Jump to content
krzyżak

Fan-Club Audio Physic

Recommended Posts

25 minut temu, wig napisał:

Byłbym daleki od przypinania komuś łatki fałszerza.

Bez przesady, nikt nikogo tu jeszcze przecież nie oskarżył.
Jak więc logicznie wytłumaczyć dwie różne wielkości maskownic w jednym i tym samym modelu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może po numerach dojdziemy do prawdy. Moje maja nr 1607 i maskownice małe, te z testu w HFim nie miały numeru, albo byl celowo zmyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem te z pierwszej serii nie miały długich maskownic ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempo6 miałem okazję słyszeć i to jest moje granie, ale z tego co prześledziłem archiwa allegro to widzę że ten model sprzedaje się w granicach 7tys. Wow, nie spodziewałem się że to tak trzyma cenę:/ 
A jak na tle T6 wypadają Tempo3 ? Miał okazję robić ktoś bezpośrednie porównanie? 
Warto brać pod uwagę zakup tempo3 ? Czy raczej szukać czegoś młodszego? Kolumny do pokoju +/-25m

Edited by desperados

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam ze to jakaś unifikacja z virgo 5, ale właśnie czy to aby na pewno mialo miejsce...

Desperados, jako ze piwo o tej nazwie produkuje się w moim mieście, będę z Tobą szczery ;) przedostatnia i przedprzedostatnia seria AP z basami po bokach gra jak marzenie, dobierz tylko rozmiar kolumn do swoich możliwości lokalowych, sluchalem scorpio 25 i wierzę, że w odpowiednio dużym pomieszczeniu i sensownie wytlumionym zagrają jeszcze bardziej efektownie, ale w moich skromnych 36m2 nie widzę sensu przepłacać x2. Jak jesteś ze Śląska, to zapraszam na odsłuch, jak dla mnie basu jest wystarczająco, a uzytkiwnicy starszych AP pokroju Virgo I powiedzą, ze jest go za wiele, ale ja podtrzymuję opinię, że starsze wersje grają staromodnie, z krótkim kontrolowanym wieloplaszczyznowym basem, ale jest go zwyczajnie za mało w salonikach 》20m2. Odwyk trwa ok miesiąca i nie chce się wracać do starego :) myślę , że ustawieniem, granitami i dywanami można okiełznać te glosniki i miec dużo i dobrze kontrolowanego basu. Kupisz za 6kzl, tylko daj siebie 3 miesiące czasu ;) cena salonowa 12kzl byla wysrubowana i dlatego wartosc się trzyma. Podejrzewam ze na Virgo 5 można bylo uzyskać spory rabat, wszak miały tylko po 1 memranie biernej więcej i inny gwizdek, a kosztowały x2, więc marża musiała być większa.

Edited by baksiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z posiadaczy AP podłączał je do wzmacniacza klasy A ?

Zastanawiam się nad kupnem końcówki mocy Accuphase A-35 i nie wiem czy to dobry pomysł 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, piomisk napisał:

Czy ktoś z posiadaczy AP podłączał je do wzmacniacza klasy A ?

Zastanawiam się nad kupnem końcówki mocy Accuphase A-35 i nie wiem czy to dobry pomysł 

nie widzę problemu, skoro niektórzy podłączają je do lampy i im gra...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, baksiu napisał:

tutaj ktoś pisał o powodzie dla którego jego głośniki mają długie maskownice, nota bene ciekawa cena sprzedaży zadająca kłam o rzekomej wartości rynkowej tych głośników w okol. 7kzł :)

https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolumny-glosnikowe-audio-physic-tempo-vi-i6664645088.html

pozdrawia młodszy detektyw baksiu ;)

 

 

Nie rzekomej, taka jest ich cena, jeden przypadek jest tylko wyjatkiem. Dobre kolumny to i cene trzymaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, kopaczmopa napisał:

Nie rzekomej, taka jest ich cena, jeden przypadek jest tylko wyjatkiem. Dobre kolumny to i cene trzymaja.

już mówiłem, że idzie kupić bez problemu za 6kzł, bo tyle płaciłem za stan niemalże idealny, trzeba tylko być cierpliwym, a jak się pojawi ogłoszenie nie działać opieszale, no i nie ma co liczyć na ofertę w swojej najbliższej okolicy... ale jak mówisz, że tyle kosztują wg Ciebie, to jest mi niezmiernie miło, muszę się żonie pochwalić, że zarobiłem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, baksiu napisał:

już mówiłem, że idzie kupić bez problemu za 6kzł, bo tyle płaciłem za stan niemalże idealny, trzeba tylko być cierpliwym, a jak się pojawi ogłoszenie nie działać opieszale, no i nie ma co liczyć na ofertę w swojej najbliższej okolicy... ale jak mówisz, że tyle kosztują wg Ciebie, to jest mi niezmiernie miło, muszę się żonie pochwalić, że zarobiłem ;)

A nie no to tak one faktycznie chodza 6-7k pln ale ponizej 6 to rzadkosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde blaszka, czyli jednak nic nie zarobiłem... nie mówcie żonie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg moich obserwacji większość schodzi jednak w kwotach  7 niż 6 tys.

Swoje jak wystawiłem za 7500 to odzew bardzo duży tego samego wieczoru, poszły za 7000 ale momentalnie.
Inna sprawa, że były jak nówki, absolutnie żadnych śladów użytkowania, kartony nie poniszczone, komplet z papierami, poziomiczką, naklejkami osłaniającymi wysokotonówki.
Wersja z końca produkcji z czarnymi WBT.
Ostatnimi czasy ceny tych kolumn poszły do góry, podejrzewam, że za taki stan jak mój można śmiało wołać więcej i pewnie chętni by się znaleźli, bo przypalonych na kupno osób sporo.

Ja jak kupowałem to dwukrotnie ktoś mi sprzątnął sprzed nosa oferty, które były wystawione dosłownie kilka godzin wcześniej...
 


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.02.2019 o 21:20, konradwo napisał:

Wg moich obserwacji większość schodzi jednak w kwotach  7 niż 6 tys.

Swoje jak wystawiłem za 7500 to odzew bardzo duży tego samego wieczoru, poszły za 7000 ale momentalnie.
Inna sprawa, że były jak nówki, absolutnie żadnych śladów użytkowania, kartony nie poniszczone, komplet z papierami, poziomiczką, naklejkami osłaniającymi wysokotonówki.
Wersja z końca produkcji z czarnymi WBT.
Ostatnimi czasy ceny tych kolumn poszły do góry, podejrzewam, że za taki stan jak mój można śmiało wołać więcej i pewnie chętni by się znaleźli, bo przypalonych na kupno osób sporo.

Ja jak kupowałem to dwukrotnie ktoś mi sprzątnął sprzed nosa oferty, które były wystawione dosłownie kilka godzin wcześniej...
 

Ciekawe, bo moje tydzień wisialy na allegro za 6900zł, kartonów co prawda nie mialy, ani naklejek, ani poziomiczki, ale poza jednym zaciagnieciem na dolnej maskownicy i jednym otartym na 3mm naroznikiem stan jest bombowy... choć wierzę że są chętni na zakup, bo grają na prawdę imponujaco jak na swoje skromne gabaryty!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, baksiu napisał:

Ciekawe, bo moje tydzień wisialy na allegro za 6900zł, kartonów co prawda nie mialy, ani naklejek, ani poziomiczki, ale poza jednym zaciagnieciem na dolnej maskownicy i jednym otartym na 3mm naroznikiem stan jest bombowy... choć wierzę że są chętni na zakup, bo grają na prawdę imponujaco jak na swoje skromne gabaryty!

To pewnie też zależy od tego jak się ze sprzedażą wstrzelimy w czasie, ile osób w danym momencie szuka itp.
Ja akurat miałem wtedy problem z zakupem bo ciągle mi ktoś je podbierał, potem z odsprzedażą znowuż bez problemu.
Tydzień jednak to i tak bardzo szybko!
Wystarczy popatrzeć ile miesięcy wiszą czasami chodliwe wydawałoby się klocki, cena często rynkowa, opinii wszędzie mnóstwo pochlebnych a sprzedać coś ciężko.
Jeśli zaś chodzi o dźwięk płynący z tych kolumn to fakt, aby otrzymać ten tym prezentacji jak w Tempo VI zazwyczaj trzeba sięgnąć po sporo droższe konstrukcje.
Pewne cechy tych kolumn są po prostu w swojej klasie cenowej na bardzo wysokim poziomie i choć u mnie w końcu przegrały w wielu kategoriach z czymś innym to i tak nadal uważam, że to bardzo ciekawe paczki.


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy podłączenie oddzielnej końcówki mocy będzie miało duży wpływ na dźwięk ? 

Czy barwa dźwięku bardzo się zmieni ( wysokie i niskie tony )?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To pewnie też zależy od tego jak się ze sprzedażą wstrzelimy w czasie, ile osób w danym momencie szuka itp.
Ja akurat miałem wtedy problem z zakupem bo ciągle mi ktoś je podbierał, potem z odsprzedażą znowuż bez problemu.
Tydzień jednak to i tak bardzo szybko!
Wystarczy popatrzeć ile miesięcy wiszą czasami chodliwe wydawałoby się klocki, cena często rynkowa, opinii wszędzie mnóstwo pochlebnych a sprzedać coś ciężko.
Jeśli zaś chodzi o dźwięk płynący z tych kolumn to fakt, aby otrzymać ten tym prezentacji jak w Tempo VI zazwyczaj trzeba sięgnąć po sporo droższe konstrukcje.
Pewne cechy tych kolumn są po prostu w swojej klasie cenowej na bardzo wysokim poziomie i choć u mnie w końcu przegrały w wielu kategoriach z czymś innym to i tak nadal uważam, że to bardzo ciekawe paczki.
A zdradzisz z czym przegrały i na co zmieniłeś ? :) (może na private). Ja jakiś czas temu też chciałem koniecznie zmiany ale to co postawiłem obok do testów ostatecznie przegrywało i "dziady" zostały puki co :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, PolTor napisał:

A zdradzisz z czym przegrały i na co zmieniłeś ? :) (może na private). Ja jakiś czas temu też chciałem koniecznie zmiany ale to co postawiłem obok do testów ostatecznie przegrywało i "dziady" zostały puki co :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 

Jasne, to żadna tajemnica.
Wygrały Studio 16 Hertz Arcada 3,5
To już kolumna z wyższej półki cenowej i w każdym aspekcie jest lepiej niż z Tempo (w jednych nieporównywalnie lepiej, w innych trochę lepiej ale zawsze lepiej).
W bezpośrednim porównaniu juz Minas Anor okazały się w wielu aspektach wyraźnie lepsze, choć w moim pomieszczeniu Minasy miały za mało basu (tam Tempo były z ilością w sam raz).
Generalnie to co się najbardziej zmieniło na + po wymianie kolumn to:
- wysokie tony (jakość nieporównywalnie lepsza przy jednoczesnym braku problemów z ukazaniem detali - jest jeszcze detaliczniej a jednocześnie dużo bardziej gładko, tu sama kwestia wysokotonówki: w obecnych kolumnach mam Morel Elite, Tempo mają prostą Vifkę za 30 zł)
- średnica: ta z Tempo naprawdę nie jest zła i nie doskwierała mi choć obecnie jest wyczuwalnie lepiej.
- bas: w Tempo VI brakowało zróżnicowania, bas miał charakter bardzo subwooferowy. On nie dudnił u mnie, schodził nisko, ale był bardzo jednostajny. Teraz mam bas świetnie fakturowany, z bardzo dobrym, dynamicznym wyższym basem i jednocześnie świetnym zejściem (tu problemy ma sporo kolumn, albo schodzą nisko i brakuje im gradacji w wyższych zakresach basu, albo grają w miarę barwnie ale kosztem zejścia, obecnie nie mam tego problemu)
- ogólna gładkość, przyjemność z odsłuchu, brak zmęczenia - mogę słuchać znacznie dłużej (a tor miałem zawsze gładki). Tempo mnie nie męczyły w moim torze ale teraz mogę słuchać znacznie dłużej i dłużej się relaksować, bez "przesytu" po kilku godzinach jaki wcześniej miałem
- przestrzeń w Tempo Vi była bardzo duża (może nawet trochę nienaturalnie rozdmuchana), teraz nadal mam swietną przestrzeń ale scena lepiej jest budowana w głąb, źródła są bardziej precyzyjne, czuje się bardziej "prawidłową" wielkość instrumentów itp. To wszystko jest po prostu bardziej poukładane
- zszycie poszczególnych pasm: czuć, że jest lepiej
- ogólny "vigor" - Arcady są bardzo szybkie, świetnie róznicują nagrania, trzymają świetnie rytm (za sprawą motoryki wyższego basu ale i sporej ilości detalu, po powoduje, że tempo jest jeszcze lepsze niż w Tempo :) )

To tak na szybko i najbardziej wyczuwalne zmiany.
Pamiętać jednak należy, że to porównanie z Arcadami (te położyły naprawdę sporo znacznie droższych kolumn).
Tempo VI w swojej cenie bronią się świetnie (o ile ktoś lubi tą prezentację, bo będzie sporo takich, którzy wolą brzmienie Minas Anor czy np. Dynaudio ze starej szkoły).
Trzeba też wiedzieć czego się oczekuje.

Porównania na Accuphase E-408, Nakamichi PA7, Harmanach (tych ze starej, dobrej szkoły), lampach na kt88 (Yaqin MC-100B, potem Cayin A55, CS-88, A70 z dobrymi lampkami sterującymi), troszkę było tych piecy.
Źródła: Auralic Aries Mini, Bluesound Node 2, CA 851N, ze swoimi DACami oraz z zewnętrznymi.
W różnych pomieszczeniach.
Kolumny i piece wygrzane, kolumny rozstawione możliwie najlepiej (w tym z zachowaniem porad AP).

Robiłem też sporo porównań z leciwymi Infinity Kappa 8.2i
Kappy można kupić w bdb stanie za połowę ceny Tempo VI.
Kappy przy Tempo VI są brzydkie, wielkie, nieporęczne.
Ale grają dużo bardziej "muzykalnie", przyjemnie, niemęcząco, zaś bas schodzi niżej. Efektywność Kapp 8.2i ciut niższa ale nieznacznie, a prądu mogą w razie czego przyjąć sporo... przekonałem się o tym ostatnio spinając je z Krellem kav-500i :)
Można się w Kappach trochę czepiać niskiej średnicy, ale całościowo, gdybym miał wybrać nie patrząc na wygląd, na cenę... to też wziąłbym chyba Kappy.
Kappy 8.2i to jednak jeden z moich best buy i o ile Tempo VI też takimi były... to Kappy są jeszcze bardziej :)

I na koniec żeby nie było, że marudzę na AP w klubie AP - tak oczywiście nie jest.
Miło wspominam te kolumny, ale zawsze można lepiej. :)


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.02.2019 o 14:45, piomisk napisał:

Czy podłączenie oddzielnej końcówki mocy będzie miało duży wpływ na dźwięk ? 

Czy barwa dźwięku bardzo się zmieni ( wysokie i niskie tony )?

barwa się raczej nie zmieni, od tego jest korektor graficzny, albo equalizer :) Chyba najważniejsze jest jakiej jakości końcówkę zastosujesz...można kupić taką za 200zł i 2000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasne, to żadna tajemnica.
Wygrały Studio 16 Hertz Arcada 3,5
To już kolumna z wyższej półki cenowej i w każdym aspekcie jest lepiej niż z Tempo (w jednych nieporównywalnie lepiej, w innych trochę lepiej ale zawsze lepiej).
W bezpośrednim porównaniu juz Minas Anor okazały się w wielu aspektach wyraźnie lepsze, choć w moim pomieszczeniu Minasy miały za mało basu (tam Tempo były z ilością w sam raz).
Generalnie to co się najbardziej zmieniło na + po wymianie kolumn to:
- wysokie tony (jakość nieporównywalnie lepsza przy jednoczesnym braku problemów z ukazaniem detali - jest jeszcze detaliczniej a jednocześnie dużo bardziej gładko, tu sama kwestia wysokotonówki: w obecnych kolumnach mam Morel Elite, Tempo mają prostą Vifkę za 30 zł)
- średnica: ta z Tempo naprawdę nie jest zła i nie doskwierała mi choć obecnie jest wyczuwalnie lepiej.
- bas: w Tempo VI brakowało zróżnicowania, bas miał charakter bardzo subwooferowy. On nie dudnił u mnie, schodził nisko, ale był bardzo jednostajny. Teraz mam bas świetnie fakturowany, z bardzo dobrym, dynamicznym wyższym basem i jednocześnie świetnym zejściem (tu problemy ma sporo kolumn, albo schodzą nisko i brakuje im gradacji w wyższych zakresach basu, albo grają w miarę barwnie ale kosztem zejścia, obecnie nie mam tego problemu)
- ogólna gładkość, przyjemność z odsłuchu, brak zmęczenia - mogę słuchać znacznie dłużej (a tor miałem zawsze gładki). Tempo mnie nie męczyły w moim torze ale teraz mogę słuchać znacznie dłużej i dłużej się relaksować, bez "przesytu" po kilku godzinach jaki wcześniej miałem
- przestrzeń w Tempo Vi była bardzo duża (może nawet trochę nienaturalnie rozdmuchana), teraz nadal mam swietną przestrzeń ale scena lepiej jest budowana w głąb, źródła są bardziej precyzyjne, czuje się bardziej "prawidłową" wielkość instrumentów itp. To wszystko jest po prostu bardziej poukładane
- zszycie poszczególnych pasm: czuć, że jest lepiej
- ogólny "vigor" - Arcady są bardzo szybkie, świetnie róznicują nagrania, trzymają świetnie rytm (za sprawą motoryki wyższego basu ale i sporej ilości detalu, po powoduje, że tempo jest jeszcze lepsze niż w Tempo :) )

To tak na szybko i najbardziej wyczuwalne zmiany.
Pamiętać jednak należy, że to porównanie z Arcadami (te położyły naprawdę sporo znacznie droższych kolumn).
Tempo VI w swojej cenie bronią się świetnie (o ile ktoś lubi tą prezentację, bo będzie sporo takich, którzy wolą brzmienie Minas Anor czy np. Dynaudio ze starej szkoły).
Trzeba też wiedzieć czego się oczekuje.
Porównania na Accuphase E-408, Nakamichi PA7, Harmanach (tych ze starej, dobrej szkoły), lampach na kt88 (Yaqin MC-100B, potem Cayin A55, CS-88, A70 z dobrymi lampkami sterującymi), troszkę było tych piecy.
Źródła: Auralic Aries Mini, Bluesound Node 2, CA 851N, ze swoimi DACami oraz z zewnętrznymi.
W różnych pomieszczeniach.
Kolumny i piece wygrzane, kolumny rozstawione możliwie najlepiej (w tym z zachowaniem porad AP).

Robiłem też sporo porównań z leciwymi Infinity Kappa 8.2i
Kappy można kupić w bdb stanie za połowę ceny Tempo VI.
Kappy przy Tempo VI są brzydkie, wielkie, nieporęczne.
Ale grają dużo bardziej "muzykalnie", przyjemnie, niemęcząco, zaś bas schodzi niżej. Efektywność Kapp 8.2i ciut niższa ale nieznacznie, a prądu mogą w razie czego przyjąć sporo... przekonałem się o tym ostatnio spinając je z Krellem kav-500i :)
Można się w Kappach trochę czepiać niskiej średnicy, ale całościowo, gdybym miał wybrać nie patrząc na wygląd, na cenę... to też wziąłbym chyba Kappy.
Kappy 8.2i to jednak jeden z moich best buy i o ile Tempo VI też takimi były... to Kappy są jeszcze bardziej :)
I na koniec żeby nie było, że marudzę na AP w klubie AP - tak oczywiście nie jest.
Miło wspominam te kolumny, ale zawsze można lepiej. :)
Zacne kolumny na pewno i dobrze, że aż tyle można sobie polepszyć wrażenia odsłuchowe. Ja porównywałem z podobnej półki cenowej to jest z audiovector sr3 super i ESA neo3 se. Tak jak pisałem APT6 w tych zawodach obroniły się.
Arcada raczej mi nie grozi :) ale Minosy chyba bym posłuchał, aż tak bardzo nie zależy mi na dolnym zakresie.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacne kolumny na pewno i dobrze, że aż tyle można sobie polepszyć wrażenia odsłuchowe. Ja porównywałem z podobnej półki cenowej to jest z audiovector sr3 super i ESA neo3 se. Tak jak pisałem APT6 w tych zawodach obroniły się.

Arcada raczej mi nie grozi :) ale Minosy chyba bym posłuchał, aż tak bardzo nie zależy mi na dolnym zakresie, ponieważ u mnie akustyka z kolej sprzyja generowaniu basu w każdych kolumnach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, konradwo napisał:

Jasne, to żadna tajemnica.
Wygrały Studio 16 Hertz Arcada 3,5
To już kolumna z wyższej półki cenowej i w każdym aspekcie jest lepiej niż z Tempo (w jednych nieporównywalnie lepiej, w innych trochę lepiej ale zawsze lepiej).
W bezpośrednim porównaniu juz Minas Anor okazały się w wielu aspektach wyraźnie lepsze, choć w moim pomieszczeniu Minasy miały za mało basu (tam Tempo były z ilością w sam raz).
Generalnie to co się najbardziej zmieniło na + po wymianie kolumn to:
- wysokie tony (jakość nieporównywalnie lepsza przy jednoczesnym braku problemów z ukazaniem detali - jest jeszcze detaliczniej a jednocześnie dużo bardziej gładko, tu sama kwestia wysokotonówki: w obecnych kolumnach mam Morel Elite, Tempo mają prostą Vifkę za 30 zł)
- średnica: ta z Tempo naprawdę nie jest zła i nie doskwierała mi choć obecnie jest wyczuwalnie lepiej.
- bas: w Tempo VI brakowało zróżnicowania, bas miał charakter bardzo subwooferowy. On nie dudnił u mnie, schodził nisko, ale był bardzo jednostajny. Teraz mam bas świetnie fakturowany, z bardzo dobrym, dynamicznym wyższym basem i jednocześnie świetnym zejściem (tu problemy ma sporo kolumn, albo schodzą nisko i brakuje im gradacji w wyższych zakresach basu, albo grają w miarę barwnie ale kosztem zejścia, obecnie nie mam tego problemu)
- ogólna gładkość, przyjemność z odsłuchu, brak zmęczenia - mogę słuchać znacznie dłużej (a tor miałem zawsze gładki). Tempo mnie nie męczyły w moim torze ale teraz mogę słuchać znacznie dłużej i dłużej się relaksować, bez "przesytu" po kilku godzinach jaki wcześniej miałem
- przestrzeń w Tempo Vi była bardzo duża (może nawet trochę nienaturalnie rozdmuchana), teraz nadal mam swietną przestrzeń ale scena lepiej jest budowana w głąb, źródła są bardziej precyzyjne, czuje się bardziej "prawidłową" wielkość instrumentów itp. To wszystko jest po prostu bardziej poukładane
- zszycie poszczególnych pasm: czuć, że jest lepiej
- ogólny "vigor" - Arcady są bardzo szybkie, świetnie róznicują nagrania, trzymają świetnie rytm (za sprawą motoryki wyższego basu ale i sporej ilości detalu, po powoduje, że tempo jest jeszcze lepsze niż w Tempo :) )

To tak na szybko i najbardziej wyczuwalne zmiany.
Pamiętać jednak należy, że to porównanie z Arcadami (te położyły naprawdę sporo znacznie droższych kolumn).
Tempo VI w swojej cenie bronią się świetnie (o ile ktoś lubi tą prezentację, bo będzie sporo takich, którzy wolą brzmienie Minas Anor czy np. Dynaudio ze starej szkoły).
Trzeba też wiedzieć czego się oczekuje.

Porównania na Accuphase E-408, Nakamichi PA7, Harmanach (tych ze starej, dobrej szkoły), lampach na kt88 (Yaqin MC-100B, potem Cayin A55, CS-88, A70 z dobrymi lampkami sterującymi), troszkę było tych piecy.
Źródła: Auralic Aries Mini, Bluesound Node 2, CA 851N, ze swoimi DACami oraz z zewnętrznymi.
W różnych pomieszczeniach.
Kolumny i piece wygrzane, kolumny rozstawione możliwie najlepiej (w tym z zachowaniem porad AP).

Robiłem też sporo porównań z leciwymi Infinity Kappa 8.2i
Kappy można kupić w bdb stanie za połowę ceny Tempo VI.
Kappy przy Tempo VI są brzydkie, wielkie, nieporęczne.
Ale grają dużo bardziej "muzykalnie", przyjemnie, niemęcząco, zaś bas schodzi niżej. Efektywność Kapp 8.2i ciut niższa ale nieznacznie, a prądu mogą w razie czego przyjąć sporo... przekonałem się o tym ostatnio spinając je z Krellem kav-500i :)
Można się w Kappach trochę czepiać niskiej średnicy, ale całościowo, gdybym miał wybrać nie patrząc na wygląd, na cenę... to też wziąłbym chyba Kappy.
Kappy 8.2i to jednak jeden z moich best buy i o ile Tempo VI też takimi były... to Kappy są jeszcze bardziej :)

I na koniec żeby nie było, że marudzę na AP w klubie AP - tak oczywiście nie jest.
Miło wspominam te kolumny, ale zawsze można lepiej. :)

Jak słyszę wyższy bas i 16hz to od razu się uśmiecham.  One faktycznie tak grają, ale to trzeba lubić. Mnie takie granie np denerwuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, maciek36 napisał:

Jak słyszę wyższy bas i 16hz to od razu się uśmiecham.  One faktycznie tak grają, ale to trzeba lubić. Mnie takie granie np denerwuje. 

A słyszałeś jak grają Arcady 3,5? Ja też się uśmiecham jak siadam i słucham muzyki, albo jak czasem wstąpię posłuchać czegoś nowego w salonach.
Akurat przesłuchałem masę kolumn w kwotach do 50 000 z zamiarem kupna, celowałem w Bowersy 802/803, wyższe modele Dynaudio, Sonusa, nastawiłem się na to, że w tej kwocie chcę mieć "metkę". S16 Hertz w ogóle nie brałem pod uwagę bo mi się wydawało niemożliwe żeby tam znaleźć dobry dźwięk, mając w zasięgu ręki konstrukcje, o których mowa wyżej.
Pojechałem od niechcenia, nikt mi nic nie wciskał, nic z tego nie miałem ani nie mam nadal, nikt mi niczego nie obiecał, za nic nie zapłacił, a jakoś wróciłem i wybrałem Arcady.
Myślisz, że z przypadku czy braku osłuchania, jakiegoś tam doświadczenia?
Po kilkunastu latach zabawy z tym i dystansu raczej nie kieruję się już emocjami przy takich zakupach.

Mylisz podbity i pudełkowaty wyższy bas, charakterystyczny dla kiepskich kolumn z wielobarwnością wyższego zakresu bez jego podbijania. To wysoki bas odpowiada za rytm, za oddanie faktury wielu instrumentów.
To, że wiele kolumn i to nawet drogich ma ten zakres wykastrowany to nie znaczy, że tak jest super.

Gusta są jednak różne i może należysz do tych osób, które nie zwracają za bardzo uwagi na to co się dzieje w tym zakresie, są i tacy, którym wystarcza zestaw KD z subem i pieją z zachwytu jak im to super gra. Mój znajomy jest przeszczęśliwy, że w jego Audi z B&O jest potężny "bas", dla niego nie liczy się, że łupie jednostajnie w czerep, on się cieszy, że jest łupnięcie i dla niego pojęcie różnicowania basu jest zupełnie obce. Co ciekawe, w tym zestawie nie ma nawet dobrego zejścia, tylko tego nijakiego basu jest sporo. Jemu to wystarcza, tak lubi, OK.

 

  • Like 1

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zróżnicowaniem basu w Tempo 6 akurat mam doń największy zarzut, bo jest jednostajnie, porównując nawet z Virgo I/ to jedyna rzecz, która była w nich lepsza, niż w T6/, na pewno można wiele poprawić kolcami i płytami granitowymi, ale na to nie mogę sobie pozwolić, bo kolumny co wieczór wyjeżdżają na środek pokoju i i tak jest z tym sporo zabawy. Wydaje mi się, że efekt słabego zróżnicowania wyższego basu jest po części spowodowany występowanie unisono tego niższego, subwoferowego, którego Virgo I nie miały :)

Share this post


Link to post
Share on other sites



A słyszałeś jak grają Arcady 3,5? Ja też się uśmiecham jak siadam i słucham muzyki, albo jak czasem wstąpię posłuchać czegoś nowego w salonach.
Akurat przesłuchałem masę kolumn w kwotach do 50 000 z zamiarem kupna, celowałem w Bowersy 802/803, wyższe modele Dynaudio, Sonusa, nastawiłem się na to, że w tej kwocie chcę mieć "metkę". S16 Hertz w ogóle nie brałem pod uwagę bo mi się wydawało niemożliwe żeby tam znaleźć dobry dźwięk, mając w zasięgu ręki konstrukcje, o których mowa wyżej.
Pojechałem od niechcenia, nikt mi nic nie wciskał, nic z tego nie miałem ani nie mam nadal, nikt mi niczego nie obiecał, za nic nie zapłacił, a jakoś wróciłem i wybrałem Arcady.
Myślisz, że z przypadku czy braku osłuchania, jakiegoś tam doświadczenia?
Po kilkunastu latach zabawy z tym i dystansu raczej nie kieruję się już emocjami przy takich zakupach.

Mylisz podbity i pudełkowaty wyższy bas, charakterystyczny dla kiepskich kolumn z wielobarwnością wyższego zakresu bez jego podbijania. To wysoki bas odpowiada za rytm, za oddanie faktury wielu instrumentów.
To, że wiele kolumn i to nawet drogich ma ten zakres wykastrowany to nie znaczy, że tak jest super.

Gusta są jednak różne i może należysz do tych osób, które nie zwracają za bardzo uwagi na to co się dzieje w tym zakresie, są i tacy, którym wystarcza zestaw KD z subem i pieją z zachwytu jak im to super gra. Mój znajomy jest przeszczęśliwy, że w jego Audi z B&O jest potężny "bas", dla niego nie liczy się, że łupie jednostajnie w czerep, on się cieszy, że jest łupnięcie i dla niego pojęcie różnicowania basu jest zupełnie obce. Co ciekawe, w tym zestawie nie ma nawet dobrego zejścia, tylko tego nijakiego basu jest sporo. Jemu to wystarcza, tak lubi, OK.

 


:)
Słuchałem, nie piszę o czymś, o czym nie mam pojęcia.
Gusta każdy ma swoje. Ja tylko zaznaczam bym powiedział firmowy znak tj ten opiewany wyższy bas, a mi to się nie podoba zupełnie. To tylko tak dla przeciwwagi sugesti.
Na resztę obelg nie wiem jak odpowiedzieć, żeby się nie wdawać w bezsensowne przepychanki.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites



A słyszałeś jak grają Arcady 3,5? Ja też się uśmiecham jak siadam i słucham muzyki, albo jak czasem wstąpię posłuchać czegoś nowego w salonach.
Akurat przesłuchałem masę kolumn w kwotach do 50 000 z zamiarem kupna, celowałem w Bowersy 802/803, wyższe modele Dynaudio, Sonusa, nastawiłem się na to, że w tej kwocie chcę mieć "metkę". S16 Hertz w ogóle nie brałem pod uwagę bo mi się wydawało niemożliwe żeby tam znaleźć dobry dźwięk, mając w zasięgu ręki konstrukcje, o których mowa wyżej.
Pojechałem od niechcenia, nikt mi nic nie wciskał, nic z tego nie miałem ani nie mam nadal, nikt mi niczego nie obiecał, za nic nie zapłacił, a jakoś wróciłem i wybrałem Arcady.
Myślisz, że z przypadku czy braku osłuchania, jakiegoś tam doświadczenia?
Po kilkunastu latach zabawy z tym i dystansu raczej nie kieruję się już emocjami przy takich zakupach.

Mylisz podbity i pudełkowaty wyższy bas, charakterystyczny dla kiepskich kolumn z wielobarwnością wyższego zakresu bez jego podbijania. To wysoki bas odpowiada za rytm, za oddanie faktury wielu instrumentów.
To, że wiele kolumn i to nawet drogich ma ten zakres wykastrowany to nie znaczy, że tak jest super.

Gusta są jednak różne i może należysz do tych osób, które nie zwracają za bardzo uwagi na to co się dzieje w tym zakresie, są i tacy, którym wystarcza zestaw KD z subem i pieją z zachwytu jak im to super gra. Mój znajomy jest przeszczęśliwy, że w jego Audi z B&O jest potężny "bas", dla niego nie liczy się, że łupie jednostajnie w czerep, on się cieszy, że jest łupnięcie i dla niego pojęcie różnicowania basu jest zupełnie obce. Co ciekawe, w tym zestawie nie ma nawet dobrego zejścia, tylko tego nijakiego basu jest sporo. Jemu to wystarcza, tak lubi, OK.

 


:)
Słuchałem, nie piszę o czymś, o czym nie mam pojęcia.
Gusta każdy ma swoje. Ja tylko zaznaczam bym powiedział firmowy znak tj ten opiewany wyższy bas, a mi to się nie podoba zupełnie. To tylko tak dla przeciwwagi sugesti.
Na resztę obelg nie wiem jak odpowiedzieć, żeby się nie wdawać w bezsensowne przepychanki.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites



A słyszałeś jak grają Arcady 3,5? Ja też się uśmiecham jak siadam i słucham muzyki, albo jak czasem wstąpię posłuchać czegoś nowego w salonach.
Akurat przesłuchałem masę kolumn w kwotach do 50 000 z zamiarem kupna, celowałem w Bowersy 802/803, wyższe modele Dynaudio, Sonusa, nastawiłem się na to, że w tej kwocie chcę mieć "metkę". S16 Hertz w ogóle nie brałem pod uwagę bo mi się wydawało niemożliwe żeby tam znaleźć dobry dźwięk, mając w zasięgu ręki konstrukcje, o których mowa wyżej.
Pojechałem od niechcenia, nikt mi nic nie wciskał, nic z tego nie miałem ani nie mam nadal, nikt mi niczego nie obiecał, za nic nie zapłacił, a jakoś wróciłem i wybrałem Arcady.
Myślisz, że z przypadku czy braku osłuchania, jakiegoś tam doświadczenia?
Po kilkunastu latach zabawy z tym i dystansu raczej nie kieruję się już emocjami przy takich zakupach.

Mylisz podbity i pudełkowaty wyższy bas, charakterystyczny dla kiepskich kolumn z wielobarwnością wyższego zakresu bez jego podbijania. To wysoki bas odpowiada za rytm, za oddanie faktury wielu instrumentów.
To, że wiele kolumn i to nawet drogich ma ten zakres wykastrowany to nie znaczy, że tak jest super.

Gusta są jednak różne i może należysz do tych osób, które nie zwracają za bardzo uwagi na to co się dzieje w tym zakresie, są i tacy, którym wystarcza zestaw KD z subem i pieją z zachwytu jak im to super gra. Mój znajomy jest przeszczęśliwy, że w jego Audi z B&O jest potężny "bas", dla niego nie liczy się, że łupie jednostajnie w czerep, on się cieszy, że jest łupnięcie i dla niego pojęcie różnicowania basu jest zupełnie obce. Co ciekawe, w tym zestawie nie ma nawet dobrego zejścia, tylko tego nijakiego basu jest sporo. Jemu to wystarcza, tak lubi, OK.

 


:)
Słuchałem, nie piszę o czymś, o czym nie mam pojęcia.
Gusta każdy ma swoje. Ja tylko zaznaczam bym powiedział firmowy znak tj ten opiewany wyższy bas, a mi to się nie podoba zupełnie. To tylko tak dla przeciwwagi sugesti.
Na resztę obelg nie wiem jak odpowiedzieć, żeby się nie wdawać w bezsensowne przepychanki.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



A słyszałeś jak grają Arcady 3,5? Ja też się uśmiecham jak siadam i słucham muzyki, albo jak czasem wstąpię posłuchać czegoś nowego w salonach.
Akurat przesłuchałem masę kolumn w kwotach do 50 000 z zamiarem kupna, celowałem w Bowersy 802/803, wyższe modele Dynaudio, Sonusa, nastawiłem się na to, że w tej kwocie chcę mieć "metkę". S16 Hertz w ogóle nie brałem pod uwagę bo mi się wydawało niemożliwe żeby tam znaleźć dobry dźwięk, mając w zasięgu ręki konstrukcje, o których mowa wyżej.
Pojechałem od niechcenia, nikt mi nic nie wciskał, nic z tego nie miałem ani nie mam nadal, nikt mi niczego nie obiecał, za nic nie zapłacił, a jakoś wróciłem i wybrałem Arcady.
Myślisz, że z przypadku czy braku osłuchania, jakiegoś tam doświadczenia?
Po kilkunastu latach zabawy z tym i dystansu raczej nie kieruję się już emocjami przy takich zakupach.

Mylisz podbity i pudełkowaty wyższy bas, charakterystyczny dla kiepskich kolumn z wielobarwnością wyższego zakresu bez jego podbijania. To wysoki bas odpowiada za rytm, za oddanie faktury wielu instrumentów.
To, że wiele kolumn i to nawet drogich ma ten zakres wykastrowany to nie znaczy, że tak jest super.

Gusta są jednak różne i może należysz do tych osób, które nie zwracają za bardzo uwagi na to co się dzieje w tym zakresie, są i tacy, którym wystarcza zestaw KD z subem i pieją z zachwytu jak im to super gra. Mój znajomy jest przeszczęśliwy, że w jego Audi z B&O jest potężny "bas", dla niego nie liczy się, że łupie jednostajnie w czerep, on się cieszy, że jest łupnięcie i dla niego pojęcie różnicowania basu jest zupełnie obce. Co ciekawe, w tym zestawie nie ma nawet dobrego zejścia, tylko tego nijakiego basu jest sporo. Jemu to wystarcza, tak lubi, OK.

 


:)
Słuchałem, nie piszę o czymś, o czym nie mam pojęcia.
Gusta każdy ma swoje. Ja tylko zaznaczam bym powiedział firmowy znak tj ten opiewany wyższy bas, a mi to się nie podoba zupełnie. To tylko tak dla przeciwwagi sugesti.
Na resztę obelg nie wiem jak odpowiedzieć, żeby się wdawać w bezsensowne przepychanki.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

O kurde. Albo to tapatalk, albo forum coś zamulilo, że tyle razy post się pojawił.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obelg żadnych nie było w moim poście przecież :)
Daję Ci też wiarę, że Arcad słuchałeś i nie wnikam u kogo to było i w jakich okolicznościach bo na to dowodów nie zdobędę ani nie mam zamiaru.

Ja też nie jestem jakimś fanatykiem marki, nie czuję żadnej presji żeby o czymś powiedzieć lepiej a o czymś koniecznie gorzej, zresztą po co miałbym pisać coś co mija się z prawdą. Nie handluję niczym, ani ja ani moi znajomi. Nie piszę zbyt dużo na forum, a jeśli już to o różnych urządzeniach, znajdziesz moje pozytywne odniesienia do produktów, których nie mam, które w żaden sposób nie są związane z tym co mam obecnie.
Zazwyczaj piszę o tych, którymi jestem lub byłem zachwycony (albo dla przeciwwagi o tych, którymi się rozczarowałem); nigdy nie są to jednak opisy na podstawie przypadkowego, krótkiego kontaktu z jakimś produktem.
Tempo VI swego czasu bardzo mi się podobały więc lubię tu zaglądnąć i o nich napisać.
Prawdą jednak jest, że zmieniłem je na kolumny znacznie moim zdaniem lepsze. Lepsze zazwyczaj zawsze gdzieś się czai :)

Każdy z nas ma różne upodobania i to jest normalne.
Gdyby wszyscy mieli takie jak ja to na drogach jeździłyby same mercedesy, bmw, audi i porsche, a renault czy citroen zbankrutowałyby w ciągu miesiąca.
Nudno by wtedy było :)

  • Like 1

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, maciek36 napisał:

Ja tylko zaznaczam bym powiedział firmowy znak tj ten opiewany wyższy bas, a mi to się nie podoba zupełnie. To tylko tak dla przeciwwagi sugesti.

Ja możesz napisz co było nie tak z basem ? Arcad nie miałem okazji posłuchać. Było go za dużo ? Wolny ? Jaki piecyk je napędzał ? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Allegro jest do sprzedania wzmacniacz  Luxman L-550A II

Czy da radę napędzić AP Avanti ?

Jak to może razem grać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.