Skocz do zawartości
IGNORED

Direct drive nie trzyma obrotów...

Varg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój stary Dual 604 nie trzyma już obrotów, zaciąga i to nierównomiernie. Ma już swoje lata i podejrzewam że ciężko będzie z częściami jeśli będzie konieczne coś wymienić, nie wspominając o tym że "złota rączka" ze mnie żadna i nie znam się zbytnio na mechanice, a nie chcę go zepsuć do końca. Wicie rozumicie: po rozkręceniu i skręceniu może mi zostać kilka bonusowych elementów i śrubek ;)

Czy można coś zrobić samemu w takiej sytuacji we własnym zakresie? Jakieś smarowanie może by pomogło? Albo ktoś zna jakiś serwis w Warszawie, który zatroszczyłby się o mojego staruszka? Nie ukrywam że nie chciałbym rozstawać się z tym sprzętem, jak dla mnie jest on bardzo dobry (pół-automat z blokadą rozmiarów 7" i 12"), w dobrym stanie wizualnym, ładnie wyregulowany...

https://www.audiostereo.pl/topic/31514-direct-drive-nie-trzyma-obrot%C3%B3w/

Nie wiem co prawda jak wygląda jego mechanizm, ale jeśli ma już swoje lata to silnik może być już wyrobiony (u mnie tak było, z tym że ja mam napęd paskowy a nie bezpośredni, co powoduje że na oś silnika stale działa jednokierunkowa siła wynikająca z naciągu paska...), wtedy trzeba go wymienić. Ale powodów może być dużo, od mechanicznych po elektryczne (jakiś kond w układzie stabilizacji?) i trudno powiedzieć co to może być bez oględzin. Może właściciele podobnych modeli mają jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam

Witam szanowne gremium