Jump to content
PiMi

12AX7, 7025, ECC83 - zamienniki i opinie

Recommended Posts

Zwłaszcza Yugoslavia - te lampki dają radę.

 

Jestem początkujący i nie wiedziałem że zmiana lamp w przedwzmacniaczu może dać taka różnicę w wypełnieniu dźwięku i rozdzielczości. Pięknie instrumenty się układają na scenie, średnica doświetlona. Jest to zmiana na plus.

Kable sa ważne ale lampki więcej dają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Antonio1974 napisał:

Zwłaszcza Yugoslavia - te lampki dają radę.

 

Jestem początkujący i nie wiedziałem że zmiana lamp w przedwzmacniaczu może dać taka różnicę w wypełnieniu dźwięku i rozdzielczości. Pięknie instrumenty się układają na scenie, średnica doświetlona. Jest to zmiana na plus.

Kable sa ważne ale lampki więcej dają.

Cały czas grasz na Dynaudio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak

Choc juz myślałem zeby kupic cos wiekszego do salonu i łatwiejszego do napędzenia (stx electrino 500 albo quant 300) ale jeszcze nie wybrałem się na odsłuchy.

Czuje ze Jolida potrzebuje innego towarzystwa.

Na razie z tymi lampkami jest ok.

Dynki x32 do salonu za małe ( dużo metrów i otwarty na jadalnie), gram w pokoju u syna 20m.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, Antonio1974 napisał:

Czuje ze Jolida potrzebuje innego towarzystwa.

Moja polubiła 250...ja mam około 40 do nagłośnienia....gra świetnie, ale u mnie całe szczęście salon pomaga kolumnom a nie "robi pod przysłowiową górę"...

Dla mnie jest wszystko co pisze się w "audiofilskich bajkach"...

I przede wszystkim na standardowych lampach Jolidy (dzięki Łukasz :-) i Psvane...) Nie mam ochoty na poszukiwania NOSów ...

 

Ps. Przepraszam za mały OT... ;-)

Edited by ziko369
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

12ax7 ale takie  bardzo bardzo ciepłe z równowagą tonalną w dół?

Jakie proponujecie z nowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli mogę przysłowiowe 3 grosze.

mam wspomniane electrino500  w 35m^2 z lampą 2W i jest super nawet przy cichym  odsłuchu i nie brakuje niczego. Ani szczegółów ani przestrzeni 3D..grają u mnie od pojawienia się w sprzedaży i nie żałuję ani złotówki i niestety słychać różnice w kablach więc nowy wydatek ale warto!!!

  • Like 1

Audiofilizm to: niewiedza dlaczego gra, a gra - pełnia szczęścia

Audioholizm to: wiedza dlaczego gra, a nie gra -dramat

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, ziko369 napisał:

Jakie proponujecie z nowych?

Z nowej produkcji polecam 12AX7 LPS Sovtek

  • Like 1

audiokarma.org

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, Waluch napisał:

Z nowej produkcji polecam 12AX7 LPS Sovtek

Popieram, bardzo dobre i niedrogie lampy. Była o nich mowa w klubie Jolida. Nie są jakieś szczególnie ciepłe i miękkie, lecz kontrola niskich tonów, rozciągnięcie, bez zastrzeżeń w tej cenie. 

Edited by Łukasz_62438

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.03.2019 o 12:48, ziko369 napisał:

12ax7 ale takie  bardzo bardzo ciepłe z równowagą tonalną w dół?

Jakie proponujecie z nowych?

Szukaj raczej starych. Z ciepłych mogę polecić Raytheon , RCA obie z czarnymi anodami. Amperex BB. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Silver_85 napisał:

Szukaj raczej starych. Z ciepłych mogę polecić Raytheon , RCA obie z czarnymi anodami. Amperex BB. 

Raytheon,  RCA ciepłe ale czy Amperex Buggle Boy to nie wiem.  Moim zdaniem to raczej przestrzeń,  detal,  powietrze,  lekkość dźwięku. 


Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, MrSalieri napisał:

Amperex Buggle Boy to nie wiem.  Moim zdaniem to raczej przestrzeń,  detal,  powietrze,  lekkość dźwięku. 

Wymieniłem je właśnie jako ostatnie bo mają sporo detalu , nie przyciemniają góry ale moim zdaniem właśnie są trochę po cieplejszej stronie. Zależy też do czego porównamy. Najlepiej kupić i posłuchać. Lampek w domu nigdy za wiele 🙂 

Edited by Silver_85

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, ps39 napisał:

Mnie oczarowały Amperex BB

Znakomite lampy. 


Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Ja w zasadzie trochę powielę pytanie z w/w postu

W dniu 20.03.2019 o 12:48, ziko369 napisał:

12ax7 ale takie  bardzo bardzo ciepłe z równowagą tonalną w dół?

Jakie proponujecie z nowych?

, ale chciałem zapytać czy wymiana 12ax7 Electro Harmonix na 12ax7 Psvane lub ECC83 Gold Lion przyniesie takie właśnie zmiany? Czy jeszcze coś możecie polecić w rozsądnej cenie solidnego, żeby trochę złagodzić /ograniczyć wysokie tony a poprawić "wagę" basu? W tej chwili siedzą dwie PSvane i 2 EH, chciałem wymienić EH...


Audio Physic Yara Classic+WBA ThunderBird KT88+Audioquest Type 2+, NuPrime DAC-9, kabelki analog+coax Melodika PurpleRain

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Maniol napisał:

Cześć.

Takie pytanie, czy ktoś słyszał o ECC83 z  logiem "POPE" (chyba papież)?

Z góry dzięki za info.

"Pope" to jeden z brandów lamp z fabryki Heerlen w Holandii, czyli Philips / Amperex. W latach 60-tych w tej fabryce (i w innych zakładach Philipsa w Europie) produkowano wiele różnych lamp pod różnymi markami, np. Miniwatt, Dario, Valvo, itp. Ogólnie, dobre lub bardzo dobre lampy, zależnie od ich obecnego stanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 6.03.2019 o 10:57, Antonio1974 napisał:

 

Edited by zorge

Audiofilizm to: niewiedza dlaczego gra, a gra - pełnia szczęścia

Audioholizm to: wiedza dlaczego gra, a nie gra -dramat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś spotkał się z takim elementem w 12ax7 FULL MUSIC .W lampachelektronowych kupiłem zbalansowaną i takiej blaszki nie miała. Później dokupiłem parę w innym sklepie i obie mają właśnie takie coś.

Lampy grają  w VINCENT 227MK i lampa zbalansowana gra super ale po dodaniu pary z blaszkami, brzmienie zmienia się, jak dla mnie na gorsze.

12ax7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest blaszka, tylko mika zasłaniająca wyloty katod i żarzenia. Takie rozwiązanie miały General-Electric,  Telefunken, najczęściej lampy z długimi anodami.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za oświecenie. Obejrzałem wszystkie oferty tej konkretnej lampy i wszystkie były bez miki więc trochę byłem zaniepokojony co to jest. Zresztą lampa współczesna, ten sam producent, ten sam typ, a konstrukcja inna.

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam okazję kupić Tungsram ecc83 1974r, emisja na poziomie 1,3-1,4. Wzmacniacz to Cayin a70 mkii. Jakie są opinie na temat tej lampy?

Zastanawiam się jeszcze nad Philips MiniWat Monza 1960, emisja 0,9, 0,8.

Co radzicie?

Edited by Robert84

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.07.2019 o 17:15, Maniol napisał:

Polecam, fajne rockowe i bardzo dynamiczne granie. Słucham naprzemiennie z telefunkenami i "pope"-ami.

 

Dzięki za opinie. Na tą chwilę odpuszczam vintage tube.

Mój nowy nabytek, Psvane 12ax7.

Co prawda nie wygrzane, ale już mogę powiedzieć, że jestem miłe zaskoczony i nie mogę się doczekać dalszego rozwoju sytuacji.

344CFED7-BDA0-4F01-AC01-3FD60F3EBDC6.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam nie dawno zabrałem się za wymianę lamp w MA252. Po waszych opisach brzmienia widzę że u mnie jest lekko inaczej, może dlatego że mam Hybrydę, para na kanał ecc81+ecc83.

Pierwsza para to Amperex Bugle Boy Ecc81 Holland / mierzenie na ucho i nie wiem ile do emerytury

kolejne to - Brimar 6060 / ECC81 / te chyba były nowe bo zmieniały granie prawie 2tyg.

Kupione na eBayu - 2 NOS Matched Amperex Mullard 12AT7 ECC81 Audio Tubes GT. Britain 1973

Jakie są te "oryginalne" ecc81 nie wiem, wiem tylko że druga para ecc83 na pre wzmacniacza to JJ Tesla 12AX7

Słuchałem je wszystkie po kolei u znajomego na lampowym pre w spotkaniu z Marconi ECC81 - NOS które były na sprzedaż i ......nie brałem ich... za jasne granie, posypało iskrami na wysokich.

 

U mnie jest tak.... że Amperex BB nie dla mnie, może dla innych, bo Heco to 2X20cm i za bardzo spowalnia bas.

Brimar zmieniał (uzupełniał) barwę a w miedzy czasie dojechały Mullardy i zajęły ich miejsce, też musiały grać po 8-10h z przerwami w dzień, przez tydzień bo dźwięk się kształtował. Po tym czasie ponownie zagrały Brimar ....... i już zostały. 

Teraz zabrałem się za drugie i już zamówiłem ECC83 / 12AX7 - PAIR - LONG PLATE - BRIMAR - VALVE TUBE - AMPLITREX TESTED chce sprawdzić parowanie z ecc81.

To kolejne które mnie interesują, https://www.ebay.pl/itm/Mullard-Blackburn-12AX7-ECC83-GPO-O-Getter-15mm-Plate-Valves-I61-B3K1-V18/183235751163    warto?  chce to złączyć z Bimar ( u mnie konturowy bas, bogata średnica, lekko do przodu i rozdzielcza góra, ale bez jaskrawości czy sybilantów), to obecnie najlepsze połączenie, tylko to chyba ecc83 są ważniejsze do pre, czy ktoś próbował takiego połączenia?


Heco The New Statement - PAD Poseidon Ban-Ban - McIntosh MA252 + AQ Thunder + Kepler – Divine Acoustics / PAD Poseidon XLR - Moon 280D + AQ NRG-4  / Digital PAD Genesis XLR / AES/EBU - Emotiva ERC-3 + AQ NRG-4 + Orea Bronze - IsoAcoustics / + RCA Harmonix CI 230 MK2 Improved / AQ Carbon USB - PC-DAC (Tidal, iRiver) / GigaWatt PF-1 MK2 + AQ Blizzard /   (NAD D1050 DAC - tanio sprzedam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brimar jako ecc83 są świetne, w moim wzmacniaczu grają (coraz mniej, niestety, ze względu na duże szumy, i chyba już się "kończą"...) w parze z ecc81 od Mullarda (dokładniej to wersja 12AT7WA / CV4024). W tym zestawieniu jest detal, przejrzystość i powietrze, bardzo ładna scena i głębia, dobra mikrodynamika. Najniższe tony są troszkę zbyt lekkie i konturowe, i to chyba jest mój jedyny powód do narzekania 🙂

Ostatnio gram w zestawieniu ecc83 od Ei + ecc81 Mullard. Ei zakupiłem jako nieużywane NOS, w wersji z długimi niklowanymi płytkami. Tutaj dźwięk jest pełny i kompletny, piękna barwa, soczystość, gładkość. Nic nie kombinuję... przynajmniej na razie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.