ciche odsłuchy były duuuzo lepsze. 

Obecnie pokusiło mnie żeby dodać rela t5i do systemu i ku mojemu zdziwieniu bardzo fajnie się to uzupełniło. 

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gabler napisał:

Balans zdaje się nie ma pozycji zero z tego co często widać jest ustawiony lekko na lewo no chyba, że się trafi lepszy potek izbalansowanie kanałów, trochę szkoda, że dalej się trzymają tego rozwiązania. 

 

Kiedyś na moje pytanie odnośnie kwestii pokrętła balance Salisbury odpowiedziało, że można go użyć w sytuacjach np. jeśli siedzi się bliżej jednego głośnika względem drugiego... ciekawe muszę przyznać rozwiązanie 😃

Może stąd brak pozycji zero, ustawiamy na „ucho” 😀

Edited by Kacper525
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Kacper525 napisał:

Kiedyś na moje pytanie odnośnie kwestii pokrętła balance Salisbury odpowiedziało, że można go użyć w sytuacjach np. jeśli siedzi się bliżej jednego głośnika względem drugiego... ciekawe muszę przyznać rozwiązanie 😃

Może stąd brak pozycji zero, ustawiamy na „ucho” 😀

Haha dobra odpowiedź 🤣

Nie jest tak prosto na ucho ustawić a ma to kluczowe znaczenie dla obrazu stereo. 

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, gabler napisał:

Haha dobra odpowiedź 🤣

Nie jest tak prosto na ucho ustawić a ma to kluczowe znaczenie dla obrazu stereo. 

Zgadza się natomiast przy  bardzo cichym słuchaniu niestety jestem zmuszony z racji nierównej głośności obu kanałów.

2 minuty temu, gabler napisał:

O i to jest dobre rozwiązanie, tzn supernait nie mają tej funkcji? 

Niestety nie (chyba ze coś przeoczyłem) poza tym wszelkie podświetlania- w tym przycisków mam wyłączone😃

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.