Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Adam 38 napisał:

Jeżeli przyjąć za pewnik, że w X14 siedzi taki sam woofer jak w C 1.1. i gra to bardzo podobnie to nada się każdy poprawnie grający piecyk - warunek jeden - żadnego ocieplania średnicy z jego strony. Zaproponuję niedrogiego a wartego poznania Dayensa Menuetto. Ps. Proszę się nie sugerować niską ceną i rozmiarami ?

Adam, prawie każdy tu proponuje elektrownie atomową do tych maluszków a ty tu z takim mikrusem ? ....... Sądzisz że by sobie poradził z C1.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, gregorypek2 napisał:

Adam, prawie każdy tu proponuje elektrownie atomową do tych maluszków a ty tu z takim mikrusem ? ....... Sądzisz że by sobie poradził z C1.1?

 Ten maluszek to taki ciekawy zawodnik, który nie dość, że podciąga Dynki w ich słabszych elementach to jeszcze wzmacnia bardzo mocno ich zalety. Nie ma mowy o żadnym sklejaniu, muleniu czy spowalnianiu brzmienia oraz ujednolicaniu i odrealnianiu barw wokali przez podgrzanie średnicy. Również jest to brzmienie pozbawione anorektycznej czy wycofanej góry. Warto poznać to połączenie. A to, że  tak złożonym systemem nie otrzymamy nagłośnienia jak na koncercie jakichś szarpidrutów w plenerze nie ma znaczenia - nie do tego powstały małe monitorki Dynaudio. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, Adam 38 napisał:

stench a możesz powiedzieć co chcesz osiągnąć wklejaniem zwrotnic z serii Excite? Ja z chęcią poczytałbym Twoje wpisy o tym jak te Excite wypadają na tle konkurencji ze swojego przedziału cenowego i dlaczego od przeważającej większości grają zwyczajnie lepiej? A przecież zwrotnica banalna. Rozumiem, że sam nie jedną zwrotnię w swoim życiu zrobiłeś i znasz się na tym jak mało kto, tak samo jak na głośnikach Dynaudio. 

Tak po cichu to rozważam x38.

Natomiast mocno porównuję zwrotnice ponieważ dosyć mocno się różnią pod względem budowy chociaż układ głośników taki sam.

Dodatkowo oceniam  potencjał tuningowy pod względem wymiany niektórych elementów.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam 38 napisał:

 Ten maluszek to taki ciekawy zawodnik, który nie dość, że podciąga Dynki w ich słabszych elementach to jeszcze wzmacnia bardzo mocno ich zalety. Nie ma mowy o żadnym sklejaniu, muleniu czy spowalnianiu brzmienia oraz ujednolicaniu i odrealnianiu barw wokali przez podgrzanie średnicy. Również jest to brzmienie pozbawione anorektycznej czy wycofanej góry. Warto poznać to połączenie. A to, że  tak złożonym systemem nie otrzymamy nagłośnienia jak na koncercie jakichś szarpidrutów w plenerze nie ma znaczenia - nie do tego powstały małe monitorki Dynaudio. 

Dzięki Adam, kocurro, Nordmen ...o takie odpowiedzi mi chodziło ?

Edytowane przez gregorypek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Parę stron wcześniej podzieliłem się z Wami moimi rozterkami nt. Contour 1.1 i problemów z ich napędzeniem. 

Problem został rozwiązany przez kupno Evoke 10, choć zanim do tego doszło przez chwilę grały u mnie x14. 

Co do Evoke, to nie jestem w stanie tak rzeczowo opisać dźwięku jak koledzy z forum, ale spróbuję coś na ich temat powiedzieć i porównać do głośników które miałem. 

Jak na glosniki świeżo wyjęte z pudełka grają zdumiewająco dobrze. Przede wszystkim inaczej niż excite i w moim odczuciu jest to na pewno wyższa klasa. Dociera do moich uszu zdecydowanie więcej informacji, słyszę detale których wcześniej nie słyszałem. Mają bardzo przyjemny nienatarczywy sposób prezentowania odtwarzanej muzyki. Świetne, dużo bardziej detaliczne wysokie tony. Bas nie tak punktowy jak w x14, ale też nie taki rozlany jak w x18. Jest to na pewno zupełnie inne brzmienie niż w serii excite i muszę (z przyjemnością) się do niego przyzwyczaić. Nie chcę porównywać Evoke do Contour, bo one nigdy ze względu na wzmacniacz, nie miały moźliwisci zagrać na miarę swoich możliwości. 

Na koniec ciekawostka. Na stronie Dynaudio i stronach sklepów podawane są następujące dane techniczne, a z tylu kolumny mamy takie:

5A27FC70-C7EB-4031-B5A8-EFAE7C20CFC3.png

71C08356-5BA3-446E-BA80-172C3B1BDBCA.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że Dynaudio tak sobie "żongluje" z tym basem w swoich kolumnach, raz daje bardziej zwarty, szybki ale nie tak rozciągnięty by w następnej serii dać niższe zejście ale kosztem szybkości, zwartości i tak w kółko. No zmiany są ? Mniejsza o bas. Arcin powiedz jak wypadają źródła pozorne w stosunku do X14 - czy są większe? Czy wokale są bardziej dociążone lub nosowe czy może górny środek jest mocniej niż w X14 zaakcentowany? Ogólnie jakie różnice zauważyłeś w oddaniu wokali? 

 

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X14 za długo nie słuchałem, dosłownie 3-4 godziny, zapamiętam je jako niezwykle żywiołowe i energetycznie grające monitory. Trochę nie dawały rady w 18m, poza tym kolor walnut wybitnie mi się nie spodobał. Źródła pozorne i wokale wypadają dużo lepiej niż w excite x18 ( te miałem ponad rok) więc mogę je porównać. Potrzebuję trochę czasu żeby precyzyjniej określić różnicę, ale pierwsze wrażenia są bardzo korzystne. Zdecydowanie lepsza separacja, detaliczność, niektórych instrumentów praktycznie nie słyszałem na poprzednich zestawach, świetne wysokie. No i najwaźniejsze, mam wrażenie że nie są tak trudne do napędzenia jak X18 i Contour 1.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy, że Evoke 10 dobrze grają. Po przeczytaniu postów wyżej i wspominając swoją przygodę z Evoke 20 stwierdzam, że z serii X wzięły łatwiejsze napędzenie, a z F precyzję budowania sceny. I jest jeszcze to coś co cieszy, lepsze wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adam 38 napisał:

Arcin a z czym łączył swoje nowe perełki? I jaki metraż pokoju?

Gram z Naim Nait 5si i takim samym cd, metraż salonu ok 20m. Ratując sytuacje z Contourami nabyłem kable Audioquest Go-4 które faktycznie wniosły sporo dobrego, ale nie na tyle żeby C 1.1 zostały ze mną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukag72 napisał:

Tylko ze ja ze swoje chce 6 tys zł  i dokładam podkładki antywibracyjne za 900 zł Ssc. 

A Ty pewnie z 12500 zł 

Ja chcę 50% ceny sklepowej za kolumny w stanie idealnym z kompletem jak ze sklepu ( kartony, faktura zakupu, instrukcja, kolce , podkładki) czy to dużo?

Co jest z tym Dynaudio?:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się dziwię, że ktoś woli kupić nowe Evoke 50 za 19 tyś, zamiast lepiej grających Focus 380, czy nawet 340, bo to jest odpowiednich Evoke 50. Pewnie chęć kupienia nowości. No rozumiem jeszcze, ze nie F340 bo tam nie ma Esotara2, ale w F380 jest i na bank gra lepiej niż wysokotonowy w serii Evoke.

Edytowane przez ps39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ps39 napisał:

Sam się dziwię, że ktoś woli kupić nowe Evoke 50 za 19 tyś, zamiast lepiej grających Focus 380, czy nawet 340, bo to jest odpowiednich Evoke 50. Pewnie chęć kupienia nowości. No rozumiem jeszcze, ze nie F340 bo tam nie ma Esotara2, ale w F380 jest i na bank gra lepiej niż wysokotonowy w serii Evoke.

Też się dziwię. Myślalem, że bez problemu sprzedam focusy ponieważ ta seria właściwie nie ma następcy, zostały tylko modele aktywne. Excite i Evoke to oczko niżej, a Contoury znacznie droższe. Poniżej dychy f380 nie ma sensu sprzedawać lepiej zostawić i synowi podarować za kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie koledzy, że należy przyjąć, że to rynek weryfikuje realną wartość czegoś, a nie nasze założenia jako sprzedającego, czy i ile coś jest warte. Wiele czynników się na to składa np. faktyczna polityka rabatowa, świeżość modelu, efektami konkurencji w danym segmencie, unikalność w sensie wzornictwa i kolorystyki, opinie dotychczasowych użytkowników, lata produkcji, późniejsza łatwość odsprzedaży itd. Jak widać utrata wartość w stosunku do ceny wyjściowej tego modelu jest bardzo duża i nie pomagają tu informacje o wysokiej jakości samych głośników. Różnica pomiędzy oczekiwaniami sprzedającego, a kupujących nie jest niczym nowym...? Dlatego ktoś, kiedył wymyślił aukcje, ale to inny temat jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy tak zaniżacie wartość Evoke i Excite? Nie widzicie ile osób woli więcej życia w brzmieniu a mniej zamulenia i wybiera właśnie bardziej uniwersalne paczki (Excite, Evoke). Dla kogoś Focus oczko wyżej a nie obrażając nikogo dla np. młodszych miłośników Dynaudio to Excite czy Evoke są super wyborem. Już pomijając, że samo Dynaudio chwali się, że Evoke pod względem brzmienia pozycjonuje wyżej od Focusa... Nie każdy chce się ograniczać tylko do słuchania Jazz-u... (zresztą prosty przykład - ludzie sprzedają Focusy i idą w dynamiczniejsze konstrukcje ale również muzykalne - prawda Audiofan? :)). A i Roxy (masz jeszcze S25 czy zostały tylko wiele oczek "gorsze" ? X44?) dobrze wskazał, że chociażby na naszym podwórku dla Dynaudio wyrosła bardzo silna konkurencja ( każdy wie o jakie Studio  chodzi :)). To wszystko składa się na to, że kupując nowe Dynki z wyższych serii przy odsprzedaży zaledwie 2-3 letnich kolumn strata będzie wynosiła min. ok. 60% wartości nowych. A nawet niedrogie Dynki za ile teraz udałoby mi się sprzedać np. moje 3 letnie X14? Max 1400 -1500 zł (takie oferty dostawałem a chciałem 2500 zł. haha pobożne życzenia...) Ps.  RMS też robi swoją robotę cenami na nowe Dynaudio...

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Adam 38 napisał:

i Roxy (masz jeszcze S25 czy zostały tylko wiele oczek "gorsze" ? X44?)

Ja gram teraz na x44. Nigdzie nie napisałem, że są gorsze, czy lepsze itd. Jestem bardzo zadowolony z Excite. Pod wieloma względami bardziej niż z 3,4 LE i nawet S25. Gra jak wiadomo cały system. Nie czarujemy się, co do Dynaudio i tych masowych modeli. Jest to solidna, sprawdzona technologia, ale i proste skrzynki klepane wiele lat z niewielkimi zmianami stylistycznymi. Dlatego nikt tam wielkich pieniędzy za używki nie zapłaci. Wersja 3,4Le jest już ładniej wykończona, a świeże Confidence są poszukiwane w dobrych pieniądzach. Excite, Focusy i co tam jeszcze, to dobre granie za stosunkowo nieduże pieniądze, ale ceny lecą na pysk choćby ze względu na toporne skrzynie. Evoke tez statusu kultowego nie będą miały, bo to jest taka sama masówka. Nowe Contour imho maja słaby stosunek cena jakość i pewnie dlatego też słabo się to sprzedaje i wyszedł Evoke. O starszych modelach nie wspominam. Natomiast jak ktoś nie ma ciśnienia na design, to może sobie tanio kwadracika kupić i mieć fajne i tanie granie. Ceny jednak te masowe modele trzymać nigdy nie będą, bo jest tego duża podaż. Dodatków podłogowe duże Dynaudio potrzebują dużo prądu i dlatego są dosyć problematyczne, co też na cenę używek wpływa. 

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adam 38 napisał:

zresztą prosty przykład - ludzie sprzedają Focusy i idą w dynamiczniejsze konstrukcje ale również muzykalne - prawda Audiofan? :)).

Prawda. Generalnie pożegnałem się z marką ( tzn. nie do końca bo nie mogę sprzedać)  ale bardzo mile wspominam. Z perspektywy dwóch lat użytkowania to może inny wzmacniacz z bardziej wyeksponowanymi wysokimi tonami by im pomógł czyli tzw. jasny. Ale co kto lubi, focusy to sprzęt na lata i bez ryzyka może nie z efektem WOW ale na pewno nigdy nie zmęczy, w cenie za jaką chcę je sprzedać czyli ok. 10 tys. trudno znaleźć coś lepszego w idealnym stanie jak moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czego wy chcecie od Focusów?  ?Proste kwadraciaki? Może mam jakiś specjalny model ale u mnie są zwężające się obudowy (szerszy front) i frez.  No nie wiem czy Focusy nie dają też efektu WOW, po dobraniu mocnego, energicznie grającego wzmacniacza z dynamicznym, twardym basem jest efektownie. A wzmacniacz nie musi grać ostro czy siać górą, dla mnie Focusy nie są zaciemnione czy aż tak łagodne jak np Audience. Bas jest super (tu jednak ważny wzmacniacz, wychodzą największe różnice), przy czym ja mam "tylko" 220 a wy rozmawiacie o większych...  Miałem masę innych kolumn z głośnikami 10-12 cali i nie zawsze było tak dobrze. Płacąc trochę mniej niż połowa nowych, za kolumny w sklepowym stanie chyba się opłaca. Tym bardziej że to było ładnych parę lat temu, chyba nikt nie sądzi że teraz Focusy by kosztowały tylko tyle co wtedy. Chyba że ktoś uważa że lepiej wziąć nowe Emit m30 a nie używkę Focus 340, Emit też zdają się być bardziej ze starej szkoły Dynek. 

Edytowane przez don111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, don111 napisał:

Panowie czego wy chcecie od Focusów? 

Ale nikt nie twierdzi inaczej, że to dobre kolumny są. Można się jedynie zastanawiać dlaczego na wybranych modelach jest spora utrata wartości i problemy z odsprzedażą za godziwe pieniądze w rozumieniu sprzedającego ? Może też być trochę podobnie, jak z samochodami. Monitory mniej jakby straciły na wartości niż te większe modele ?

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel a niedawno pisałeś o pewnej manierze basu Dynaudio - coś się zmieniło od tego czasu? A czy sam nie potrafiłeś wskazać co gra lepiej Focus 160 czy stare, dobre Castle Knight 2 (fajnie, że zdarzają się jeszcze takie perełki jak stare CK2 czy Uszatki S520, które kosztują grosze a konkurują z powodzeniem z największymi na rynku).  A co będzie jak do już z "normalnym" wzmacniaczem grających bardzo dobrze  kolumn np. Canto Grand Signature plus dobierzemy dynamiczny, mocny wzmacniacz? ? Nagle Focus 160 zagra  dynamiczniej na basie od CG S+...yhy ?

Niestety pewnych cech Dynek nie przeskoczymy wzmakami choćbyśmy nie wiem jak bardzo sobie to wmawiali. Jazz Panie, tu Dynki mogą odjechać konkurencji, w dynamicznej muzie Dynki są jakie są i trzeba się z tym pogodzić.  Sam parę stron wcześniej wskazaleś, że specyficzny bas Dynaudio pasuje do ich całościowego charakteru tj. spokojnego, nasyconego grania i z tym ciężko się nie zgodzić.

Ps. Oczywiście nie ma kolumn idealnych co wszystko zagrają naj...

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Adam 38 napisał:

Niestety pewnych cech Dynek nie przeskoczymy wzmakami choćbyśmy nie wiem jak bardzo sobie to wmawiali. Jazz Panie, tu Dynki mogą odjechać konkurencji, w dynamicznej muzie Dynki są jakie są i trzeba się z tym pogodzić.

Są takie teorie, że jest jak mówisz i te ograniczenia wynikają z samej konstrukcji głośników. Jednak zakres modelowania tego dźwięku w sensie konturowości, szybkości i bezpośredniości wcale nie musi być mały. Ja z różnymi modelami grałem z różnymi tranzystorami i lampami. Od KT88, po EL34, 845. Spokojnie można z dyniami mieć szybki i konturowe granie. Oczywiście nigdy nie będzie to charakter jak np. z lampki 300 B połączonej z dużym papierowcem. Ta naturalność i swoboda przekazu będzie po stronie tego drugiego zestawu. Dlatego nasz kolega audiofan siedzi cicho i nie chce tych nowych JBL porównywać z Focusami uważając aktualne granie za wyraźny progres ? Różne są szkoły, kierunki i możliwości rozwoju ? Ja aktualnie najwięcej słucham Spotify, bo pasuje mi tam pogrupowanie i lubię ich podpowiedzi, nie przeszkadza mi to, że są to mp3. Każdy niech sobie słucha nam czym mu pasuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.