Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cosik za tanio... ?

A może faktycznie okazja ?

Jeśli ktoś mieszka w pobliżu - co szkodzi sprawdzić ?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

visior >>> zdaje się, że po to, aby ganerowały lepszą przestrzeń ... bo grają do tyłu.

dartman >>> na Twoje R90 byłby chętny (nawet bardzo)... tylko też kwestia ceny.

A moje Epsilony mogłyby Ci się nie spodobać. Mają parę drobnych rys na obudowie, a Ty chyba nie jesteś przyzwyczajony do uszczerbków (wystarczy spojrzeć na Twoje zdjęcia!).

Przyjedziesz w końcu posłuchać?

Od tego trzebaby zacząć...

 

Pozdrawiam.

Jacek

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz watek wrócił to niech ktos napisze jakies porównanie infinity rzędu Kappa 8.1 i 8.2(to samo tylko br z przodu i z tyłu) i Kappy 8A (tej starszej z obudowa zamkniętą).

 

A tak poza tym zerkijcie na stopien skomplikowania zwrotic w kolumnach Infinity np.Renaiassance 90 lub Kappa 8A http://www.infinity-classics.de/infinity/technik/manuals/Kappa_8_technical_sheet.pdf

http://www.infinity-classics.de/infinity/technik/manuals/Renaissance_90_technical_sheet.pdf

http://www.infinity-classics.de/infinity/models/Renaissance-series-1992/Renaissance-90/Renaissance_90_crossover.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisior, 3 Mar 2007, 22:19

 

>tutaj jakaś promocja jest (chyba)

>

>http://www.allegro.pl/item172004341_infinity_renaissance_90.html

 

z tymi kolumnami cos musi byc nie tak - jakis czas temu byly wystawione za 4500 i nie sprzedaly sie, a teraz za taka cene... moge sie mylic i wtedy to faktycznie jest dobra okazja, ale ostroznosc wysoce wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>arturro,

sprawa nie jest prosta ;). Musze najpierw znalezc Epsilony, najlepiej w stanie idealnym :-). Co proste nie bedzie. Szukam intensywnie. Zlokalizowalem juz jedna pare (zreszta od goscia, ktory mi sprzedal obecne R90).

Z tym, ze na razie nie chce sprzedac. Oferuje mi SIGMY. Zbudowal sobie kino domowe w oparciu o SIGMY i Epsilony!!!

Niezle nie? Ale ja nie chce SIGM bo roznica jest w zasadzie zadna.

 

Moje R90 to absolutny rarytas, praktycznie nie do zdobycia. Jest to wersja limitowana, kosztowala 9.000$. Nie wiem ile by trzeba bylo zaplacic za takie kolumny dzisiaj.

 

Dopoki nie wejde w posiadanie Epsilonow dopoty nie sprzedam R90.

 

Mozesz kupic standardowa wersje R90 za ca. 1000EUR. A i pamietaj, ze potrzebujesz naprawde duzo stabilnej mocy. Bi-amping wg. mnie absolutnie niezbedny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>gonarek, 5 Mar 2007, 13:00

 

>a czym wlasciwie ta wersja limitowana rozni sie od standardowej poza sposobem wykonczenia skrzynki?

>chyba nie wolaja az tyle za sam lakier?!?

 

wszystkie elementy sa specjalnie selekcjonowane i parowane. tak naprawde to calkiem inne R90, dlatego taka roznica w cenie. 3x wiecej za lakier to bylaby lekka przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pomierzyłem pokoik i niestety okazał się mniejszy niż myślałem - wyszło 3.5 m x 6m przy wysokości 2.3m

 

Podłoga drewniana na legarach również drewnianych, pokój obecnie prawie "goły" - jak najlepiej poprawić akustyke w nim (przy minimalnym nakładzie środków)

 

ps. hajendowy dywan już jest zamówiony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.

To na bazę zostaje Ci niecałe 2m ... Będzie trudno o spektakularną stereofonię (spróbuj również na dłuższej ścianie).

Z podłogą może również być problem. Jak włączysz kilka taktów będziesz wiedział, czy podłoga również nie gra ? Gdyby grała - ratunek widzę w nabyciu granitowych czy marmurowych postumentów ( od grabarza). Pokój najlepiej wypełnić kwiatkami, półkami, obrazami, niewielkimi meblami. Ciężkie zasłony czy też dywany (gobeliny, kilimy - czy jak to się nazywa) na ścianach. Wzory pomieszczeń są na forum. Wszystko trzeba wyważyć.

Być może będziesz musiał zatkać otwór BR - nie wiem czy 8,2 zmieszczą się z basem w tym metrażu ?

Czy pokój będzie tylko do odsłuchu ?

Pozdrawiam.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arturro,

 

sluchalem EC ale integry. Nie powalilo mnie na kolana. Ale moze te monobloki sa cos warte. Troche za mala moc przy 4ohm tylko 350Watt, no ale graja przy 2 to plus.

Wg mnie duzo za drogo sobie gosc liczy, widzialem kiedys je na audiogon za 2400$ bodajze.

 

Ja bym jednak obstawial dobre lampy. Pamietaj, ze EMIT i EMIM sa stworzone do pracy z lampowym wzmakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjechałem do znajomego "kamieniarza" (nie wiem czy aby napewno tak się nazywa ten zawód) dałem mu projekt jak to ma wyglądać i na drugi dzień miałem gotowe ;) co prawda miały być czarnew ale okazało się, że nie ma na stanie takiego materiału i są takie jak widać ...

 

skasował mnie 100zł za obie

 

ps do zukzuk'a ;) . pokój tylko i wyłącznie multimedialny ...

post-5832-100006944 1173205500_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super - czekamy dalej - jak widać pokój pusty.

Kiedy coś zagra - daj znać.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopalem otrzymany kiedys mail od znawcy Infinity i nie tylko, ktorego pytalem o zdanie. Zamieszczam ponizej, moze se komus przyda. Niestety nie chcialo mi sie tlumaczyc, prosze o wybaczenie :-)

 

Dear Jacek,

 

I have owned all three speakers INFINITY RENAISSANCE90 / SIGMA / EPSILON, so I'll tell You my personal impressions, and hopefully this may help you out a bit!

 

I think the RENAIISANCE90 are certainly some of the most underrated speakers ever! These speakers are true beauties, their elegant shape, the massive binding post with the engraved Infinity logo and the adjustable third spike.. I fell in love with their looks and their sound from the first time I saw them.

 

Alltough the RENAISSANCE is far away from the typical INFINITY especially KAPPA sound! Thats why many so called Infinity lovers didn't like the RENAISSANCE series as much as the KAPPA 8 / 9 Why? Well because it doesn't have the typical heavy bass!! But no doubt about it, the RENAISANCE excells in neutrality, it has a deep Stereo imaging that none of the Kappa seies has! Just listen to these speakers in a darkened room to some well recorded classical recording. You will feel the musicians as beeing in the same room with You. There is is no left - middle - right sound as with many other speakers! The only thing wich is very important to enjoy the full beauty of these exceptional speakers is a really powerfull and at the same time refined amplifier. I have compared them this way even to thetruly expensive JM LAB GRANDE UTOPIA !!! And belive me in terms of refinement the RENAISSANCE clearly excelled - it sounded, not only to my ears but to all the friends who were able to listen to it, much more relaxed and neutral.

 

I have also owned the more expensive INFINITY IRS OMEGA (a lot WORSE!!!!), and the even more expensive IRS SIGMA (nearly the same sound, just a heavier bass - but I found the RENAISSANCE to sound more neutral!!) + the much more expensive IRS EPSILON (sounds a little better but allready costs a few times more! + You'll need additional amplifiers), then I have also listened to the older INFINITY RS1B (sounds in normal sized rooms up to 25-30 square feet not significantly better then the RENNAISSANCE), the legendary IRS BETA is really the only INFINITY I have listened too and found to be superior by any means, but in the same time don't forget how much the BETA did cost! The IRS V will probably be better too- alltough I never herad them, sadly!

 

So this is why I adore the RENAISSANCE90 most, they are by any means outstanding. Since I owned them (more then 10 years now!) I had the opportunity to listen to and to own severeal $$$$ different speakers, wich were tested in many international HIGH-END magazines, often beeing decribed as beeing much better by any means then INFINITY RENAISSANCE. And You wanna know the results??? I allways returned to these babies. I wouldn't wanna miss their sweet sound ever!

Especially the High-gloss version of the Infinities look incredible

 

To describe the sound of these speakers best, do You know what I reciognized? Most people (I would dare to say over 90 %) are more comfortable with a forward presentation of music. The Renaissance is very much the opposite of that: their soundstage starts exactly where the speakers are positioned and reaches far beyond the speaker. I saw many people getting annoyed by that. Funny, because the unique way these speakers bring music to life is exactly what allways fascinated me at the Renaissance. Their mirror-like imaging allows You to go deep into the recordings, a unique approach - I haven't heard many speakers even come close to that, and I have worked in a store selling HighEnd equipment years. So I pretty much had many opportunities to listen to a lot of different stuff, and because I'm allways curious I also checked out anything new that appeared in all the high end stores I knew around!

 

One problem is that people make themselves to fast an imprssion, and people like to get overwhelmed = hit by 1000 details at the same time, a brighter sounding speaker will allways overwhelm peolple and impress them more.

 

And this is how the Renaissance speakers were messed up here in Germany. Most stores had kind of an anti-campain to them. Because the loudspeaker were sold to cheap by the distributor Harman (that's my opinion too - these speakers were WAY to cheap!), so stores were afraid that german and other brands sold would get their reputation damaged. Well people may ask. why is this speaker so much better than a german product at the same price?

So sales persons a allways kept comparing these and then pointed out to (un-knowing) clients that "other" speakers have:

- More Highs

- More Bass

- Music is much more In-Your-Face

So people were blinded + if IRENAISSANCE90 is not matched with proper electronics it doesn't reveal it's potential at all!

 

As sad as it may sound, I belive the Renaissance with it's more of an understatement way to present music would have no chance on the market nowadays, only among true music lovers, and how many people can call them true music lovers? I tell You: not many! From out of the hundreds of people I met during my work, I met maybe 10 -15 people who really understand what a envolving musical presentation means - but that's all!!! Sad, isn't it? People don't trust their ears, they rather read magazines an belive blindly every clever marketing gag placed there to sell, or even worse trust the employee in the store who wants to sell the stuff he earns most money at?! Come on, that's no way to buy anything.

 

But it's the easy way, many people dont even know how an unplugged instrument sounds like, so how could they compare what they listen to in a store to real sounds?

 

So our problem ist that with some good marketing , well placed adds + a few good tests You can easily sell EVERYTHING! And the problem is people don't even recognize the fake!

 

That's why music lovers didn't accord much attention to the Renaissance series, because of the lack of reputation of the Renaissance series + even worse it messed up people's expectations, every one knew Infinity as beeing loud, impressive, big, power-hungry but no one ever associated a tender and delicate sound with Infinity.

 

And if I wasn't clear enough until now. not only do I think the Omega & Sigma aren't as refined, but they're obviously a Rip off with more bass, that's all. What I found annoying was that, alltough they have an additional tweeter on their back, the soundstage is smaller then the Rennaissance's. It's much more forward and not as deep - but maybe this is what the customers wanted, me certainly not! The Sigma comes closer to the musical presentation of the Renaissance than the Omega, alltough it also has a tweeter on it's back - but it's a Emit, I'm sure that's why!

 

 

One more thing You shoud know the planar drivers for the highs and mids EMIT / EMIM were made to be driven by tube amplification, the woofers by solid state amplification. So what do You conclude? Yours SPARK 530 is powerfull like a solid state amplifier, and also a refined tube amplifier, it can easily drive the Renaissance and the woofers don't represent any problem at all! But the bigger OMEGA / SIGMA require more amplification, and do not sound any better! They only have more bass, but that's something You won't need belive me! For the Epsilon You will need additional ampliers, otherwise You cannot use them + the bad thing is that once You'll most add another amplifier You will probably aloose coherency of the sound!

 

And still the "heart" of the incredible soundstage and refinement the planar drivers EMIT (highs) + EMIM (mids) is exactely the same at the RENAISSANCE, as is SIGMA , OMEGA, EPSILON!

So why spend more if this speaker suits Your roomr request perfectly? You can listen to the RENNAISSANCE )= as loud as as possible in Your listening room, You will not need the additional bass power of the other bigger Infinities! So You'll basically pay 3 to 4 times more for the same speaker, with more power headroom, and more bass, just think about that! + You will also need another amplifier, that increases the price additionaly! You'll end up paying 3000-4000-5000 Euro for more bass!

 

 

Regards,

 

Edward

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle Jacek !

Coś tam rozumiem (piąte przez dziesiąte).

Może ktoś przetłumaczy (chociaż z grubsza) najważniejsze twierdzenia tej wypowiedzi ?

 

Na razie u mnie zanosi się na to, że ... będę chciał się pozbyć całego hi-fi (cała nadzieja w tym, że już raz się nie udało !). Przecież to jest NEVERENDING STORY... szaleństwo !

Dochodzę do wniosku, że gdybym chciał naprawdę posłuchać Epsilonów, potrzebuję na góry min. monobloków OMAKA (200W z lampy przy 1 omie), a na doły coś w rodzaju monobloków solid-state o mocy min. 100 W klasie A każdy . O reszcie nie wspominając...

Obecnie jest zaledwie ... pobrzdąkiwanie.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taak, niestety to prawda neverending story. Co do mocy to sie absolutnie zgadzam. Sam czuje, jeszcze duzy potencjal do wykorzystania w R90. Przy Epsilonach porzeczka jeszcze wyzej jest zawieszona, czytalem w manualu, ze absolutne minimum to 75W na srednie i wysokie i 150W na bass. Optimum mowi o 250W na srednie i wysokie i 250W na bass.

Masz o czym myslec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zukzukzuk

 

Gostek pisze ze posiadal INFINITY RENAISSANCE90 / SIGMA / EPSILON

Pisze ze 90tki roznia sie dzwiekiem od serii kappa, bo kappa maja ciezszy bass ale jesli chodzi o naturalnosc scene i calal reszte to zadna kappa im nie dorownuje. Z jego doswiadczenia wynika ze IRS OMEGA jest gorsza od 90tek, IRS SIGMA prawie ten sam dzwiek jak w 90tkach ale lepszy bass lecz dzwiek mniej naturalny.IRS EPSILON dzwiek troche lepszy ale kosztuja o wiele drozej i potrzebuja dodatkowych wzmacniaczy.

Tak ogolnie to napisal ze 90tki brzmia zajebiscie a jak chcesz wiecej basu to muszisz dolozyc 3000-4000-5000 euro wiecej.

 

 

 

pozdro

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arturro >>> Dzięki za tłumaczenie ...

 

Jak tam sprawy ? 19-go jest wyjazd na Zachód !

Myślę, że nie ma optimum dla Reneissance 90...( tekst dartmana dodał oliwy do ognia). Ale spokojnie, najpierw trzeba mieć minimum.

 

dartman >>>

 

Phi.

Oni się chyba ośmieszają w instrukcji manualnej. Może im chodzi o waty w klasie A ?

 

Z recenzji Epsilonów wynika, że:

- na górze pracował Krell KSA-300S- 2x300 W/8 om 2x600w/4om, 2x1200W/2om i 2x2400W/1om !!!

- a na dole dwa mono Classe M-700 - 700w/8om, 1400W/4om !!!

 

Niestety, Classe chyba mają problem ze schodzeniem do 2 om i poniżej (mam potwierdzenie od użytkownika tych monobloków w zestawieniu z B&W 801 - G. Antileon jest zdecydowanie lepszy!) i napisane jest, że mogłoby być coś lepszego...

 

Kogo stać na takie ŻARÓWY ?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.