Jump to content
krzyżak

Fan-Club Audio Physic

Recommended Posts

a ja wlasnie uzytkuje Ikemi z AP Tempo VI i jest to BARDZO udany mezaljans, bo co jak co ale kultury to one lakna bardzo. a linn daje ciepelko w polaczeniu dynamika i duza ilosia szczegolow... polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

napedzam je Pathosem a zrodlem jest brytyjczyk i jest naprawde swietnie, zwlaszcza przez XLery. sluchalem Bowersow 804s i wybralem Tempo VI dlatego ze choc BW sa swietne sa takze bez serca, sa klinicznymi glosnikami do studia a nie do domu, chyba ze ktos lubi koncentrowac sie na brakach i bledach rezyserskich w nagraniach, poza tym samo pasmo przenoszenia BW 38Hz - 22kHz kontra AP Tempo VI 32 Hz - 40 kHz mowi samo za siebie... BW nazwal bym hirurgiem a AP poeta ale obie firmy nie traca nic z przekazu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wielkie dzięki , za tak obrazowe określenie różnic.

Genralnie jestem przyzywczajony do dzwięku Bowersa i podoba mi się ten sposób prezentacji. Bowersy 804s już raz slyszałem worawdzie w innym zestawie, ale fakt że robią duże wrażenie.

Tempo VI jeszcze nie miałem okazji posłuchać, ale po tylu entuzjastycznych opiniach użytkowników i w prasie, mam nadzieję że mnie zaskoczą :-), zwłaszcza że są sporo tańsze niż Bowersy.


there are no answers, only choices ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponoc diamentowa kopulka brzmi tak dobrze ze nie mozna jej porownc z niczym innym, i to samo twierdzi Focal odnosnie berylu niemniej jednak poprzeczka w tym rejonie postawiona przez Tempo jest naprawde wysoka i jakosc wysokich i ich wielobarwnosc wybrzmien przez olbrzymia przestrzen jest ciezka do pobicia i ciekaw jestem czy mozna jeszce lepiej za ta cene.... daj znac co postanowiles...dodac tylko musze ze wiele razy slyszalem rozne BW i tylko raz Tempo IV i przez wiele lat brzmienie AP zostalo mi na tyle gleboko ze je kupilem mimo ze sluchac moglem tylko BW...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale na temat gustow dyskutowac nam nie wypada... wiec niech kazdemu sie dzwieczy jak mu przypada w guscie :)niech dzwiek bedzie z wami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Sparki 3 cieszą moje oczy.

Nad zadowoleniem uszu będzie trzeba jeszcze popracować , bo chyba więcej potrafią.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Na ta chwilę grają bardzo .. analitycznie.

Biorąc porównanie do - .... KD Sony.

 

Sprzęt to parka Xindaka .

 

Pokój ponad 18m , lekko goła tylko jedna ściana - coś tam musi trafić.

Nad ustawieniem wszystkiego i doborem reszty osprzętu także muszę jeszcze popracować.

Potrafią przydudnić , kwiatki i inne rozpraszacze w narożnikach chyba ustąpią miejsca właściwym.

 

IC to kombinacja XLR/RCA zrobiona przez SonusOlivę .

Głośnikowy reson lub zwykła plecionka , tu widzę miejsce na zmiany.

 

Planuję jeszcze uczciwy tuner i solidna antenę , dużo słucham radia.

Troszkę pogram i ... zobaczę czy to będzie to.

AP , nie chciałbym zmieniać.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!!! Szukam wzmaka dla Tempo VI. Dzisiaj podpinam Krella 400xi.Czekam na komentarze.Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także kupiłem niedawno Tempo VI i grają naprawdę świetnie, na odpowiednim materiale bajecznie. Mam teraz wzmacniacz za ok 10k. (lampa Edgara na 6L6), ale też zastanawiam się teraz nad wzmacniaczem. Ciekaw jestem opinii, jaki wzmacniacz nada się najlepiej do tych kolumn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja napedzam Tempo VI Pathosem Classic One MKIII i jest swietnie, (dokladnie, bardzo duzo informacji, szeroko i z pasja, gleboki bas, soczysta gora bez zbednych wyostrzen, otwarta prawdziwa srednica i ta wszechobecna slodkosc i genialnie dlugie wybrzmienia!!!) choc slychac ze trzeba wymienic lampy bo te oryginalne nie sa tej samej klasy co sam wzmak... (dziwne) napewno wrto posluchac z tym wzmacniaczem oraz z jego mocniejszym bratem LOGOSem...chetnie opisze brzmienie szerzej na privie coby nie zasmiecac forum za bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie... Jestem totalnym laikiem w sprawach audio, ale stanąłem przed wyborem zestawu do słuchania muzyki, na który cierpiałem już długie lata. Jednak zawsze coś przeszkadzało w zakupie... a to brak kasy, a to znowu kasy brak :] W końcu jednak mogę sobie pozwolić na wydanie trochę kasy i zastanawiam się nad Audio Physic'ami... jednak zauważyłem,że zdecydowana większość z was drodzy klubowicze napędza swoje zabawki lampkami różnej maści... Czy to znaczy, że AP potrzebują ciepła żeby zagrały?? Nie da się ich podłączyć z dobrym skutkiem do jakiegoś tranzystora??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się. Nigdy nie grałem Virgo z lampą. A parę tranzystorów miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audio physiki z uwagi na wrodzony acz naturalny wigor i bezkompromisowość przekazu nie lubią się zbytnio ze zbyt nachalnym a już na pewno zbyt jasnym napędem stad skłonności lampowe, jak sądzę... no i nie da się do nich dobrać wzmacniacza na oko wiec odsłuchy bezwarunkowo! miłej zabawy i czekamy na wyniki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audio physic grają najlepiej własnie z lampami które uwypuklają niesamowitą przestrzen tej marki. Słuchałem ap z amplifonem, cayinem, jadisem i zawsze było bardzo dobrze z masą powietrza w dzwięku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm... Jendak myśle, że przynajmniej na razie tranzystor byłby dla mnie lepszy... przynajmniej na początek odpuściłbym sobie lape z różnych względów... do wszystkiego trzeba dojrzec a może to nie jest dźwięk dla mnie. Wracajac do tranzystorów to miałem okazję posłuchac Yamahy S1000 i S2000 w połączeniu z ProAc'ami Studio 100 jak i Response D Two a także z jakimiś malutkimi monitorami Vienna Acoustics. Powiem tylko, że sposób budowania dźwięku Yamahy z seri S z ProAcami bardzo mi przypadł do gustu... Najnowsze dzieci Yamahy uchodzą za naturalne z lekko podkreśloną wyższą średnicą. Bardzo dynamiczne z dobrze kontrolowanym basem. Podobno tworzą dźwięk z chirurgiczną precyzją. Wiem, że takie granie ze wspomnianym ciepłem lampek nie ma nic wspólnego. Także i ProAc'i uchodzą za bardzo neutralne. Tak czy siak jest to dźwięk, który bardzo mi pasuje chociaż przyznaję, że nie mam zbytnio punktu odniesienia... Wiem, że porady na forum nie zastąpią odsłuchów, jednak pozwolą mi obrac jakąś drogę przed samymi odluchami gdyż nie mam dostatecznie dużo czasu na włuczenie się po salonach audio...

Zatem czy ktoś wie jakie są rożnice w budowaniu dźwieku przez Audio Physic a ProAc?? Jak się ma AP do PA?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

intoxdm

 

Szukałem kiedyś dobrych monitorów aby zamienic moje AP Yara E. Wylądowały u mnie ProAci Studio 100.

Elektronika w tamtym czasie to był zestaw Audio Analogue .Po dwóch dniach ProAci setki wróciły do właściciela. Najtańsze Ap jak dla mnie były dużo lepsze, a ten papierowy bas z ProAców to kompletna porażka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzyżak

dzięki za Twoją opinie... chciałem jedynie podkreślic, że podoba mi się sposób prezentacji ProAc'ów z Yamahą S1000 czy S2000... ProAc'ki uchodzą za naturalne. Czy tak samo jest z AP?? bo z tego co wywnioskowałem Audio Physic jednak eksponują skraje pasma i mają lekko wycofaną średnice co by tłumaczyło to, że potrzebują ciepłego piecyka żeby zagrały niejazgotliwym dźwiękiem... Tak jak powiedziałem brak mi wiedzy i doświadczenia a przede wszystkim punktu odniesienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zitel -> jak zagrało z Krellem? daj proszę znać chociażby na priv. pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm hm.... alez sznowny Panie intoxdm... musze stanac w obronie AP gdyz czego jak czego ale wokali to one maja pod dostatkiem i za wycofanie tego pasma nie mozna w zadnym wypadku winic glosnikow!!!! normalnie az sie urazilem :)) AP graja dosc bliska scena dzieki wlasnie realnemu i pelnemu i dosc nawet odwaznemu oddaniu wokali... no....juz mi lepiej.... :)) pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

intoxdm

 

Właśnie Setki wydały mi się nienaturalne i co dziwne z gorszą stereofonią. Papierowy bas zupełnie je zdyskwalifikował. Warto posłuchać i porównać także inne paczki, całkiem przypadkowo odkryłem ,ze u mnie w pomieszczeniu dobrze grają B&W 805 Nautilus- a byłem bardzo sceptycznie nastawiony.

Trzeba trochę poszukać i posłuchać, a kolumny jak wiadomo to najważniejsze ogniwo naszego systemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

więc warto obadac i spróbowac połączyc coś ze stajni Audio Physic z jakims neutralnie grającym tranzystorkiem... Ewentualnie poszukac jakiegoś dobrego kabelka, który by ocieplił trochę dźwięk...

Btw. Na allegro stoją używane Audio Physic Virgo II za 6,3kPLN....

http://allegro.pl/item793311250_audio_physic_virgo_2_gwarancja_pol_roku_raty.html

Co o tym myślicie?? Warto się nimi zainteresowac??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wswier

Witam serdecznie Szanownych Klubowiczow !

Nie jestem co prawda (jeszcze (?)) posiadaczem kolumn tej marki,

ale powoli przymierzam sie (zakup w przeciagu najblizszych kilku miesiecy)

do zmiany tzw. "toru glosnikowego", tzn. wzmacniacza i kolumn.

Poniewaz mam w glowie rozne koncepcje, chcialbym poddac je pewnej "wstepnej" eliminacji/akceptacji

ktora zawezilaby wybor do - powiedzmy - 2-3 zestawow wzmacniacz-kolumny. Stad moj wpis.

Otoz jedna z owych koncepcji jest nastepujace polaczenie :

wzmacniacz Trigon Energy (recenzja : http://www.highfidelity.pl/artykuly/0804/trigon.html )

z kolumnami Audio Physic Tempo IV (zrodlo glowne : Linn Majik DS)

Pytania, ktore sie rodza, to :

a) czy tempo iv maja "dosyc" basu - Majik DS gra wg mnie neutralnie - w zakresie srednicy i sopranow

- co do basu natomiast, to wydaje sie, ze jest go niesbyt duzo

b) efektywnosc glosnikow - pomieszczenie do grania ma ok. 40mkw, ze skosnym sufitem (poddasze),

moznaby tak "na oko" powiedziec, ze kubatorowo odpowiada "normalnemu" pokojowi o pow. ok. 30+ m.

kw.

c) co mi przeszkadza w moim obecnym torze glosnikowym :

otoz - niedawno stalem sie posiadaczem toru sluchawkowego opartego o wzmacniacz

Lehmann Audio Linear i sluchawki Sennheiser HD800

Dzwiek jest lepszy w praktycznie kazdym aspekcie, a szczegolnie slyszalne roznice, to

- szybkosc i kontrola wszystkich zakresow (szczegolnie basu)

tutaj uwaga : dobrze kontrolowany bas nie oznacza dla mnie jego malej ilosci.

Jest go wystarczajaco duzo, aby mnie "wgniesc w fotel". Przykladowo (nasuwa mi

sie to porownanie, gdyz wlasnie skonczylem odsluch tej plyty) E.S.T, "Tuesday Wonderland",

chociazby drugi utwor na plycie - pieknie kontrolowany, mocny kontrabas

- wyrownanie pasma. Moj obecny "tor glosnikowy" gra glownie srednica, podczas, gdy

"tor sluchawkowy" jest - no w kazdym razie - BARDZIEJ liniowy

- niska szczegolowosc. Tor glosnikowy wydaje sie w stosunku do wzm. sluchawkowego i sluchawek

"rozlazly"

Ogolnie - wzmacniacz + kolumny obecne daje "efekt koca" w porownaniu z zestawem sluchawkowym

podlaczonym do tego samego zrodla, wyraznie gubi sie tez przy bardziej skomplikowanych

"fakturach muzycznych" - hehehe - przepraszam za zwrot. Byc moze przez czesc osob taki wlasnie

sposob pracy, jak moj tor glosnikowy, bylby odbierany jako, byc moze, "muzykalny"

albo "relaksujacy", niemniej jednak - ja osobiscie - po ladnych kilku latach sluchania go, i

porownania go do mojego obecnego zestawu sluchawkowego (pomijam roznice klas - bylo, nie bylo,

B-100 to taka "b. dobra budzetowka, obecnie wintage") preferuje charakter brzmienia sluchawek.

Zdaje sobie sprawe, ze, np. osiagniecie podobnego poziomu szczegolowosci zestawu glosnikowego

jest "prawie niemozliwe" przy pewnych ograniczeniach finansowych ;-), niemniej jednak i w tym

aspekcie chcialbym, tak bardzo, jak to mozliwe, "podskoczyc do gory" na wyzsza polke.

Ufff - to juz chyba wszystkue dane, jakie w tej chwili mi przychodza do glowy, jak mi sie

jeszcze cos przypomni, to pozwole sobie dopisac.

Przepraszam klubowiczow niezainteresowanych za "zasmiecanie watku", zainteresowanych - prosze

o zyczliwa rade.

pozdrawiam serdecznie

wswier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wswier

Eeech - no wlasnie - mala errata :

piszac o Audio Physic Tempo IV mam na mysli oczywiscie Tempo VI (6tki)

pzdr

wswier

Share this post


Link to post
Share on other sites

=> wswier

No to masz problem :) HD 800 są baaaardzo szczegółowe, a jednocześnie nie popadają w przesadną ostrość, nie uważam je za mega-szybkie i mega mięsne, choć w miarę wygrzewania są coraz szybsze to fakt :) Mam CD Majika - coś podobnego do DS-a w charakterze, basu nie brakuje mu, ale zeby złożyć zestaw który podoła Senkom bedziesz musiał sporo się natrudnić ;) POrzadne źródło masz - teraz czas na kolumny i amplifikację. Moja propozycja to Paradigm Signature S6 v.2 + Primare Pre 30 + A 33.2 + A 33.2 w bi-ampingu. Wtedy bedziesz miał Senki w torze głośnikowym ;) AudioPhysic nie mają jak dla mnie tyle basu ile pragniesz, są szybkie, przestrzenne, ale nie basne ;))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.