Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ostatnio przyjemność zestawienia kappy 8.2 i 6.2 w jednym miejscu.

Myślę, że warto wspomnieć - dla tych co jeszcze poszukują.

Pokój 21m - kappy 6.2 grają o wiele wiele, naprawdę wiele lepiej niż 8.2

Ogólnie jakby cała dynamika, szeroko pojętą slyszalność i odczuwanie basu stokroć lepsze.

Kappy 8.2 otwierają się dopiero w pokoju 40m.

Właśnie leżę, słucham i się zachwycam.

 

Także jeszcze raz, szczerze - do 20m tylko kappy 6.2, grają tu absolutnie bajecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim!

 

Od roku gram tandemem Re 90 + Nakamichi TA4E z wymienionym kompletem kondensatorow. Nie wiem, jak Re 90 gra z koncowkami PA, ale TA4 wydaje sie miec nieskonczony zapas mocy...

 

Mam nastepujace pytanie: czy warto cos gmerac przy Re 90? (np. odswiezyc kondensatory?)

 

Drugie pytanie, troche wychodzące poza watek: TA4 przytlumia i przycisza jeden kanal. Sprawdzone na wszystkie sposoby. Co moze byc powodem? (kondensatory sa nowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc o kłopotach?

 

 

hmmm no to jednak cenzura....usnieto wpisy 2x.....

o klopotach z klasycznymi Infinity nie wolno pisac na tym forum...komuna mi sie przypomina...a forum jesli jest moderowane w taki sposob jest nic nie warte...

 

w takim razie : Infinity sa "najlepsze" na swiecie, wieczne, nie ulegaja awariom (szczegolnie te wystawione na allegro), klada dzwiekowo wszystko na lopatki, nic im nie dorowna i "najlepszym" i jedynym napedem do nich sa stare Nakamichi.

 

Ot taka ideologia na tym forum zapanowala....

 

a powaznie - jesli zdazyles przeczytac to wiesz o co chodzi, jesli nie to pogooglaj - internet jest pelen wpisow o problemach z tymi kolumnami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no to jednak cenzura....usnieto wpisy 2x.....

o klopotach z klasycznymi Infinity nie wolno pisac na tym forum...komuna mi sie przypomina...a forum jesli jest moderowane w taki sposob jest nic nie warte...

 

 

To nie tak, była awaria forum ze 2 razy, przywrócono kopie zapasowe z kilku dni wstecz, dlatego ostatnie wpisy poginęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
W dniu 7.12.2018 o 23:54, kamlik napisał:

Czesc wszystkim!

 

Od roku gram tandemem Re 90 + Nakamichi TA4E z wymienionym kompletem kondensatorow. Nie wiem, jak Re 90 gra z koncowkami PA, ale TA4 wydaje sie miec nieskonczony zapas mocy...

 

Mam nastepujace pytanie: czy warto cos gmerac przy Re 90? (np. odswiezyc kondensatory?)

 

Drugie pytanie, troche wychodzące poza watek: TA4 przytlumia i przycisza jeden kanal. Sprawdzone na wszystkie sposoby. Co moze byc powodem? (kondensatory sa nowe).

Hej mam ten sam model Nakamichi też po całkowitej renowacji.Dzwiek przed i po zabiegu nie do porównania na duuuuuży Plus po.Co do twojego pytania czy warto by dłubnać zwrotnice w kolumnach ja odpowiadam i podpisuje się obiema rękami na Tak.Miej świadomość że ja za renowację swojego naka zaplacilem 1450 zł tanio nie było ale warto.Jesli chciałbyś na naprawdę dobrych komponentach odnowić zwrotnice to kwota powinna być podobna.Co do przycinania jednego kanału może to być padajaca końcówka mocy w tym kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry,

Po malych próbach z Infinity RS5001, a jest to dla mnie totalne nowum, mam ochotę spróbować tego wstęgowego kierunku. Pokój 27m2 + wnęka 8m2. Basu przy tych monitorach jest już nadto. Więc kupować Renaissance 90 czy 80? Chodzi o to że nawet przy tym większym głośniku może być lepiej ze względu na niższe strojenie. Stosował ktoś w tych kolumnach bi-amping w ten sposób żeby na górze była lampa? Czy również same wstęgi zeżrą moc lampy i zrobi się pulpa? Na bas oczywiście jakaś tranzystorowa końcówka.

Jestem zainteresowany kupnem Renaissance 90 lub 80 ale tylko gloss i tylko w stanie nienagannym. Może ktoś z forumowiczów chce się pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS5001 to zupełnie inne granie, cieplejsze i delikatne. Ta wstęga gra subtelniej od tego co jest w Renaissance, podejrzewam że bliżej im raczej do Kapp pierwszej generacji. Napęd do R90 i być może R80 to trudny temat bo z jednej strony ma być właśnie moc i kontrola na dole oraz przydałoby się ciepło na górze. R80 mają podobno lepiej zszyty wyższy bas i średnicę, R90 jak dla mnie - dużo niskiego basu, stosunkowo mało uderzenia tego wyższego. Podobno modyfikacja zwrotnicy odmienia bas w tych kolumnach, kosztem impedancji. Możesz próbować z bi-ampingiem, ale czy będzie efekt zadowalający - trudno powiedzieć. Musisz wiedzieć, że te kolumny potrzebują najpewniej czegoś naprawdę wysokiej klasy - bo na normalnej elektronice lepsze rezultaty brzmieniowe miałem z innymi, dużo tańszymi kolumnami. M.in. dlatego odpuściłem sobie temat, z upływem czasu wzrastała też moja obawa o stan wstęg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gram na Renaissance 90 i zasilam je na razie samą końcówką lampową.

Mam podłączone pojedyncze przewody bez bi-wire. Bas jest znakomicie kontrolowany, sprężysty a góra i średnica po prostu bajka:)

Ale fakt, że ta końcówka ma 100 watt.

W dniu 7.01.2019 o 12:10, lian napisał:

Co znaczy że odpuściłeś sobie ten temat? Głośników wstęgowych? Jak to jest z ich trwałością? Zupełnie jestem zielony w temacie.

U mnie wszystkie głośniki zachowują się znakomicie i nie zauważyłem żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamek_68

Bo wiesz :) .... to są podobno ampkillery i podobno w starym stereophile pisali ze nie jedna końcówka tranzystorowa im padła na tych kolumnach. Dla sceptyków: podzielę się moim doświadczeniem z napędzaniem innych trudnych kolumn, również wielodrogowych, lampą. Otóż niegdyś słuchałem kef reference model three z końcówkami lampowymi caryaudio (sześć lamp na kanał). Była to jedna z lepszych konfiguracji jakie małem. I co się potem okazało? Że mało jaki wzmak chciał tak gadać z tymi kolumnami jak te lampy. Końcówki bezmyślnie sprzedałem i dziś kefy stoją odłogiem, bo nie chce mi się specjalnie niczego z nimi robić. Mogę tylko powiedzieć ze podłączane do różnych "zwykłych " wzmacniaczy za parę patoli grają po prostu okropnie, ryczą a nie grają.

Dlatego Adamek_68, wierzę Ci. Pochwal się co masz za lampy.

Ja w tym roku będę mieć końcówki na 833A, jeśli plan się powiedzie. Nie ukrywam że też z myślą o renaissance chcę ten wzmacniacz pozyskać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, adamek_68 napisał:

Czyli mam rozumieć że według Ciebie powinienem kupić końcówkę za 5 tys. albo kolumny za 25 tys.?

Tak na marginesie Ta końcówka kosztuje ponad 30 tys...:)

Nie bynajmniej, chodzi o to, że RENy są bardzo kapryśne i aby dobrze zagrały potrzebny jest niewspółmiernie droższy do jej dzisiejszej ceny napęd. Jeżeli chodzi o tę końcówkę to podałem 25k bo za tyle można używana zakupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, AlphaHeX napisał:

Nie bynajmniej, chodzi o to, że RENy są bardzo kapryśne i aby dobrze zagrały potrzebny jest niewspółmiernie droższy do jej dzisiejszej ceny napęd. Jeżeli chodzi o tę końcówkę to podałem 25k bo za tyle można używana zakupić.

No ja akurat tą końcówkę kupiłem nówkę ze sklepu, stąd taka cena.  

Zgadzam się z Tobą,  jeśli Do Re 90 podłączysz odpowiedni sprzęt to odwdzięczą się niesamowicie pięknym dźwiękiem. 

Porównywałem je z kolumnami które kosztowały 30 tys. i Renesanse mam do dzisiaj.

Cena za jaką można je kupić jest absolutnie nie adekwatna do brzmienia które oferują.

Pozdrawiam.

Edytowane przez adamek_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.12.2018 o 02:07, exik napisał:

Mam ostatnio przyjemność zestawienia kappy 8.2 i 6.2 w jednym miejscu.

Myślę, że warto wspomnieć - dla tych co jeszcze poszukują.

Pokój 21m - kappy 6.2 grają o wiele wiele, naprawdę wiele lepiej niż 8.2

Ogólnie jakby cała dynamika, szeroko pojętą slyszalność i odczuwanie basu stokroć lepsze.

Kappy 8.2 otwierają się dopiero w pokoju 40m.

Właśnie leżę, słucham i się zachwycam.

 

Także jeszcze raz, szczerze - do 20m tylko kappy 6.2, grają tu absolutnie bajecznie.

Bardzo mnie tym zaskoczyłeś, bo wiele osób tutaj przed Tobą twierdziło wręcz odwrotnie. Jutro kupuję kolumny, prawdopodobnie będzie to Infinity i jestem rozdarty między:

-8.2 mk2 za 2700zł do negocjacji, które są promowane na olx, przez co trochę podejrzane. (Dębica)

-8.1 za 2600zł (Wrocław)

-7.2 mk2 za 2100zł (Legnica)

-6.2 za 1700zł (pod Wrocławiem)

Tutaj zapytanie do klubowiczów: czy ktoś może chciałby sprzedać swoje? Pokocham je całym sercem i uszami :)

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, admor napisał:

Tutaj zapytanie do klubowiczów: czy ktoś może chciałby sprzedać swoje? Pokocham je całym sercem i uszami :)

Pozdrawiam wszystkich!

Tak, mógłbym sprzedać swoje ukochane 7.2 (czarne) , ale wchodzi w grę tylko odbiór osobisty (Białystok, Warszawa /mogę dowieźć/, )

Wyglądają jak nowe, oryginalne kolce, maskownice , głośniki wraz z polydomem w bardzo dobrym stanie. Bardzo o nie dbałem, kupiłem je z prywatnych rąk w zeszłym roku. Jeździłem po nie ponad 1600 km

Edytowane przez Waluch

audiokarma.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 19.07.2017 o 17:04, janvideo24 napisał:

Yasica.

 

Witam.

Głośnik Polidom, średnica otworów 97 mm.

Średnica zewnętrzna głośnika i otworu w kolumnie 150 mm. Głośnik jest praktycznie na styk w płytę czołową.

Średnica wewnątrz obudowy 120 mm.

Śruby na klucz T25 ampol.

 

Jak chcesz zamieniać, będziesz musiał przeprojektować zwrotnicę. Polidom jest specyficznym głośnikiem.

W Kappach 8.1 i 8.2 jest umieszczony bez komory . Jest więc tylko głuszony wypełnieniem kolumny.

 

Co do opisu piecy.

Moje wrażenia to Nakamichi PA 7 i CA7 - dobre połączenie.

Reszta z opisanych to już najwyżej średnie .

Ale ja słuchałem ze 200 innych pieców i mało się znam.

 

Jan

 

Ups.

Jak odpisywałem, napisałeś posta. Będziesz musiał zgrać trzy glośniki, bo poza Polidomem i Emitem K jest jeszcze średniak poniżej.

Fakt, Polidom jest taki sobie . Jak patrzyłem za głośnikami do Kapp, to cena jego dochodzi do 170Eur za niego, ciut szalona. Co do Kapp 8.2,

są w Berlinie za około 500 Eur. Polidomy niestety takie sobie.

Jan

Witajcie, 

ponieważ przez te 2 lata minelo trochę czasu, kolekcja wzmacniaczy do napędzenia jakichś infinity powiekszyła się ( 6C33C, Nakamichi TA3E, Sansui 907KX ) to i z powrotem chciałbym wrócić do tematu Infinity.

Na moje potrzeby i preferencje szukam Kappy, 7 lub 8 ek w warjacji ,0/.1/.2 )

I wraca teamt rozsypujacych się Polydimów i ich zamienników.

 

Pytanie

Znalazłem polecane zamienniki Tekstylne firmy MW Audio, 4 ohm : 

https://www.midwestspeakerrepair.com/shop/home-audio/mw-audio-mm-2150-3-inch-dome-infinity-copy-midrange/

 

https://www.ebay.pl/itm/Infinity-4-ohm-Copy-Dome-Midrange-for-902-3075-Kappa-6-7-8-9-Speaker-MM-2150-4-/152721363420

 

Czy ktoś je zna lub miał do czynienia z nimi ?? 

 

 

 

taki opis znalazłem : 

Midwest Speaker Repair to amerykańska firma specjalizująca się w naprawach głośników i wielu innych, która niedawno wprowadziła do katalogu specjalnie zaprojektowanegłośniki do "starych" głośników. Dokładnie od razu, że głośniki te są budowane w Chinach na podstawie specyfikacji amerykańskiej firmy i dlatego mogą nie być odpowiednie dla tych, którzy mają uprzedzenia wobec produktów wytwarzanych w kraju azjatyckim.

Wśród komponentów oferowanych przez Midwest Speaker, nie mogło zabraknąć głośnika zastępczego dla słynnego polydomicznego głośnika średniotonowego Infinity (który w rzeczywistości był produktem japońskiej firmy Tonegen Co., Ltd specjalizującej się w projektowaniu / produkcji głośników i jest częścią połowy 80 lat kolosa Foster / Fostex). W połowie lat 90. dywizja Tonegen została zamknięta z powodu załamania się popytu, a produkcja głośników dla nieskończoności i wielu innych prestiżowych zachodnich marek przestała istnieć.

,

Chociaż średni środek głośnika Midwest Speaker ma kopułę z tkaniny, został wyraźnie skonstruowany jako część zamienna do środka polidomości Infinity, a zatem w 100% kompatybilny z głośnikami domu, który go używał . Uważam, że dziś jest to najlepsze możliwe rozwiązanie, ponieważ naprawy, jak również są drogie, nie dają żadnej gwarancji ostatecznego wyniku dźwiękowego, a użycie nieoryginalnych głośników nadal wymaga optymalizacji zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.02.2019 o 16:39, Yasica napisał:

Witajcie, 

ponieważ przez te 2 lata minelo trochę czasu, kolekcja wzmacniaczy do napędzenia jakichś infinity powiekszyła się ( 6C33C, Nakamichi TA3E, Sansui 907KX ) to i z powrotem chciałbym wrócić do tematu Infinity.

Na moje potrzeby i preferencje szukam Kappy, 7 lub 8 ek w warjacji ,0/.1/.2 )

I wraca teamt rozsypujacych się Polydimów i ich zamienników.

 

Pytanie

Znalazłem polecane zamienniki Tekstylne firmy MW Audio, 4 ohm : 

https://www.midwestspeakerrepair.com/shop/home-audio/mw-audio-mm-2150-3-inch-dome-infinity-copy-midrange/

 

https://www.ebay.pl/itm/Infinity-4-ohm-Copy-Dome-Midrange-for-902-3075-Kappa-6-7-8-9-Speaker-MM-2150-4-/152721363420

 

Czy ktoś je zna lub miał do czynienia z nimi ?? 

 

 

 

taki opis znalazłem : 

Midwest Speaker Repair to amerykańska firma specjalizująca się w naprawach głośników i wielu innych, która niedawno wprowadziła do katalogu specjalnie zaprojektowanegłośniki do "starych" głośników. Dokładnie od razu, że głośniki te są budowane w Chinach na podstawie specyfikacji amerykańskiej firmy i dlatego mogą nie być odpowiednie dla tych, którzy mają uprzedzenia wobec produktów wytwarzanych w kraju azjatyckim.

Wśród komponentów oferowanych przez Midwest Speaker, nie mogło zabraknąć głośnika zastępczego dla słynnego polydomicznego głośnika średniotonowego Infinity (który w rzeczywistości był produktem japońskiej firmy Tonegen Co., Ltd specjalizującej się w projektowaniu / produkcji głośników i jest częścią połowy 80 lat kolosa Foster / Fostex). W połowie lat 90. dywizja Tonegen została zamknięta z powodu załamania się popytu, a produkcja głośników dla nieskończoności i wielu innych prestiżowych zachodnich marek przestała istnieć.

,

Chociaż średni środek głośnika Midwest Speaker ma kopułę z tkaniny, został wyraźnie skonstruowany jako część zamienna do środka polidomości Infinity, a zatem w 100% kompatybilny z głośnikami domu, który go używał . Uważam, że dziś jest to najlepsze możliwe rozwiązanie, ponieważ naprawy, jak również są drogie, nie dają żadnej gwarancji ostatecznego wyniku dźwiękowego, a użycie nieoryginalnych głośników nadal wymaga optymalizacji zwrotnicy.

Skontaktuj się z Panem Krzysztofem on ma nowe Polydomy. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Yasica napisał:

Ale to raczej nie jakieś tam silkony które z OE nie mają nic wspólnego ?? 

No właśnie nie, kolega z grupy Technics'a u niego robił ( trzeba wysłać polydome do niego i on zakłada nową membranę). Jak wróciło to nie mógł się nadziwić, że i w wyglądzie i dotyku wygląda jak należy i gra jak przed wymianą. Sprawdziłem też i Pan Krzysztof prowadzi w Austrii profesjonalny zakład zajmujący się naprawą głośników w tym marki Infinity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.