Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  169 członków

JBL Klub
IGNORED

Klub zwolenników JBL


Joku

Rekomendowane odpowiedzi

@AudioPhase, ładnie. W oryginale bardzo ciężko dobrac odpowiedni kolor, ten niebieski JBLa jest matowy, wręcz szarawy.

Co się stało z oryginalnymi tweeterami?

 

Szkoda że te 4345 to klony.

 

Oryginalne LE25 są i leżą, czekają. Zwrotnica jest przeprojektowana w taki sposób iż montaż oryginalnych LE25 odbywa się poprzez usunięcie jednego elementu ze zwrotnicy :)

 

ScanSpeak wprowadził więcej blasku na górze, otworzył te kolumny - jest fajnie, ale trzeba posłuchać.

 

Kolor dobierałem w mieszalni, zapewne nie jest oryginał 1:1 ale wygląda naprawdę pięknie, a na zdjęciach odpustowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam.

Mam pytanie odnośnie kolumn JBL TI 250.

Są dwie wersje, które mnie interesują: Limited Edition oraz Jubilate.

Która wersja jest lepsza i mniej zmieniona względem pierwowzoru.

Którą lepiej kupić ?

Z góry dziękuję za informacje,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Posiadam JBL ES30 i niestety podczas dość hucznego sylwestra regulator głośności poszedł zbyt daleko i w jednej z kolumn wywaliło ten mały kondensatorek widoczny na zdjęciu odpowiedzialny za głośnik średniotonowy. Sam głośniczek sprawdzałem i działa, więc myślę że to to, zresztą jest lekko wypukły. Potrzebuje pomocy odnośnie jego wymiany bo zdobycie dokładnie takiego samego JBL jest trudne, czy mogę tam wstawić każdy dostępny na rynku np, STX o tych samych parametrach, czy mogą być inne lub są lepsze i warto wtedy zmienić już wszystkie? Gdyby ktoś mi pomógł w tym temacie będę wdzięczny. Pozdrawiam Tomek

JBL ES30 2.jpg

JBL ES30 .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Miałem wcześniej Ti1000, taki zaczatek tytanowj gry, tylko bas buczal i ciężko to było uspokoić więc poszły do ludzi. Przypadkiem trafiłem na serie Xpl kilka dni temu, jakby zupelnie zapomniana seria. Pierwszy raz zobaczyłem tej wielkości kopulke srwdniotonowa z tytanu i to jest to. Czysto i jeszcze raz czysto, dzwiecznie z odrobiną ciepła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawne, z frontami i ladnymi obudowami mysle ze ~2000-2500zł. Za modele do renowacji - nie wiecej niz 750zl.

Dobrze sprawdzić czy woofery nie mają wytartych cewek, ciężko je wycentrować przy zmianie zawieszeń ponieważ mają bardzo małe tolerancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 17.12.2018 o 10:41, KotD napisał:

Witajcie,

miał już ktoś okazję zapoznać sie z nowymi JBL L100?

Classic

Jakby inaczej, pewnie że zna się. Super paczki :

...za 19 980,00 zł (nie wliczając standów JS-120 za kilka tys. zł).

https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/4723-nagrody-roku-2019-kolumny.html

spacer.pngspacer.png

https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/4651-jbl-l100-classic.html / https://hi-fi.com.pl/images/numeryhfim/2018-11/060-067_Hifi_11_2018.pdf - Jacek Kłos

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/3105-jbl-l100-classic / https://audio.com.pl/files/hqv/2581-JBL_L100_Classic.pdf - Andrzej Kisiel

http://highfidelity.pl/@main-3388&lang= - Wojciech Pacuła

spacer.pngspacer.pngspacer.png

http://highfidelity.pl/@main-3389&lang=

L100 Classic - Absolute Spitzenklasse Kompaktlautsprecher (60 pkt - stereoplay 7/2019) :

279362021_Stereoplay.de07_2019-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher-AbsoluteSpitzenklasse).thumb.png.a9d95c4960df14da03bdd35db48084f2.png

4429 Studio Monitor - Spitzenklasse Kompaktlautsprecher (55 pkt - stereoplay) :

Palladium P-17B (52 pkt - stereoplay)

2103181069_Stereoplay.de07_2019-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher).thumb.png.d645304282c40c727d31195744974705.png

LP Magazin - Februar/März Ausgabe 2/2019

spacer.png

Die JBL L100 Classic zeigt sich im Gegensatz zum klassischen Vorbild in allen Punkten vorbildlich. Der Frequenzgang verläuft sehr linear mit einem leicht britischen Abfall zu den Höhen hin, der aber problemlos ausgeglichen werden kann. Die jeweils maximalen Einstellungsbereiche der Regler haben wir im zweiten Diagramm abgebildet.

spacer.png

In Sachen Klirr und Resonanzen gibt es nichts zu melden: Es gibt keine störenden Schwingungen in Chassis und Gehäuse und auch bei sehr lauten 95 Dezibel zeigt sich kein erhöhter Klirr – Profitechnik eben. Mit einem Impedanzminimum von knapp 4 Ohm stellt die L100 Classic keinen Verstärker vor Probleme

Unterm Strich …
» Die L100 Classic ist ein in jeder Hinsicht würdiger Nachfolger des JBL-Klassikers. Im traditionellen Gewand präsentiert sich ein Lautsprecher, der technisch absolut auf der Höhe der Zeit und klanglich absolute Spitze ist. - Thomas Schmidt

https://www.hifitest.de/test/lautsprecher_stereo/jbl-l100_classic_17278

L100 Classic - THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.1% / 0.1% / 0.1% - Lab K.H.

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L100A Century przy nowych nie mają najmniejszych szans. Bez tuningu w niczym nawet się nie zbliżą. To samo 4311B Control Monitor, jako ostateczne, najnowsze spośród wszelkich z wszystkimi papierowymi przetwornikami.

Przetworników się nie rusza, by utrzymać charakter/klimat tamtego grania kolumn w całości na papierowych przetwornikach.

Po tym jak u mnie posłuchali referencyjnych kolumn typu horn, nalegali bym dla nich przytuningował wspomniane monitory.

Po moim tuningu crossoverów ww. kolumn - właścicieli z wrażenia dźwiękowego wgniotło w fotel :)

spacer.png

To co było przed, a po tuningu - to dwa inne światy, dzieliła je przepaść brzmieniowa. Równiutko/spójnie, równy balans tonalny, naturalne, rozdzielcze, poukładane i płynne brzmienie bez nerwowości, bez wypychania czegokolwiek, do tego dynamika, swoboda, rytm, wigor, mikro-detal i jego ilość także jak nigdy wcześniej z tych kolumn, a holografia, scena rozbudowana dużo szerzej, głębiej i wyżej. Muzyka hipnotyzowała ich, że nie mogli się oderwać, słuchając wszelkiej muzyki przez wiele godzin, aż do północy. Stopy/nogi same im podrygiwały w rytm muzyki :)

Jak już do siebie zabrali kolumny, później powiedzieli, że po około 11-u dniach osiągnęły maksymalne parametry brzmieniowe z moimi prądowymi crossoverami z CC 77VDC || 77VDC.

Słyszeć te stare kolumny na papierowych przetwornikach, a nie słyszeć po moim tuningu, to to samo co w ogóle nie słyszeć!

Kenrick Sound jest w Japonii z produktami na Azję i cały świat.

Przydałoby się coś podobnego w Polsce na Europę i cały świat, np. Marcin Sound :)

Tylko, albo aż, trzeba sporo kasy, by ruszyć i jakąś świetną miejscówkę kupić lub wybudować.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznać się kto kupił (widniejące obecnie w archiwalnych produktach ''z drugiej ręki'') 3-miesięczne jubileuszowe (JBL 70 Years) kolumny JBL 4312SE Control Monitor - za 6 500,00 zł :

https://www.audiostyl.pl/jbl-studio-monitor-4312se-3-miesieczne-p-2051.html

spacer.png

Jak i JBL 4429 Studio Monitor + dedykowane podstawy Rogoż Audio, w cenie za komplet 18 000,00 zł :

https://www.audiostyl.pl/jbl-studio-monitor-4429-e-podstawy-rogoz-p-2030.html - pierwotnie (jako nowe) zakupione przez ich stałego klienta w czerwcu 2016 r.

spacer.png

Bo chcę jedne i drugie równie konkretnie przytuningować i usłyszeć jak te nowsze (z jeszcze większym potencjałem brzmieniowym), zagrają po tuningu. Będzie kapitalnie.

I następna sprawa, ale już tylko do posiadacza limitowanej edycji monitorów 4312SE Control Monitor. By wykręcił woofer i sprawdził dokładną nazwę modelu. A najlepiej ukazał na zdj.

Gdyż ogólnie podają, tak jak z opisów technicznych, że 1200FE-8 (który m.in. jest w 4429 Studio Monitor), a przecież woofer w 4312SE ma membranę z białą powłoką Aqua-Plas®. To jak może być dokładnie ten sam model.

Już od samego początku, od pojawienia się 4312SE, zwróciło to moją uwagę. Być może ktoś wprowadzający dane techniczne kolumn, nie dopisał /zjadł 'W' w nazwie modelu, i zamiast 1200FE-8W, wyszło 1200FE-8.

W Japonii w Osace w listopadzie 2016 r. podczas pierwszej prezentacji monitorów 4312SE, były także prezentowane same woofery znajdujące się na stoliku. Jest woofer, zdj z frontu od strony membrany i z dołu przed wooferem wydrukowana karteczka z nazwą modelu 1200FE-8W :

spacer.pngspacer.png

Obok widać fragment kosza z następnego woofera - zapewne 2213Nd-2, by nawet zobaczyli jakie są różnice w wooferach znajdujących się w 4312SE i 4312E. To zupełnie co innego, do innych modeli kolumn z innymi częstotliwościami podziału. W monitorach 4312E: 2kHz, 5kHz. A w 4312SE: 640Hz, 5kHz.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xpl doczekały się podstaw. Najbardziej odczuwalna zmiana nastąpiła z basem i przestrzenią. Basik się ucywilizowal, ubyło masy i stał sie ślicznie konturowy. Tytanowe głośniki to moje ulubione, obym nie zachorował na beryl. 

IMG_20191103_090128.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz co tracisz nie mając Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC)*

* - Nie istnieje nic innego co bardziej podnosi/śrubuje każdy aspekt brzmienia - niż prądowe crossovery.

Ostatnio, tamte na ''papierówkach'', do CC dostały kondensatory Miflex MKP-10 600VDC PP film.

Jak nie dasz rady, sam mogę przerobić.

Crossovery na zewnątrz. Cewki obowiązkowo wyciągnięte z oryginałów - ew. na końcu można próbować dobierać inne, jak już będzie wszystko osłuchane z prądowymi, bo z nimi wszystkiego powielekroć lepiej i więcej słychać. To samo z rezystorami, terminalami/zaciskami itd. - na końcu.

* - Najważniejsze aby było CC. Do JBL-i fenomenalnie się sprawdza, to i przy Westlake Audio, też się sprawdzi genialnie - jakby ktoś chciał.

Wiring Diagram & Schematic NXPL 140A :

attachment.php?attachmentid=20855&stc=1&

I sobie podlicz ile wyjdzie, np. już za same ww. kondensatory (MKP-10 600VDC) do XPL 140 na MF i HF.

MKP-14 600VDC - różnią się czymś poza zewnętrznym wykończeniem i wyprowadzeniami?

Z MKP-10 600VDC maksymalne pojemności do 70uF. A na LF kondensator C1=50uF (bez CC). Więc jak chcesz żeby było taniej na LF (nie składając z wielu mniejszych), idą od razu dwie 100-ki (MKP-11 400VDC), co przy dwóch kondensatorach połączonych szeregowo, da 50uF (z CC). Tylko na LF, MKP-11 400VDC, które są maksymalnie do 100uF.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealne wartości kondensatorów do zwrotnic głośnikowych z CC 77VDC || 77VDC, dla każdej kolumny XPL 140 :

• LF: C1=2x100 uF, C2=2x0.02 uF.

• MF: C3=2x30 uF, C4=2x0.02 uF; C5=2x16 uF, C6=2x0.02 uF; C7=2x10 uF, C8=2x0.02 uF.

• HF: C9=2x7.2 uF, C10=2x0.02 uF; C11=2x3 uF, C12=2x0.02 uF.

ww. wartości kondensatorów, połączone szeregowo dadzą dokładnie takie pojemności jak w oryginalnych zwrotnicach NXPL 140A :

• LF: C1=50 uF, C2=0.01 uF.

• MF: C3=15 uF, C4=0.01 uF; C5=8 uF, C6=0.01 uF; C7=5 uF, C8=0.01 uF.

• HF: C9=3.6 uF, C10=0.01 uF; C11=1.5 uF, C12=0.01 uF.

Na LF, jak pisałem, do CC są pojemności 100uF z MKP-11 400VDC https://audiomiflex.pl/kondensatory-audio/15-mkp-11.html

Na MF i HF z MKP-10 600VDC lub MKP-14 600VDC (https://audiomiflex.pl/kondensatory-audio/14-mkp-10.html), trzeba coś składać, bo nie ma tak równych parek jakie podałem pod CC.

Wyjątek kondensator C7 (5uF), którego pod CC otrzyma się z dwóch kond. 10uF.

C5 (8uF) będzie trzeba złożyć z czterech kondensatorów: 2 x 15uF + 2 x 1uF; albo 2 x 8,2uF + 2 x 6,8uF. I tak dalej z innymi kondensatorami.

Do prądowych crossoverów, rezystorów (2.2MΩ o mocy 0,5~1W) tyle ile par kondensatorów - każda para, nawet w składanym pakiecie, z odrębnym rezystorem. Rozdzielam maksymalnie.

Baterie 9V 6LR61, od razu 2-ie paczuszki po 20 sztuk. Po 16-ie na każdą kolumnę - i jeszcze zostaną po 4-y do ew. dorzucenia, lub do czego innego.

6-ść skrzyneczek, dla zewnętrznych crossoverów - po 3-y do każdej kolumny, dla każdego przetwornika odrębna. Spód można wyłożyć czymś twardym (kamień lub coś podobnie twardego), by elementy RLC znajdowały się na twardym podłożu. Albo od razu dać twardą podstawę.

Do tego kable, różne złączki, zaciski itd.

Ogrom roboty. Ale tak musi być, jak ma być maksymalnie Pro

Najlepszy jest efekt brzmieniowy :)

Po przerobieniu crossoverów słucha się (jeszcze przed pierwszym podłączeniem baterii), a następnie podpina pakiety CC 77VDC || 77VDC i jest totalny KO .A przed podpięciem baterii, słuchamy i coś tam jakoś gra, ale nie za bardzo się podoba, o ile w ogóle cokolwiek i dupy nie urywa/ w fotel nie wciska. Po podpięciu pakietów/ogniw, od razu rozkręciło się granie jak nigdy wcześniej i nigdzie indziej z tamtych wspomnianych kolumn. Dwa inne światy, dzieliła je przepaść brzmieniowa.

Albo crossover przerabia się z jednej kolumny i podpina CC 77VDC || 77VDC, a drugą do czasu przeróbki, zostawia się jak w oryginale (bez CC) i następnie zmienia balans z lewej na prawą kolumnę i odwrotnie. Różnice tak kolosalne, że kolumny (bez CC) nie da się słuchać. A nawet dwóch, bo jedna bez przeróbki psuje efekt i zdecydowanie lepiej gra z jedną tuningowaną na pasywnej prądowej zwrotnicy głośnikowej. Można powiedzieć, że nietuningowana (bez CC) kolumna grała tak słabo, jakby w słabszej elektronice u tamtego właściciela (kolumn w całości na ''papierówkach'') było coś popsute w kanale. A to była tak kolosalna różnica, która dzieliła ją do kolumny z prądową zwrotnicą głośnikową.

Ogólnie, efekt brzmieniowy do wydanych kosztów, to jak za darmo :-) - jakby było nawet kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy, bo żadne kable i żadna elektronika tyle by nie wniosła/ nie pomogła. Dopiero przy prądowych crossoverach (które wynoszą brzmienie na niebotyczne wyżyny), warto inwestować w jeszcze lepsze kable i elektronikę - i to porządną, nawet przy tamtych kolumnach.

Przy topowych kolumnach typu Horn, to jest jazda z CC 77VDC || 77VDC. I wszystko muszą mieć jak najlepsze, bo mają ekstremalne wymagania/zapotrzebowania i nieograniczony potencjał brzmieniowy jak do przekraczania limitów i bicia rekordów.

Zawsze najlepiej wgniata w fotel, gdy dosłownie wszystkie kondensatory w crossoverach są z CC. Więc nie można nic (ani w jednym miejscu) pominąć.

Każdy jaki by nie był najbardziej wyszukany/najdroższy standardowo podłączony kondensator (bez CC) to szajs. I nie dziwię się, że w dużych firmach śmieją się z tych co siedzą z lutownicą i tylko podmieniają kondensatorki w ''standardowych zwrotniczkach'' - ja razem z nimi się śmieje, bo co by ktoś sobie nie wstawił do ''standardowych zwrotniczek'', to i tak szajs w porównaniu do prądowych crossoverów.

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmontowałem wszystkie crossovery, żeby dalej luzem nie leżały z podstawą, bo wysokie woltaże w prądowych crossoverach i niebezpiecznie tak by luzem bez zabudowy leżały.

Więc tak, potrzeba 8-em skrzynek o zewnętrznych wymiarach, gdzieś około: 640 mm (szerokość)/ 390 mm (głębokość)/ 170 mm (wysokość). Po 4-y za każdą kolumną (każdy crossover w odrębnej obudowie dla każdego przetwornika) ustawi się piętrowo za kolumnami. Skrzyneczki zrobi się z płyt MDF, czy tam czegoś.

Potrzebne też dodatkowe okablowanie, gdyż te które było dotychczas wystarczało do crossoverów od skrajnie wysokich znajdujących się na kolumnach, a pozostałe za. Teraz potrzebne będą gdzieś około 2 m kable do samych crossoverów. 

Ja daję takie same kable za i przed crossoverami - tak więc trzeba zmieniać na całej linii/ na całej długości. Co tu puścić na wysokie, bo od groma kabla trzeba. Może Belden 9497 lub Canare 4S12F na HF i UHF, albo jakieś inne. Na całej długości osobno dla HF, i to samo na całej długości odrębne kable dla UHF. A na MF wystarczy ten co jest Klangfilm.

Także potrzeba jeszcze więcej terminali/zacisków.

Zamiast standardowych złączek z kablami do Baterii 9V 6LR61. Są może jakieś konkretne, w które od razu można wpiąć cały pakiet baterii i na krańcach wypuścić kable.

W miejsce MKP Vishay/ERO (na MF), bez składania z mniejszych dałbym od razu calaki, czyli parki składające się z dwóch 33uF kondensatorów, dające 16,5uF z CC 77VDC || 77VDC.

Tutaj dowalą opłaty to się odechce zakupów https://www.partsconnexion.com/auricap-xo-film-capacitors.html, a i tak mają tylko 2-e sztuki Auricap 33uF 160VDC. To o połowę za mało.

Z kolei tutaj pytałem o Auricap 33uF 160VDC/ 200VDC https://www.hificollective.co.uk/components/auricap-xo-capacitors.html, to pan odpisał, że nie mają na stanie.

Takie różne mam na swojej liście, ale najbardziej mi się chce Auricap'y XO.

Spokojnie mógłbym wziąć Evo Alu.Oil, ale po co mi je brać jak chcę Auricap XO, więc mogę wziąć Miflex'y, dopóki się nie trafią amerykańskie Auricap'y XO.

Jensen'y chyba się skreśli, bo nawet mają marne/cieniutkie osiowe wyprowadzenia. Do tego mam w pamięci straszny szajs Jensen'a o nazwie PiO Cu 630 WVDC standardowo podłączany bez CC. Myślę, że z CC 77VDC || 77VDC na MF mogłyby się rozkręcić, a w standardzie to szajs. Podobnie jak Mundorf MCap Audiophiler i Mundorf MCap Supreme 800VDC - jeden szajs gorszy od drugiego niemieckiego szajsu. Evo Alu.Oil są inne. Zamiast duńskich Jensen'ów wolałem amerykańskie militarne Sprague Vitamin Q 196P, które na maksa rozkręciły się z CC 77VDC || 77VDC i jeszcze są na MF w dolnoprzepustowych z taśmową cewką. Ale może sobie je zastąpię czymś innym by były takie same. Do górnoprzepustowych na MF dałbym amerykańskie Auricap XO.

Na 1500VDC zapewne duże i jeszcze droższe. W układzie szeregowym to 3000VDC :)

• Auricap XO 33uF 160VDC (na 160VDC/ 200VDC lub więcej, ale nie mniej) x4

• Mundorf MCap EVO Aluminium.Oil 33uF 450VDC x4

• Jensen Metallized Polypropylene Oil Capacitor 33uF 250VDC x4

• Miflex MKP-10/ MKP-14 33uF 600VDC PP film x4

Na przyszłość do osłuchania chciałbym woofery JBL 130A o skuteczności 101dB http://www.lansingheritage.org/html/jbl/specs/home-comp/130a.htm

Mógłbym wstawić po jednym na stronę, by grały w parze z membranami biernymi. Albo po dwa woofery na stronę, wtedy jak w obudowie zamkniętej, i skrajnego (LF1) puściłbym gdzieś od 150Hz, a LF2 normalnie jak przy jednej 15''-ce.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.harmanluxuryaudionews.com/2019/10/22/whats-new-jbl-hdi-series/

Nowa seria JBL HDI z opatentowaną geometrią falowodu High-Definition Imaging (HDI™) i opatentowanym kompresyjnym driverem 2410H-2. Przetworniki niskotonowe z membranami Advanced Aluminum Matrix.

Cała linia HDI, ma być dostępna w styczniu 2020 r.

spacer.pngspacer.png

• JBL HDI-3800 | Triple 8-inch 2.5-way Floorstanding Loudspeaker - MSRP $5,000.00/pair

• JBL HDI-3600 | Triple 6.5-inch 2.5-way Floorstanding Loudspeaker - MSRP $3,800.00/pr

• JBL HDI-1600 | 6.5-inch 2-way Bookshelf Loudspeaker - MSRP $1,800.00/pr

• JBL HDI-FS | Floor Stand for HDI-1600 - MSRP $400.00/pr

• JBL HDI-4500 | Quad 5.25-inch 2.5-way Center Channel Loudspeaker - MSRP $1,750.00/each

• JBL HDI-1200P | 12-inch 1000W Powered Subwoofer - MSRP $3,000.00/ea

Powyższe ceny przy wersji w gray oak. Do wyboru w trzech różnych opcjach wykończenia: satin gray oak real-wood veneer, satin walnut real-wood veneer, and painted high-gloss black.

https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/revel-and-jbl-cedia-2019

JBL HDI-3600 na dniach (8-10 listopada 2019) zagrają na Audio Video Show 2019

spacer.png

https://www.infoaudio.pl/artykul/1776,high-endowe-nowosci-w-przystepnych-cenach-jbl-harman-kardon-i-mark-levinson-na-avs-2019/325

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Czy ktoś z kolegów posiada JBL L90 i mógłby napisać co nieco o brzemieniu? Zastanawia mnie fakt, że to dość duże pudła a wg specyfikacji bas kończy się na 70 Hz. Na basie głośnik 12 cali. Ile warto za nie dać? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 21.01.2020 o 19:22, Mateusz Wielgos napisał:

Witam

Czy ktoś z kolegów posiada JBL L90 i mógłby napisać co nieco o brzemieniu? Zastanawia mnie fakt, że to dość duże pudła a wg specyfikacji bas kończy się na 70 Hz. Na basie głośnik 12 cali. Ile warto za nie dać? 

Pozdrawiam 

Nie pomogę z L90 ale, muszę przyznać, że fajne nazwisko masz (..mamy :))

a co do JBL to chciałbym nieskromnie się przywitać z parą JBL L300 Summit, na którą polowałem ponad 2 lata. Warto było.

czy ktoś z tym modelem jest w naszej grupie ? Jakby ktoś z wrocławia to zapraszam.

IMG_9937.JPG

a10c953f-3370-4bb5-9cfa-bd37070f5458.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz home office, więc odświeżyłem stare JBL TLX9. Kurcze, jak to przyjemnie gra! Środek jest oczywiście nieegzystentny, ale dla przyjemności super. A teraz za pincet są takie lekko dziabnięte na allegro. Polecam (znaczy ogólnie, niekoniecznie te dziabnięte)!

tlx9.jpg

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.