Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk

Rekomendowane odpowiedzi

I 8.1 kupione nie w Wieliczce gdzie miałem 200km a koło Strzelina prawie 500km w jedną stronę ale warto było stan ideał ?

Jak to ja musiałem do środka zajrzeć i zdziwiło mnie iż jest tak w środku bardzo wygłuszone b-r zatkany i nie wiem czy tak fabryka robiła czy ktoś tak zrobił, jak wy macie w swoich kolumnach ?

IMAG2540_copy_2284x1286.jpg

IMAG2541_copy_2284x1286.jpg

IMAG2542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, don111 napisał:

Fabrycznie są tak zastawione tymi gąbkami, nie jest to szczelnie zatkane bo jest przepływ powietrza, tylko trochę spowolniony.

U mnie gąbki ciasno wchodzą jak jest tam przepływ to bardzo bardzo minimalny.

26 minut temu, pawelcz napisał:

Ja mam tak samo, z resztą sam pytałem dokładnie o to samo gdzieś x postów temu i dostałem wyjaśnienie że jest w nich zastosowany tzw BR stratny ? 

Też czytałem iż jest taki BR zastosowany ale nie myślę iż tak wypchane jest w środku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Alien844 napisał:

U mnie gąbki ciasno wchodzą jak jest tam przepływ to bardzo bardzo minimalny.

Też czytałem iż jest taki BR zastosowany ale nie myślę iż tak wypchane jest w środku .

Tzn u mnie te gąbki wyglądają dokładnie tak samo po odkręceniu głośnika. Głośnik jest ze wszystkich stron otoczony gąbką, więc raczej jest to fabryczne wytłumienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, pawelcz napisał:

Tzn u mnie te gąbki wyglądają dokładnie tak samo po odkręceniu głośnika. Głośnik jest ze wszystkich stron otoczony gąbką, więc raczej jest to fabryczne wytłumienie

Ok dzięki za info.

Jeszcze jedno mam dwie końcówki mocy obecnie mam jedna końcówka na jedną kolumnę ale gdzieś czytałem iż można podłączyć niskie jedna końcówka a góra druga końcówka obsługuje jak jest prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Alien844 napisał:

Ok dzięki za info.

Jeszcze jedno mam dwie końcówki mocy obecnie mam jedna końcówka na jedną kolumnę ale gdzieś czytałem iż można podłączyć niskie jedna końcówka a góra druga końcówka obsługuje jak jest prawidłowo?

Pewnie, że można podłączyć, nic się nie stanie. Ale czy to jest prawidłowe, to musisz już sam ocenić, czy takie brzmienie Ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2021 o 15:35, Czahabkda napisał:

To Yaqin mc-100C. Standardowe lampy i już było bardzo fajnie, teraz jeszcze zrobiłem mu upgrade w SinusAudio i cholera dużo się zmieniło, nie sądziłem że aż tyle się zmieni, chociaż dopiero mam ze 30h wygrzewania, także jeszcze się powinno trochę poprawić...a jeszcze można lampy lepsze wstawić. Mnie urzekło to granie. Podstawa basowa jakiej nie słyszałem z trazytorów które miałem, przestrzeń, holografia, wybrzmienia - słucham z bananem na twarzy.

16122764506612213424129864991259.jpg

16122764809876921110777181239086.jpg

Kurcze dziwne ja u siebie spinałem kappy 8.1i z yaqinem mc100b na bardzo dobrym secie lamp i zagrało fatalnie. Klucha na basie brak, przejrzystości tragedia. Porównywałem bezpośredio z xindakiem xa6950 , Nad s300 oraz C375bee i wszystkie złoiły dupsko yaqinowi.

Edytowane przez kucykall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RS6000 moja lampa brzmi genialnie, na Kappa 8.2 bas wgniata w fotel, na RS2.5 które potrzebują powera moje KT88 grają naprawdę mocno. 

Co do RS2.5 jednak Yamaha ma przewagę. Dół gra równie mocno jak na mojej lampie za to góra jest lepsza. Ogólna uwaga jest taka, że Yamaha jest bardzo jasna i gra wysoko i szczegółowo. Na Kappa 8.2 była wręcz męcząca, na RS6000 była przyjemna ale lampa brzmiała lepiej. To samo na R90. Wygląda na to, nie wiem czy to przez 2 x EMIT i 2 x EMIM czy przez co innego, że RS2.5 potrzebują jasnego wzmacniacza. Lampa brzmiała na górze jak przykryta kocem choć KT88 dalej trzepały basem. Próbowałem też dziś drugiej lampy w SE. Te parę wat dawało radę z basem choć mniej niż KT88 ale góra była lepsza, jednak nie tak dobra jak przy Yamaha M4 no i mocy w lampkach brakowało...

 

a7c6beffdc0a3f72.jpg

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 15:23, eMCZe napisał:

Na RS6000 moja lampa brzmi genialnie, na Kappa 8.2 bas wgniata w fotel, na RS2.5 które potrzebują powera moje KT88 grają naprawdę mocno. 

Co do RS2.5 jednak Yamaha ma przewagę. Dół gra równie mocno jak na mojej lampie za to góra jest lepsza. Ogólna uwaga jest taka, że Yamaha jest bardzo jasna i gra wysoko i szczegółowo. Na Kappa 8.2 była wręcz męcząca, na RS6000 była przyjemna ale lampa brzmiała lepiej. To samo na R90. Wygląda na to, nie wiem czy to przez 2 x EMIT i 2 x EMIM czy przez co innego, że RS2.5 potrzebują jasnego wzmacniacza. Lampa brzmiała na górze jak przykryta kocem choć KT88 dalej trzepały basem. Próbowałem też dziś drugiej lampy w SE. Te parę wat dawało radę z basem choć mniej niż KT88 ale góra była lepsza, jednak nie tak dobra jak przy Yamaha M4 no i mocy w lampkach brakowało...

 

a7c6beffdc0a3f72.jpg

Ja mam końcówkę na kolumnę i w trybie mono i naprawdę robi wrażenie jak się ustawi na 10 godzinę volume i nie grzeją się bardziej niż w trybie stereo.

Ale tej lampy też jestem ciekaw jak by wypadła w stosunku do końcówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma się grzać. 8.x to naprawdę proste do prowadzenia kolumny. Z basem doskonale radzi sobie 3W lampa I pięknie prowadzi górę. @pawelcz potwierdzi bo używa tą białą z mojego zdjęcia. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 14:48, kucykall napisał:

Kurcze dziwne ja u siebie spinałem kappy 8.1i z yaqinem mc100b na bardzo dobrym secie lamp i zagrało fatalnie. Klucha na basie brak, przejrzystości tragedia. Porównywałem bezpośredio z xindakiem xa6950 , Nad s300 oraz C375bee i wszystkie złoiły dupsko yaqinowi.

Może kwestia różnicy wielkości między 7.2 a 8.1? 8.1 to już jednak lochy są, a te moje nie są aż tak wielkie. Xa6950 też sobie super radził u mnie, właściwie najlepiej z tych tranzystorów jakie miałem, jednak yanek 100c gra lepiej u mnie. Głębiej, przestrzenniej, detalicznej. Może też dochodzić kwestia gustu, że takie granie bardziej mi podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, eMCZe napisał:

Ale co ma się grzać. 8.x to naprawdę proste do prowadzenia kolumny. Z basem doskonale radzi sobie 3W lampa I pięknie prowadzi górę. @pawelcz potwierdzi bo używa tą białą z mojego zdjęcia. 

W trybie mono końcówka widzi połowę impendacji kappy mają 6ohm w trybie mono wzmacniacz widzi 3ohm myślałem iż przy głośniejszym graniu będą się bardziej grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie tak. Kappa dalej bedzie miała 6 Ohm. Tego nie zmienisz. Impedancja przecież jest charakterystyką głośników i zwrotnicy a nie wzmacniacza więc wzmacniacz dalej ma na wyjściu obciazenie 6 ohmowe 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2021 o 17:14, eMCZe napisał:

Od nadmiaru dębu oczy bolały, RS6000 pierwszy raz stoją z maskownicami, od razu lepiej ?

34eaaa4ce13c28e4.jpg

... za to moje uszy są wciąż w niebie.

Jeśli te rs-y są z ogłoszenia z olx to dzięki mojemu znajomemu masz je w domu bo miałem jechać je oglądać ale stwierdził iż nie są dla mnie pod mój typ muzyki ?

Screenshot_20210216-200815.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę bo moje były zapłacone już dużo wcześniej ? Co do kolegi...  jest w błędzie, chyba ich nigdy nie słyszał. To najbardziej rock'owe z klasycznych Infinity. Poczytaj audiokama dział głośników infinity. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, eMCZe napisał:

To trochę nie tak. Kappa dalej bedzie miała 6 Ohm. Tego nie zmienisz. Impedancja przecież jest charakterystyką głośników i zwrotnicy a nie wzmacniacza więc wzmacniacz dalej ma na wyjściu obciazenie 6 ohmowe 

Tak ale...To ograniczenie 8 Ω wynika z matematyki obwodów mostkujących.  W trybie mostkowym każdy kanał
 wzmacniacza działa tylko dla + lub - połowy przebiegu muzycznego.  Zatem każdy kanał „widzi” tylko
 połowa impedancji głośnika.  Użycie głośnika 8 Ω oznacza, że obciążenie każdego kanału wynosi 4 Ω.  I dla
 głośnik 4 Ω, skutkowałoby to tylko 2 Ω.

Screenshot_20210216-202102.png

3 minuty temu, eMCZe napisał:

Nie sądzę bo moje były zapłacone już dużo wcześniej ? Co do kolegi...  jest w błędzie, chyba ich nigdy nie słyszał. To najbardziej rock'owe z klasycznych Infinity. Poczytaj audiokama dział głośników infinity. 

Ale ogłoszenie wisiało dalej , mało ważne zresztą:)

Ja słucham przeważnie pop-u i szczerze nawet kappy 8.1 co mam średnio w ucho mi wpadają z tego typu muzyką jazz,blues klasyka, rock całkiem inne brzmienie o wiele lepsze.

Przynajmniej ja mam takie wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacek99 napisał:

RS 2.5 uwielbiają grać rocka,blusa. Jak ktoś ma problemy z nadmiarem czy niedostatkiem niskich czy wysokich to polecam wypróbować Active-crossover od Infinity.

active-crossover4.5.jpg

Widzie iż szczególnie do rs 2.5/4.5 polecany sprzęt ale dostępność znikoma.

Z tego co zauważyłem to infinity chyba zostały stworzone pod typ muzyki co wymieniłem z nią najlepiej sobie radzą:)

Edytowane przez Alien844
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odpowiem Ci inaczej. Instrukcje są pisane dla opornych i nawet Parasound o tym wie i że wzmacniacz "widzi" pól głośnika dał w cudzysłów czego Twój google translator już nie zauważył. I bez urazy bo pytam z ciekawości. Czy oprócz cytowania translacji instrukcji rozumiesz o co w tym chodzi ?? Pomogę bo może ktoś jest ciekawy a nie wie.

Po pierwsze to standardowe połączenie równoległe wzmacniaczy. Nic wymyślonego przez Parasound. W tej sytuacji każdy kanał wzmacniacza zachowuje się jak osobny wzmacniacz tylko wzmacnia to samo ale w przeciwnej fazie ( dlatego masz dwa razy większą moc i podłączasz pod dwa zaciski + ) 

Druga sprawa jest taka że Twój wzmacniacz dalej widzi 6ohm Kappy bo on nie ma magicznej mocy dzielenia głośnika na pół. Cały problem polega na tym, że impedancje wyjściowe równolegle połączonych wzmacniaczy się sumują, a to oznacza, że po zmostkowaniu dwa razy większa jest też impedancja wyjściowa całego wzmacniacza. 

Po trzecie więc i najważniejsze, jeżeli Twój wzmacniacz normalnie pracuje jako 4-8 ohm to 6 ohm w równoległym nie zrobi dla niego różnicy biorąc pod uwagę tym bardziej, że z tych 600 wat na kanał ty korzystasz może w porywach z parunastu bądź parudziesięciu.

Spytam więc raz jeszcze. Co się ma grzać ??

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, eMCZe napisał:

Ale co ma się grzać. 8.x to naprawdę proste do prowadzenia kolumny. Z basem doskonale radzi sobie 3W lampa I pięknie prowadzi górę. @pawelcz potwierdzi bo używa tą białą z mojego zdjęcia. 

Potwierdzam ponieważ również miałem przyjemność porównywać obie lampy zarówno na 8.2i jak i RS 2.5. Kappy są jednak łaskawsze dla 3W lampy w SE niż RS2.5. W zasadzie na basie nie ma tak dużej różnicy między nią a KT88 w PP. Natomiast góra na Kappach bardziej mi się podoba na SE. Jest delikatniejsza, a zarazem jaśniejsza i bardziej szczegółowa. No i nie udało mi się jej przesterować na Kappach a słuchałem na prawdę głośno co na RS2.5 wystąpiło już dosyć szybko.

Od teraz nie wierzę w opinie typu "do tych kolumn bez pieca minimum 200W nie podchodź", wolę sprawdzić doświadczalnie bo często można się zdziwić. Pewnie że jak ktoś chce robić impreze na stadionie to faktycznie może tyle trzeba ale do słuchania w domu nawet w blisko 40m2 salonie 3W z lampy wystarczają w zupełności i wcale nie jest to granie ciche "sypialniane" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pawelcz napisał:

Od teraz nie wierzę w opinie typu "do tych kolumn bez pieca minimum 200W nie podchodź", wolę sprawdzić doświadczalnie bo często można się zdziwić. Pewnie że jak ktoś chce robić impreze na stadionie to faktycznie może tyle trzeba ale do słuchania w domu nawet w blisko 40m2 salonie 3W z lampy wystarczają w zupełności i wcale nie jest to granie ciche "sypialniane" ?

Amen

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, eMCZe napisał:

To odpowiem Ci inaczej. Instrukcje są pisane dla opornych i nawet Parasound o tym wie i że wzmacniacz "widzi" pól głośnika dał w cudzysłów czego Twój google translator już nie zauważył. I bez urazy bo pytam z ciekawości. Czy oprócz cytowania translacji instrukcji rozumiesz o co w tym chodzi ?? Pomogę bo może ktoś jest ciekawy a nie wie.

Po pierwsze to standardowe połączenie równoległe wzmacniaczy. Nic wymyślonego przez Parasound. W tej sytuacji każdy kanał wzmacniacza zachowuje się jak osobny wzmacniacz tylko wzmacnia to samo ale w przeciwnej fazie ( dlatego masz dwa razy większą moc i podłączasz pod dwa zaciski + ) 

Druga sprawa jest taka że Twój wzmacniacz dalej widzi 6ohm Kappy bo on nie ma magicznej mocy dzielenia głośnika na pół. Cały problem polega na tym, że impedancje wyjściowe równolegle połączonych wzmacniaczy się sumują, a to oznacza, że po zmostkowaniu dwa razy większa jest też impedancja wyjściowa całego wzmacniacza. 

Po trzecie więc i najważniejsze, jeżeli Twój wzmacniacz normalnie pracuje jako 4-8 ohm to 6 ohm w równoległym nie zrobi dla niego różnicy biorąc pod uwagę tym bardziej, że z tych 600 wat na kanał ty korzystasz może w porywach z parunastu bądź parudziesięciu.

Spytam więc raz jeszcze. Co się ma grzać ??

"Bridged amps almost always sound worse than stereo amps, plus they see 1/2 the load. So if you are running 4 ohm speakers the amp actually see 2 ohms and may not like that"

Na zagranicznych forach to samo twierdzą iż widzi połowę impendacji kolumny.

Widzi w instrukcji jest w cudzysłowie ponieważ końcówka nie ma oczu.

Tutaj masz opisane bardziej szczegółowo:

https://www.researchgate.net/post/Why_do_bridged_amplifier_outputs_see_half_the_load_impedance2

Screenshot_20210216-214350.png

Edytowane przez Alien844
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz:

- Impedancja głośnika jest stała, niezmienna i związana tylko i wyłącznie z jego budową, zastosowaną zwrotnicą i przetwornikami.

- Jedyne co się zmienia to impedancja wyjściowa Twojego wzmacniacza czyli minimalna impedancja głośników jaką możesz podłączyć a konkretnie zwiększa się ona dwukrotnie.

- Mostkowanie ( tryb mono ) stosuje się dla zwiększenia mocy a dzieje się to poprzez odwrócenie fazy na jednym kanale z podaniem na wejścia obu kanałów tego samego sygnału. Efekt jest taki, że następuje podwojenie dostępnego napięcia.

- Aby wzmacniacz pracował stabilnie w trybie równoległym, mono, bridged, zmostkowanym, BTL czy jakby go tam zwać musi mieć podłączoną dwa razy większą impedancję niż przy stabilnej pracy w trybie stereo.

- czytając ze zrozumieniem co jest napisane wyżej można stwierdzić, wywnioskować, wydedukować, iż to nie Twój wzmacniacz widzi połowę impedancji głośnika tylko do stabilnej pracy wymaga dwa razy większej impedancji niż w trybie stereo.

A teraz uwaga, będzie o tym widzeniu połowy impedancji i skąd to się wzięło:

- Masz jedną końcówkę która ma kanał A i kanał B w trybie stereo. Normalnie podłączasz dwie Kappy. Na każdej parze + i - masz po 6 Ohm, każdy kanał obrabia pełną sinusoidę. 

- Masz jedną końcówkę która jest podłączona w trybie mono. Tutaj każdy kanał jest traktowany jako oddzielny wzmacniacz który obrabia ten sam sygnał ale obrócony o 180 stopni, a na wyjściach dodatnich zacisków obu masz pełną sinusoidę. Czyli każdy z nich dostarcza do kolumny połowę sinusoidy. A jeżeli podamy obciążenie ( w tym przypadku głośnik ) między dwoma sygnałami o przeciwnej polaryzacji elektrycznej spowodujemy, że każdy wzmacniacz ( w tym przypadku każdy kanał Twojego wzmacniacza ) widzi tylko połowę obciążenia i dlatego mówimy że widzi tylko połowę impedancji choć Twoje głośniki dalej mają tyle samo ile miały czyli 6 ohm tylko wzmacniacz traktuje je jak obciążenie 2 x 3ohm.

Czyli podsumowując. To nie jest tak, że Twój wzmacniacz w trybie stereo może obsłużyć głośniki 4 do 8 ohm czyli Kappy go nie zmęczą  bo mają 6 ohm, a w trybie mono możesz podłączyć głośniki 8 ohm a podłączyłeś 6ohm Kappy czyli on "widzi" 3 ohm głośnik i o mój Boże będzie się grzał. On teraz "widzi" ciągle 6 ohm czyli zachowuje się jakby w trybie stereo miał podłączone 3 ohm. To ta sama zależność jakbyś podłączył w trybie mono 8 ohm to on zachowuje się jak przy obciążeniu 4 ohm na kanał w trybie stereo.

I dalej twierdzę, że przy tych 600W w trybie mono dla 8ohm te 6 ohm przy parudziesięciu nie ruszy go ani trochę. Co tu ma się więc grzać ??

Wybacz, prościej osobie która nie łapie elektroniki i fizyki nie wytłumaczę ale jeżeli dalej upierasz się przy swoim, masz prawo jak i Ci co cytują tych którzy twierdzą, że ziemia jest płaska. Wrzucasz cytaty z forum ale sam nie wiesz chyba o co w nich chodzi i skąd to się wzięło a w związku z tym ciężko jest mi rozmawiać z Tobą dalej na ten temat. 

Odsyłam do źródeł:

https://www.hifi.pl/slownik/mostkowanie-btl.php

https://en.wikipedia.org/wiki/Bridged_and_paralleled_amplifiers

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 15:23, eMCZe napisał:

Na RS6000 moja lampa brzmi genialnie, na Kappa 8.2 bas wgniata w fotel, na RS2.5 które potrzebują powera moje KT88 grają naprawdę mocno. 

Co do RS2.5 jednak Yamaha ma przewagę. Dół gra równie mocno jak na mojej lampie za to góra jest lepsza. Ogólna uwaga jest taka, że Yamaha jest bardzo jasna i gra wysoko i szczegółowo. Na Kappa 8.2 była wręcz męcząca, na RS6000 była przyjemna ale lampa brzmiała lepiej. To samo na R90. Wygląda na to, nie wiem czy to przez 2 x EMIT i 2 x EMIM czy przez co innego, że RS2.5 potrzebują jasnego wzmacniacza. Lampa brzmiała na górze jak przykryta kocem choć KT88 dalej trzepały basem. Próbowałem też dziś drugiej lampy w SE. Te parę wat dawało radę z basem choć mniej niż KT88 ale góra była lepsza, jednak nie tak dobra jak przy Yamaha M4 no i mocy w lampkach brakowało...

 

a7c6beffdc0a3f72.jpg

Nie twierdzę że brakowało mi basu tylko że był wolny i ciągnął się jak flaki z olejem. Dotyczy to yaqina mc100b Twojej lampy nie słyszałem , jednak uważam ze bezpośrednie porównanie z mocnym wzmacniaczem pokazałoby Ci gdzie leży prawda. Nie byłem sam przy porównaniach bezpośrednich i wszyscy mieli takie same wrażenia. Nie słuchałem również nigdy SE ale słuchałem również słabszej lampki w PP na 4xel34 i wrażenia były podobne , wolny rozciągnięty bas chociaż jego ilość była wystarczająca. Kappy 8.x zagrają prawie z wszystkim i to prawda ,ale żeby pokazały co potrafią trzeba zapewnić im dobry piec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kucykall napisał:

Nie twierdzę że brakowało mi basu tylko że był wolny i ciągnął się jak flaki z olejem. Dotyczy to yaqina mc100b Twojej lampy nie słyszałem , jednak uważam ze bezpośrednie porównanie z mocnym wzmacniaczem pokazałoby Ci gdzie leży prawda. Nie byłem sam przy porównaniach bezpośrednich i wszyscy mieli takie same wrażenia. Nie słuchałem również nigdy SE ale słuchałem również słabszej lampki w PP na 4xel34 i wrażenia były podobne , wolny rozciągnięty bas chociaż jego ilość była wystarczająca. Kappy 8.x zagrają prawie z wszystkim i to prawda ,ale żeby pokazały co potrafią trzeba zapewnić im dobry piec.

Ja grałem na 8.2i z MC-100b, w tym samym czasie miałem też Nakamichi PA7

Pomijając kwestię mocy i możliwości znacznie większego "rozkręcenia" PA7 (czy po prostu nieporównywalnie lepszej jakości z Nakamichi) to basior z Yaqina był naprawdę bardzo mocny, dynamiczny, nic się nie ciągnęło, nie wlokło. Było wręcz szybko, dość punktowo.
Być może kwestia konkretnego egzemplarza i tego jakie i przez kogo zostały poczynione modyfikacje?
Co do EL34 (przynajmniej od Yaqina) to się zgadzam - basu dość dużo ale wolny, miśkowaty, lejący się.

Też potwierdzam (nie pierwszy raz z resztą), że 8.2i są prościutkie do wysterowania, radziły sobie z nimi świetnie nawet ampli KD czy niezbyt mocne lampy (o ile pasowały charakterem).
Wysterować można relatywnie niezbyt mocnymi wzmakami, natomiast zapinająć coś w rodzaju rzeczonego Nakamichi, Krella (z tamtych lat), Accuphase (ja łączyłem z powodzeniem z E-408) usłyszymy zdecydowanie więcej.

Długo szukałem kolumn, które mogłyby zastąpić Kappy (biorąc pod uwagę, że chcę coś młodego i jednocześnie daleko lepszego a nie odjechanego cenowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, eMCZe napisał:

A jeżelii podamy obciążenie ( w tym przypadku głośnik ) między dwoma sygnałami o przeciwnej polaryzacji elektrycznej spowodujemy, że każdy wzmacniacz ( w tym przypadku każdy kanał Twojego wzmacniacza ) widzi tylko połowę obciążenia i dlatego mówimy że widzi tylko połowę impedancji choć Twoje głośniki dalej mają tyle samo ile miały czyli 6 ohm tylko wzmacniacz traktuje je jak obciążenie 2 x 3ohm.

Czyli podsumowując. To nie jest tak, że Twój wzmacniacz w trybie stereo może obsłużyć głośniki 4 do 8 ohm czyli Kappy go nie zmęczą  bo mają 6 ohm, a w trybie mono możesz podłączyć głośniki 8 ohm a podłączyłeś 6ohm Kappy czyli on "widzi" 3 ohm głośnik i o mój Boże będzie się grzał. On teraz "widzi" ciągle 6 ohm czyli zachowuje się jakby w trybie stereo miał podłączone 3 ohm. To ta sama zależność jakbyś podłączył w trybie mono 8 ohm to on zachowuje się jak przy obciążeniu 4 ohm na kanał w trybie stereo.

 

Mój błąd polegał na zrozumieniu "widzi połowę impendacji", wszędzie każdy pisał ogólnie "widzi połowę" ale nikt tego zagadnienia nie rozwinął dokładnie.

To "widzi połowę impendacji" jest jej  rozdzieleniem na dwa kanały. Później jak zacząłem głowić nad tym przyszło mi na myśl iż chodzi o rozdzielenie impendacji na dwa kanały.

W zrozumieniu pomógł mi ten artykuł:

http://www.bcae1.com/bridging.htm

oraz Twój post.

Mogłeś od razu tak ładnie rozpisać się na temat "widzi połowę" i by nie było tematu ?

Ale chociaż dzięki temu trochę wiedzy zdobyłem ?

I tak u mnie mostek odpadł bardziej odpowiada mi brzmienie końcówka na kolumnę niż mono.

Tak jak pisałeś i tak tych watów nie wykorzystam na 100% a końcówka na kolumnę i tak sporo daje watów, których też w 100% nie wykorzystam.

Nic, dzięki za zrozumienie i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

15 godzin temu, eMCZe napisał:

Druga sprawa jest taka że Twój wzmacniacz dalej widzi 6ohm Kappy bo on nie ma magicznej mocy dzielenia głośnika na pół

 

13 godzin temu, eMCZe napisał:

A jeżeli podamy obciążenie ( w tym przypadku głośnik ) między dwoma sygnałami o przeciwnej polaryzacji elektrycznej spowodujemy, że każdy wzmacniacz ( w tym przypadku każdy kanał Twojego wzmacniacza ) widzi tylko połowę obciążenia

 

13 godzin temu, eMCZe napisał:

On teraz "widzi" ciągle 6 ohm czyli zachowuje się jakby w trybie stereo miał podłączone 3 ohm.

 

:))))))

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 20

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.