Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Miłośników dobrych monitorów


Arkadix

Rekomendowane odpowiedzi

A ja uważam, że takie połączenie daje spore możliwości poskładania fajnie grającego systemu. Do muzyki rockowej, bluesa, jak znalazł. Odpowiednie kable i będzie fajna jazda. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań

Edytowane przez piotrek7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak usłyszałem od sprzedawcy w salonie. Rozmawialiśmy dokładnie o wersji twenty 22. Mam jechać ze swoim wzmacniaczem posłuchać tych kolumn, ale po tej opinii jakoś mi się nie śpieszy.

Edytowane przez KotD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Słuchajcie, muszę o tym napisać, bo byłem dzisiaj w szoku.

Słuchałem w salonie w Bydgoszczy monitorów Jean Marie Reynaud. Nazywają się LUCIA.

Monitorki zagrały doskonale, piękną barwną naturalną średnica, podstawa basowa, dociążenie jak z dużo większych pudełek, przestrzeń , powietrze itp.

A szok polegał na tym, że okazało się, ze kosztują (para) 2800 zł. IMO śmiało mogą stawać w szranki z konkurencją do 10 kilo złotych.

 

Piszę o tym, bo pomyślałem, ze gdy ktoś szuka głośników w tym przedziale cenowym lub do drugiego zestawu (np. do sypialni itp), to koniecznie należy wziąć je pod uwagę.

 

Bardzo się ciesze ze trafiłem na ten post , własnie szukam paczek z przednim br. i to jest chyba kolumna dla mnie :) Jestem już ciekaw jak zagra w moim pomieszczeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chciałem napisać w klubie kilka słów o art emotion monitor, kolumny opisywał juz założyciel klubu Arkadix, odbieram granie Art identycznie.

Brzmienie art emotion monitor ciężko opisać bo mają mało własnego charakteru - grają naturalnie z rewelacyjną przestrzenią i świetnej jakości zróżnicowanym basem, góra pasma to zupełnie nowa jakość dla mnie, nie jest jej dużo ale ilość przekazywanych informacji jest ogromna do tego ta muzykalność nic nie drażni, można słuchać cały dzień.

Są to kolumny do małych pokoi nie generują wielkiego obrazu dźwiękowego i bas jest nastawiony na jakość i zróżnicowanie a bassreflex jest niesłyszalny.

Emotion monitor w moim 17m pokoju pokonały takich graczy jak mini utopie, SF guarnieri memento, klipsch heresy III,  audio note J, tannoy srm12x i kilka innych.

Snell E III to jedyne kolumny, które zostawiam poza emotion monitor - depczą art po piętach ale snell nie mają tej holografii i jakości wysokich tonów oprócz tego mają troszkę za dużo basu w moim pokoju, średnica chyba nawet lepsza jak w art.

Jeszcze wlm lyra fajnie się bronią ale to inne granie z naciskiem na dynamikę i szybkość.

Edytowane przez szatan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szatan,

Miło, że podzielasz moją opinię o ART Loudspeakers Emotion Monitor. Twoja opinia jest tym bardziej cenna , że masz takie ogromne doświadczenie z monitorami . Jaka szkoda , że nie mieszkamy w tym samym mieście, bo widząc zdjęcia monitorów które zamieściłeś mam ochotę posłuchać na własne uszy porównania ich brzmienia ?   Teraz jestem ciekaw jaki wzmacniacz uznasz optymalny do Emotion Monitor ?

pozdrawiam Arkadix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gamut Phi 3  szczerze polecam.Byłem w Czarnkowie ( jest jeszcze ogłoszenie na allegro) .SWIETNA SREDNICA, Czystość, DOCIĄżONY BAS -JAK NA MONITORY, ROZDZIELCZOŚĆ  I DUŻA MUZYKALNOŚĆ. Ja szukam podłogówek pokój ponad 20 m.Ale gdyby nie metraż...

Edytowane przez jaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Jako przedstawiciel Klubu Miłośników Dobrych Monitorów musiałem skorzystać z jedynej i niepowtarzanej okazji – czyli porównania monitorów Sonus Faber - Extrema i Electa Amator III, co miało miejsce na tegorocznym Audio Show.

Porównanie zorganizowane przez firmę Koris. Kolumny Extrema to prywatna własność jednego z audiofilów.

Dla mnie osobiście możliwość posłuchania Extremy to jedno z największych marzeń audiofilskich.

Dla przypomnienia Extrema to legendarne kolumny stworzone przez Franco Serblina w 1991, uważane za jedne z najgenialniejszych kolumn wszech czasów. Natomiast Electa Amator III to tegoroczne wcielenie modelu Electa który powstał około 1985 roku. Electa Amator III to konstrukcja zaprojektowana przez Paolo Tezzon – obecnego szefa działu projektów Sonus Faber. Paolo był obecny na AS i osobiście prowadził prezentację na której było porównanie Extremy z Electą Amator III.

Do prezentacji użyto odtwarzacza Metronome oraz polskich wzmacniaczy lampowych Cube o mocy 12W każdy w konfiguracji bi-amping , czyli w sumie grały 4 wzmacniacze Cube. W tym miejscu można by dyskutować czy takie rozwiązanie było optymalne dla Extrem, które podobno są bardzo prądożerne … ale zostawmy dywagacje , innego wyboru nie było . Najważniejsze, że podczas prezentacji w sobotę udało mi się zająć najlepsze miejsce w pierwszym rzędzie idealnie pośrodku ?  

Nie ulega wątpliwości , że Extrema i Electa Amator  III RÓŻNIĄ SIĘ BRZMIENIEM ZASADNICZO. W zasadzie każdy aspekt prezentacji był inny.

Gdy grała Extrema to miało się wrażenie , że grają kolumny pełnopasmowe o nasyconej barwie , lekko złagodzonych i wycofanych wysokich tonach i ogromnej otaczającej przestrzeni. Bas schodził nisko, ale było osłabiony i trochę anemiczny.

Gdy grały Electy III to czuć było, że to monitory które nie mają najniższego basu, za to średni bas jest lekko podbity – jak to często słyszymy w monitorach. Brzmienie Electy III było jaśniejsze, żywsze , z wycofaną dolną średnicą, było sporo wysokich, ale nie były one najwyższej jakości. Ogólnie dźwięk był bardziej przejrzysty niż z Extrem. W dźwięku Electy III było wyraźnie mniej przestrzeni niż z Extrem.

Po prezentacji Paulo pytał się o wrażenia z porównania obu modeli kolumn. Z tego co ludzie mówili wynikało, że Extremy bardziej się większości słuchaczy podobały – przede wszystkim za kulturę i ogólną przyjemność słuchania.

Paulo cierpliwie słuchał opinii słuchaczy. W sumie jako konstruktor mógł nie czuć się komfortowo, bo większość słuchaczy jednak wolała Extremy, czyli konstrukcje które mają prawie 30 lat … Paulo po wysłuchaniu opinii słuchaczy powiedział, że on oprócz tego , że jest konstruktorem kolumn jest również muzykiem. I dla niego jest bardzo ważne aby kolumny mówiły prawdę o nagraniu. Według niego Franco miał inne podejście do brzmienia. Franco był przede wszystkim słuchaczem muzyki i dlatego tworzył kolumny które pięknie grają. Dosłownie Paulo powiedział, że Extremy usuwają część z informacji z muzyki , przez co muzyka brzmi tak pięknie ( użył słowa: remove information ).

Po prezentacji miałem możliwość porozmawiać osobiście z Paulo. W sumie był to mini-wywiad i może to kiedyś warto by opublikować …. Ale w tym miejscu napiszę o jednej sprawie która nurtuje wszystkich miłośników monitorów myślących o zakupie używanych Extrem – czyli jak z dostępnością głośników, szczególnie niskotonowego w przypadku awarii ? Paulo powiedział, że produkowane dla Extrem głośniki niskotonowe były modyfikowane ręcznie przez Sonus Fabera. Konkretnie był w Sonus Faber jeden człowiek który ręcznie pędzelkiem nakładał warstwę specjalnej powłoki ( zawierającej włókno węglowe ). Potem mierzyli głośnik , pokrywali następną warstwą i tak do uzyskania optymalnego rezultatu. Dlatego obecnie NIE MA MOWY aby zdobyć głośnik niskotonowy, który byłby choćby zbliżony do tego użytego w Extemach .

 

I jeszcze kilka prywatnych impresji :

Nie daje mi spokoju pytanie jaki wpływ na brzmienie Extremy miały wzmacniacze lampowe o mocy 12W ( na oko konfiguracja push-pull na EL84 ). Przed prezentacją słuchaliśmy przez ponad godzinę różnych utworów i moim zdaniem anemiczność basu z Extrem oraz niezbyt czyste wysokie w Electach III to efekt zastosowanych wzmacniaczy lampowych … ale to tylko hipoteza ( bo chyba to nie odtwarzacz Metronome … ? ). Ktoś puścił utwór Talk Talk z płyty Kolory Wiosny ( pozdrawiam tego pana ) . Bas w tym utworze ma w sobie siłę i pełnię której Extremy nie pokazały. Za to w utworze wokalnym King Singers gdzie nie ma basu Extrema zabrzmiała genialnie. Extremy przez pewne wycofanie i złagodzenie wysokich tonów nie pokazywały tak wyraźnie , że wysokie nie są tak dobrej jakości.

Ogólnie Extremy bardziej podobały mi się niż Electy Amator III. Wydaje mi się, że z Extremy z odpowiednio dobranym wzmacniaczem tranzystorowym o silnym basie i przejrzystych wysokich można uzyskać wybitne brzmienie. Natomiast Electa III wydaje się być bardzo dobrym monitorem o określonym charakterze brzmienia który może się bardzo podobać niektórym osobom. Moim zdaniem jednak cena Electy III jest po prostu za wysoka w stosunku do brzmienia.

Kiedyś słyszałem takie zdanie: “ Różnica taka jak pomiędzy Wiśniewski , a Wiśniowiecki ”. I taka jest różnica pomiędzy Extremą , a Electą Amator III. Extrema pozostanie legendą , a Electa III podobnie jak Electa II będzie jednym z wielu zwykłych modeli .

OOOgromne podziękowania firmie Koris za prezentację. Spędziłem przy dźwięku monitorów Sonus Faber w sumie prawie 3 godziny ... 3 cudowne godziny ?

pozdrawiam

Arkadix
 

20191109_111631_po konwersji.jpg

20191109_111640_po konwersji.jpg

20191109_113806_po konwersji.jpg

20191109_114521_po konwersji.jpg

20191109_120115_po konwersji.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Arkadix napisał:

Ktoś puścił utwór Talk Talk z płyty Kolory Wiosny ( pozdrawiam tego pana )

Jeśli to była sobota rano, to byłem ja. Tę płytę uwielbiam i znam każdą nutkę na pamięć. To o basie, co napisałeś, to pierwsze co pomyślałem, gdy słuchałem tych kolumn. 
Zasadniczo zgadzam się w 100% z tym co napisałeś. Extremy grały zjawiskowo i ubolewam, że nie było okazji ich usłyszeć z mocnym wzmacniaczem tranzystorowym. Przestrzeń niesamowita. 

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zacny klub, nie wiem dlaczego nie wyczaiłem go wcześniej. Swój głos (i kasę) oddaję na Sveda Audio Blipo. Szkoda, że nie udało mi się odsłuchać wyżej wymienionych extrem. Nie dałem rady odwiedzić wszystkich pomieszczeń na AS ? 

 

48421800_2129990443690017_982069402084048896_o.thumb.jpg.c29d9cf90da40e23651f90922f0b58f8.jpg

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2019 o 22:41, krzysiek napisał:

Jeśli to była sobota rano, to byłem ja. Tę płytę uwielbiam i znam każdą nutkę na pamięć. To o basie, co napisałeś, to pierwsze co pomyślałem, gdy słuchałem tych kolumn. 
Zasadniczo zgadzam się w 100% z tym co napisałeś. Extremy grały zjawiskowo i ubolewam, że nie było okazji ich usłyszeć z mocnym wzmacniaczem tranzystorowym. Przestrzeń niesamowita. 

Nie gniewajcie się chłopaki ale dawno dawno temu w odległej galaktyce u Pana Ryszarda w Nieporecie to łza się w oku kręci z czym można było posłuchać wszystkich prawdziwych sonusow... . Szkoda słów dawajcie wehikuł czasu i jedziemy do 1996 np! :-)Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że można aktualnie kupić w zbliżonych pieniądzach Adamantesy 3 25th edition i Mini Utopie.

Od dawna wzdycham do jednych i drugich. 

Jak myślicie, które lepiej zagrają z końcówka BATa w klasie A?

Utopie to legenda, ale już parę lat na karku mają, Diapasony jednak świeższe.

Przed zakupem i tak podjadę ze swoim sprzętem, ale ciekawy jestem opinii osób, które miały okazję obcować długodystansowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Arkadix napisał:

Arek80,

Dziwne , że wzdychasz zarówno do Diapasonów jak i do Mini Utopii. To zupełnie  inna szkoła brzmienia !!!  W takiej sytuacji tylko samodzielny odsłuch może pomóc.

pozdrawiam

Arkadix

No niestety nic w tym dziwnego. Tak samo jak lubię wzmacniacze grające typowo lampowo, ale mocne tranzystory też. Idealnie byłoby mieć kilka zestawów różnie grających. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem Extrem już w 3 systemach.

1 z najwyższym pełnym setem Mark levinson

2 na AS w wyżej wymienionym porównaniu.

3 z monoblokami audio note conquest silver 300b.... i choć uwielbiam słabe setowe lampowce to jednak Extremy grały najlepiej z levinsonem no 33. 

Co ciekawe w tym systemie niby lepiej od levinsona zagray monobloki  na pojedynczej lampie 845 - może uda mi się jeszcze raz rzucić uchem.

Mini utopie miałem i są świetne ale warto tez rozpatrzyć art emotion monitor, mój były egzemplarz jest obecnie do kupienia - genialne kolumienki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extremy na AS grały swobodnie. EA3 zabrakło polotu. To główny zarzut. Ale naturalność, scena, dynamika tez była po stronie Extrem. Bałem się, ze Extremy nie mają szans ze względu na zaawansowanie technologiczne przetwornikow. Nic z tych rzeczy. Kolejne potwierdzenie wyższości umiejętnosci strojenia nad różnica w klasach komponentów. Nawet esotar nie grał zbyt słodko jak to ma w zwyczaju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje typy:

Harbeth M30.2

WLM Stella 

Gryphon Mojo S

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

48 minut temu, audiowit napisał:

W 17m ?!

Przepraszam ostatnio jeszcze raz policzyłem i jest 18,2 po podłodze ?

Co do metrażu bas to jest inny poziom zupełnie  inna galaktyka.

Ktoś kiedyś powiedział, że z 15" nie ma powrotu i chyba zaczynam rozumieć, co do ilości basu to dziwnie ale nie ma problemu basu nie jest zbyt dużo ale jego zejście energia i rozciągnięcie robią wrażenie.

Kolumny nie próbują też wejść na głowę z dźwiękiem i ogólnie jest zaskakująco dobrze, nie można jednak mówić w tym metrażu o jakiejś swobodnej przestrzeni mieści się raczej między kolumnami i głębia też nie zachwyca ale to nie o to chodzi w studyjnych JBL.

Niebawem jbl dostaną za kompania monobloki halcro dm68... zobaczymy.

Pisałem, że to 4343 od Kenrick sound?

Edytowane przez szatan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 32

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.