Jump to content
IGNORED

Nowości Jazzowe


Recommended Posts

W dniu 20.03.2020 o 11:26, Jaranek. napisał:

Wiadomo - o gustach się nie dyskutuje

Dodałbym też, że każdy inaczej słyszy, albo nauczył się słuchać inaczej. Ja akurat nie słyszę w 'Shakti' plumkania, a co do podkładu Morrisa, to w ogóle nie mam zastrzeżeń - robi to pięknie i subtelnie, nie słychać go, a jest obecny. Zupełnie mam inne zdanie w tej kwestii, ale przecież mogę mieć, bo ludzie się różnią, tak? Cieszą również moje ucho unisona Morrisa i Ware, i nie przeszkadza mi to, że niektóre z nich są koślawe - przecież to projekt free...??? Kogo słyszę w grze Morrisa? Słychać kilku 'wielkich', ale jednego Joe Morris musiał bardzo dużo słuchać, i lubić...

A co do nowości, to mamy kolejny debiut w Intakt Records. Tym razem ukazał się w nowych barwach Tim Berne, który podobnie jak jego wieloletni przyjaciel i muzyczny partner Michael Formanek, po stosunkowo krótkim epizodzie w ECM, pojawił się po raz pierwszy jako lider w barwach szwajcarskiego Intakt Records. I co się dzieje? Dzieje się dużo, dzieje się gęsto i dzieje się 'dramatycznie' - bo muzyka Tima Berne nigdy nie rozpieszczała słuchacza, a jej 'dramatyzm' i 'waga' są niemalże kluczowe w odbiorze. Najnowszy projekt  zatytułowany 'The Fantastic Mrs. 10' jest kolejną, już piątą odsłoną formacji Tim Berne's Snakeoil i zarazem  pierwszą dla Intakt. W muzyce Tim Berne's Snakeoil zmysł kompozycji balansuje się w perfekcyny sposób ze zmysłem improwizacji, natomiast akustyczno-elektryczne brzmienie podkreśla możliwości tonalne zespołu, które wraz z poszczególnymi 'formami wypowiedzi' wydają się być 'nieograniczenie' energetyczne. Tak, 'energetyczne' będzie dobrym słowem - muzyka Tim Berne's Snakeolil jest niesamowicie 'energetyczna i ofensywna' - wysłuchanie i akceptacja pomysłow, 'wagi' i gęstości' tej muzy będzie dla wielu wyzwaniem, ale warto. Ja jestem zawsze zmęczony po wysłuchaniu projektów Tima Berne, ale jednocześnie zadowolony. Podobnie ma się rzecz z jego koncertami live, a byłem na dwóch - za każym razem Snakeoil mnie zmęczył, ale równocześnie rozgrzał i zadowolił - ot, taki paradox, jak szybka jazda na rowerze - męczy, ale zadowala i prowokuje do kolejnych rajdów i 'odjazdów'.

IMG_2428.thumb.jpg.7d1faf8f1f54ceec066043e190d34db1.jpgIMG_2429.thumb.jpg.5ad1d435439f3a6e49bdde2d14441d75.jpg

 

 

 

  • Like 2

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Czy ktoś może odpowiedzieć na pytanie dotyczące płyty cd it's monk's wydanej przez columbie. Kupiłem tę płytę i mam wątpliwości. Początek pierwszego nagrania, dobre dwie minuty, słychać tylko jedną kolumnę, a po tym czasie włącza się dźwięk w drugiej. W trakcie drugiego nagrania również przez kilkanaście sekund słychać tylko jedną kolumnę. Czy to wada tej płyty czy w oryginale też tak jest?

20200427_114432.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To może coś z moich ostatnich zakupów .

Niezawodny band jazzrockowy czyli Ibrahim Electric i płyta "Time Machine ".Tym razem nagranie studyjne .

Steve Lehman Trio "The People I love " .Oprócz stałego składu ( M.Brewer bas i D.Reid perk ) gościnnie C.Taborn .

Kenny Barron tym razem z L.Nashem na płycie basisty M.Rosenberga "MLK Convergence " .

M.Crispell i perkusista T.Sorey "The Adornment of Time ".

Al Di Meola w piosenkach beatlesowskich " Across The Universe ".

Sonny Landreth zapamiętany przez mnie z festiwalu bluesowego w Chicago na płycie "Blacktop Run ".

Nieznana mi dotąd wokalistka Kira Skov w balladowym repertuarze "The Echo of You " .

Link to post
Share on other sites

M. Rosenberg jest kobietą. Na imię ma Marlena. Znakomita chicagowska basistka, która z niejednego pieca dżwięk czerpała. Poza tym, jest świetnie wykształcona i wykłada na bardzo dobrym Roosevelt University i na Northern Illinois - notabene na tym samym uniwerku co Fareed Haque. Wszystko co robi na kontrabasie jest świetne - swing, puls, time, rytm, no wszystko wszystko. Zmysł improwizacyjny i zdolności kompozytorskie. Zapraszana na Zaduszki Jazzowe w Chopinie - występowała na ostatnich, w 2019 roku.

Co jeszcze? Jest przemiłą i sympatyczną osóbką ?

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites

Ohad Talmor Newsreel - 'Long Forms' / Intakt Records, 2020

Najnowszy projekt Talmora jest naprawdę bardzo dobry - słucha się tego wybornie. Chociaż muzyka na płytce jest w pełni awangardowa i często wędruje w stronę atonalności, to odczuwa się tutaj jakąś wyjątkową i bardzo przystępną, niemęczącą atmosferę, która może się spodobać również i mniej zaawansowanym słuchaczom jazzu. Muzyka zawarta na 'Long Forms' obfituje w świetne improwizacje, które niejednokrotnie przechodzą w kilkugłosowy kontrapunkt podkreślając tworzące się, nowe, wielotonalne harmonie. Respekt budzą również znakomite unisona lidera z gitarą Milesa Okazaki. Kolejna rzecz to trąbka Shane Endsleya - fantastyczne brzmienie i bardzo zmysłowe granie, zarówno w kontrapunkcie jak i w tematach melodii, których tożsamość można skojarzyć z różnymi tradycjami - na przykład z tradycjami póżno-coltraneowskimi lub wręcz orkiestrowymi. Całość dopina sekcja z Mattem Pavolką na kontrabasie i ze znakomitym, cenionym w nowojorskim środowisku drummerem - Dan'em Weiss'em, oraz wirtuozerskim fortepianem Jacob'a Sacks'a. Oprócz tenoru, lider gra w tym projekcie na fletach, klarnetach i bansuri. Świetna płyta godna rekomendacji. Polecam.

Wszystkie kompozycje na płycie są autorswa Ohada Talmora. Nagrań dokonał Michael Perez Cisneros w kwietniu 2015 roku w nowojorskim studio 'Peter Karl Studios' na Brooklynie. Miks i mastering: Ohad Talmor i Liberty Ellman, czyli jak widać, dwóch muzyków. I brzmi to naprawdę bardzo dobrze.

R-15254543-1588741131-9681.jpeg.jpg

 

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites

Dave Douglas - 'Dizzy Atmosphere' / Grennleaf Music, 2020

Dave Douglas właściwie nie zaskakuje - wszystko za co się się zabiera trzyma wysoki poziom, jeden z najwyższych. Ja zawsze słyszę w jego muzyce profesjonalizm, mądrość, wielką kulturę grania i brak przypadków - i to praktycznie w każdej estetyce, w której ten wielki artysta się porusza. Podobnie z dobieraniem składów do jego projektów - są zawsze mistrzowskie, ale bez bicia rekordów i udowadniana czegokolwiek. Najnowsza płytka, jak sam tytuł wskazuje, mówi nam o Dizzym i o klimacie oraz wpływie jego muzyki na kolejne pokolenia, które do dziś czerpią z bebopowej studni i niewyczerpanej formuły. Ciekawostką jest fakt, że na najnowszej płytce mamy kolejną basistkę, która po Lindzie Oh zasila skład zespołu i zaznacza mocno pozytywnie swoją osobowość. Super płyta nawiązująca do serii poprzednich projektów, w których Dave Douglas składał hołd muzyce Wayne Shortera, Mary Lou Williams i Bookera Little. Kolejna świetna płyta!

Skład: Dave Douglas - trąbka, Dave Adewumi - trąbka, Matt Stevens - gitara, Fabian Almazan - piano, Carmen Rothwell - bas, Joey Byron - perkusja

Sesja odbyła się 2 września 2019 roku w studio 'The Bunker' w nowojorskim Brooklynie. Nagranie, miks i mastering - Tyler McDiamid.

R-15288758-1589225820-8369.jpeg.jpg

  • Like 1

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Bardzo chętnie wracam do wcześniejszych dokonań Wolganga Muthspiela, a 20 marca wydał swój kolejny longplay pt. "Angular Blues", który od razu polubiłem. Nie sądziłem, że jazz zwłaszcza w wydaniu ECM tak bardzo mnie wciągnie. Pół życia powtarzałem, że do jazzu trzeba dojrzeć no i chyba się doczekałem, a utwór Hüttengriffe jest przepiękny.. warto żyć. 

Pozdrawiam z Kujaw i Pomorza ? 

Cytat

After a pair of quintet offerings with Brad Mehldau and Ambrose Akinmusire, Austrian guitarist and composer Wolfgang Muthspiel returns to the trio format he established on ECM with 2014's Driftwood. Whereas the previous outings all featured bassist Larry Grenadier, it is Scott Colley who claims the bass chair here. All three members have worked with one another sufficiently to make Angular Blues sound relaxed, natural, and locked in. Blade and Muthspiel have been working together on-stage and in the studio for quite a while; in addition to Muthspiel's bands, the pair work together in the duo Friendly Travelers. The guitarist and Colley played together often in the '90s, and the bassist and drummer have worked together in the Steel House trio with pianist Edward Simon. The group cut this date in a Tokyo studio after a three-night, six-set run at the city's Cotton Club.

The program consists of eight Muthspiel originals and, for the first time on any of his recordings, a pair of jazz standards: "I'll Remember April" and "Everything I Love." In addition, the recording marks another first for the guitarist on ECM, in that he employs an acoustic guitar on the three opening pieces. "Wondering" is introduced by Colley's warm, fluid, wide-toned bass. He both trades and punctuates lines by Muthspiel as Blade dances in five around and through them both. Muthspiel's solo effortlessly moves between shaped, rhythmic chords and single-string playing. Utilizing Latin and post-bop rhythms, the title track is an involved, complex exchange of vamps and chords with syncopated rhythms and a popping bassline with fine solos from Blade and Colley. "Hüttengriffe" is a quietly majestic, emotionally resonant Americana ballad that sounds at home next to Bill Frisell's similarly minted material. With "Camino," Muthspiel's electric guitar makes its entry and remains present on the rest of the date. The guitarist plays solo slowly and impressionistically over the first 80 seconds before Blade's whispering cymbals and gentle tom-tom and snare join him. Colley initially walks the backdrop but asserts single notes and minimal rhythmic runs in support. Muthspiel's solo is elegant, unhurried, and full of harmonic surprises. "Ride" marks the first time the guitarist has ever included bebop rhythm changes on a record and it's a doozy: Fleet, knotty, engaged and almost funky with double-timed breaks by Blade, a tight solo by Colley, and Muthspiel's channeling of Barney Kessel and Billy Bauer. "Kanon in 6/8" is delivered as a tight, punchy exchange of interrogatory statements from the rhythm section as the guitarist cascades 16th and eighth notes in a syncopated solo. "Solo Kanon in 5/4" follows, played by Muthspiel with a delay box to recall the spirit of Bach and Scarlatti. Despite its relaxed feel, Angular Blues offers intense musical sensitivity, keen, active interplay and improvisatory flair. With crystalline production and canny collaboration by three jazz masters, Angular Blues adds not only depth and breadth to Muthspiel's ECM catalog, it's weighty enough to own a chapter in the history book of jazz guitar trios.

 źródło - 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

image.jpg

Edited by Tal
  • Like 3

"Szeroki jest człowiek, zbyt szeroki. Ja bym go zwęził." Fiodor Dostojewski

Link to post
Share on other sites

Kenny Barron / Dave Holland Trio Featuring Johnathan Blake - 'Without Deception' / Dare2 Records, 2020

Ot, taki zestawik Kenny z Davem sobie przygotowali - albumik co w głowach Seniorów siedzi, szczególnie tych, którzy nic już nie muszą i dobierają sobie składy jak chcą i jak im wygodniej. I nagrywają jak chcą, i jak im wygodniej, ponieważ o tym decydują, ponieważ są niezależni i są na swoim. I jak chcą, to wydają płytę z sesji, a jak nie nie chcą, to nie wydają?

I nie mówię, że to zła muzyka, nie. Tacy muzycy nie robią złej muzyki. Nie o to mi chodzi. 'Pass It On', jako numer 7 na płycie, jest zadedykowany Edowi Blackwellowi (Ed Blackwell), który w 1992 odszedł od nas jako ciało fizyczne, to jednak w świecie muzyki jest niezniszczalny. No i przede przede wszystkim pochodził z... miejsca skąd pochodzą Louis Armstrong i rodzina Marsalisów. I co oprócz ogólnie świetnego grooveu jest tam? Trrrt TT Trrrt TT Trrrt, Ślr, Ślr, Ślr, Tratatata.

  • Like 1

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

John Scofield - 'Swallow Tales' / ECM, 2020

Skład: John Scofield - gitara, Bill Stewart - perkusja, Steve Swallow - bas

Wydawałoby się, że nic takiego ważnego się nie wydarzyło i mamy kolejny projekt Johna Scofielda, który już od dłuższego czasu jest muzykiem prominentym, niezależnym i robiącym co chce, to jednak najnowszy album 'Swallow Tales' jest wydarzeniem szczególnym - powiedziałbym, że jest wydarzeniem szczególnym zarówno w kontekście symbolicznym jak i muzycznym. Symbolicznym, ponieważ jest to pierwsza płyta Sco pod własnym nazwiskiem wyprodukowana i wydana przez ECM, natomiast muzycznym, bo nawiązuje do najlepszych konfiguracji trio z dwoma gigantami jazzu zarówno w materii warsztatu jak i ogólnie pojętej, pięknej i zmysłowej muzykalności. Na pokładzie mamy Billa Stewarta i Steve Swallowa - dwóch wyjątkowych muzyków znanych nie tylko jako wielcy liderzy i wielkie nazwiska jazzu, ale również jako ściśli współpracownicy i przyjaciele Sco co  przypieczętowane zostało w przeszłości znakomitym koncertowym albumem 'EnRoute' - albumem z 2003 roku z nowojorskiego Blue Note. Ciekawą sytuacją w tym wszystkim jest też wyraz szacunku Sco w stosunku do swojego mentora i przyjaciela Steva Swallowa, którego utwory są po prostu grane na 'Swallow Tales' o czym zresztą już sam tytuł płyty w jakiś sposób informuje. Co jeszcze robi tę płytę wyjątkową? Oczywiście to, że nagrana została w kilka godzin jednego popołudnia w bardzo dobrze brzmiącym studio i to, że sami muzycy brzmią podczas tej sesji fenomenalnie i cicho, co od razu usłyszałem. Potężnym atutem tej płyty jest również jej 'organiczność' przyciągając m.in. uwagę słuchacza na pomysły, różnorodność i spontaniczność gry JS. Tak mogą grać tylko najlepsi - paradoksalnie zajęło im nagranie płyty kilka godzin, ale to się nie bierze znikąd - 40 lat znajomości, współpracy i przyjażni nie idzie w gwizdek. Świetna, kapitalna płyta. Super!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

R-15469133-1592048852-2011.jpeg.jpg

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Magnepan napisał:

Uwaga , nielada gratka dlA FANÓW Tria Marcina Wasilewskiego do których i ja się zaliczam.

26 czerwca 2020 ukaże się w Europie CD Arctic Riff - Tria Wasilewskiego z Joe Lovanem !!!! na ECM'ie

 

 

 

 

    

 

 

Napisałem o tym na początku tej strony .

Link to post
Share on other sites

A u mnie nowość z litewskiego NoBusiness Rec. "Japan Suite " .  Płyta freejazzowa nagrana przez kanadyjskiego saksofonistę altowego Francois'a Carrier'a w 2019r. w Japonii .To nagranie live a w składzie oprócz Kanadyjczyka kapela japońska .Masayo Koketsu też alt ,Daisuke Fuwa bas i Takashi Itani perk .Cichą bohaterką sesji jest japońska saksofonistka ,która dodatkowo napędza tę freejazzową lokomotywę .Na płycie sześć kompozycji wszystkich muzyków .Bardzo mocne granie .

Link to post
Share on other sites

Edward 'Kid' Jordan, Joel Futterman, William Parker, Hamid Drake - 'A Tribute To Alvin Fielder - Live At Vision Festival XXIV' / Mahakala Music, 2020

45-minutowy set live podczas Vision Festival 2019 poświęcony pamięci Alvina Fieldera - drummera, farmaceuty, członka AACM i współzałożyciela Black Arts Music Society, który odszedł od nas do krainy wiecznego jazzu 5 stycznia 2019 roku. Współpraca Fieldera z 'Kid' Jordanem zaczęła się od połowy lat 70-tych, a efektem tej współpracy było założenie grupy Improvisational Arts, która w zmieniających się składach przez ponad trzy dekady (od 1975 do 2008) roku pojawiała się co rok na 'New Orleans Jazz and Heritage Festival'. W latach 90-tych do składów z Alvinem Fielderem i Kid Jordanem dołączył pianista i saksofonista sopranowy Joel Futterman.

Gorący, fantastyczny set live zagrany przez mistrzów klasycznego amerykańskiego free jazzu.

IMG_2657.thumb.jpg.a402c291f2a8b38239e768d61b8f3ad0.jpgIMG_2658.thumb.jpg.804ab931f934b0557dd5892a37299019.jpgIMG_2659.thumb.jpg.b4678d748c9c465bf4d8b4ff3baa516a.jpgIMG_2660.thumb.jpg.8a17c6547dbfdf39d7abee4c5ce4ede5.jpgIMG_2661.thumb.jpg.fdeed3dcdc1aebb414c4fe78b3c21874.jpgIMG_2662.thumb.jpg.91f05743463c830150374f37bc81f2a6.jpgIMG_2663.thumb.jpg.018c4937554fbd43ff154c85fe2c428c.jpgIMG_2665.thumb.jpg.68ef5e6011c1b0b0df3abbdff33e35c2.jpg

 

 

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.06.2020 o 14:03, Chicago napisał:

Edward 'Kid' Jordan, Joel Futterman, William Parker, Hamid Drake - 'A Tribute To Alvin Fielder - Live At Vision Festival XXIV' / Mahakala Music, 2020

45-minutowy set live podczas Vision Festival 2019 poświęcony pamięci Alvina Fieldera - drummera, farmaceuty, członka AACM i współzałożyciela Black Arts Music Society, który odszedł od nas do krainy wiecznego jazzu 5 stycznia 2019 roku. Współpraca Fieldera z 'Kid' Jordanem zaczęła się od połowy lat 70-tych, a efektem tej współpracy było założenie grupy Improvisational Arts, która w zmieniających się składach przez ponad trzy dekady (od 1975 do 2008) roku pojawiała się co rok na 'New Orleans Jazz and Heritage Festival'. W latach 90-tych do składów z Alvinem Fielderem i Kid Jordanem dołączył pianista i saksofonista sopranowy Joel Futterman.

Gorący, fantastyczny set live zagrany przez mistrzów klasycznego amerykańskiego free jazzu.

IMG_2657.thumb.jpg.a402c291f2a8b38239e768d61b8f3ad0.jpgIMG_2658.thumb.jpg.804ab931f934b0557dd5892a37299019.jpgIMG_2659.thumb.jpg.b4678d748c9c465bf4d8b4ff3baa516a.jpgIMG_2660.thumb.jpg.8a17c6547dbfdf39d7abee4c5ce4ede5.jpgIMG_2661.thumb.jpg.fdeed3dcdc1aebb414c4fe78b3c21874.jpgIMG_2662.thumb.jpg.91f05743463c830150374f37bc81f2a6.jpgIMG_2663.thumb.jpg.018c4937554fbd43ff154c85fe2c428c.jpgIMG_2665.thumb.jpg.68ef5e6011c1b0b0df3abbdff33e35c2.jpg

 

 

Rzeźnia ? ? 

Link to post
Share on other sites

Najnowsza płytka MWT z Lovano jest już w obiegu od zeszłego piątku, a tu nic a nic, ani słowa, cicho sza. Wysłuchałem  już 'Arctic Riff' trzy razy i jestem na tak - rozimprowizowane granie i złamana forma dominuje, chociaż jak to w przypadku tego trio, dużo uwagi poświęcają melodii, oczywiście razem z mistrzem Lovano. Na pewno wrócę do płyty jeszcze kilka razy - podoba mi się, chociaż wolałbym gdyby na płycie zamiast jedenastu krótkich i średnio-krótkich kompozycji, było na przykład tylko pięć, ale za to długich i rozwiniętych.

IMG_2706.thumb.jpg.4d63b8af2dc7bc4e0d0a103d4d03c137.jpgIMG_2708.thumb.jpg.ccb5612f0ca3268505bf9847a3635d2e.jpg

 

Parker's Mood

Link to post
Share on other sites

U mnie płyta od tygodnia ale jakoś nie mogłem zebrać się w sobie aby napisać .Mam podobne wrażenia .Muzyka bardzo dobra ,muzycy na najwyższym poziomie  ,piękne sola ,wypieszczone dźwięki , dbałość o niuans i szczegół .Nastrój nostalgiczny , takie przymglone pejzaże.W warstwie muzycznej mamy tu pełny zakres stylistyczny współczesnej muzyki z elementami free czy współczesności .

Jeśli miałbym się czegoś czepiać to wrażenie lekkiej monotonni czy nostalgii .Pewnie dlatego ,że większość utworów utrzymana jest w podobnym klimacie .Z tego względu na 5 gwiazdek przyznałbym 4.5 .

Link to post
Share on other sites

A u mnie garść nowości .Najpierw Ambrose Akinmusire i jego najnowsza płyta dla BN "On the Tender Spot Of Every Calloused Moment ".Na krążku 11 utworów w konwencji afrojazzu i preparowanej muzyki.

J.Redman , B.Mehldau , Ch. McBride i B.Blade na płycie "RoundAgain " Nonesuch. Kwartet gwiazd w najwyższej formie .

I przykład genialnego tria fortepianowego ."The Zone " Hal Galper Trio .Live At The Yardbird Suite .Origin Rec . Oprócz pianisty J.Johnson bas i J.Bishop perk .Kapitalne granie i do tego live .

Coś z Clean Feedu " Live in Moscow " Jose Lencastre Nau Quartet .W składzie J.Lencastre sax., R.Pinheiro piano ,H. Faustino  bas i J.Lencestre perk .

I na koniec nagranie basisty J.Paula " I S M ". Transowa , korzenna muzyka zagrana przez 15 muzyków .Wydawnictwo dwupłytowe .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.