Skocz do zawartości
IGNORED

Onkyo A-8850 problem do złotej rączki

wojeknachmej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Stałem sie szczesliwym posiadaczem owego wzmaka. Mial dobrze znana przypadlosc a mianowicie trzeszczal przelacznik Direct a co gorsze nawalal tez selektor dziwku. Problem dalo sie usunac w jednym i drugim przypadku z pozytywnym rezultatem. Wystarczylo "wykapac" oba potencjometry Clean Troniciem firmy Valvoline. Dzialaja jak nowe.

W kazdym razie problem jest jeszcze w jednej kwestii. Gdy po przerwie uruchomiony jest wzmak i ustawiona jest glosnosc na prawie minimum to niegra jeden kanał (lewy) ale gdy poziom potencjometru przesuwamy w prawo to kanaly w koncu do siebie dochodza i graja rowno.

Myslalem że jak rozwiaze problem selektora to owy problem tez zniknie ale jednak nie.

Pytanie moje brzmi tak. Co powinienem jeszcze ewentualnie przeczyscic? Jaki tor audio? Gdzie? Moze rozwiazanie problemu tkwi gdzie indziej? Jestem laikiem w tych sprawach i wcale nie taka ze mnie zlota raczka bo nie mam pomyslu gdzie szukac rozwiazania problemu. Moze ktos mi cos podpowie? Dziekuje za ewentualne sugestie. Pozdrawiam

Często występujące zjawisko złej współbieżności potencjometru głośności. Czyszczenie nic nie da, ten egzemplarz tak ma. Jedyna rada to wymienić potencjometr na egzemplarz o dobrej współbieżności.

McGyver

Dobrze wiedziec, ale dodam jeszcze ze problem ten wystepuje tylko zaraz po uruchomieniu wzmaka i na niskim poziomie głośnosci. Gdy rozkręci sie gałe w prawo i z powtotem zmniejszy to jest juz wtedy wszystko ok. Gra rowniotko. Nie przeszkadza to mi w sumie i mysle ze wymiana potencjometru jest nieoplacalna. Dzieki

Miałem kiedys ten wzmacniacz przez dwa lata i też tak miał.Nie ma sie co przejmować bo to nie ma żadnego wpływu na dżwięk. Szkoda wydawać kasę.Jak się rozgrzał to wszystko było OK. Pozdro.

• 11 miesięcy później...
  • 3 lata później...

Witam.

Wiem że to straszny odkop, ale a`propos potencjometrów głośności.