Skocz do zawartości
IGNORED

Nowości Jazzowe


mikowaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe, dotychczas w/w nagranie z Isle of Wight 1970 miast poniższych aż 6! tytułów nosiło jeden tytuł - Call It Anything. Nagranie trwa nieco ponad 30 minut i o ile mi wiadomo przedstawia całość wystepu Milesa.

 

Kompozycje od 4 - 9 : "Directions", "Bitches Brew", "It's About Time", "Sanctuary", "Spanish Key", "The Theme",

nagrane na festiwalu pop "Isle Of Wight" - 29 sierpien 1970

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie najnowsza płyta The Nu Band.Co prawda nagrana w 2007r ale jest.Tytuł "Live in Paris",wydało NoBusiness Rec.

Skład żelazny!R.Campbell,M.Whitecage,J.Fonda,L.Grassi.Polecam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość glubisz

(Konto usunięte)

Była tu polecana płytka Rudresh Mahanthappa - Apex. Z tego roku jest jeszcze przepiękna płyta wydana dla Clean Feed - Rudresh Mahanthappa and Steve Lehman - Dual Identity. Polecam!

W dodatku moim skromnym zdaniem starsze płyty są jeszcze piękniejsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była tu polecana płytka Rudresh Mahanthappa - Apex. Z tego roku jest jeszcze przepiękna płyta wydana dla Clean Feed - Rudresh Mahanthappa and Steve Lehman - Dual Identity. Polecam!

W dodatku moim skromnym zdaniem starsze płyty są jeszcze piękniejsze!

 

Ciekawostka jest, ze plyta "Dual Identity" wydana przez Clean Feed widnieje na stronie "PI RECORDINGS".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MarkN

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się doczekałem. Cztery nowe boksy Black Saint i Soul Note to kwintesencja muzycznego stylu tych wytwórni. Boksy Anthonego Braxtona , Steva Lacego Lee Konitza i Davida Murraya już do kupienia na razie na stronie CamJazz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-13705-0-06420800-1305659756_thumb.jpg

post-13705-0-16100300-1305659773_thumb.jpg

post-13705-0-70992700-1305659791_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BILL FRISELL - "Sign of Life" - Music for 858 Quartet

 

Bill Frisell - guitar

Jenny Scheinman - violin

Eywind Kang - viola

Hank Roberts - cello

 

Nagranie & mix - "Fantasy Studios", Berkeley, Ca / inz. Adam Munez

 

Mastering - "Sterling Sound", NJ / inz. Greg Calbi

 

Wydanie - "Savoy Jazz" / 2011

 

 

Odnajdujemy jak zwykle klimaty "country", "bluegrass", "blues", "ragtime" jak i wycieczki

w strone wspolczesnej muzyki improwizowanej, a calosc podana jest w towarzystwie skrzypiec,

altowki i wiolonczeli.

Nastrojowy i tajemniczy utwor "Village", faktycznie oddajacy klimat jakiegos tajemniczego

miejsca, wywarl na mnie duze wrazenie. Bill Frisell nalezy do grona moich ulubionych artystow,

i ta plyta po raz kolejny to potwierdza. Duzo przestrzeni, ciekawych struktur muzycznych

oraz interakcji miedzy wszystkimi muzykami. Nastepna swietna opowiesc muzyczna z charakterystyczna

sygnatura dzwiekowa i wlasnym jezykiem ekspresji Billa Frisella.

Bardzo dobra plyta. Polecam

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RYAN COHAN -"Another Lock"

 

Rayan Cohan - piano

Joe Locke - vibes

Geof Bradfield - tenor & sophrano saxophones, bass clarinet

Lorin Cohen - acoustic bass

Kobie Watkins - drums

Steve Kroon - percussion

 

Nagranie - "Chicago Recording Company", Chicago IL

Mix - "Dogmatic Sound", Burbank, CA. / inz. Rich Breen

Wydanie - "Motema Music", 2010.

 

Jeden z najlepszych chicagowskich pianistow w towarzystwie smietanki chicagowskiego jazzu oraz

z udzialem wibrafonisty Joe Locke i perkusjonisty Steve Kroon'a.

Najnowsza jego plyta dotarla do mnie wczoraj i zdazylem ja przesluchac juz chyba piec razy.

Swietna muzyka utrzymana w klimatach glownego nurtu z latynoskimi inklinacjami. Wlasnie w tym

latynoskim charakterze jest utrzymany min. "Caravan" - piata kompozycja na plycie - swoim zywiolem

i interpretacja powala na kolana. Rowniez znakomita gra Bradfielda - dla ktorego Coltrane, to obiekt

kultu i inspiracji. Nastepnie perkusista Kobie Watkins - majacy na swoim koncie wiele projektow np.

z Sonny Rollinsem, Kurtem Ellingiem, Bobby Broomem. Zywiol, dzikosc i zelazny timing - to cechy

jak najbardziej wyrozniajace tego przesprawnego drumera - tez jednego z najlepszych na chicagowskiej

scenie jazzowej. Jezeli dorzucimy jeszcze swietne prowadzenie basisty Lorina Cohena i wirtuozerie

wibrafonisty Joe Locke i perkusjonisty Steve Kroona, to otrzymujemy jeden z najbardziej ciekawych

projektow chicagowskiego jazzu ostatnich lat. Rownolegle z ta plyta, goraco polecam ostatni projekt

saksofonisty Geofa Bradfielda - "African Flowers" - z 2010 roku, w afrykanskich oraz latynoskich

klimatach, rowniez z udzialem pianisty Ryana Cohana, a takze kolejnych gigantow chicagowskiej sceny -

- Victor Garcia, Jeff Parker, Clark Sommers, George Fludas.

Zarowno Cohan jak i Bradfiel, oprocz tego, ze sa znakomitymi muzykami w kontekscie technicznym, to

rowniez swietnie sie czuja na polu kompozytorskim i napisana przez nich muzyka jest niewatpliwie

bardzo oryginalna i nietuzinkowa.

Plyty jak najbardziej godne polecenia - rekomendacja.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nowość z Clean Feedu a w dodatku free na wesoło z humorem!

Mam na myśli koncertowe nagranie amerykańskiego bandu,który się zowie Mostly Other People Do The Killing a płyta "Coimbra Concert" 2010.Zespół w składzie:Mopp Elliot bas,Peter Evans trąbka,Jon Irabagon saks i Kevin Shea perk.

Tak więc jak zaznaczyłem mocne,energetyczne free zagrane z humorem.Muzycy w trakcie koncertu świetnie się bawią cytując tuzów be bopu a muzyka okresami ociera się o pastisz.Świetna płyta!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, album MOPDTK jest znakomity, a Peter Evans urósł w moich oczach do jednego z największych współczesnych trębaczy (co za różnorodność, z jednej strony takie albumy, a z drugiej Kopros Lithos!).

 

Ze swojej strony polecam pierwszą solową płytę Craiga Taborna dla ECM (Avenging Angels) - bezkompromisowe, energetyczne, a jednocześnie przystępne granie na najwyższym poziomie.

 

Z nowości Clean Feedu (zapewne wszystkie są znakomite) przypadła mi do gustu płyta duetu Tim Berne/Bruno Chevillon ("Old and Unwise"), bardzo intrygujący duet.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez delikt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam Pierończyk KOMEDA - The Innoncent Sorcerer.

 

Polecam. W pierwszym odruchu myśl, iż kolejne komedowe granie jakich wiele na rynku. Ale druga myśl przywołuje do porządku. Przecież to Pierończyk więc nie może być schematycznie. I ta myśl znajduje potwierdzenie w całej płycie.

 

Świeżo, inaczej, po swojemu, bez patosu, z koncepcją. Rewelacyjna płyta, jak dla mnie porównywalna w swym podejściu do tematu z LITANIĄ Stańki. Polecam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAVE DOUGLAS & KEYSTONE - "Spark of Being

 

Dave Douglas - trumpet

Marcus Strickland - tenor saxophone

Adam Benjamin - fender rhodes

Brad Jones - ampeg baby bass

Gene Lake - drums

DJ Olive - laptop, turntables

 

Nagranie : styczen 2010 - The Center For Computer Research In Music and Acoustic / Stanford University

Inz. - Geof Countryman

Mix & mastering - Geof Countryman, Tyler McDiarmid, Dave Douglas

 

Wydanie : Greenleaf Music Inc.

 

 

"Dave Douglas & Keystone" w najnowszym filmowym projekcie, nagranym i wydanym przez wlasna wytwornie "Greenleaf Music".

Muzyka do filmu - eksperymentu, wyrezyserowanego przez Bill'a Morrison'a.

Trzyplytowe wydanie - "Soundtrack", "Expand" i "Burst" - czyli sciezka dzwiekowa, jej rozszerzona wersja oraz

pakiet "Burst" - czesc muzyczna, ktora nie zostala uzyta w filmie.

Duzo elektroniki, fusion, progresywnego rocka, dzwiekow obrazujacych kosmos - wszystko w bardzo ciekawych aranzacjach

i nowoczesnym brzmieniu, podane jak najbardziej w jazzowych klimatach.

Bardzo dobra realizacja i piekne wydanie. Dla fanow Douglasa i Keystone pozycja obowiazkowa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

 

 

NICOLE MITCHELL - "Awakening"

 

Nicole Mitchell - flute

Jeff Parker - guitar

Harrison Bankhead - bass

Avreeayl Ra - drums, percussion

 

Nagranie : 2 & 3 marzec 2011 - "Riverside Studio Chicago"/ inz. Steve Wagner

Mix & mastering - Steve Wagner

 

Wydanie : "Delmark", 2011

 

Jeden z filarow chicagowskiej improwizowanej sceny muzycznej w najnowszej odslonie. Tym razem w kwartecie,

w brzmieniach bardziej nawiazujacych do starej szkoly jazzowej, jednak z zachowaniem duzej ilosci miejsca

dla swobodnych wypowiedzi w obszarach niekonczacej sie muzyki improwizowanej.

Parker jak zwykle niezawodny, zreszta jak i caly kwartet.

Znakomita realizacja i swietna muzyka. Bardzo dobra plyta, ktora zdecydowanie polecam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

 

CHET BAKER QUARTET - "I Can't Get Started" - Live in Palermo 1976

 

Chet Baker - trumpet, vocals

Enzo Randisi - piano

Giovani Tommaso - bass

Gianni Cavallaro - drums

 

Nagranie : live, "Brass Club", Palermo, 15 styczen 1976.

Wydanie : "Gambit Records" 2011

 

Nigdy wczesniej nie wydane nagrania Cheta Bakera z lokalnymi muzykami z Palermo. Plyta bardziej unikatowa

i kolekcjonerska niz jej zawartosc muzyczna. Nastepna plyta Cheta do kolekcji.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ANDREAS OBERG - "Six String Evolution"

 

Andreas Oberg - el & acoustic guitars, vocal (Papa Gato)

Darmon Meader - saxophones, vocal (Maniac)

Dave Kikoski - piano, Rhodes

John Patitucci - acoustic & electric bass

Lewis Nash - drums

Filo Machado - vocal & vocal percussion (Amar a Maria)

Decebal Badila - electric bass (Archibald's Dance)

Charlie Bisharat - violins

Enzo Todesco - percussion (Papa Gato)

Antal Steixner - cajon (Archibald's Dance)

Marius Preda - cymbalom (Archibald's Dance)

John Beasley - synthesizer, percussion, vibes solo (Maniac)

 

Nagranie : listopad 2009, "Bennett Studios" - Englewood, NJ / "Rising Jazz Stars Studios" - Beverly Hills, CA

Inz. Dave Kowalski

 

Mix - George Klabin & Joe Donofrio / "Rising Jazz Studios" - Beverly Hills, CA

Mastering - Fran Gala /

 

Wydanie : "Resonance Records" 2010

 

Najnowszy projekt szwedzkiego wirtuoza gitary w odmiennym skladzie. Tym razem, bez genialnego rumunskiego pianisty Mariana Petrescu - z ktorym Andreas Oberg gra od lat i nagrali razem pare niezlych plyt. W zastepstwie otrzymujemy

gwiazdy w postaci pianisty D.Kikoskiego, J.Patitucciego, L.Nasha oraz kilku innych towarzyszacych muzykow.

Duzo latynoskich klimatow rodem z Brazylii, Kuby i Meksyku. Oczywiscie wirtuozeria na pierwszym planie, co moze

jest glownym atutem Oberga, lecz muzycznie nic nowego na plycie sie nie dzieje.

Zarowno Andreas Oberg jak i Marian Petrescu to nowe wcielenie Joe Passa i Oscara Petersona i taka jest ich muzyka

w kontekscie charakteru muzycznego i dotychczasowych dokonan. Najnowszy projekt to swietnie zagrana muzyka, technicznie

doskonala i w pelni wirtuozerska. Milosnicy takiego grania na pewno nie beda rozczarowani.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

STEVE KHAN - "Parting Shot"

 

Steve Khan - guitar

Anthony Jackson - contrabass guitar

Dennis Chambers - drums

Manolo Badrena - percussion, voice (5&10)

Marc Quinones - timbal, bongo, percussion

Bobby Allende - conga

 

Goscinnie:

Rob Mounsey - keyboards (9)

Orchestrations - (2,4,6&7)

Titiana Parra & Andres Beeuwsaert - voices (6)

 

Nagranie : 6 & 7 listopad 2010, "Avatar Studios" / inz. James Farber

Mix : James Farber

Mastering : Greg Calbi / "Sterling Sound Studio"

 

Wydanie : "Tone Center Records" 2011

 

 

Znakomity fusion w latynoskich klimatach to "signature sound" Steve Khan'a. Najnowsza plyta prezentuje ten sam styl,

tylko moim zdaniem, za bardzo wyeksponowana jest gra Dennisa Chambersa, co daje wrazenie jakby to byla jego plyta.

Moja ulubiona plyta tego gitarzysty jest "Got My Mental" z 1997 roku, wydana przez "Evidence Records", gdzie w sekcji

jest Jack DeJohnette i John Patitucci. Najnowszy projekt tryska energia, zywiolem i perfekcyjnie zagranym fusion -

- w otoczeniu swietnej sekcji instrumentow perkusyjnych i poteznej, silowej gry Dennisa Chambersa.

Fusion z najwyzszej polki i plyta ta znajdzie na pewno cala rzesze zwolennikow.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Pozdrawiam, Mariusz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ANDREAS OBERG - "Six String Evolution"

 

Andreas Oberg - el & acoustic guitars, vocal (Papa Gato)

Darmon Meader - saxophones, vocal (Maniac)

Dave Kikoski - piano, Rhodes

John Patitucci - acoustic & electric bass

Lewis Nash - drums

Filo Machado - vocal & vocal percussion (Amar a Maria)

Decebal Badila - electric bass (Archibald's Dance)

Charlie Bisharat - violins

Enzo Todesco - percussion (Papa Gato)

Antal Steixner - cajon (Archibald's Dance)

Marius Preda - cymbalom (Archibald's Dance)

John Beasley - synthesizer, percussion, vibes solo (Maniac)

 

Nagranie : listopad 2009, "Bennett Studios" - Englewood, NJ / "Rising Jazz Stars Studios" - Beverly Hills, CA

Inz. Dave Kowalski

 

Mix - George Klabin & Joe Donofrio / "Rising Jazz Studios" - Beverly Hills, CA

Mastering - Fran Gala /

 

Wydanie : "Resonance Records" 2010

 

Najnowszy projekt szwedzkiego wirtuoza gitary w odmiennym skladzie. Tym razem, bez genialnego rumunskiego pianisty Mariana Petrescu - z ktorym Andreas Oberg gra od lat i nagrali razem pare niezlych plyt. W zastepstwie otrzymujemy

gwiazdy w postaci pianisty D.Kikoskiego, J.Patitucciego, L.Nasha oraz kilku innych towarzyszacych muzykow.

Duzo latynoskich klimatow rodem z Brazylii, Kuby i Meksyku. Oczywiscie wirtuozeria na pierwszym planie, co moze

jest glownym atutem Oberga, lecz muzycznie nic nowego na plycie sie nie dzieje.

Zarowno Andreas Oberg jak i Marian Petrescu to nowe wcielenie Joe Passa i Oscara Petersona i taka jest ich muzyka

w kontekscie charakteru muzycznego i dotychczasowych dokonan. Najnowszy projekt to swietnie zagrana muzyka, technicznie

doskonala i w pelni wirtuozerska. Milosnicy takiego grania na pewno nie beda rozczarowani.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

STEVE KHAN - "Parting Shot"

 

Steve Khan - guitar

Anthony Jackson - contrabass guitar

Dennis Chambers - drums

Manolo Badrena - percussion, voice (5&10)

Marc Quinones - timbal, bongo, percussion

Bobby Allende - conga

 

Goscinnie:

Rob Mounsey - keyboards (9)

Orchestrations - (2,4,6&7)

Titiana Parra & Andres Beeuwsaert - voices (6)

 

Nagranie : 6 & 7 listopad 2010, "Avatar Studios" / inz. James Farber

Mix : James Farber

Mastering : Greg Calbi / "Sterling Sound Studio"

 

Wydanie : "Tone Center Records" 2011

 

 

Znakomity fusion w latynoskich klimatach to "signature sound" Steve Khan'a. Najnowsza plyta prezentuje ten sam styl,

tylko moim zdaniem, za bardzo wyeksponowana jest gra Dennisa Chambersa, co daje wrazenie jakby to byla jego plyta.

Moja ulubiona plyta tego gitarzysty jest "Got My Mental" z 1997 roku, wydana przez "Evidence Records", gdzie w sekcji

jest Jack DeJohnette i John Patitucci. Najnowszy projekt tryska energia, zywiolem i perfekcyjnie zagranym fusion -

- w otoczeniu swietnej sekcji instrumentow perkusyjnych i poteznej, silowej gry Dennisa Chambersa.

Fusion z najwyzszej polki i plyta ta znajdzie na pewno cala rzesze zwolennikow.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Pozdrawiam, Mariusz.

 

Przepraszam. Sklamalem. Na plycie Oberga jest nowosc. Lider spiewa w stylu Bensona, lecz porownanie glosu

nie wyszlo na korzysc naszego szwedzkiego bohatera:) Gra na instrumencie - jak najbardziej godna tytulu wirtuoza.

 

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX SIPIAGIN - "Destinations Unknown"

 

Alex Sipiagin - trumpet, fluegelhorn

Chris Potter - tenor sax

David Binney - alto sax

Craig Taborn - piano, Fender Rhodes

Boris Kozlov - bass

Eric Harland - drums

 

Nagranie - 14 styczen 2011, "Systems Two Recording Studios", Brooklyn, N.Y. / inz. Michael Marciano

Mix - Max Bolleman

Mastering - The Masters

Wydanie - "Criss Cross Jazz", 2011

 

Dziewiata plyta Sipiagina dla "Criss Cross".

Kazda kompozycja zainspirowana jest podrozami lidera. "Byl to dla mnie szczegolny rok - duzo roznych miejsc i duzo

doswiadczen. To glownie dlatego nazwalem te plyte "Destinations Unknown" - mowi Sipiagin (wg. informacji na plycie)

"Jest to New York sound" - mowi dalej Sipiagin. "Mozesz to wyczuc tylko, po minimum 10 - 15 latach pobytu tytaj.

Masz to wtedy na sto procent. Doskonale sekcje rytmiczne sa tutaj doslownie wszedzie i wszystko jest muzycznie

perfekcyjne"

 

Swietna plyta. Duzo polifonicznych klimatow. Znakomita gra "upfront" dwoch saksofonistow : alcisty David'a Binney'a i tenorzysty Chis'a Potter'a. Jak zwykle doskonala gra Harlanda ( solo w drugiej kompozycji - "Videlles",

a takze w czwartej - "Fermata Scandola" ). Kapitalny Craig Taborn, szczegolnie w klimatach "Fender Rhodes".

Wlasnie kompozycja czwarta - "Fermata Scandola", posiada znakomity funkowy klimat i swietny "groove", gdzie piano

Fendera utrzymuje elegancka funkowa linie. Bardzo dobre prowadzenie oraz brzmienie basu przez Borys'a Kozlov'a -

perfekcyjny timing. Gra lidera - Alex'a Sipiagin'a - oszczedna i swietnie zbalansowana. Da sie wyczuc momentalnie,

ze lider docenia cisze w muzyce. Co tu duzo mowic. Swietny, nowoczesny glowny nurt, z wycieczkami w roznych kierunkach

jazzowych, podany w najgustowniejszy sposob i z wlasnym jezykiem wypowiedzi. Super kompozycje, super aranzacje i super

muzyka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam, Mariusz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAVID BINNEY - "Barefooted Town"

 

David Binney - alto sax, voices

Ambrose Akinmusire - trumpet

Mark Turner - tenor sax

David Virelles - piano

Eivind Opsvik - bass

Dan Weiss - drums

 

Nagranie - 15 listopad 2010, "Systems Two Recordings Studios", Brooklyn, N.Y. / inz. Michael Marciano

Mix - Michael Marciano, David Binney

Mastering - Michael Marciano

Wydanie - "Criss Cross Jazz" 2011

 

Najnowszy, piaty dla "Criss Cross" album, znakomitego alcisty - David'a Binney'a, w towarzystwie mojego ulubionego

tenorzysty Mark'a Turner'a i wschodzacej gwiazdy - trebacza Ambrose Akinmusire. W sekcji rytmicznej Dan Weiss

i Eivind Opsvik oraz David Virelles na fortepianie. Tak samo jak w przypadku "Destinations Unknown" Alex'a Sipiagin'a -

plyta nagrana w sekstecie, w tej samej konfiguracji i o podobnym brzmieniu ( to samo studio, ten sam inzynier dzwieku,

ta sama wytwornia ). Siedem wlasnych kompozycji z najdluzsza na plycie - "The Edge of Seasons", trwajaca prawie

jedenascie minut - mini suita ze zmieniajacymi sie nastrojami i kontrastami. Tytulowy "Barefooted Town" - hipnotyczna

i improwizujaca kompozycja - z wokalem lidera, w cieniu abstrakcji i dysonansow, mozna zaliczyc do centralnego punktu

programu na plycie. Cala plyta bardzo dobra, rowna i oczywiscie godna polecenia. Razem z "Destinations Unknown" tworzy

jak najbardziej piekny komplecik.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość glubisz

(Konto usunięte)

U mnie z nowści na tapecie nowy Wadada (oczywiście mam na myśli Hearts Reflectins). Co by napisać i tak nie odda to tego co czuje słuchając tej płyty. Po prostu urodziłem się do niej... nie no może przesadziłem. Wspaniała!

 

Jeszcze tak nawiąże do polecanego Rosenwinkel'a, czyli (to co przesłuchałem) Remedy i Deep Song. Nagranie live ma niesamowitego powera i brud oraz niezwykle ciekawe sola, nie nudziłem się ani przez chwile. Płyta studyjna jest również godna polecenia, bardzo wysoki poziom mimo że nie polecana specjalnie na forum - pisze to wszystko aby podkreślić jak ważną role dla mnie odgrywa MarkN, jest kopalnią wspaniałej muzyki.

 

btw. co się dzieje z Hamidem Drake? Wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek Możdżer "KOMEDA" w ACT!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17176-0-37016800-1307390827_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z nowści na tapecie nowy Wadada (oczywiście mam na myśli Hearts Reflectins). Co by napisać i tak nie odda to tego co czuje słuchając tej płyty. Po prostu urodziłem się do niej... nie no może przesadziłem. Wspaniała!

 

Jeszcze tak nawiąże do polecanego Rosenwinkel'a, czyli (to co przesłuchałem) Remedy i Deep Song. Nagranie live ma niesamowitego powera i brud oraz niezwykle ciekawe sola, nie nudziłem się ani przez chwile. Płyta studyjna jest również godna polecenia, bardzo wysoki poziom mimo że nie polecana specjalnie na forum - pisze to wszystko aby podkreślić jak ważną role dla mnie odgrywa MarkN, jest kopalnią wspaniałej muzyki.

 

btw. co się dzieje z Hamidem Drake? Wie ktoś?

 

 

Dziekuje za cieple slowa. W miare mozliwosci staram sie na biezaco informowac co nowego nabylem, oczywiscie po

wczesniejszym wysluchaniu. Kupuje bardzo duzo plyt i sa to nie tylko nowosci, ale rowniez pozycje starsze jak i wrecz archiwalne. W zeszlym roku przybylo w moich zbiorach chyba ok. tysiaca nowych tytulow, tak ze szalenstwo nie zna granic

Wlasnie watek "Nowosci Jazzowe" nalezy do moich ulubionych, w ktorym moge sie troche powyzywac i przedstawic swoje zdanie na temat ciekawych pozycji jazzowych. Zreszta Twoj ostatni watek "Perelki z Blue Note" to tez strzal w 10-ke

i jak najbardziej bede w nim aktywnie uczestniczyl. Gratuluje pomyslu i mam nadzieje, ze perelek bedzie przybywac,

a sam temat bedzie trzymal poziom jak dotychczas.

Powracajac do muzyki Rosenwinkel'a, to "The Remedy" jest znakomita. Tak swietnej plyty i to w dodatku koncertowej

nie otrzymujemy na co dzien. Nawet teraz, piszac ten tekst, gra u mnie Rosenwinkel i "The Remedy". Znam te plyte

na pamiec, (sluchalem jej prawie codziennie przez dlugi okres od momentu zakupu) ale wciaz jest to dla mnie swiezy

powiew i chetnie do niej wracam. Przy okazji, jak juz jestesmy przy Rosenwinkel'u, to chcialbym zwrocic uwage na

swietne projekty Paul'a Motian'a i "The Electric Bebop Band" z Rosenwinkel'em, Steve Cardenas'em rowniez na gitarze,

Chris'em Potter'em na tenorze, Chris'em Cheek'em na tenorze oraz Steve Swallow'em na basie. Plyty wydane przez

niemiecki label "Winter & Winter". Polecam tytuly: "Monk and Powell" i "Flight Of The Blue Jay" - te dwie plyty sa

nagrane z Rosenwinkel'em, oraz "Europe" i "Holiday For Strings" - w odmiennym skladzie : Anders Christensen / el. bass,

Chris Cheek /tenor - lewy kanal, Pietro Tonolo /tenor & sopran - prawy kanal, Ben Monder /gitara - prawy kanal,

Steve Cardenas /gitara - lewy kanal.

Jest jeszcze Paul Motian Band i plyta "Garden of Eden" z podobna ekipa mlodych muzykow - Steve Cardenas, Ben Monder,

Jakob Bro / gitary; Chris Cheek, Tony Malaby /saksofony; Jerome Harris /bas

Zarowno Jakob Bro jak i Anders Christensen graja na plycie "Dark Eyes" Tomasza Stanki.

 

 

Serdecznie pozdrawiam, Mariusz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter Evans Quintet - GHOSTS

 

Peter Evans (trumpets/compositions), Carlos Homs (piano), Tom Blancarte (bass), Jim Black (drums), Sam Pluta (live processing)

 

Album wydany wg szczytnych idei DIY przez samego P. Evansa, znaczy w założonej przez niego wytwórni, najlepiej więc zamówić u źródła:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co za petarda! Dawno nie słyszałem w jazzie czegoś tak świeżego. Mniejsza o bardzo udaną próbę pożenienia nagrania akustycznego live z elektronicznymi manipulacjami i przetwarzaniem dźwięku "na bieżąco" (Sam Pluta), bo i bez tego ta płyta byłaby ciekawa. Może powinienem trochę ochłonąć i napisać o tym albumie bardziej obiektywnie za parę tygodni. Na razie pierwszym odsłuchom od paru dni wciąż towarzyszą wypieki na twarzy, aż już zapomniałem jakie to uczucie:) Zupełnie jak lata temu przy pierwszym kontakcie z nagraniami Eskelina czy Berne'a, gdzie też bębnił Jim Black. Swoją drogą ten ostatni wpisuje się w GHOSTS idealnie, nie pojawiał się ostatnio na znaczących płytach (albo i coś przeoczyłem), tu zaś jest odpowiednią osobą na swoim miejscu, na dodatek w znakomitej formie, perkusja jest obłędna!

 

Pozdrawiam

 

Okładka

post-183-0-72680100-1307431380_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter Evans Quintet - GHOSTS

 

Peter Evans (trumpets/compositions), Carlos Homs (piano), Tom Blancarte (bass), Jim Black (drums), Sam Pluta (live processing)

 

Album wydany wg szczytnych idei DIY przez samego P. Evansa, znaczy w założonej przez niego wytwórni, najlepiej więc zamówić u źródła:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co za petarda! Dawno nie słyszałem w jazzie czegoś tak świeżego. Mniejsza o bardzo udaną próbę pożenienia nagrania akustycznego live z elektronicznymi manipulacjami i przetwarzaniem dźwięku "na bieżąco" (Sam Pluta), bo i bez tego ta płyta byłaby ciekawa. Może powinienem trochę ochłonąć i napisać o tym albumie bardziej obiektywnie za parę tygodni. Na razie pierwszym odsłuchom od paru dni wciąż towarzyszą wypieki na twarzy, aż już zapomniałem jakie to uczucie:) Zupełnie jak lata temu przy pierwszym kontakcie z nagraniami Eskelina czy Berne'a, gdzie też bębnił Jim Black. Swoją drogą ten ostatni wpisuje się w GHOSTS idealnie, nie pojawiał się ostatnio na znaczących płytach (albo i coś przeoczyłem), tu zaś jest odpowiednią osobą na swoim miejscu, na dodatek w znakomitej formie, perkusja jest obłędna!

 

Pozdrawiam

 

Okładka

Potwierdzam płyta jest genialna. Trąbka Evansa to najlepsze co przydałyło muzyce w ostatnich 2-3 latach. Płytę kupiłem jakieś tydzień temu na cdbaby.com i ciągle jestem pod wrażeniem. Jestem jego wielkim fanem do tego stopnia że kupuję wszelkie płyty gdzie się pojawia. Oczywiście najwięcej jest z HOTCUP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERNEST DAWKINS' New Horizons Ensemble - "The Prairie Prophet"

 

Ernest Dawkins - alto & tenor, percussion, vocal

Marquis Hill - flugelhorn (1), vocal (2,3,7)

Shaun Johnson - trumpet (1,2,4)

Steve Berry - trombone

Jeff Parker - guitar

Junius Paul - bass

Isaiah Spencer - drums, percussion

 

Nagranie - 13 & 14 pazdziernik 2010 / inz. Steve Wagner

Mix - Steve Wagner & Dave Katzman

Mastering - Steve Wagner

 

Wydanie - "Delmark Records", 2011

 

 

Najnowsza plyta Ernest'a Dawkins'a jest dedykowana Fred'owi Anderson'owi. Piekny gest w pierwsza rocznice smierci,

( F.Anderson zmarl 24/06/2010 )jednego z najwybitniejszych przedstawicieli sceny muzyki improwizowanej i awangardowej.

Bardzo dobra plyta. Wlasciwie swietna. Tak; swietna. Plyte otwiera "Hymn For A Hip King" - piekna mainstream'owa

kompozycja, w ktorej artysci delikatnie daja nam do zrozumienia, ze podroz przez te plyte nie bedzie caly czas

taka mila, rowna i melodyjna jak w tym pierwszym utworze. Znakomite pierwsze solo Marquis'a Hill'a i delikatne tlo

w wykonaniu Jeff'a Parker'a, oraz niezwykle dynamiczny i o swietnym brzmieniu Ernest Dawkin's. Druga czesc podrozy

jest juz nieco trudniejsza, aczkolwiek otoczona swingowym klimatem i swietnym popisem improwizacyjnym Jeffa Parkera.

Poza tym, jest w tej kompozycji duzo wiecej atrakcji, a trwa ona ponad dwanascie minut. Mowie oczywiscie o utworze

drugim - "Sketches". Dalej krotka "Balladesque" i swietny czwarty utwor "Mal-Lester" - z pieknym solem Johnsona na

trabce, a takze kolejnym popisem Parkera i oczywiscie Dawson'a. Nastepna kompozycja, to hold oddany F.Anderson'owi

czyli jedenasto minutowa kompozycja - "Shades Of The Prairie Prophet". Utwor szosty, to kompozycja Steve Berry'ego -

piekna i nastrojowa "Mesopotamia". Na zakonczenie podrozy, otrzymujemy najdluzsza kompozycje na plycie, autorstwa

Dawkins'a - "Baghdad Boogie". Trzynasto i pol minutowy odjazd, po raz kolejny ze swietnym solo Marquis'a Hill'a na

trabce, Parkera na gitarze oraz z kilkoma innymi niespodziankami. Bardzo energetyczna gra perkusisty i znakomity

bas - czyli w sekcji Isaiah Spencer i Junius Paul - wypelniaja ten piekny muzyczny spektakl.

Wszystkie utwory na plycie, z wyjatkiem "Mesopotamia" - sa autorstwa Ernest'a Dawkins'a. Swietny projekt, swietna

muzyka i bardzo dobra realizacja - z duza iloscia powietrza i przestrzeni oraz piekna barwa instrumentow. Otrzymujemy

unikalna kombinacje jazzu, swingu, bibopu i muzyki improwizowanej oraz awangardowej.

Plyta jak najbardziej godna polecenia i mam nadzieje, ze muzyka na niej zawarta, sprawi Wam wiele radosci, tak jak

i mnie sprawila.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam, Mariusz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość glubisz

(Konto usunięte)

ERNEST DAWKINS' New Horizons Ensemble - "The Prairie Prophet"

 

Ernest Dawkins - alto & tenor, percussion, vocal

Marquis Hill - flugelhorn (1), vocal (2,3,7)

Shaun Johnson - trumpet (1,2,4)

Steve Berry - trombone

Jeff Parker - guitar

Junius Paul - bass

Isaiah Spencer - drums, percussion

 

Nagranie - 13 & 14 pazdziernik 2010 / inz. Steve Wagner

Mix - Steve Wagner & Dave Katzman

Mastering - Steve Wagner

 

Wydanie - "Delmark Records", 2011

 

 

Najnowsza plyta Ernest'a Dawkins'a jest dedykowana Fred'owi Anderson'owi. Piekny gest w pierwsza rocznice smierci,

( F.Anderson zmarl 24/06/2010 )jednego z najwybitniejszych przedstawicieli sceny muzyki improwizowanej i awangardowej.

Bardzo dobra plyta. Wlasciwie swietna. Tak; swietna. Plyte otwiera "Hymn For A Hip King" - piekna mainstream'owa

kompozycja, w ktorej artysci delikatnie daja nam do zrozumienia, ze podroz przez te plyte nie bedzie caly czas

taka mila, rowna i melodyjna jak w tym pierwszym utworze. Znakomite pierwsze solo Marquis'a Hill'a i delikatne tlo

w wykonaniu Jeff'a Parker'a, oraz niezwykle dynamiczny i o swietnym brzmieniu Ernest Dawkin's. Druga czesc podrozy

jest juz nieco trudniejsza, aczkolwiek otoczona swingowym klimatem i swietnym popisem improwizacyjnym Jeffa Parkera.

Poza tym, jest w tej kompozycji duzo wiecej atrakcji, a trwa ona ponad dwanascie minut. Mowie oczywiscie o utworze

drugim - "Sketches". Dalej krotka "Balladesque" i swietny czwarty utwor "Mal-Lester" - z pieknym solem Johnsona na

trabce, a takze kolejnym popisem Parkera i oczywiscie Dawson'a. Nastepna kompozycja, to hold oddany F.Anderson'owi

czyli jedenasto minutowa kompozycja - "Shades Of The Prairie Prophet". Utwor szosty, to kompozycja Steve Berry'ego -

piekna i nastrojowa "Mesopotamia". Na zakonczenie podrozy, otrzymujemy najdluzsza kompozycje na plycie, autorstwa

Dawkins'a - "Baghdad Boogie". Trzynasto i pol minutowy odjazd, po raz kolejny ze swietnym solo Marquis'a Hill'a na

trabce, Parkera na gitarze oraz z kilkoma innymi niespodziankami. Bardzo energetyczna gra perkusisty i znakomity

bas - czyli w sekcji Isaiah Spencer i Junius Paul - wypelniaja ten piekny muzyczny spektakl.

Wszystkie utwory na plycie, z wyjatkiem "Mesopotamia" - sa autorstwa Ernest'a Dawkins'a. Swietny projekt, swietna

muzyka i bardzo dobra realizacja - z duza iloscia powietrza i przestrzeni oraz piekna barwa instrumentow. Otrzymujemy

unikalna kombinacje jazzu, swingu, bibopu i muzyki improwizowanej oraz awangardowej.

Plyta jak najbardziej godna polecenia i mam nadzieje, ze muzyka na niej zawarta, sprawi Wam wiele radosci, tak jak

i mnie sprawila.

 

http://www.amazon.com/gp/product/images/B004B3PBG0/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music

http://www.amazon.com/Prairie-Prophet-Dawkins-Horizon-Ensemble/dp/B004B3PBG0/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1307682179&sr=1-1

 

Pozdrawiam, Mariusz.

Co z tej http://multikulti.com/go/_search/full_search.php?sess_id=616290bf5f6a2e9a2ad2d384f3002271&search_query_words=Ernest+Dawkins+ oferty polecasz tego artysty?

A tą płytke słuchałem na mp3kach i musze przyznać że niezła.

Edytowane przez glubisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> glubisz

 

"Freedom Jazz Dance" i "Hot 'N' Heavy". Nastepnie dorzucilbym koncert z nieistniejacego juz niestety klubu Hot House -

- "Cape Town Shuffle". Dwie pierwsze pozycje sa ze znakomitym Fareed'em Haque'em na gitarze - genialnym technikiem

i muzykiem z najwyzszej polki. Oczywiscie namawiam do zapoznania sie z najnowsza plyta "The Prairie Prophet", ktora

jest moim zdaniem swietna i slucha sie tego materialu z wielka przyjemnoscia.

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość glubisz

(Konto usunięte)

> glubisz

 

"Freedom Jazz Dance" i "Hot 'N' Heavy". Nastepnie dorzucilbym koncert z nieistniejacego juz niestety klubu Hot House -

- "Cape Town Shuffle". Dwie pierwsze pozycje sa ze znakomitym Fareed'em Haque'em na gitarze - genialnym technikiem

i muzykiem z najwyzszej polki. Oczywiscie namawiam do zapoznania sie z najnowsza plyta "The Prairie Prophet", ktora

jest moim zdaniem swietna i slucha sie tego materialu z wielka przyjemnoscia.

 

Pozdr.

A widzisz, ja dopiero teraz sie skapowałem że PP jest dostępna;-). Tak jak pisałem, mp3ki mi się podobały - oryginał napewno kupie.

Edytowane przez glubisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.