Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  169 członków

JBL Klub
IGNORED

Klub zwolenników JBL


Joku

Rekomendowane odpowiedzi

No i mój pacjent jbl s3100 po drugiej korygującej operacji.
Wygląda na to, że nigdy nie był bardziej świeży, silny, otwarty etc... . Nie chcę używać wielkich słów, więc powiem , że zabieg był wart każdej złotówki, różnica jest poteżna.
Przy tej okazji zadalem sobie pytanie: Czy oryginalna zwrotnica byla tak źle zaprojektowana? Mało prawdopodobne... . Raczej 25 lat zrobiło swoje. Oczywiscie wymiana kilku elementów na lepsze tez swoje dołożyło. Wiem, że dla niektórych to co zrobiłem tym kolumnom bedzie odebrane joko tzw grzebanie. Pytanie tylko czy swiadmie kupując takie skrzynki chcemy mieć eksponat czy ich słuchać? Jeśli to drugie to każdemu polecam tego typu zmianę.

Kolejnym krokiem będzie modernizacja zwrotnocy do wersji cc. Nie mam jednak przekonania czy będzie to taka rewolucja jak ta. Spodziewam się raczej pewnego dopieszczenia. Chyba margines na poprawę nie jest za duży. No zobaczymy.




Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka



Jaggo napisz dla potomnych co poprawiłeś / zmieniłeś i jaki efekt to przy przyniosło a ja w kontakcie z tobą i pewnie pójdę "twoja drogą" choć obawa przed tzw. grzebaniem jest duża. Wiesz o czym mówię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26adbafe4b5e3a4eb5f9d8a63c1197e9.jpg
No to jak się chwalimy to ja też. Modernizacja w moim zestawie w domku letniskowym. Były Quadrale a teraz zagościły JBL L80T. Parę lat mają ale ... Grają oj ....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stosunku do Quadrall Odin fajna poprawa. Nie ma co porównywać. Najlepiej jest na basie, choć nie ukrywam że ten tweeter nie jest z kategorii łagodnych wg mnie. Nie ma co porównywać do tego z L300 choć mam świadomość że nie porównuje tej samej klasy. Jak na domek letniskowy nad jeziorem jest fajnie i nawet stary Technics czuje się zaszczycony.
Za tą kasę które można je zdobyć to mogę z czystym sumieniem polecić gronu wielbicieli JBL oczywiście z wyłączenie Souvereign.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2021 o 01:26, Marcin Wielgus napisał:


Jaggo napisz dla potomnych co poprawiłeś / zmieniłeś i jaki efekt to przy przyniosło a ja w kontakcie z tobą i pewnie pójdę "twoja drogą" choć obawa przed tzw. grzebaniem jest duża. Wiesz o czym mówię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Co poprawiłem, zmieniłem... jako, że nie mam wiedzy elektronicznej nie dopowiem więcej niż we wcześniejszych postach. Pewnie mógłbym opublikować schemat zmian, wymian elementów. Jednak chyba na forum nie ma użytkowników s3100, chyba nikomu to nie pomoże?

Może będzie łatwiej napisać czego nie zrobiłem?

Po pierwsze: nie zakładałem, że to co słyszę jest najlepszą możliwą robotą panów z JBL, a ponieważ skrzynki świętują swój srebrny jubileusz to decyzja o naruszeniu świętości i dziewictwa zwrotnicy była już tylko formalnością.

Po drugie: nie oddałem głośników w ręce znajomego kolegi, pasjonata samouka. Zapewne są wśród nich fachowcy, ale nie chodziło mi o eksperyment. Zdecydowałem  więc, że poszukam odpowiedniego człowieka.  Znalalazłem. Jest to dosyć znany w środowisku inżynier, znany z własnych udanych kontrukcji jak i udanych modernizacji...

Jestem bardzo zadowolony! 

Co zrobię? Dzieki ewangelizacji kolegi Souvereign postawie kropkę nad i, czyli upgrade do wersji cc 3x9V.... 

Na pewno dam znać.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co poprawiłem, zmieniłem... jako, że nie mam wiedzy elektronicznej nie dopowiem więcej niż we wcześniejszych postach. Pewnie mógłbym opublikować schemat zmian, wymian elementów. Jednak chyba na forum nie ma użytkowników s3100, chyba nikomu to nie pomoże?
Może będzie łatwiej napisać czego nie zrobiłem?
Po pierwsze: nie zakładałem, że to co słyszę jest najlepszą możliwą robotą panów z JBL, a ponieważ skrzynki świętują swój srebrny jubileusz to decyzja o naruszeniu świętości i dziewictwa zwrotnicy była już tylko formalnością.
Po drugie: nie oddałem głośników w ręce znajomego kolegi, pasjonata samouka. Zapewne są wśród nich fachowcy, ale nie chodziło mi o eksperyment. Zdecydowałem  więc, że poszukam odpowiedniego człowieka.  Znalalazłem. Jest to dosyć znany w środowisku inżynier, znany z własnych udanych kontrukcji jak i udanych modernizacji...
Jestem bardzo zadowolony! 
Co zrobię? Dzieki ewangelizacji kolegi Souvereign postawie kropkę nad i, czyli upgrade do wersji cc 3x9V.... 
Na pewno dam znać.
 
 
 

Do odważnych świat należy. Czekamy na "prądowy cdn"


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie pochwalę się jakie standy  ( opcjonalnie zamiast oryginalnych od Rogoza wysokich i trochę przyciężkich wizualnie) udało mi się zamówić lokalnie w konkurencyjnej cenie w stosunku do oryginałów JBL.

IMG_2908.jpg

IMG_2913.jpg

Różnica jest taka, że proste standy Rogoz są wysokie na ok. 45 cm, a te lekkie od frontu mają ok. 15 cm co przy nachyleniu górnej półki 5 st. daje przyrostu położenia osi głównej ok. 10 cm na każdym metrze czyli słuchając z odległości ok. 3m wychodzi mniej więcej na to samo. Przy takim pochyleniu, w mojej ocenie, kolumny lepiej grają, a wygląd rzecz gustu, mnie się bardziej podoba bo wygląda lżej.

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie pochwalę się jakie standy  ( opcjonalnie zamiast oryginalnych od Rogoza wysokich i trochę przyciężkich wizualnie) udało mi się zamówić lokalnie w konkurencyjnej cenie w stosunku do oryginałów JBL.
IMG_2908.thumb.jpg.77bde2b45df56fffd350ae405294d405.jpg
IMG_2913.thumb.jpg.35eb90bf75504145904605fbc33435c7.jpg
Różnica jest taka, że proste standy Rogoz są wysokie na ok. 45 cm, a te lekkie od frontu mają ok. 15 cm co przy nachyleniu górnej półki 5 st. daje przyrostu położenia osi głównej ok. 10 cm na każdym metrze czyli słuchając z odległości ok. 3m wychodzi mniej więcej na to samo. Przy takim pochyleniu, w mojej ocenie, kolumny lepiej grają, a wygląd rzecz gustu, mnie się bardziej podoba bo wygląda lżej.

Bardzo fajnie to wygląda i solidnie wykonane.
Z ciekawości jakie to JBL na nich błyszczą ?
BTW to fajny patent.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 24.03.2021 o 21:00, DJ LUCAS napisał:

Witam. 

Panowie gdyby ktoś poszukiwał kolumn Jbl Hdi 3800 w kolorze szary dąb to takowe mam na sprzedaż. Wiecej na priv. 

Pozdrawiam 

Łukasz 

Co niepodeszlo? Na co wymiana? Tak pytam z ciekawości, bo w prasie maja bardzo dobre recenzje - podejrzane 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak do końca nie jestem przekonany co do zmiany - zastanawiam się. Myślę nad JBL L100 Classic. Innych producentów kolumn nie biorę pod uwagę.

No to dobrze że w rodzinie zostajesz
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to miałem L-65 Jubal. Piękne granie. L100 nie znam ale L300 już tak


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin za podpowiedź. Mam zgryz z tą sprzedażą, hdi naprawdę są bardzo dobre a czy wybór  L100 classic będzie aż takim progresem czy może krokiem w bok właśnie? Może ktoś z kolegów napisałby parę zdań na temat L100 classic jak się sprawują, w czym są bardzo dobre a w czym tak sobie. Będzie mi łatwiej podjąć decyzję. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, GT napisał:

A to moze jak juz JBL, to moze lepiej isc w tuby (gdzie JBL sie specjalizuje). Ktos porownywal L100 classic z 4429? 🙂 

Zdaje się, że Piorasz słuchał jednych i drugich, tylko nie pamiętam czy to opisał czy też tylko w rozmowie telefonicznej mi o tym mówił, wniosków też nie pamiętam, może sam się odezwie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cisza w eterze no to się odzywam

Po tygodniach planów i działań moje JBL L300 wróciły z Sonus Oliva od Pana Andrzeja Witka z :
- zwrotnice wg projektu Nelsona Passa
- do tego dołożyłem Charge coupled 36volt
- bi-wire na gniazdach CMC z miedzi 4N
- L-Pad zastąpione wysokiej klasy potencjometrami Vishay na średnicy i Monacor na tweeterze
- okablowanie wewnętrzne miedź 4N w teflonie Jentzen Audio
- kondesatory , rezystory Mundorf i Jentzen Audio.
- cewki Polink / Jentzen taśmowe i powietrzne

I do tego wiedza i solidność Pana Andrzeja. Chlowiek z ujmująca kultura osobista , wielką wiedzą i doświadczeniem którym chętnie się dzięki. Myślę że to już trochę legenda w naszym swiatku w PL. Mogę polecić z czystym sumieniem. Solidność , terminowość, jakość.

A teraz dźwięk .... No muszę powiedzieć że .... Muszę posłuchać i wrócę do Was. Od jutra gram.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2021 o 13:46, GT napisał:

A to moze jak juz JBL, to moze lepiej isc w tuby (gdzie JBL sie specjalizuje). Ktos porownywal L100 classic z 4429? 🙂 

W dniu 31.03.2021 o 11:26, audiofan01 napisał:

Zdaje się, że Piorasz słuchał jednych i drugich, tylko nie pamiętam czy to opisał czy też tylko w rozmowie telefonicznej mi o tym mówił, wniosków też nie pamiętam

W dniu 7.01.2021 o 23:58, piorasz napisał:

S3900 to niewypał w stosunku do mniejszych bratów [4429] - [autor Piotr @piorasz]

W dniu 7.01.2021 o 23:58, piorasz napisał:

Nowe JBL Classic to wg mnie też niewypał - [autor Piotr @piorasz]

W dniu 9.01.2021 o 17:52, Lucek1 napisał:

PETARDA.

W dniu 13.04.2020 o 10:03, GT napisał:

Mialem [1400] Array ponad 2 lata w swoim systemie, wyborne paczki. Niezwykle muzykalne z fantastyczna scena 3D. To co sie wydobywa z tych pionowych tub od 1 dzwiekow jest juz trojwymiarowe, bliskie, namacalne. Zupelnie inne wrazenie, niz sluchac z klasycznych przetwornikow. Gora i srednica jest wysmienita, niezwykle realistyczna - a przy tym nie meczaca, gladka, nie agresywna - a mimo to slychac ze blacha to blacha itp.  Array jednak graja bardzo "po amerykansku": zamaszyscie, poteznym dzwiekiem, olbrzymim subsonicznym basem, ktory jest wszechogarniajacy. Tam sa jakby 2 wielkie suby ? wiec prawda jest, ze potrzebny jest mocny wzmacniacz - po prostu solidna koncowka. Moj levinson 2x200W dobrze sobie z nimi dawal rade, pod warunkiem, ze sygnal jest "czysty". Nawet jesli efektywnosc na papierze nie jest wysoka, to potrafia grac b.glosno / przenikac przez sciany (nie do bloku, bo sasiedzi znienawidza). Najciekawsze w tych kolumnach jest jednak oddawanie realizmu - bliski efektu wow. Mocna rekomendacja. Jeden wazny szczegol - Array z pionowa tuba graja na swoj sposob unikalnie - bardziej jak klasyczne kolumny, większym 3D, bo wypychaja instrumenty jakby "do przodu", a wydarzenia muzyczne sa zawieszone w przestrzeni. Dla odmiany takie JBL 4367 itp nawet jesli maja szersza scene, to jest to bliższe kreowaniu tzw. "sciany dzwieku", a Array otaczaja nas dzwiekiem. 

20170324_151014.jpg

W dniu 13.04.2020 o 14:12, piorasz napisał:

Bardzo fajnie to opisałeś. Mogę wszystko potwierdzić, gdyż ja podobnie odebrałem ten dźwięk, tą prezentację. Nie mogę się jednak zgodzić z Twoim ostatnim zdaniem co do JBL 4367. Te kolumny grają absolutną przestrzenią i absolutnym dźwiękiem 3D. Muszą mieć jednak do tego odpowiednie warunki. Ja bym obstawiał pokój 40m + odpowiednie ustawienie (sporo przestrzeni w około). Sam ich słuchałem w pokoju grubo ponad 40m i jestem pod niesamowitym wrażeniem. Nie będę ich nawet porównywał do Array 1000 bo to zupełnie inna klasa.

Jest jeszcze coś co będę powtarzał do znudzenia. Każdym kolumną trzeba dać odpowiednie warunki!!! Ja do mojego 20m pokoju nie wstawiłbym ani Array 1000 (choć te można by jeszcze na biedę okiełznąć bardzo dobrą adaptacją akustyczną gdyby się uprzeć i zaakceptować zamaszysty bas) ani broń Boże 4367!!!

W dniu 10.04.2020 o 18:06, piorasz napisał:

Jeśli chcesz coś z nowszych to ja bym bardziej celował w 4367. Nie jest to poziom KS ale myślę, że Array 1400 zostawią daleko w tyle.

W dniu 11.04.2020 o 17:45, audiofan01 napisał:

Słuchałeś osobiście obu tych kolumn czy tylko „myślisz” wnioskując po znaczącej różnicy w cenie?

Array 1400 można kupić wyłącznie używane za niewiele ponad 20 tys., a 4367 to wydatek ponad trzykrotnie większy, więc teoretycznie powinno tak być jak piszesz ale ponieważ to istotnie różne konstrukcje więc w rzeczywistości może być różnie. Przymierzałem się kiedyś do 1400, skończyło się na array 1000 ale o 1400 czytałem wiele dobre choć sam ich nigdy nie słuchałem, wszędzie tylko piszą, że bardzo mocny wzmacniacz jest niezbędny co też potwierdził ich posiadacz od którego chciałem je kupić, więc obawiając się że mój nie podoła odpuściłem.

W dniu 11.04.2020 o 18:58, piorasz napisał:

Nie piszę zazwyczaj co myślę. Ale po części mnie złapałeś :)
Array 1400 nie słuchałem. Słuchałem JBL 4367 i JBL Array 1000. Dla mnie Array 1000 to totalna porażka - [autor Piotr @piorasz] chyba, że ktoś lubi granie jak na dyskotece. Grają skrajami pasma z bardzo mocno podbitym basem. Być może istnieją sposoby aby to okiełznąć ale myślę, że pomieszczenie ma tu dużo do powiedzenia. W trudnych pomieszczeniach zapomnij o dobrym graniu. 4367 to kultura grania w każdym calu. Wielobarwny bas - nie taki dyskotekowy jak w Array 1000. Głośnik basowy 2216-Nd (w 4367) to jeden z najlepszych nowych głośników. Osobiście widzę go w obudowie zamkniętej ale zaaplikowany w 4367 wymiata jak marzenie. Compression drive pierścieniowy D2430k to detal i jeszcze raz detal. Słuchałem każdego rodzaju muzyki i można powiedzieć, że nigdzie się nie wyłożyły te kolumny. Nie ma o czym mówić. Array 1000 na co drugim nagraniu (z moich testowych) polegały.
Od Array 1000 osobiście wolałbym jbl 4429, które miałem w domu przez ponad tydzień - ale to inna historia :)

W dniu 11.04.2020 o 19:30, audiofan01 napisał:

Widzisz jak można się mocno różnić. Jak napisałem mam array 1000, jeśli nie zauważyłeś to dobrze bo przynajmniej szczerze wg swojej oceny im dowaliłeś:). Zostawiłeś w swej ocenie „koło ratunkowe” - pomieszczenie. Nie doświadczam u siebie takich wrażeń jak Ty, więc moźe u mnie z akustyką nie jest tak źle. Muszę jednak przyznać, źe basu jest trochę w nadmiarze co okiełznałem zatyczkami bassreflexów i problem prawie nie istnieje. Natomiast nie zgodzę się co do skrajów pasmo w zarówno wyższa średnica i wysokie nie są w żaden sposób podbite, a przestrzeń dzięki pionowej orientacji tub jest świetna.

W dniu 11.04.2020 o 23:22, piorasz napisał:

No jeśli Ci się podoba to ok. Sprzedaż tych kolumn to tylko kwestia czasu. To jest jeden z najgorszych porażek jbl. Tyle w temacie.. Nie są warte funta kłaków. Sorry za szczerość. O jbl to raczej nie masz pojęcia.

W dniu 9.01.2021 o 17:52, Lucek1 napisał:

PETARDA.

W dniu 12.04.2020 o 10:57, piorasz napisał:

To zapewne rozwiązuje częściowo problem. Pamiętaj jednak, że nie załatwi to wszystkiego, gdyż bas refkex to najniższe składowe a w tych kolumnach wyższy bas też jest podbitym. Trzeba by było popracować nad zwrotnicą skoro już je masz. Ale rozumiem. Nie każdy chce dłubać.

W dniu 12.04.2020 o 11:48, audiofan01 napisał:

Nic nie jest na zawsze, na ten moment mam to co mam na możliwości budżetu. Nie jestem fanem modyfikowania czegokolwiek, nie znam się też na tym. Potem ciężko to sprzedać, każdy chce „nówkę nieśmiganą” . Przyznałem, że z basem nie jest dobrze ale da się z tym źyć jeśli akustyka i dobre rozstawienie pomaga. Jednak pisanie o czymś, że jest „największą porażką JBL” albo, że „nie ma się pojęcia o JBLto delikatnie mówiąc przesada i jest po prostu nie grzeczne.

Swoje kolumny kupowałem od gościa, który równolegle sprzedawał 4367. , prawie nowe z lekką rysą na obudowie. Chciał za nie 50 tys. i była to niewątpliwie okazja. Za arraye zapłaciłem trzy razy mniej i tu jest kontekst właściwy do wszelkich ocen.

W dniu 13.04.2020 o 16:38, morawka napisał:

Fajne się czyta jak ktoś pisze ze odebrał prezentacje dzwieku Array jako świetna przestrzeń 3D gładko i bez ostrości , a pare wpisów wcześniej twierdzi , ze to największa porażka JBL...

Kolejna sprawa to ocenianie kolumn przez pryzmat pomieszczenia. Czy jeśli Everesty nie zagrają dobrze w 12m2 to oznacza ze to słabe głośniki ?

W dniu 13.04.2020 o 17:23, piorasz napisał:

Zupełnie mnie nie zrozumiałeś. Oceniamy chyba całość produktu a nie jego składniki. Co z tego, że Array 1000 ma drivery takie jak w doskonałych K2? Napisałem "Największa porażka", gdyż na tle innych nowych kolumn JBL (w tej kategorii cenowej) te można zaliczyć do porażek. To tylko moja i wyłącznie moja opinia. Jeśli komuś podoba się bas jak suba, trzęsący się sufit i drżąca podłoga podczas gry Paula Chambersa na kontrabasie na płycie Milsa Davisa Kind of Blue to ja to szanuję. Tylko wtedy ja z taką osobą chętnie pogadam na inne tematy lecz nie związane z audio.

No to już jest nieźle :) Jest jakieś światełku w tunelu, że zagra to lepiej niż ja miałem przyjemność słuchać. Nie słuchałem, żadnych z tych kolumn na Audio Video Show ale skoro mówisz, że jest szansa, że tam zagrają lepiej to przyjmuję zaproszenie :)

W dniu 13.04.2020 o 17:37, audiofan01 napisał:

gdzie Ty ich słuchałeś? znam tę płytę jak każdy czyli prawie na pamięć i o takich efektach pierwsze słyszę, może te kolumny były uszkodzone? Z płyt które mam,( a mam ich sporo) jeśli  chodzi o bas to najgorzej wypada Erykah Badu „Baduizm” tylko, że ona jest tak zrealizowana, że nie wiem na czymkolwiek zagrałaby dobrze. 

W dniu 13.04.2020 o 17:46, piorasz napisał:

W pokoju znanego audiofila :) około 20m - może trochę mniej. Kolumny pod ścianą - czyli to co pisałem - istnieje szansa, że były w złym miejscu. Ja w każdym razie się bardzo zraziłem.

W dniu 13.04.2020 o 17:42, morawka napisał:

Każda ocena sprzętu audio jest subiektywna i zależna od upodobań oceniającego . 

Mialem Ti1000, Ti5000, 250Ti, L16, L100 i choć Arraye przewyższają je  wszystkie ( oczywiście moim zdaniem ) to żadnej z tych kolumn nie nazwałbym porażka 

w swojej kategori cenowej ( używane ) maja wybitna prezentacje średnicy i góry a bas- kwestia gustu , ja tam lubię takie subsoniczne basiszcze ( pamietajmy ze Array to seria Synthesis HT gdzie bas jest strojony na glebie , a w serii "niebieskich" monitorów ( a tez trochę tego przesłuchałem )raczej na szybkość i precyzję. Trudno powiedzieć co jest lepsze , zależy kto czego szuka ( ja tam lubię jak masuje prostatę )

Project Array series z basem strojonym na głębię. M.in. dla odmiany urozmaicenia względem innych linii.

Z serii "niebieskich" monitorów, to w nowszych/nowych z XX w. masz szybsze i precyzyjniejsze basy i ogólnie lepsze brzmienie (4365 & 4367), niż ze starszych/starych studio monitorów z wooferami 15'' / 18'' na deep bass i potęgę. Ogólnie najbardziej neutralne, szybkie i dokładne w całym pasmie, to topowe domowe systemy głośnikowe z przeróżnych lat - począwszy od najstarszych, skończywszy na najnowszych.

Wszystkie EVEREST-y, wszystkie K2 S9xxx. I inne JBL-e optymalnie rozbudowane i rzetelnie wysterowane. Revel-e z serii Ultima2, a nawet PerformaBe. Z jeszcze innych YG Acoustics potrafił łapać neutral ton/sound.

Jak ja uwielbiam tą neutralność i ton Live. Wszytko co łapie neutral i ton live :) to mnie się podoba, obojętnie jakie zestawy aby łapały maksymalną tonalność Live. Łap ww. klimaty ''American Sound'' :-), bo na inne szkoda czasu i może życia Wam zabraknąć.

Żaden z 5-iu modeli które wymieniłeś z konwencjonalnymi przetwornikami nie łapie się do tego. To nie ta liga, w tym 3-y pierwsze masz z LF w deep bass, a L100 z dolnym zakresem w krótki szybki bass i mid-bass. Średnie i wysokie tak jak napisałeś lepsze z modułów średnio-wysokotonowych typu horn w Array series.

Pomiar 14'' woofera w 1400 Array, 250-ach i S4600 chciałem pokazać na jednym wykresie, ale gdzieś się zawieruszył. 1400 Array mają najbardziej wyżyłowany LF w deep bass, następnie 250-ki. S4600 z najlepiej wyważoną/zestrojoną 14-ką. Sekcja MF-HF i UHF w S4600 z driverami i hornami jak w 4429. 

S4600 u producenta hulały z Halcro dm38. Stare Mark Levinsony No 33/33H etc. były za wolne, za mało neutralne i za mało dokładne, to zostały zastąpione wzmacniaczami mocy Halcro. Później Halcro zostały zastąpione Referencyjnymi No 53 i No 532 do których później doszły jeszcze No 534 i No 536. Takimi i im podobnymi trzeba napędzać systemy głośnikowe.

POWER | PRECISION | PURITY = Mark Levinson. Do tego neutralność, liniowość, równowaga, rzetelność i kontrola całego pasma dźwięków.

Do firmowych zestawów z JBL lub Revel pasują w co najmniej 90%. A pozostałe 10% to przypadki systemów głośnikowych które lubią jakiś model bardziej np. ze zbliżonych lat do siebie, w zestawach z jakimi grały przy projektowaniu systemów głośnikowych.

Mówię o nowszych i nowych z XXI w., bo starsze z XX w. przy nowszych i nowych mogą służyć jako podstawki.

Neutralne brzmienie bez podkolorowania, detal i kontrola całego pasma. W średnich i droższych cenowo zestawieniach ML z JBL i Revel wychodzą neutralne brzmienia, lub/i bardziej gęste troszkę cieplejsze, w zależności od systemów głośnikowych, podpiętej elektroniki i okablowania!

Najlepiej grają, najbardziej się podobają, zestawienia najbardziej neutralne, rzetelne, bez podkolorowania i z tonalnością Live :)

W dniu 30.03.2021 o 13:46, GT napisał:

lepiej isc w tuby (gdzie JBL sie specjalizuje).

CE1, E1TX itp. systemy głośnikowe TAD-a mogą się nadać na podstawki pod elektronikę lub kwiatki. To plumkacze, popierdółki skompresowane. Kolumienki jedynie do jakiegoś pułapu. Poziom mniejszych/niedużych monitorków.

CE1 brzdąkały w klimatach "British Sound". E1TX jak połączenie Angola z Makaroniarzem. Takie to Japońskie brzmienie, niech sobie w Azji sami słuchają.

Duńskiego też nie lubię, dynaudio przyprawiają mnie o mdłości. Butelki pet w dźwięku, zaciągają plastikiem - z każdą minutą coraz bardziej nudzą zakłamanym dźwiękiem bez tonu Live.

Niemieckie granie - różnie bywa, czasami jako-tako, ale częściej słabiej.

Francuskie granie - na pewno nie jak Angielskie, Włoskie, czy nawet Duńskie.

Amerykańskie brzmienia/granie - Live-owo cało-pasmowo i jak trzeba ze skalą, rozpiętością, dynamiką, rozdzielczością, dokładnością, tonalnością Live i wszystkim co trzeba, tak że mają wszystko w jednym i można sobie grać delikatniutko jak i dawać po garach bez trzymanki - wysokie/duże modele nie mają limitów.

W dniu 31.03.2021 o 11:26, audiofan01 napisał:

Piorasz

Z tego co on słyszał gadał i pisał, idealnie wywnioskowałem jego preferencje odbiegające od neutralności : 

W dniu 7.01.2021 o 23:42, Sovereign napisał:

Np. user @piorasz lubi stonowane uśrednione granie, bardziej ciemne lub podkolorowane ale uśrednione z akcentem na MF (można powiedzieć, że monitorowe); aniżeli równowagę i neutralność z lepszą otwartością, rozpiętością i wyrazistością pasma.

W dniu 8.01.2021 o 08:38, piorasz napisał:

To prawda.

W 80% muzyki jakiej słucham [stary Jazz] występują dęciaki. W takich np JBL Classic z metalową kopułką dla mnie to brzmi za bardzo metalicznie i czasem za bardzo zakłuje. Dlatego wolę moje starsze l100 century z papierem na górze ale też jak wiesz z zupełnie inną zwrotnicą. W 4429 choć też jest matalowa kopułka te zjawiska występują o wiele rzadziej a przynajmniej nie tak dosadnie.
Duży przyrost brzmieniowy mamy w modelu 4367 i gdyby nie moje nieco za małe 20m to ja bym te najbardziej brał pod uwagę. Ale to już znacznie wyższy budżet - chyba żeby rozglądać się za używanymi.

W dniu 13.01.2021 o 21:17, Sovereign napisał:

L100t3 z tytanową kopułką w 035TiA też nie są jak Twoje L100 Century (Late Model) ''z papierem na górze'' w wysokotonowych LE25. Nowsze L100t3 ogólnie są sporo lepsze, a tym bardziej nowe L100 Classic.

L100t3 posiadają jedne z moich ulubionych (spośród vintage) 12'' wooferów - model 2214H-1 jak w ostatecznych XPL200A.

L100t3 mają takie samo ułożenie przetworników jak L100S Titanium (militarna wersja dla tytanów), które to jak powiadają posiadają crossovery jak w L100t3. Ktoś pokazał woofer z L100S Titanium i był 2214H jak w innych starszych. Nie pokazał crossovera i tweetera - czy 035TiA, czy jak w starszych 035Ti. Inne słabsze, jak L100T GI i L100T/L100TBQ najlepiej zaktualizować o crossovery NL100t3. Najlepsze/najnowsze m.in. mają inny rozstaw przetworników, nowsze skrajne przetworniki, nowy crossover i posiadają dwukrotnie większą rekomendowaną maksymalną moc wzmacniacza wynoszącą 400 Watt.

Są użytkownicy i starszych zaktualizowanych o crossovery jak w L100t3 http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/jbl/l100t3.html - czyli można aktualizować. Pięknie się zgadzamy :

Cytat

L100 Century (the speaker used in those Maxell "blown away" ads from the day). I've heard both, and the L100T3 outshines the original in every possible way.

Przy systemie głośnikowym L100t3 z 1989 r. pracował Chris Hagen - ten pan od nowych L100 Classic etc.

L100 Classic są bardzo dobrze wyważone brzmieniowo. Przy nich Harbeth M40.2 Anniversary są uśrednione i pokolorowane. A Yamaha NS-5000 z tych trzech jest najchłodniejsza a zarazem ma bardzo wypolerowaną górę i najsłabszą scenę, za to rozdzielczość najwyższą.

Dęciaki na tytanach kapitalnie, a szczególnie z hornów. Musiałeś stonowanej delikatniutkiej góry nasłuchać z innych kolumn, bo w L100 Classic; bas, średnie, wysokie jak trza.

No tak, toż sam mówiłeś, że wszystko dla Ciebie za konkretne - że poza jakimiś wyjątkami, nie lubisz tytanów w konwencjonalnych kolumnach. Że textile dome Scan-Speak D2905/970000 też Ci daje po uszach :D. Że z metalowych tylko tytanowe pozłacane kopułki jak w Century Gold, 250 Ti Jubilee - te modele mają crossovery z CC 9V DC.

LS3/5a z THD 6.6% sobie kup ;) jak na biurko do PC, albo dynie jak Ty taki delikatny. Papierowe membrany na HF i MF masz stonowane w porównaniu do tego co miałbyś na żywo z prawdziwych instrumentów: perkusji, fortepianu, organów piszczałkowych czy dęciaków grających (w miejscu swoich L100 Century) na żywo przed Tobą. Złapiesz brzmienie/detal/ton Live - ale z wysokimi modelami systemów głośnikowych i to przy świetnym wysterowaniu.

Od kiedy wprowadzili Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (niemalże od początku lat 90. XX wieku) od wtedy wszystkie EVERESTy i K2 maja CC, a także Studio Monitory - w przypadku Studio Monitorów, tylko dla najwyższych modeli ze swych lat.

A w tańszych (jak np. 4429 Studio Monitor) sobie sam rób, albo zamów custom made za dopłatą. Z tańszych CC dostały starsze: Century Gold, 4425 MkII, 250 Ti Jubilee, S3100 MkII.

revel rev9700.jpg

Revel 9041134-001 - zmodyfikowany Revelator. Mid-woofery Revel. Okablowanie Kimber Kable 4VS. Tylko monitory Revel Ultima Gem z textile dome tweeter - takie tweetery dawali na rozgrzewkę/ na start tzn. tylko do swoich pierwszych kolumn z XX wieku. Podłogowe Revel'e (z pierwszej generacji Ultima) mają aluminiową kopułkę.

Najlepsze serie Ultima2 (na tytanach i berylach) i PerformaBe (na aluminiowo-ceramicznych [alu pokrytych ceramicznym kompozytem DCC - Deep Ceramic Composite] i berylach). Mają wysoce neutralny dźwięk. Jeszcze bardziej neutralny i Liveowy z wysokich modeli JBL z metalowymi membranami w zakresie MF-HF-UHF i celulozowymi dla LF.

S4600 z dokładnie taką samą sekcją średnio-wysokotonową jak 4429. I najnowszą 14''-ką (LE14H-4) w S4600 zestrojoną bardziej na jakość, niż w 1400 Array o efektywności 89dB (LE14H-3) z LF na ilość i rozciągnięcie. Starsze modele tych 14''-ek masz m.in. w L250, 250 Ti, 250 Ti Limited Edition, 250 Ti Classic Edition, 250 Ti Jubilee.

Ta sama skuteczność systemu głośnikowego S4600, co 4429 Studio Monitor. Inne crossovery, inna obudowa, inne woofery. S4600 u producenta hulały z Halcro dm38. Stare Mark Levinsony No 33/33H etc. były za wolne, za mało neutralne i za mało dokładne, to zostały zastąpione wzmacniaczami mocy Halcro. Później Halcro zostały zastąpione Referencyjnymi No 53 i No 532 do których później doszły jeszcze No 534 i No 536. Takimi to można napędzać systemy głośnikowe.

HAR_4600_01_big.jpgHAR_4600_02_big.jpg

Twoje stare kolumny z papierowymi membranami na HF i MF ratuje system CC 77VDC || 77VDC na który to świetnie reagują nawet stare papierówki - do tego stopnia, że swojej cenie (łącznie z poniesionymi wydatkami na CC) są jak Best Buy. Ale to samo można zrobić z innymi/nowszymi L112 Century II, 4312x, 4319 i będzie jeszcze lepiej.

4312x Control Monitor są inaczej strojone, bardziej uśrednione i także (jak L100 Century itp.) nie grają jak L100t3 i L100 Classic które poza lepsza rozpiętością i neutralnością pasma mają większe obudowy. 4312x z nowszych linii posiadają magnezowo-aluminiową kopułkę bardziej delikatną od Tytanów. Tytany są dla L100 Classic 75, L100 Classic, L82 Classic.

To tylko do odczytu/wglądu dla piorasza, o którym wspomniał @Szymon, bo to @piorasza się tyczyło, żeby jemu to uświadomić/ukazać i go nauczyć :

Cytat

Tytuł: Witam Serdecznie

Rozpoczęcie rozmowy: 20 Stycznia 2019 przez Szymon

Jeżeli możesz to naucz troszkę użytkownika piorasz, że JBLi nie podłącza się do gównianego Luxmana i maliny czy lumina mini za parę złociszy. Tym bardziej do przetwornika samoróby Pana Audiosynergia diy na soekris :) Niech pożyczy prawdziwe Everesty to usłyszy co to jest granie live z tych paczek, a nie słucha jakiś popierdywaczek Ti 5000 czy L100 Century.

''Granie Live'' (cz. 1) https://www.bilibili.com/video/BV1Yh411f7nS - Project EVEREST DD66000 + MC2 Audio S1400 Power Amp. (2) + MSB Diamond DAC V etc.

''Granie Live'' (cz. 2) : https://www.bilibili.com/video/BV1s54y1x7XQ - Project EVEREST DD66000 + MC2 Audio S1400 Power Amp. (2) + MSB Diamond DAC V etc.

 

W dniu 13.04.2020 o 16:38, morawka napisał:

Fajne się czyta jak ktoś pisze ze odebrał prezentacje dzwieku Array jako świetna przestrzeń 3D gładko i bez ostrości , a pare wpisów wcześniej twierdzi , ze to największa porażka JBL...

W dniu 13.04.2020 o 17:23, piorasz napisał:

Zupełnie mnie nie zrozumiałeś. Oceniamy chyba całość produktu a nie jego składniki. Co z tego, że Array 1000 ma drivery takie jak w doskonałych K2? Napisałem "Największa porażka", gdyż na tle innych nowych kolumn JBL (w tej kategorii cenowej) te można zaliczyć do porażek. To tylko moja i wyłącznie moja opinia. Jeśli komuś podoba się bas jak suba, trzęsący się sufit i drżąca podłoga podczas gry Paula Chambersa na kontrabasie na płycie Milsa Davisa Kind of Blue to ja to szanuję. Tylko wtedy ja z taką osobą chętnie pogadam na inne tematy lecz nie związane z audio.

W dniu 13.04.2020 o 17:54, piorasz napisał:

Ja nie napisałem, że to są słabe kolumny. Napisałem przez pryzmat własnego doświadczenia, że nie wstawiłbym ich do 20m. Kilkakrotnie tutaj napisałem, że być może dałoby się je okiełznąć. Co nie zmienia faktu, że bas i tak nie będzie dla mnie osobiście nigdy referencyjny z tych kolumn.

W dniu 14.04.2020 o 00:06, GT napisał:

 Co z tego, że Array 1000 ma drivery takie jak w doskonałych K2? 

??? Co to za herezje???

Array 1000 ma przetworniki jak 4429. Array 1400 ma nieco lepszy driver ale to dalej 'tylko' ALU. K2 maja przetworniki z brylu! To zupelnie inna liga. 

W 800 i 1000 Array jeden driver na MF-HF (jak w 4429) i to z innym hornem w module średnio-wysokotonowym pionowym, pasującym do mniejszego woofera zestrojonego na deep bass. Odmienność/przeciwwaga dla zakresu MF-HF i UHF na jakość.

Poza jednym driverem prawie nic wspólnego nie mają. Liczy się cały Project.

''z brylu! To zupelnie inna liga.'' - by GT

W porównaniu do innej, ale także 3'' membrany dla tegoż drivera. Jeszcze większą różnice masz na basie, bo drivery bardziej podobnie niż różne 14'' i 15'' woofery i ich strojenie w owych systemach głośnikowych.

Masz i lepsze od 4429. Model 4349 Studio Monitor :

Cytat

hehe :)... W. Pacuła na czas testu skręcił (na minus) maksymalnie oba potencjometry (HF i UHF Trim) w 4349, gdyż przyzwyczaił się do ciemnych/stonowanych Harbeth M40.1. Dobra oznaka - tzn. że w sam raz, lub ew. jeszcze ciutkę za grzecznie - kwestia wysterowania. On tam się tłumaczy metrami, że duże horny i za blisko siedział i jaśniej od Harbeth. A przy 4367 to jak siedział.

4349 pozamiatały jego M40.1

No własnie. Wyobraź sobie, że bierzesz profesjonalne M2 Master Reference Monitor i trochę je zmniejszasz otrzymując 4349 Studio Monitor :)

Cytat

JBL 4349 STUDIO MONITOR
This fun and easy-to-take lesson exposes the history of compression driver studio monitors and the technical advances that have culminated in this most advanced JBL passive loudspeaker of all time. Imagine taking the performance of the world renowned JBL M2 Master Reference Monitor, making it smaller and using an advanced passive crossover design. That is what the JBL 4349 Studio Monitor is all about and the results will exceed your expectations.

This speaker is the first JBL Studio Monitor to use the HDI Horn geometry combined with the 1.5” 2415K D2 compression driver – the same driver that is used in the JBL Synthesis SCL2 custom loudspeaker. A 12” dual spider high output woofer with passive crossover design provides a wide variety of applications and exceptional performance in the “bookshelf” design. The JBL 4349 gives the high-end floor standing towers a run for their money by offering uncanny imaging, inner detail combined with the dynamics expected from JBL.

JBL-1.jpgJBL-2.jpg

https://www.harmanluxuryaudionews.com/2020/09/26/revel-jbl-training-modules/

...następnie ustawiasz je przy 4429 i słuchasz lepszego basu, detalu i obrazowania z 4349 z hornem HDI.

--------

S3900 konkretnie hulały z Levinsonem No 532 Dual-Monaural + No 326S. S3900 lepsze i bardziej pożądane brzmienie od 4429. Zauważ, że piorasz lubi monitory (jak niektóre) grające trochę w stylu vintage z 70-tych i początku 80-tych lat, ze skrajami trzymanymi krótko przy średnicy, silnym mocnym średnim basem, delikatną górką i mocnym pierwszym planem, nawet z wypchniętym wokalem. Wtedy takiemu mogą bardziej podchodzić 4429. To co jemu się podobało z kolumn innych producentów, to zestawy grające średnicowo z podkolorowaną średnicą w stylu ''British Sound'' jak i zestawy ze stonowanym przydymionym/ciemnym brzmieniem w stylu ''Italian Sound''. Daleka droga do totalnej neutralności z tonem Live.

A że S3900 lepsze, to żadnych wątpliwości nie mają :

Cytat

Brzmienie S3900

Konkretne, dynamiczne, wyraziste, dokładnie pozycjonujące. Bas energetyczny, raczej twardy, wibrujący, środek mocny, lecz bez podgrzewania. Doskonałe różnicowanie nagrań i oddanie akustyki studia. - Andrzej Kisiel

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/497-s3900

A.K. i P.R. preferują przysłodzone podkolorowane stonowane klimaty, aniżeli totalny nautral. To biorę na lekką korektę i wychodzi tak jak trzeba z samymi pożądanymi aspektami. I tak niemalże wszystkie dosłownie pożądane przeze mnie.

Cytat

Brzmienie F228Be

Spójne, dynamiczne, konturowe, dokładne, czyste, konkretne. Uderzenie, detal, porządek. Mogą zagrać bardzo głośno i wciąż z pełną kontrolą. Bardziej techniczne niż klimatyczne, ale dobrze nagraną muzykę każdego gatunku pokażą w pełnej krasie, zbliżając się do wydarzeń „na żywo” bardziej niż niejedne kolumny o "charyzmatycznym" brzmieniu. - Andrzej Kisiel

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/3091-revel-f228be

W.P. porównał S3900 z 4429 i wybrał jako lepsze S3900 przyznając im nagrodę roku :

Cytat
W dniu 11.04.2020 o 23:22, piorasz napisał:

No jeśli Ci się podoba to ok. Sprzedaż tych kolumn to tylko kwestia czasu. To jest jeden z najgorszych porażek jbl. Tyle w temacie.. Nie są warte funta kłaków. Sorry za szczerość. O jbl to raczej nie masz pojęcia.

W dniu 12.04.2020 o 01:11, audiofan01 napisał:

Jasne, dopiero jak się wsadzi setkę bateryjek do zwrotnicy to się staje specjalistą od JBL i wszystko wtedy gra jak everesty, i pies szczeka tam gdzie trzeba, więc po co przepłacać ?

Miałeś 1000 Array (masz 4429 Studio Monitor z konkretnym 12'' wooferem), a on zlecił wsadzenie ogniw do tak niedrogich zestawów głośnikowych jak L100 Century (Late Model) i bez potrzeb zmiany na tych samych nadal gra :)

Zdeklasował Dynaudio C1 takie jak u usera Chicago. Jakoś tak on jemu to napisał, że znaczyło mniej więcej to samo, co zwalcowanie C1 na naleśnik i to prześwitujący.

Spokojnie do podwójnych ślepych testów mógłby startować i konfrontować je z Harbeth M40.2 LE, Dynaudio C1, Spendor Classic 200Ti.

W dniu 16.04.2020 o 16:52, morawka napisał:

Ciekawi mnie jak wiele można poprawić  grzebiąc w zwrotnicy ( choć w swoich grzebać nie zamierzam ) Co prawda L100 miałem  wiele lat temu , ale to co piszesz o nich ( jak grają po modzie ) to przeciwieństwo tego jak je zapamiętałem

1. Draca ryja papierowa wysykotonowka

2. Brak niskiego basu <40hz

3. Brak ogólnej "kultury przekazu"

na plus:

1.Dobra dynamika

2. Niezła średnica ( ten głośnik uważam  za najlepszy z całej trójki )

Pamietajmy , ze to dość masowy produkt JBL ( home version monitorów studyjnych 4311 jak nic nie pomyliłem ) , niemniej liczba sprzedanych egzemplarzy świadczy  ze udany

Byc może modyfikacja zwrotnicy niweluje wady o których wspomniałem ? Chętnie się kiedys o tym przekonam

Ogólne mniej więcej trafnie opisałeś, tylko inaczej ująłeś. Tak grają te stare konwencjonalne przetworniki z papierowymi membranami - wnoszą szorstkowato-spłaszczoną brzmieniową sygnaturę starych papierów na MF i HF przy standardowych crossoverach i neutralnym wzmocnieniu. Po zaaplikowaniu CC grają dokładnie tak jak ja opisywałem. Ogólnie dwa inne światy na niekorzyść crossoverów bez CC. Tak duże różnice, że to samo co byś ich w ogóle nie słuchał / nie znał - i to dosłownie!

Im bardziej rzetelny tor audio, tym lepiej, szczególnie do droższych/drogich i najdroższym systemów głośnikowych z CC :-) 

Tamte monitory z papierowymi membranami na MF i HF nie zaliczają się do nich, bo to zestawy które (po zaaplikowaniu CC) możesz śmiało konfrontować jedynie z nie-neutralnymi Harbeth M40.2 LE, Dynaudio C1, Spendor Classic 200Ti.

Najważniejsze jak najlepsze systemy głośnikowe grające maksymalnie rzetelnie z brzmieniem/tonalnością Live bez kompresji i limitów. Następnie niezbędna neutralna elektrownia audio która nic nie zgubi, a do niej jak najbardziej neutralnie interkonekty. Porządne kable zasilające, nie jakieś sznurowadła. No i jak najlepiej dobrane kable głośnikowe i najlepiej tyle kompletów ile przetworników w systemie głośnikowym. I można grac Live.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza w eterze no to się odzywam

Po tygodniach planów i działań moje JBL L300 wróciły z Sonus Oliva od Pana Andrzeja Witka z :
- zwrotnice wg projektu Nelsona Passa
- do tego dołożyłem Charge coupled 36volt
- bi-wire na gniazdach CMC z miedzi 4N
- L-Pad zastąpione wysokiej klasy potencjometrami Vishay na średnicy i Monacor na tweeterze
- okablowanie wewnętrzne miedź 4N w teflonie Jentzen Audio
- kondesatory , rezystory Mundorf i Jentzen Audio.
- cewki Polink / Jentzen taśmowe i powietrzne

I do tego wiedza i solidność Pana Andrzeja. Chlowiek z ujmująca kultura osobista , wielką wiedzą i doświadczeniem którym chętnie się dzięki. Myślę że to już trochę legenda w naszym swiatku w PL. Mogę polecić z czystym sumieniem. Solidność , terminowość, jakość.

A teraz dźwięk .... No muszę powiedzieć że .... Muszę posłuchać i wrócę do Was. Od jutra gram.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cóż jednym słowem "super" słucham dalej żeby nie pisać pod wpływem chwili


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc poprawa jest generalnie we wszystkich aspektach i nie potrafię Wam powiedzieć ktora zmiana do czego się przyczyniła bo całość tego co powyżej zrobione było "na raz". dodatkowo , w stosunku do oryginału, skrócone zostały ścieżki sygnałowe zwrotnica - L-Pady. oryginalne zwrotnic zachowałem nietknięte i trzeba przyznać ze jak na tamte czasy były wykonane z bardzo wysokiej jakości komponentów.

no więc dźwięk:

(nie jestem wierszokletą i nie będę czerpał ze słownictwa recenzentów hifi. opiszę swoimi słowami)

- bardzo duża poprawa na "szybkości" która  wprost przekłada sie na subiektywne odczucie dynamiki. instrumenty w całym paśmie wybrzmiewają tyle ile prawdziwy instrument. wcześniej - teraz to słyszę, to wybrzmiewanie mogło być za długie przez co "nakładało" sie na kolejne dźwięki. Co innego jak jest to zamierzone a co innego jak zbyt długo przetwornik „gra”. gdzie to słychać? - przede wszystkim przy dynamicznej muzyce, tam gdzie często następują szybkie zmiany tego co grane i na tym co grane, przy dużych składach też jest to super słyszalne. przy spokojnym plumkaniu "slow jazz" jest to mniej odczuwalne ale jest. wszystkie gatunki ktore słucham – super, ale rock, elektronika brzmi tak dynamicznie ze wow 

- znaczącą poprawa na średnicy i tweeterze. bardzo wyrazisty detal . jest bardzo czysto, bez syczenia sybilantow i bez klucia w uszy na co jestem wrażliwy. Poprzednio kłucia i syczenia tez nie było, ale nie było tak przejrzyście . to jakby wokalista poprawił swoją dykcję 😊 instrumenty też . to jest środek pasma na który ucho nasze jest wrażliwe wiec odbiór jest bardzo pozytywny . ktos na forum kiedyś napisał "jak powietrze w mroźny poranek". wokal Dominique Fils-Aime pięknie zabrzmiał . subiektywnie wydaje mi sie ze kolumny sa jaśniejsze ale to może złudzenie wynikające z tej pięknej detaliczności

- poprawa na scenie, lokalizacji źródeł pozornych. płyty / utwory które znam nagle dobitnie - precyzyjnie mogłem ręką pokazać gdzie jest instrument. "fachowcy" mówią o konturach instrumentów wyraźnie nakreślonych ... to chyba jest to. żadnego rozmycia. 

- bass - tu nic nie oczekiwałem i też przyznaję ze nie robiłem w zwrotnicy CC na basie ze względu na znacznie wolniejsze przebiegi zmian wiec CC pewnie by nic nie dało. Może się mylę choć Pan Andrzej sam stał na takim stanowisku. Zmiany  nie oczekiwałem ale sie poprawiło. większa punktowość basu i większa szybkość. zaznaczę tylko ze słucham z tranzystorem. u Pana Andrzeja na 2 monoblokach lampowych bas potrzebował kontroli no i pokój tez mały był. Miałem obawy jak u mnie zagra bo dla mnie nie było dobrze, ciągnął się za bardzo. U mnie 38m2 i z tranzystorem rewelacja. Pewnie zasługa amplifikacji i pomieszczenia . później jeszcze pogram z hybryda - MF Nu-Vista 600.

no to tyle co mi przyszło do głowy. jakby co pytajcie chętnie się podzielę 

pozdrawiam i dziękuję tym co mnie przekonywali i mówili "nie ma co się bać". Dziękuję nawet Souverign pomimo ze z nim już nie gadam 😊 ale miał wpływ tym co pisał (odrzuciwszy emocje i obraźliwe teksty) na moją decyzję, więc oddaje mu to co jego. Dzieki.

Zastanawiałem się na ile napięcie na CC wpływa na dźwięk i poszedłem w 4x9v=36v choć wiem ze sa tacy, jak wspomniany kolega powyzej, mający 72v. może zostawię sobie na przyszłość taką wisienkę na torcie. Dołożenie baterii nie jest już problemem.

Baterie dałem w pojemnikach na wypadek gdyby któraś wylała no i kupiłem możliwie najlepszej jakości.

warto było oj bardzo warto. Ci co się wahają niech wpadną posłuchać. Pan Andrzej , pomimo swojego wieloletniego doświadczenia, był zaskoczony efektem końcowym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2021 o 22:00, Marcin Wielgus napisał:

Za tą kasę które można je zdobyć to mogę z czystym sumieniem polecić gronu wielbicieli JBL oczywiście z wyłączenie Souvereign.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W dniu 12.01.2021 o 19:49, jaggo00 napisał:

Co zrobię? Dzieki ewangelizacji kolegi Souvereign postawie kropkę nad i, czyli upgrade do wersji cc 3x9V....

W dniu 19.04.2021 o 14:41, Marcin Wielgus napisał:

pozdrawiam i dziękuję tym co mnie przekonywali i mówili "nie ma co się bać". Dziękuję nawet Souverign pomimo ze z nim już nie gadam 😊 ale miał wpływ tym co pisał

Widać ciąg dalszy przekrętów od @Marcin Wielgus, który to m.in. przez swoje przekręty, przeinaczanie i kłamanie, zasłużył na miano ''przekręt'' .

Edytowane przez stench
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba do mnie więc od razu spieszę z przeprosinami kolegi Sovereign jeśli obraziłem literówką.

Swoją drogą ciekawe, że to co ten pan wypisuje mieści się w regulaminie. ? 

Ja mam taki sposób jak na zdjęciu. Działa wybornie. 

68B6253E-B572-4BA2-9C6E-DD1785443D30.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Bardzo wam dziękuję. 
Z racji tego że szukam monitorów wpadłem na całą masę pozytywnych recenzji JBL Studio 530 ale chyba nie są one w polsce  dostępne. 
Myślałem o porównaniu ich u siebie z Klipsch PR 600M jeżeli w ogóle znajdę JBL.. Zobaczymy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry, 

zawiozłem wczoraj moje s3100 na kolejną kurację do P. Andrzeja WItka. Kuracja polegać będzie na upgradzie do cc:) Przypomnę, że s3100 to konstrukcja 2-drożna z tubą i 15" na dole. Podział ustalony jest na 800 Hz. Zastanawiam się czy ma sens montaż cc właśnie na dole? Takie rozwiązanie Jbl zastosował w 4367.  Tak na logikę wydaje się, że to trochę przesada... Może macie jaką wiedzę, doświadczenie w tek kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.