Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Meloman

Akustyka - ktoś to uwzględnia?

Recommended Posts

rochu, 4 Lut 2008, 11:09

 

>O troll się odezwał.

 

Odrazu troll- zartownis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego ustroje akustyczne i cyfrowa korekcja mają się wzajemnie wykluczać? Chyba najrozsądniej przed zastosowaniem cyfrowego korektora byłoby poprawić akustykę pomieszczenia na tyle na ile możemy, a potem niech korektor dopieści to, czego nie możemy załatwić ustrojami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: rochu, 4 Lut 2008, 10:37

 

>odpowiednio dobrane meble i

>zasłony powinny wystarczyć.

>Dodałbym pułapke basową na najbadziej pasożytnicze częstotliwości pomieszczenia.

 

tak jest!

pułapka basowa to jest jedyny tak naprawdę specjalny "ustrój akustyczny" warty uwagi, resztę można załatwić meblami i elementami wystroju

 

z kolei taką pułapkę to chyba trzeba by zrobić pod pomieszczenie po dokonaniu obliczeń

tu nie ma "one size fits all"

 

ciekawe czy jakaś firma to robi, intersuje mnie to całkiem praktycznie bo urządzam nowe mieszkanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Edward, 4 Lut 2008, 11:28

 

>A dlaczego ustroje akustyczne i cyfrowa korekcja mają się wzajemnie wykluczać? Chyba najrozsądniej

>przed zastosowaniem cyfrowego korektora byłoby poprawić akustykę pomieszczenia na tyle na ile

>możemy, a potem niech korektor dopieści to, czego nie możemy załatwić ustrojami.

 

nikt nie pisze że się wykluczają, w sumie wszyscy się zgodzili że i jedno i drugie może być przydatne

Share this post


Link to post
Share on other sites

=>Rochu z tymi subami

To się nazywa kombinacje alpejskie :)

 

Według mnie nie ma to sensu,lepiej pójść w narzucenie nowego tynku,według mnie rewelacja, mam tak pokryte ściany u siebie jest to stara zapomniana ale dobra akustycznie i termicznie technologia,z nowym świetnym akustycznie dodatkiem zamiast typowego gipsu szpachlowego, podaję przepis:

Trzeba znaleźć Pana Frania co umie robić gładź szpachlową,lub zrobićto samemu jak się ma trochę smykałki (najtrudniejszy jest sufit) .Najpierw do nowych ścian i sufitu należy przybić maty z trzciny jeziornej -gruba nawet do 2,5 cm (trzeba poszukać dostawcy-są) na to siatkę zbrojoną firmy czeskiej,lub słowackiej,nie pamiętam ma być producent AKE (jej trzyma się zaprawa do chińskich tanich z supermarketów nie przylega i będzie wtedy odpadać tynk) na to trzeba kupić masę szpachlową firmy MEGARON GT-300 http://baza.budujemydom.pl/upload/files/Megaron/Gt-300.pdf znajdziesz w necie http://www.megaron.com.pl/flash2/flash_pl.htm (Castoramy skontaktują Cię z przedstawicielem i jak się uprzesz dowiozą do domu) Masa ta ma specjalny wypełniacz z polimerowych włókien który ma rewelacyjne właściwości akustyczne a poza tym w przeciwieństwie do gipsu ściana nie ma prawa w miejscu pracy pęknąć,jest elastyczna (warto zamówić worki 25kg,jest taniej niż w 10kg) Uwaga jest okazja do targowania z Panem Franiem ona się lepiej nakłada niż gips-rewelacja. Na tą gładź polecam tylko ! farby Tikurilla z kolorem robionym na zamówienie (ma być do 30% pigmentu,normalnie dają blade-chyba że nie chcesz zdecydowanych kolorów-farba tej firmy w przeciwieństwie do np. Duluksa nie pęka i nie odszczeliwuje od ściany (tak miałem u swojej mamy,słaba mechanicznie lekko stukniesz i kawał farby odpryskuje zostawiając białą plamę gipsu)Te farby są trwałe nie bladną,mozna je intensywnie zmywać dobra inwestycja na lata Dobrą cenę można uzyskać na Lea w Krakowie. Byłbym zapomniał jak planujesz jeszcze jakieś kable w ścianie to warto je puścić przed pracami tynkowymi.


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Rafaell, 4 Lut 2008, 11:33

 

a co to ma dać?

 

inaczej mówiąc - jaka jest akustyczna korzyść wynikająca z takiej maty i tynku?

 

bo zastosowanie wielu subwooferów ustawionych np. w czterech rogach pokoju jest bardzo dobrze teoretycznie uzasadnione

Share this post


Link to post
Share on other sites

graaf, 4 Lut 2008, 11:45

Wyobraź sobie że masz masę rezonatorów Hermholza umieszczonych w ścianie działających losowo (nie wiem czy pisownia nazwiska jest poprawna) dalej sobie dopowiedz resztę (każda trzcina jest rurką o różnej długości i pojemności ukryta pod cieniutką warstwy zaprawy a więc czynna akustycznie.Podkreślam mam tak u siebie i 0 dudnienia na basie ogólnie też jest miło,po prostu lepiej się słucha muzyki,efekt masz taki jakbyś nawalił dużo mebli jako ustroje akustyczne . Jedynie co by się przydało to trochę elementów rozpraszających,np. plafoniery świetlne na suficie,obrazy na ścianach.Przy okazji tego tynku można wstawić na ścianie trochę elementów z łupanego piaskowca lub innego korzystnego akustycznie materiału kamieniarskiego, może być bardzo ciekawie optycznie i miło


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

>każda trzcina jest rurką o różnej długości

 

o rany

coś mi to przypomina :-/

(dla niezorientowanych - użykownik "senicz" i jego "słoma")

 

więc nie będę drążył tematu :-/

 

osobom zainteresowanym czym rzeczywiście jest rezonator Helmholtza i jak się go wykorzystuje do budowy pułapek basowych polecam: http://www.mhsoft.nl/Helmholtzabsorber.asp

 

pzdrw.

graaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

->Rafaell

jesli piszesz: o takich płytach słomiano gipsowych, dość grubych (nie wiem jak fachowo się zowią), to faktycznie jest to jeden z najlepszych materiałów tłumiących; znam osobiście przypadek wytłumienia czymś takim pomieszczenia z dośc dużym (jakieś 250 kVA) agregatem prądotwórczym - efekt rewelacja (potwierdzone pomiarami akustyczymi)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

=>grafie

przeczytaj sobie niedowiarku teoretyku co kolega OLES napisał ja to mam u siebie w pokoju fizycznie !!! Czyli praktyka a nie gdybanie .Coś takiego robiłem z perforowanej blachy nierdzewnej i waty mineralnej według projektu wydziału akustyki AGH w Krakowie dobrze to tłumiło ale niestety tylko wyższe częstotliwości (rurki zdrewniałych łodyg robią to lepiej) dlatego wlot powietrza do kompresorowni był typu labiryntowego to w kwestii mojej innej praktyki a nie teorii książkowej.


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam trzcinę jeziorną bo ma większej średnicy rurki,słoma lepiej będzie tłumiła wyższe częstotliwości i to jest mniej korzystne w pomieszczeniu-jak wiemy tłumienie powinno być w miarę liniowe w całym paśmie i największy kłopot jest właśnie w najniższych częstotliwościach


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

>Ale czemu *******, tak rzadko się pisze tutaj o akutyce pomieszczenia.

 

Bo do tego potrzebna jest jakaś wiedza, której większość tu piszących nie posiada , łatwiej im wymieniać kable sieciowe i wmawiac sobie , ze słyszą róznicę .....

 

TUX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Rafaell, 4 Lut 2008, 13:37

 

>=>grafie

>przeczytaj sobie niedowiarku teoretyku co kolega OLES napisał

 

cóż, kolega OLES nie wie, że trzeba bardzo uważać co się pisze "przy Tobie", że trzeba pisać bardzo precyzyjnie, bo w przeciwnym razie wychodzi jak teraz wyszło

 

"słoma" i "Helmholtz" - jesteś chory Rafaell

swoją drogą "a to mi nowość!"

 

ile razy muszę się o tym na nowo przekonywać? :-/

 

"rurki zdrewniałych łodyg"

masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że Senicz zajmuje się słomą czy przynajmniej ją lubi, jeszcze w żaden sposób słomy nie dyskredytuje.


Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikt tu słomy nie dyskredytuje

 

raczej tylko twierdzenie, że można za jej pomocą tłumić niskie częstotliwości bo "zdrewniałe rurki" działają jak rezonatory Helmholtza

 

to jest po prostu masakra, kosmos, "2+2=5"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłeś? Skąd wiesz? Może akurat pozytywnie działają, nawet jeżeli zasada działania jest inna.


Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wklejałem wyżej linki gdzie jest prosto wytłumaczone co to jest rezonator Helmholtza i jakie może mieć zastosowanie w audio

 

to są bardzo proste sprawy

 

a może chciałbyś żeby przeprowadzić dowód, "osobiście sprawdzić", że ziemia jest okrągła? ;-))

 

w to że słomiane maty mogą pozytywnie działać nie wątpię ani trochę

 

ale że mogą tłumić niskie częstotliwości jako "rezonatory Helmholtza" dzięki "zdrewniałym rurkom" to jest "ziemia jako dysk na grzbiecie wielkiego żółwia"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak mogłoby już być?

 

>ale mogą tłumić niskie częstotliwości dzięki "zdrewniałym rurkom"


Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

graaf, 4 Lut 2008, 14:03

Właśnie sobie słucham 8 utwór "Pretend" z muzyki do filmu Good Night And Good Luck i na tej "knajpianej muzyce" przy 40 cm niskotonowcu nic mi się nie wzbudza, powiem nawet wiecej basik jest bardzo kierunkowy,rewelka. Trzcina, TRZCINA trzcina-naprawdę jest super Panie Graafie trochę pewnych technologii zapomniano na rzecz innych ale warto niektóre wyjąć z lamusa Masakrą jest Twoja aktualna akustyka w nowym mieszkaniu zrobiona według "najnowszych technologii"wymyślonych przez inżynierów budowlańców uczyli się że 2+2=4 ,rób co chcesz to rozwiązanie jest jedno z najtańszych zamiast Tikurilli możesz dać śnieżynkę (jak lubisz za rok malować)będzie"tanio"

Poza tym adaptacja jest super dyskretna masz zupełnie gładkie ściany i robisz z nimi co chcesz,żadne tam opakowania po jajkach na ścianie i paskudne ozdoby ze styropianu


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Less, 4 Lut 2008, 14:20

 

>A tak mogłoby już być?

>

>>ale mogą tłumić niskie częstotliwości dzięki "zdrewniałym rurkom"

 

może i mogą

w końcu są rzeczy które się filozofom nie śniły :-))

 

to ta sama kategoria

 

także mogą oszem mogą, w końcu Uri Geller potrafi "umysłem" łyżeczki wyginać ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Rafaell, 4 Lut 2008, 14:20

 

>bardzo kierunkowy,rewelka.

 

wspaniale, gratuluję!

 

>Trzcina, TRZCINA trzcina-naprawdę jest super Panie Graafie trochę pewnych

>technologii zapomniano na rzecz innych ale warto niektóre wyjąć z lamusa

 

tak tak, trzcina do tłumienia basu

a zamiast antybiotyku ziółka od senicza, wspaniale! :-)

 

>Masakrą jest Twoja aktualna

>akustyka w nowym mieszkaniu zrobiona według "najnowszych technologii"wymyślonych przez inżynierów

>budowlańców uczyli się że 2+2=4

 

upierasz się, że "2+2=5"? ale z Ciebie hardcore! :-))

 

pozdrawiam!

graaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

graafie niedowiarku pokazywano mi zagłownik pilota śmigłowca zrobiony w Wydziale Akustyki AGH i jest właśnie wykonany z takich cieńkich rurek i ma tłumić także infradżwięki i co dalej 2+2=5 ? oni też zrobili głupoty ? bo rureczki do niskich cz mają małe dziurki ?


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W którym punkcie u Rafaella 2+2=5?


Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

->graaf

co do tłumienia niskich częstości to można: zastosować pojedyńczy rezonator na daną częstość: 'gruba rura + jedna objętość', jak również odpowiadający mu kilka, kilkdziesiąt, kilkaset tysięcy 'małych rurek + małych objętości' (oczywiście w dużym uproszczeniu, ponieważ tego typu wytłumienie stosuje się w zasadzie dla całego pasma akustycznego, również i niskich częstości; poszperaj w sieci, w niektórych studiach nagrań stosowane są 'sciany' z rurek o różnych średnicach i długościach - ten sam efekt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

=>graaf, 4 Lut 2008, 14:23

>w końcu są rzeczy które się filozofom nie śniły :-))

Taaak graafie jesteś filozofem a ja praktykiem obserwatorem zaistniałej sytuacji akustycznej w moim mieszkaniu i niech tak zostanie .Wzory na 2-3 częstotliwości do Hermholza powieś sobie na ścianie,na pewno Ci pomoże :D


Google killing people!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze i cyfrowa korekcja potrafi dostosowac pasmo odtwarzane do odpowiedzi czestotliwosciowej pomieszczenia.

Ale, czy nagle kazdy z was chce sluchac jak w studiu nagraniowym?. Przeciez wiekszosc z was czesto deklaruje poszukiwanie lekkosci dzwieku, przestrzennosci, rozbudowanej sceny... - dla ktorych odpowiednia czesc dzwieku rozproszonego w pomieszczeniu jest niezbedna - wiec uzyskana przez odpowiednie ustroje akustyczne (dyfuzory), raczej nie cyfrowy korektorek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna cyfrowo poprawic odtwarzanie na czestotliweosciahc rezonansu pomieszczenia, mozna sobie wyrownac pasmo gdy wysokie kluja w ucho, bo tlumeinia brak. Ale to juz bedzie typowe studio nagraniowe, czyli suchy, zdechly, choc dokladny (na ile glosniki pozwola) dzwiek, raczej nie przyjemnosc ze sluchania muzyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega nijaki ma jakieś konkretne doswiadczenia w w/w kwestii, czy tylko sobie tak teoretyzuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A popisał sobie chłopaczyna. Każdemu może się zdarzyć.


Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.