Skocz do zawartości
IGNORED

Profesjonalne CD jako transport do DACa?


Marek

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem doświadczeń Forumowiczów z profesjonalnymi odtwarzaczami CD uzytymi w roli transportu. Coraz mniej mamy na rynku "audiofilskich transportów", z drugiej strony mozna znaleźc odtwarzacze z wyjściami AES/EBU (Tascam, Fostex, Denon/Marantz ...?). Wydaje się, ze tego typu sprzęt powinien posiadac w miarę solidną mechanikę, i pewnie nieco lepsze wyjście cyfrowe niż zwykle odtwarzacze CD?

Co rozumiesz pod pojeciem 'lepsze wyjscie cyfrowe'?

Lepsze w jakim sensie? Solidniej wykonane czy jak?

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Właśnie taki temat chciałem założyć, bowiem chce popróbować który napęd dobrze by się spisywał z przetwornikiem z denona dcd-3000

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

->yayacek

Chyba powinno być lepiej wykonane? W zwykłych cd wyjscie ma słuzyc do nagrania na MiniDisc (format ze stratną kompresją) czy nagrywarkę CD-R (zapewne z punktu widzenia przemysłu muzycznego im gorsza kopia tym lepiej...). W przypadku sprzętu studyjnego dostarczenie wysokiej jakości sygnalu powinno być priorytetem?

Profesjonalne CD mają raczej wyjścia w formacie AES/EBU, S/PDIF jest z definicji formatem konsumenckim.Ale wcale nie jest to normą, kowerterów S/PDIF czy TOSLINK do AES/EBU jest trochę na rynku.

 

Ergo: nie zyskasz prawdopodobnie niczego. Oprócz - być może - bardziej rzetelnej konstrukcji wewnętrznej, zwłaszcza pod względem 'mechanicznym'.

Tak wygladaja te prostsze maszyny , obowiazkowo wyposazone Pitch-Control

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-201-100003912 1176824716_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jedno jest prawie pewne. Profesjonalne odtwarzacze sa z reguły tansze niz klocki hi-fi z wysokiej polki. Identycznie sie ma sprawa z innymi profesjonalnymi ustrojstwami - przykladem niech beda konwertery cyfrowo analogowe. Rynek pro kieruje sie bowiem zupelnie innym podejsciem. Jedynym minusem zakupu sprzetu pro jest jego wyglad zewnetrzny. Sa brzydsze (choc to kwestia gustu) od komponentów przeznaczonych dla 'normalnego' uzytkownika jaki stawia klocki na polce.

Trzeba tez uwazac - czesto odtwarzacze CD przeznaczone na rynek pro pozbawione sa sterowania z pilota

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Należy także wspomnieć, że profesjonalne CD mają nierzadko problemy z egzotycznymi nośnikami bądź w ogóle nie potrafią ich odczytać (co notabene wcale nie musi być wadą). Często też zdarzają się przeskoki na wyeksploatowanych płytach (vide: to, co się dzieje ostatnimi czasy w PR III).

 

A co do cen: 20% to żadna różnica, uwierz mi.

W profi dołożono dodatkowe mocowanie do racka ,układ pitch i w porownaniu do ceny wersji domowej mamy to samo ,

przynajmniej tak to wyglada na przykładzie tego Marantza ,ale niestety nie jest taniej.

Wspomniany fostex to nagrywarka z możliwością nagrania w formacie 24/96. Ma wejście i wyjście AES/EBU gniazdo USB do klawiatury (wprowadzanie nazw utworów). Cena 1990PLN brutto...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-59-100003886 1176837971_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dobrze czytasz.

Z tego co wiem to brak sterowania z pilota.

Nagrywarka pracuje takze jako rejestrator audio - tzn. jak twardodyskowy rejestrator. Zamiast twardego dysku zapisywane jest wszystko w locie na CD z max. 24bit/96kHz.

Mozliwosc podpiecia klawiatury komputerowej ulatwia sterowanie

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Witam serdecznie bardzo fajny wątek założyłeś Marku. Sam zastanawiałem się nad transportem z prawdziwego zdarzenia ale mam pytanie i przepraszam że może zaśmiecam wątek ale czym różni sie wejście czy wyjście XLR od "wyjścia w formacie AES/EBU", bo jak zauważam to chyba takie same są wtyki?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.