Jump to content
zukzukzuk

Klub Infinity Classics

Recommended Posts

2 godziny temu, freedi napisał:

I tu w pewnej kwestii się nie zgodzę,choć sam nie wierzę w to co zaraz napiszę..

Fakt,Re90 potrzebuje prądu ale niekoniecznie z tranzystora,mówiąc kolokwialnie i wszyscy wiemy żeby wydobyć to co w nich piękne można przerzucić tony wzmacniaczy różnych klas i cen.Ale to co odkryłem niedawno to "niestety" klasa D.

Mimo moich uprzedzeń i poglądów,że tylko duże i ciężkie jest godne klasycznych Infinity,spróbowałem modułu/wzmacniacza IcePower 1200AS2(stereo) i ...Olśnienie ! To co ten  ciut ponad kilogramowy kawałek blachy wyprawia z moimi Re90 !Nigdy nie widziałem takiej kontroli nad głośnikami Watkinsa w dodatku zupełnie naturalnie,bez zniekształceń , bezpośrednio i bez wysiłku.A nie wykorzystałem nawet 50% jego możliwości.Ma o ile się nie mylę 620W RMS mocy ciągłej na kanał.Także tu trzeba uważać.

Nie ma mowy o niedoborze prądu,jest tylko dźwięk i moc.A kosztuje tyle co 2 kondensatory w moim klonie P7100 🙂

Szkoda,że tak późno to odkryłem

Idę słuchać...

A później uzbrajam 2 moduły Icepower'a 1200AS1(mono)-1200W RMS na kanał....biedne Infinity 🙂

pozdrawiam

 mam w klasie "D" Sunfire" Boba Carver`a , potwór przepięknie brzmiący:-) , napędza wszystko pod warunkiem ,że reszta jest podobnej klasy:-) .Szkoda mi go sprzedać , jest piękny:-)

IMG_6318.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, freedi napisał:

Fakt,Re90 potrzebuje prądu ale niekoniecznie z tranzystora,mówiąc kolokwialnie i wszyscy wiemy żeby wydobyć to co w nich piękne można przerzucić tony wzmacniaczy różnych klas i cen.Ale to co odkryłem niedawno to "niestety" klasa D.

Tak, klasa D znana jest ze świetnego basu, tylko reszta zwykle mało wyrafinowana we wzmacniaczach tej klasy. Moim zdaniem RE90 są lekko surowe  na średnicy i górze (chodzmi mi o barwę), natomiast są jakby lekko zmiękczone, zaokrąglone i nie tak bezpośrednie, z tego co pamiętam, stąd z jednej strony niby potrzebna dynamika, kontrola (zarówno na basie jak i wyżej) ale z drugiej strony barwa i dosycenie dźwięku, co jest zwykle domeną lamp, które są bardziej miękkie. Takża ja tutaj nie miałem za bardzo koncepcji, jak rozgryźć optymalne wzmocnienie dla RE90. Pytanie jak z resztą pasma po zapięciu tej końcowki mocy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat moduły Icepowera  to czyste końcówki mocy, nie wnoszą absolutnie nic w tor dźwięku. Są neutralne, robią to co powinny-niemal wzmacniacz idealny. Co dla wielbicieli lampy będzie pewnie wadą. Ale zalecane jest wysterowanie ich preampem(ze względu na czułość wejściową) i tu możemy już raczej dowolnie kształtować dźwięk. Zarzuca się klasie D braki w średnicy i wyższym paśmie. Tutaj tego nie zauważyłem. Wszystko pięknie wybrzmiewa, scena jest szczegółowa i pozorne źródła zlokalizowane wręcz namacalnie. Jedyną wadą jest odczucie, że im głośniej tym lepiej i wcale nie odnosi się wrażenia kaleczenia uszu 🙂 Jest czysto i potężnie.. I mówię konkretnie o serii AS1200, innych słabszych nie słyszałem a mogą być różnice-kwestia aplikacji i chipa. To naprawdę świetny wzmacniacz/moduł. Dużo mniej i bardziej znanych producentów opiera swoje produkty na nim właśnie. I to za wcale niemałe pieniądze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
11 godzin temu, kite2 napisał:

łał , 8.1 ki do ciężkiego brzmienia i jeszcze spore pomieszczenie ??? , czym je napędzasz???, pozdrawiam:-)

też szukam za jakiś czas alternatywy dla 9 tek , rr4 wyglądają kosmicznie , a czy brzmienie przypomina 9ki czy jest bardziej "ciepłe"? . p.s. jeśli coś nie tak napisałem to sorrki , jestem tutaj nowy:-(

Kappy 8.1i grają z końcówką Technics SE-A100. Moim problemem jest niestety umiejscowienie sprzętu w salonie (nie jest to centralnie na środku, ale jakby z boku pomieszczenia) jak i odległość od słuchacza (za blisko), ale i tak uderzenie basu "odczuwa" się na ciele. W sumie myślę, czy ze względu na te trudne warunki odsłuchowe, nie zmienić na mniejsze kappy 7.1. Myślę też poważnie nad Kappami 8 bo obudowa zamknięta dałaby mi możliwość dosunięcia ich bardziej do ściany (aktualnie kappy są odsunięte na 50cm od tylnej ściany i więcej się niestety nie da). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 ki są świetne , grają u mnie w sypialni , ale potrzebują bardzo mocnego napędu , Twój Technics jest super ,nadaje się do napędu 8.1 , 7.1 …. bez problemu , ale zanim kupisz 8 ki  warto by podpiąć do nich wpierw Twoją elektronikę .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, kite2 napisał:

też szukam za jakiś czas alternatywy dla 9 tek , rr4 wyglądają kosmicznie , a czy brzmienie przypomina 9ki czy jest bardziej "ciepłe"? . p.s. jeśli coś nie tak napisałem to sorrki , jestem tutaj nowy:-(

Nie, nie przypominają kapp, nie są też "ciepłe", są w zasadzie przezroczyste. Jak słucha się nagrania zamulonego to przekaz jest zamulony, jak odtwarza dobrze nagrane blachy głośno to aż gębę skrzywi. Infinity robiły to też dobrze ale bardziej jednostajnie i w sposób mniej zróżnicowany. Tzn na nich gorsze nagranie dostawały pewną dawkę blasku na nonstop błyszczących wstęgach a nagrania lepsze miały trochę maskowaną barwę przez tę naleciałość. Przestrzeń w akustyku to wiele planów, bardzo dobrze i precyzyjnie oddanych, kappy max 2 plany w głąb (przynajmniej w mojej, kiepskiej akustyce). No a bas, no bas z k9a dobrze zasilonych to referencja, rr4 też mają uderzenie i artykulacje na nie gorszym poziomie, nie mają natomiast tak spektakularnego jeb...cia na dużych głośnościach.


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kite2-a nosisz się z takim zamiarem ? tzn-sprzedaży ?

Bo jeśli to ten

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To chętnie kupię 🙂

Porządny i chyba rzadki klocek,w ogóle Bob miał oryginalne konstrukcje,teraz chyba mniej...

Mam u  siebie jego subwoofer-małego 10 calowego potwora,który niszczy moje wcale niesłabe 12 calowce.Nie używam go co prawda w stereo ale w kinie schodzi do piekła !

btw.Nie sprzedawaj tego wzmaka-za nic !

 

tn_sunINF1.jpg

 

sunINF3.jpg

Edited by freedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a jak sądzicie. Yamaha Ax2000 zasili kappy9? Czy będzie mało prądu?
9.2 i re90 - daje radę ale to inne konstrukcje. Co prawda w 9.2 jest na wejściu 2,5kuF ale pewnie 9tki są trudniejsze pradowo z tego co czytałem

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, freedi napisał:

@kite2-a nosisz się z takim zamiarem ? tzn-sprzedaży ?

Bo jeśli to ten

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To chętnie kupię 🙂

Porządny i chyba rzadki klocek,w ogóle Bob miał oryginalne konstrukcje,teraz chyba mniej...

Mam u  siebie jego subwoofer-małego 10 calowego potwora,który niszczy moje wcale niesłabe 12 calowce.Nie używam go co prawda w stereo ale w kinie schodzi do piekła !

btw.Nie sprzedawaj tego wzmaka-za nic !

 

tn_sunINF1.jpg

 

sunINF3.jpg

mam dokładnie tego , nie na sprzedaż:-)

IMG_6318.JPG

8 minut temu, Mikellino napisał:

Panowie a jak sądzicie. Yamaha Ax2000 zasili kappy9? Czy będzie mało prądu?
9.2 i re90 - daje radę ale to inne konstrukcje. Co prawda w 9.2 jest na wejściu 2,5kuF ale pewnie 9tki są trudniejsze pradowo z tego co czytałem

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

9 ki są bardzo trudne do zasilenia , mam je , temat przerabiam od kilku lat , impedancja schodzi do poniżej 1 Om`a , obawiam się ,że Yamaha choć fajna może nie dać rady , ale warto spróbować , powodzenia:-)

29 minut temu, opteron napisał:

Nie, nie przypominają kapp, nie są też "ciepłe", są w zasadzie przezroczyste. Jak słucha się nagrania zamulonego to przekaz jest zamulony, jak odtwarza dobrze nagrane blachy głośno to aż gębę skrzywi. Infinity robiły to też dobrze ale bardziej jednostajnie i w sposób mniej zróżnicowany. Tzn na nich gorsze nagranie dostawały pewną dawkę blasku na nonstop błyszczących wstęgach a nagrania lepsze miały trochę maskowaną barwę przez tę naleciałość. Przestrzeń w akustyku to wiele planów, bardzo dobrze i precyzyjnie oddanych, kappy max 2 plany w głąb (przynajmniej w mojej, kiepskiej akustyce). No a bas, no bas z k9a dobrze zasilonych to referencja, rr4 też mają uderzenie i artykulacje na nie gorszym poziomie, nie mają natomiast tak spektakularnego jeb...cia na dużych głośnościach.

dzięki za wyczerpującą odpowiedź:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ona ma system który pozwala na zejście poniżej 2 ohm . Ale rzeczywiście. Trzeba by to podłączyć i zobaczyć.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, kite2 napisał:

8 ki są świetne , grają u mnie w sypialni , ale potrzebują bardzo mocnego napędu , Twój Technics jest super ,nadaje się do napędu 8.1 , 7.1 …. bez problemu , ale zanim kupisz 8 ki  warto by podpiąć do nich wpierw Twoją elektronikę .

Dzięki za radę. najlepiej byłoby ich posłuchać na mojej elektronice u mnie w domu no, ale ktoś by musiał mi użyczyć swoich

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.02.2020 o 10:44, AlphaHeX napisał:

Dzięki za radę. najlepiej byłoby ich posłuchać na mojej elektronice u mnie w domu no, ale ktoś by musiał mi użyczyć swoich

Witam.. Mam pytanie bo co prawda też myślę nad zmianą kolumn frontowych i w zamysłach są Kappy ale raczej 8.1 lub 8.2 tylko nie mogę wyłapać jakie są między nimi różnice, niby bas refleks ale na fotach w obydwóch jest z tyłu, myślę o nich ze względu na łatwiejsze wysterowanie i charakter brzmienia..

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Piotr Marzanna napisał:

Witam.. Mam pytanie bo co prawda też myślę nad zmianą kolumn frontowych i w zamysłach są Kappy ale raczej 8.1 lub 8.2 tylko nie mogę wyłapać jakie są między nimi różnice, niby bas refleks ale na fotach w obydwóch jest z tyłu, myślę o nich ze względu na łatwiejsze wysterowanie i charakter brzmienia..

To jest bardzo dobre pytanie jaka jest różnica pomiędzy 8.1, 8.1i i 8.2i. Jak się nie mylę 8.1 miały bass reflex z przodu, ale jaka jest różnica między 8.1i i 8.2i to powiem szczerze nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, AlphaHeX napisał:

To jest bardzo dobre pytanie jaka jest różnica pomiędzy 8.1, 8.1i i 8.2i. Jak się nie mylę 8.1 miały bass reflex z przodu, ale jaka jest różnica między 8.1i i 8.2i to powiem szczerze nie wiem.

No właśnie jedne i drugie mają br z tyłu a gdzieś mi się obiło w opisach że 8.1 ma wyloty z przodu co było by mniej kłopotliwe przy ustawieniu, widocznie są jakieś inne kosmetyczne różnice zawarte gdzie indziej..

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Piotr Marzanna napisał:

No właśnie jedne i drugie mają br z tyłu a gdzieś mi się obiło w opisach że 8.1 ma wyloty z przodu co było by mniej kłopotliwe przy ustawieniu, widocznie są jakieś inne kosmetyczne różnice zawarte gdzie indziej..

Kappy 8.1 miały br z tyłu jak i z przodu. Jaka jest różnica między 8.2 a 8.1 tego poza producentem chyba nikt nie wie...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, adamek_68 napisał:

Kappy 8.1 miały br z tyłu jak i z przodu. Jaka jest różnica między 8.2 a 8.1 tego poza producentem chyba nikt nie wie...:)

Dzięki, choć nie widziałem nigdzie na fotkach kapp z tej serii z br z przodu, a jak rozpoznać czy głośnik polydome jest ok, kopułkę powinien mieć żółtą czy przejrzystą z siatką?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są tylko bardziej białe zamglone lub bardziej żółte zamglone. Nie ma przejrzystych Polydome z siatką. Chyba że ktoś rozebrał i umył od środka, ale to i tak zajdzie z powrotem za 2 mieaiące. Szkoda fatygi 🙂

Gorzej jeśli ktoś potraktował je suszarką, są filmiki na YT. Wyglądają wtedy jak nowe ale trwałość po takim zabiegu może być już licha. Jaki jest stan Polydome to możesz ocenić tylko na żywo, dotykając i sprawdzając elastyczność membrany, ale musiałbyś mieć porównanie do drugiej pary. Te bardziej białe powinny być nieco bardziej elastyczne od zażółconych, ale czy czy ma to wyczuwalny wpływ na dźwięk - trudno stwierdzić. 

Edited by don111
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Piotr Marzanna napisał:

Dzięki, choć nie widziałem nigdzie na fotkach kapp z tej serii z br z przodu, a jak rozpoznać czy głośnik polydome jest ok, kopułkę powinien mieć żółtą czy przejrzystą z siatką?

Najlepiej gdyby była przejrzysta ale czas robi swoje i żółknie. Przede wszystkim kopułka musi być miękka!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Piotr Marzanna napisał:

Dzięki, choć nie widziałem nigdzie na fotkach kapp z tej serii z br z przodu, a jak rozpoznać czy głośnik polydome jest ok, kopułkę powinien mieć żółtą czy przejrzystą z siatką?

 

Screenshot_2020-04-03-14-31-52-1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, adamek_68 napisał:

 

Screenshot_2020-04-03-14-31-52-1.png

To oryginał? W tej opcji widzę pierwszy raz mimo że szukałem...Dziękuję. Obudowa jest drewniana? Chodzi o to czy jest możliwość zmiany koloru z czarnego np na dębowy,p poprzez zeszlifowanie czarnej farby po czym wybarwienie bejcą i nałożenie lakieru.. Ktoś miał z tym już do czynienia?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Piotr Marzanna napisał:

To oryginał? W tej opcji widzę pierwszy raz mimo że szukałem...Dziękuję. Obudowa jest drewniana? Chodzi o to czy jest możliwość zmiany koloru z czarnego np na dębowy,p poprzez zeszlifowanie czarnej farby po czym wybarwienie bejcą i nałożenie lakieru.. Ktoś miał z tym już do czynienia?

 

Tak to oryginał. Obudowa jest z drewna i myślę, że skoro gdzieś przytarta czarna obudowa robi się jasna to  raczej po zeszlifowaniu też powinna.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.04.2020 o 12:09, adamek_68 napisał:

Kappy 8.1 miały br z tyłu jak i z przodu. Jaka jest różnica między 8.2 a 8.1 tego poza producentem chyba nikt nie wie...:)

Uważam, że 8.1 bez literki "i" miały BR z przodu, a 8.1i już z tyłu, ale mogę się mylić bo ciężko jest znaleźć na tę teorię gdziekolwiek jakąś informację. 

W dniu 3.04.2020 o 19:32, adamek_68 napisał:

Tak to oryginał. Obudowa jest z drewna i myślę, że skoro gdzieś przytarta czarna obudowa robi się jasna to  raczej po zeszlifowaniu też powinna.

Obudowa jest z płyty wiórowej, która jest fornirowana. Pewnie można spróbować zeszlifować czarny kolor ale będzie wycierał się też fornir 😞

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, AlphaHeX napisał:

Uważam, że 8.1 bez literki "i" miały BR z przodu, a 8.1i już z tyłu, ale mogę się mylić bo ciężko jest znaleźć na tę teorię gdziekolwiek jakąś informację. 

Obudowa jest z płyty wiórowej, która jest fornirowana. Pewnie można spróbować zeszlifować czarny kolor ale będzie wycierał się też fornir 😞

Skąd wiesz że z płyty wiórowej, zaglądałeś do środka obudowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym sprzedać swoje 8.1i. Kolor biały mat. Pytanie czy są chętni na ten kolor? Oryginalnie kolumny były brązowe, ale pierwszy właściciel w Danii zlecił komuś przemalowanie. Zastanawiam się czy zostawić je w tym kolorze i ewentualnie odświeżyć czy wrócić do oryginalnego wybarwienia. 

IMG-0093.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, AlphaHeX napisał:

 

Obudowa jest z płyty wiórowej, która jest fornirowana. Pewnie można spróbować zeszlifować czarny kolor ale będzie wycierał się też fornir 😞

Cześć,

Przez ostatnie parę lat odnowiłem trochę kolumn. Jeżeli fornir jest naturalny zeszlifujesz każdy olej, lakier, farbę i poprzez olejowanie nadasz dowolny kolor. 

Poniżej dwa rodzaje palisandru.

Na jednych kolumnach (brązowa tkanina) kolor był odbarwiony, plamy z doniczek i szklanek, rysy. 

Na drugich (czarna maskownica) była 1,5 mm warstwa lakieru a pod nim biała szpachla aż do płyty pod fornirem. 

W obu fornir zeszlifowałem do jednolitego koloru, nałożyłem szpachlę żeby zakryć dziury i rysy, po czym znów szlifowanie i potem nałożyłem olej oraz na koniec wosk pszczeli. 

spacer.png

Taki był stan przed:

spacer.png

Jakby ktoś był zainteresowany to proces opisze bardziej albo dam odnośniki do pełnego opisu odnawiania na audiokarmie - choć tu akurat nie Infinity. Maskownice też z nową tkaniną i oczywiście pełny remont tego co najważniejsze dla brzmienia.

Edited by eMCZe

Share this post


Link to post
Share on other sites

W skrócie: potrzebujesz szlifierkę oscylacyjną, papier 120 oraz papier 240. Najpierw szlifujesz wszystko 120 żeby zebrać warstwę oleju, lakieru, wosku. potem całość lecisz 240 dla wygładzenia. Szlifujesz do osiągnięcia jednolitego koloru. Nie dociskasz na krawędziach, żeby nie zniszczyć forniru na łączeniach. jeżeli są rysy powinny zejść jeżeli są głębokie nakładasz szpachlę żeby je wypełnić i jedziesz znów 240 bez do dociskania. Oczywiście szpachla musi odczekać około doby do wyschnięcia. Gdy już przygotujesz drewno. Pora na olej. Ja używam oleju naturalnego z dodatkiem barwnika koloru forniru, żeby wyciągnąć i podkreślić barwę. Nanosisz olej i po pół godzinie wycierasz do sucha. Około 3 warstwy dzień po dniu. Po paru dniach na podgrzany fornir nakładam wosk pszczeli i po wyschnięciu poleruję. 

Tutaj masz z ostatniej pracy porównanie stara powierzchnia z lakierem i zeszlifowana w połowie:

spacer.png

a tutaj te same głośniki z jednym już po olejowaniu drugi po szlfie:

spacer.png

kolor jest intensywny bo olej mokry świeżo po nałożeniu i przed wytarciem. To te głośniki ze zdjęcia z postu wyżej z czarną maskownicą.

 

Tutaj brązowe po zakupie:

spacer.png

i po remoncie:

spacer.png

Przepraszam, że to nie Infinity ale chciałem pokazać, że forniru nie ma się co bać. Malowane na czarno też przywracałem na kolor teak. Nie było śladu po malowaniu.

Jakby co to linki też podam ale nie wiem czy można. 

Edited by eMCZe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opis. Czy papierem jedziesz na prawie gładko ? Bo używając szlifierki taśmowej chyba mocno zdzierasz wartstwę forniru.

Ktoś mi tłumaczył kiedyś, że zamiast papieru - do drewna lepiej sprawdzi się włóknina ścierna. Kupiłem nawet kilka rolek o różnej gradacji i na próbie jaką zrobiłem - bardzo fajnie się ściera fornir wzdłuż słoi, włóknina jest elastyczna i dobrze wchodzi w rowki drewna, a papierem można się zajechać, chyba że szlifierką tak jak pisałeś - tylko wtedy ciężko dobrze oczyścić rowki, trzeba zjechać grubą warstwę forniru. Czy zamiast oleju można użyć impregnatu koloryzującego do drewna ? Są takie tańsze i gotowe już do kupienia w castoramie itp marketach. Polecasz jakiś konkretny (markę) olej do drewna / barwnik ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.