Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, balcer90 napisał:

Poszukuję 1 szt. Polydome do Kappy x.2i, najchętniej odbarwionego w stronę żółtą niż białą 🙂

Niestety membrana jednego się poddała i chętnie bym go uzupełnił.

Ktoś poratuje?

https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/infinity-polydome-paar-im-guten-zustand-weich-und-durchsichtig/1677304755-172-5961

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponad pół roku pracy skończyłem modyfikację mojego CD. To brzydki jak noc Arcam Alfa 5 + . W środku TDA1541 S1 z koroną, zrobiony mod zasilania, diody wymienione na schotky, NOS mod - w zasadzie ominięte SAA7220, zegara nie trzeba modyfikować bo wersja + ma dużo lepszy od standardu z osobnym układem zasilania. Zmienione kondensatory w torze audio i wymienione opampy. I tutaj do rzeczy w temacie Infinity. CD brzmiał fajnie w oryginale, modyfikacje trochę to polepszały, ale odkąd podłączyłem do RS2.5 to... szok, niedowierzanie. Każdy mod na Infinity jest jeszcze bardziej podkreślony. Mam parę CD których posiadam również wysokiej jakości pliki cyfrowe. Puszczając muzykę przez DAC a potem na CD przez  TDA1541 to dwa światy. 

Jako ciekawostka dodam, że kochany przez wszystkich OPA627 musiał wylecieć z Arcam'a na RS2.5 bas był zbyt duży i zabijał resztę, góra skrzeczała. Zamiast tego mam włożone OPA134 i LM6172IN/NOPB. Mam ich całe stadko i po godzinie zmian te dwa rodzaje z tym zestawem pracują najlepiej.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eMCZe napisał:

Po ponad pół roku pracy skończyłem modyfikację mojego CD. To brzydki jak noc Arcam Alfa 5 + . W środku TDA1541 S1 z koroną, zrobiony mod zasilania, diody wymienione na schotky, NOS mod - w zasadzie ominięte SAA7220, zegara nie trzeba modyfikować bo wersja + ma dużo lepszy od standardu z osobnym układem zasilania. Zmienione kondensatory w torze audio i wymienione opampy. I tutaj do rzeczy w temacie Infinity. CD brzmiał fajnie w oryginale, modyfikacje trochę to polepszały, ale odkąd podłączyłem do RS2.5 to... szok, niedowierzanie. Każdy mod na Infinity jest jeszcze bardziej podkreślony. Mam parę CD których posiadam również wysokiej jakości pliki cyfrowe. Puszczając muzykę przez DAC a potem na CD przez  TDA1541 to dwa światy. 

Jako ciekawostka dodam, że kochany przez wszystkich OPA627 musiał wylecieć z Arcam'a na RS2.5 bas był zbyt duży i zabijał resztę, góra skrzeczała. Zamiast tego mam włożone OPA134 i LM6172IN/NOPB. Mam ich całe stadko i po godzinie zmian te dwa rodzaje z tym zestawem pracują najlepiej.

Powiedz, sam zajmujesz modyfikacjami? Tak z ciekawości tylko pytam. 

8 minut temu, balcer90 napisał:

Dzięki za link, ale zależy mi na jednej sztuce 😉

Zobacz na olx ktoś dzisiaj wystawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sebos17 napisał:

Powiedz, sam zajmujesz modyfikacjami? Tak z ciekawości tylko pytam. 

 

Tak, mój sprzęt ma dla mnie zbyt dużą wartość, żeby go oddać w czyjeś ręce 😄

A tak na serio, regeneracje, naprawy, wymiany części i modyfikacje wykonuję sam według mojej skromnej wiedzy, doświadczeń innych lub dostępnych schematów. Nie szarpię się na nowe projekty, przecieranie ścieżek czy odkrywczość. 

Same modyfikacje na ogół dobrze opisane są w sieci. Efekty ich również a samemu trzeba na swój słuch dobrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie. To elektronika, przerwaną ścieżkę zawsze możesz naprawić, bypass usunąć, w miejsce usuniętego układu wstawić podstawkę aby mieć więcej możliwości. Jeżeli coś nie wyjdzie zawsze można wrócić do poprzedniego stanu, jeżeli coś przy okazji popsujesz, miernik do ręki, schemat i znów będzie dobrze.

Nad moim Arcam Alfa 5 + pracowałem pół roku. Oczywiście był czas, że miesiąc czy dwa leżał w częściach czekając na swoją kolej, do samego NOS mod podchodziłem chyba z 4 razy próbując zadawalającego rozwiązania, każde zachwalane przez osoby które je stosowały, u mnie nie działały jak trzeba. Dopiero ostatnie podejście było zadowalające. Nie słyszałem może wiele, ale nigdy takiego dźwięku z CD jak teraz. Ta scena, ta przestrzeń, dynamika a zarazem ciepło. Inne mody są uniwersalne jak na przykład układy zasilania. Bez dobrego zasilania nie zagra dobrze nic. I tak to się kręci, sprzęt po sprzęcie. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o wzmacniacz, jestem użytkownikiem Kappa 6.2i II i 7.2i II i jestem przekonany, że zostaną ze mną te drugie. 

Pokój 22m2, docelowo do zmiany na 33m2. Obecnie Kappy napędzam Roksanem Kandy KA-1 MKIII LIII z sygnałem z Arcam irDac. Wzmacniacz prądowo sobie radzi, jednak mam wrażenie nadmiernej cukierkowości brzmienia, wszystko jest możliwie przygładzone, trochę bez wyrazu, aczkolwiek jak to Roksan, bas jest potężny i z kontrolą.

Pytanie do Was, na jakie piece warto zwrócić uwagę myśląc o napędzie 7.2i II? Warunek konieczny to pilot.

 

Budżet powiedzmy do 2-3k.

Edytowane przez balcer90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, balcer90 napisał:

Pytanie o wzmacniacz, jestem użytkownikiem Kappa 6.2i II i 7.2i II i jestem przekonany, że zostaną ze mną te drugie. 

Pokój 22m2, docelowo do zmiany na 33m2. Obecnie Kappy napędzam Roksanem Kandy KA-1 MKIII LIII z sygnałem z Arcam irDac. Wzmacniacz prądowo sobie radzi, jednak mam wrażenie nadmiernej cukierkowości brzmienia, wszystko jest możliwie przygładzone, trochę bez wyrazu, aczkolwiek jak to Roksan, bas jest potężny i z kontrolą.

Pytanie do Was, na jakie piece warto zwrócić uwagę myśląc o napędzie 7.2i II? Warunek konieczny to pilot.

 

Budżet powiedzmy do 2-3k.

https://www.olx.pl/oferta/wzmacniacz-nad-319-CID99-IDIUvJQ.html

Napędzałem nim 8.1 ładnie grało bardziej po ciepłej stronie jak to Nad.

Mocy nie brakuje 125w przy 8ohm a trafo 600w.

Powiem Ci tak każdy ma inne ucho jednemu będzie pasował dany wzmacniacz a Tobie nie.

Jest jedna sprawdzona metoda - kupować, sprawdzać, sprzedawać aż do momentu "tak to ten dźwięk " 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do moich RS2.5, dla jednych są brzydkie dla innych jak ja mają w sobie to coś. Drażni mnie jednak odkryta regulacja od góry pomiędzy maskownicami. Po pierwsze zbiera się tam kurz, po drugie ktoś może w każdej chwili nie wiedząc co czyni na przykład przestawić przełącznik na pozycję bi-amp, co jeżeli nie mamy aktywnej zwrotnicy grozi uszkodzeniem Emitów i Emimów. Postanowiłem to rozwiązać przy pomocy drewna. Dziś po kolacji zacząłem i po godzinie z kawałka dębowego parkietu ( żeby nie było oryginalny dąb amerykański 😁 ) zrobiłem z tego:

380e56cda0d7206c.jpg

to

d2840b68d01444a3.jpg

jutro będę realizował do końca zrodzoną w mojej chorej głowie koncepcję .

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, balcer90 napisał:

Pytanie o wzmacniacz, jestem użytkownikiem Kappa 6.2i II i 7.2i II i jestem przekonany, że zostaną ze mną te drugie. 

Pokój 22m2, docelowo do zmiany na 33m2. Obecnie Kappy napędzam Roksanem Kandy KA-1 MKIII LIII z sygnałem z Arcam irDac. Wzmacniacz prądowo sobie radzi, jednak mam wrażenie nadmiernej cukierkowości brzmienia, wszystko jest możliwie przygładzone, trochę bez wyrazu, aczkolwiek jak to Roksan, bas jest potężny i z kontrolą.

Pytanie do Was, na jakie piece warto zwrócić uwagę myśląc o napędzie 7.2i II? Warunek konieczny to pilot.

 

Budżet powiedzmy do 2-3k.

U mnie stoją 7.2 II już dość długo, dobrze mi grały z Xindak 6950 i tu byś się zmieścił w budżecie. Teraz gram na lampie i raczej powrotu do tranzystora nie przewiduję w najbliższej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Kappy 6.x, 7.x i 8.x naprawdę dobrze brzmią z lampą. RS6000 też z lampą brzmiały mi najlepiej.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podłączałem u mnie R90 pod lampę i brzmiały naprawdę przyjemnie.

Niestety pod RS2.5 lampa się nie sprawdziła. Bas był dalej, za to EMIMy i EMITy były wciąż na głodzie. Sprawdzałem na dwóch.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było coś innego, niż brak mocy, nie mówimy o głośnym graniu. Góra i średnie nie grały gdy bas walił jak głupi. 

Nie wiem nic na temat prądożerności wstęg Infinity. Nie wiem jakie spadki mają, ale gdy gram w biampie to gdy przesadzę z mocą to kontrolka przesteru jeżeli się pojawia to zawsze na kanale obsługującym HF i to w obu wzmacniaczach. Efektu nie zauważyłem na R90. 

EDIT: Coś mi świta, że przy badaniu impedancji starych dużych klasycznych Infinity góra miała większe spadki niż dół przy zasilaniu biamp

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie prądożerności RS 2.5 

Niedawno zrobiłem że znajomym takie małe doświadczenie. RS-y podpięte pod dwie takie same końcówki Mark Levinson 23.5 jedna grała na basach,druga na wstęgach, mieliśmy taki zwykły watomierz i patrzyliśmy ile biorą końcówki prądu z sieci. I okazało się że końcówka na głośnikach basowych ciągnie z sieci średnio około 200-300 a końcówka na wstęgach w tym samym czasie 500-600

 

Edytowane przez jacek99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek99 napisał:

Odnośnie prądożerności RS 2.5 

Niedawno zrobiłem że znajomym takie małe doświadczenie. RS-y podpięte pod dwie takie same końcówki Mark Levinson 23.5 jedna grała na basach,druga na wstęgach, mieliśmy taki zwykły watomierz i patrzyliśmy ile biorą końcówki prądu z sieci. I okazało się że końcówka na głośnikach basowych ciągnie z sieci średnio około 200-300 a końcówka na wstęgach w tym samym czasie 500-600

 

I ja to widzę na głośniku, gdy to idąc do oporu z mocą to na HF końcówki mówią dość a nie przy basie. Druga sprawa, że właśnie przez to moc minimalna wzmacniacza podana w specyfikacji jest 2,5 razy większa przy RS2.5 w stosunku do R90. Trzecia to spadki impedancji które w RS są dużo wyższe niż przy Ren90. Z tego co widziałem na wykresach, prądowo Kappa 8 jest łatwiejsza do prowadzenia niż RS2.5.

 

A ja skończyłem czapeczki dla RS, tak jak właściciele wiedzą a inni może nie więc pokażę, było fabrycznie:

dbaf0610f4df1616.jpg

teraz przy pomocy moich zręcznych łapek i kawałka dębowego parkietu jest teraz:

73f23096ce0ac36b.jpg

e3157ddc8a50df6a.jpg

61164b04b103538b.jpg

c358965f75a1f23c.jpg

popadam w samozachwyt po raz kolejny. Wygląda jak fabryka. Brawo ja !!!

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leben cs1000p ma te 100W z całym szacunkiem do klasy Lebena gdzie moja lampa nawet się nie umywała zapewne do jakości ale.. moc jest ta osiągana przez zastosowanie KT120,  nie ma to wpływu na pogorszenie dźwięku w stosunku do KT88, po prostu lampa ma taką charakterystykę i tutaj nie ma się czego czepić, sam producent podaje że pracuje to wtedy do 100W przy podaniu sygnału 1khz a ok 65W w pełnym zakresie słuchania muzyki. Ale ta moc ma drugą stronę medalu i moim zdaniem ma wpływ na dźwięk. Moc ta nie jest osiągana w klasie A w triodzie tylko zapewne poprzez sprzężenie. Przełączenie go w triodę ograniczy moc do około 35 W na kanał. Zobaczysz, że Renki dalej będą dawały radę a powinno być bardziej lampowo.

Cały ten z tyłka dla niektórych wywód wcale nie miał na celu obniżenie wartości dźwiękowej Leben'a bo to sam szczyt nieważne w jakiej konfiguracji go ustawisz będzie niebem. Chciałem tylko zaznaczyć, że większość lamp w trybie pentody czy UL będzie miało i moc ale i brzmienie dobrego tranzystora a dopiero przełączenie na triode odda Ci prawdziwe piękno kosztem mocy ( i to oczywiście moje subiektywne zdanie jak wszystko co z odbiorem muzyki związane ).

Mówiłem to jako były właściciel lampy przestawionej na triodę w klasie A zamiast pentody AB i co ciekawe miał on ciągle moc napędzać naprawdę duże klocki choć na stadku EMITów i EMIMów poległ jak i inna lampa którą podłączyłem.

 

EDIT:

Nie znam się, opisuję co słyszały moje mało doświadczone  uszy.

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT 2 do powyższego:

W związku tym co w edit 1 przychodzi mi do głowy jedno. R90 nie są trudne do wysterowania prądowo, wzmacniacz nie musi znosić spadków co pokazało granie na słabej lampie czy dwóch modelach Yamahy ( wprawdzie przez jakieś 2 godziny bo potem @olmaster zabrał je do siebie i tylko dla siebie 😜) i w domu przyjemnie gra na każdym wzmacniaczu. R90 są po prostu kapryśne do zgrania z resztą toru audio i trzeba się nagimnastykować aby dały z siebie to WOW i stały się cudownie brzmiącymi głośnikami. W przypadku RS2.5 4.5 jak pewnie i Kappy 8 czy 9 ( to tylko moje dywagacje ) tam już liczy się prąd i praca na zwarciu bardziej lub na równi z niuansami dźwiękowymi wzmacniacza, które zapewne też są ważne. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, eMCZe napisał:

😜R90 są po prostu kapryśne do zgrania z resztą toru audio i trzeba się nagimnastykować aby dały z siebie to WOW i stały się cudownie brzmiącymi głośnikami. 

Absolutnie się z Tobą zgadzam, trzeba dużo gimnastyki... Jeśli się to uda, to wtedy te kolumny pokażą co potrafią 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2021 o 20:25, jacek99 napisał:

Odnośnie prądożerności RS 2.5 

Niedawno zrobiłem że znajomym takie małe doświadczenie. RS-y podpięte pod dwie takie same końcówki Mark Levinson 23.5 jedna grała na basach,druga na wstęgach, mieliśmy taki zwykły watomierz i patrzyliśmy ile biorą końcówki prądu z sieci. I okazało się że końcówka na głośnikach basowych ciągnie z sieci średnio około 200-300 a końcówka na wstęgach w tym samym czasie 500-600

 

Z ciekawości sprawdziłem jak sprawa wygląda przy kappach 8.1 połączonych do jednej końcówki i pomiar skakał w przedziale 550w-650w, volume ustawione prawie na 12 godzinę.

Nie wiem czy kolumny już nie dawały rady ponieważ góra czasem jakby ciszej grała a po chwili normlanie, w najbardziej szczytowych momentach piosenki.

Szczególnie tak się działo jak piosenka szybka była jak spokojna nuta tego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.