Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, AndrzejPiaseczno napisał:

Droższe nie znaczy lepsze :)... mi po przesiadce na Excite z DMów baaardzo brakuje tego ocieplenia i klimatu... a do cholernie buczącego BRa, zamazującego połowę średnicy się przyzwyczaiłem. Fakt Excite czaruje przy dobrych nagraniach ... ale jaka płyta Rockowa jest dobrze zrealizowana?

Pomijając koszt skrzynek, to zasadzie jak to jest faktycznie, to wie każdorazowo tylko producent. Z jednej strony niby we wszystkich seriach są "prawie" te same używane głośniki, ale każda ma swój charakter. Inna spraw, że jak się już człowiek przyzwyczai do jakiejś barwy, to może nie być zadowolony ze zmiany. 

 

34 minuty temu, AndrzejPiaseczno napisał:

Ten marketing ma zastosowanie dla normalnej klienteli a nie dla freaków. :)... do tego bez kasy... bo ci z kasą to ekscentrycy ?

Znaczy jest w marketingowej "poczekalni" ale zawsze można mieć marzenia... czekające na realizację ? 

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej nasze Excity X14 potrafią zagrać kilogramem cukru i bardzo dużą ilością ciepła na średnicy lub całkiem bezbarwnie czy szaro jak we mgle ? Potrafią wpadać w suchość lub być bardzo nasycone i dźwięczne i tak klimatyczne, że masz bananaryja przez cały czas. Wszystko w "rękach" reszty toru. Piszę to bez żadnej ściemy, miałem ze 15 wzmacniaczy od klasy A przez A/B na D skończywszy z nimi u siebie sluchanych i X14  zmieniają się jak kameleon od szarego barwą przez bardzo bliski realnym barwom (ta wersja w jego wykonaniu mi się najbardziej podobała) aż do bardzo, bardzo mocnego ocieplenia i słodyczy na średnicy. Jedynie wysokich tonów nie udało mi się tak "osłodzić" jak w dm2/6 otrzymywaliśmy, że tak powiem od razu, na dzień dobry. X14 to wybitnie barwny, nasycony monitorek, któremu absolutnie nie brakuje klimatycznego, chwytającego za serce grania, trzeba mu tylko pozwolić tak zagrać. Co najlepsze - nigdy nie słuchałem go z żadnym wzmacniaczem lampowym, a coś mi mówi, że właśnie z tego powodu jeszcze nie znam jego wszystkich "twarzy". 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Adam 38 napisał:

Ps. A nie myślałeś wysłać swoich paczek do p. Michała na upgrade do najnowszej wersji bo chyba taka niedawno powstała (jeżeli taka możliwość oczywiście istnieje i dałoby Ci to poprawę, której oczekujesz).

Już z p. Michałem o tym rozmawiałem i jest taka możliwość tylko nie mam gwarancji, że będzie to czego oczekuje. Poza tym granie tych Hyperionów trochę przypomina mi Klipsche, które wcześniej miałem tylko w lepszym dojrzałym wydaniu.

 

9 godzin temu, Adam 38 napisał:

Ja zapamiętałem X18 jako dobrze wyrównane na basie ale nie jest on też jakoś szczególnie nisko schodzący, także na niskie zejścia basu z X18 się nie nastawiaj.

Jak będzie brakowało basu to dorzucę jakiegoś REL-a. Chyba, że lepszą opcją byłoby wziąć wtedy x34?

Edytowane przez Adiamek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Adam 38 napisał:

Andrzej nasze Excity X14 potrafią zagrać kilogramem cukru i bardzo dużą ilością ciepła na średnicy lub całkiem bezbarwnie czy szaro jak we mgle ? Potrafią wpadać w suchość lub być bardzo nasycone i dźwięczne i tak klimatyczne, że masz bananaryja przez cały czas. Wszystko w "rękach" reszty toru. Piszę to bez żadnej ściemy, miałem ze 15 wzmacniaczy od klasy A przez A/B na D skończywszy z nimi u siebie sluchanych i X14  zmieniają się jak kameleon od szarego barwą przez bardzo bliski realnym barwom (ta wersja w jego wykonaniu mi się najbardziej podobała) aż do bardzo, bardzo mocnego ocieplenia i słodyczy na średnicy. Jedynie wysokich tonów nie udało mi się tak "osłodzić" jak w dm2/6 otrzymywaliśmy, że tak powiem od razu, na dzień dobry. X14 to wybitnie barwny, nasycony monitorek, któremu absolutnie nie brakuje klimatycznego, chwytającego za serce grania, trzeba mu tylko pozwolić tak zagrać. Co najlepsze - nigdy nie słuchałem go z żadnym wzmacniaczem lampowym, a coś mi mówi, że właśnie z tego powodu jeszcze nie znam jego wszystkich "twarzy". 

Wydaje mi się, że trochę Cie poniosło Adam z tym wybitnie barwnym i nasyconym monitorkiem, pisząc w ten sposób o x14. Mi nie udało się usłyszeć tego nawet z lampą Unisona, która uchodzi za barwną i emocjonalną w graniu, a również kilka wzmaków z tymi monitorami przerobiłem. Moim zdaniem one są neutralne i tej barwy mi tam właśnie brakowało (poprzednia seria X była barwniejsza). Nie mniej jednak to bardzo uniwersalne monitorki z drivem, otwartością i swobodą. Odpowiednio napędzane dają sporo frajdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym, żebyśmy razem uściślili o jakim zróżnicowaniu, bogactwie i natężeniu nasycenia barwami obaj mówimy/mamy na myśli.

Oczywiście ja wypowiadam się cały czas o barwnym zróżnicowaniu środka X14 a nie przesłodzeniu wysokich tonów takich jak mamy np. w serii DM, gdzie wszystko niejako z urzędu na wysokich było przesłodzone i lubiło się mienić tą cukierkową paletą barw (tego Excite na wysokich nie robią i przy okazji są przez to dla mnie bliższe prawdzie).

Wspomniałeś o X12 - i ich większej barwności niż X14 a ja po tym co piszą w zachodnich  testach (porównując jedne i drugie)odbieram je (X12) jako bardziej podgrzane/pogrubione na średnicy -  akcentując dolny środek i lekko wycofując górny środek - czego moim zdaniem oraz tych recenzentów X14 nie robią  i co obok bardziej zwartego, szybszego i dającego więcej zróżnicowania dołu z X14 najbardziej odróżnia je od X12. Nie wiem czy Ty przez nasycenie i zróżnicowanie barw środka nie rozumiesz przypadkiem wyraźnego jego ocieplenia, pogrubienia a przez to - UJEDNOLICONEGO (a nie wielobarwnego) I PRZESŁODZONEGO środka i w ten sposób oceniasz, że X12 są barwniejsze od X14. Ale! i taką mocno przesłodzoną, podgrzaną barwę środka można otrzymać z X14 łącząc je z resztą toru, która da taki efekt czyli podgrzeje i przesłodzi tę średnicę. Mam nadzieję, że rozumiesz coś z moich wypocin klepanych na szybko między zajęciami w pracy ? Ufff

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem do czego zmierzasz. X14 tak jak pisałem są bardziej neutralne i rozdzielcze, a x12 nieco bardziej smoliste i podkolorowane - zgadzam się. Dla mnie przyjemniejsze x12, ale to rzecz gustu. Zdyecydowanie lepiej różnicuje barwy Focus 160, czego brakuje w x14. Nie raz słuchając muzyki w tle na Focusach łapałem się na tym, że wokal sprawiał wrazenie żywego, jak gdyby ktoś obok coś śpiewał. 

Teochę się różnimy w odbiorze dźwięku ponieważ Ty rozbierają go na części pierwsze i szukasz high fidelity, tego co bliższe prawdy, dla mnie to nie jest istotne i szukam tego co daje mi więcej frajdy i przyjemności. Albo to u Ciebie czysty zabieg psychologiczny, wmówiłeś sobie, że x14 graja bliżej prawdy, bo pamietam iż całkiem niedawno ciągnęło Cienw kierunku przesłodzonej, podkolorowanej sztucznie serii Emit ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym, żebyśmy razem uściślili o jakim zróżnicowaniu, bogactwie i natężeniu nasycenia barwami obaj mówimy/mamy na myśli.
Oczywiście ja wypowiadam się cały czas o barwnym zróżnicowaniu środka X14 a nie przesłodzeniu wysokich tonów takich jak mamy np. w serii DM, gdzie wszystko niejako z urzędu na wysokich było przesłodzone i lubiło się mienić tą cukierkową paletą barw (tego Excite na wysokich nie robią i przy okazji są przez to dla mnie bliższe prawdzie).
Wspomniałeś o X12 - i ich większej barwności niż X14 a ja po tym co piszą w zachodnich  testach (porównując jedne i drugie)odbieram je (X12) jako bardziej podgrzane/pogrubione na średnicy -  akcentując dolny środek i lekko wycofując górny środek - czego moim zdaniem oraz tych recenzentów X14 nie robią  i co obok bardziej zwartego, szybszego i dającego więcej zróżnicowania dołu z X14 najbardziej odróżnia je od X12. Nie wiem czy Ty przez nasycenie i zróżnicowanie barw środka nie rozumiesz przypadkiem wyraźnego jego ocieplenia, pogrubienia a przez to - UJEDNOLICONEGO (a nie wielobarwnego) I PRZESŁODZONEGO środka i w ten sposób oceniasz, że X12 są barwniejsze od X14. Ale! i taką mocno przesłodzoną, podgrzaną barwę środka można otrzymać z X14 łącząc je z resztą toru, która da taki efekt czyli podgrzeje i przesłodzi tę średnicę. Mam nadzieję, że rozumiesz coś z moich wypocin klepanych na szybko między zajęciami w pracy Ufff
A jakim piecem zródłem można ocieplić X14? Heed?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Whyduck napisał:

całkiem niedawno ciągnęło Cienw kierunku przesłodzonej, podkolorowanej sztucznie serii Emit ?

Prawda.

Mało tego, przewaliłem tyle piecyków z X14 bo chciałem znaleźć ten złoty środek co da wszystko w jednym, złapać wszystkie sroki za ogon ale dupa, tak się nie da, a już na pewno nie w tych pieniądzach w których się obracam. Może w Hi - Endach takie cuda są możliwe, nie wiem... 

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze wracając do tego co daje przyjemność w naszych systemach - moim zdaniem  - to co jest najbliższe prawdzie, to właśnie w muzyce z naszych systemów zawsze!  obroni się przed dodaną koloryzacją, choćby nie wiem jak smaczną. Jednak ta ułuda, poczucie obcowania z żywym artystą w naszym pokoju (właśnie dzięki TYM "nie podkręconym/ wzmocnionym/odrealnionym na swój sposób" barwom) czy odczucie maksymalnie zbliżonej do prawdziwej barwy instrumentów zawsze będzie przed choćby  najpiękniej, najcudowniej zrobioną przesłodzoną, ocieploną koloryzacją. Oczywiście jeszcze raz napiszę - tak obecnie uważam ? i to jest kierunek do największych emocji. 

Proszę nie gryźć, nie kopać, nie ubliżać i nie naśmiewać się za to co teraz napisałem ? dzięki. 

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten model byłby wystarczający? https://allegro.pl/oferta/standy-podstawy-pod-kolumn-rogoz-audio-1sb80-22kg-7915154402 

lub ten?  https://allegro.pl/oferta/vap-er-77-standy-salon-mdbaudio-7942577307

 

7 minut temu, Silver_85 napisał:

Stand 4 są bardzo dobre, stabilne. Ja miałem Stand 6 i też byłem zadowolony. 

Też są ciekawe i wezmę je pod uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze wracając do tego co daje przyjemność w naszych systemach - moim zdaniem  - to co jest najbliższe prawdzie, to właśnie w muzyce z naszych systemów zawsze!  obroni się przed dodaną koloryzacją, choćby nie wiem jak smaczną. Jednak ta ułuda, poczucie obcowania z żywym artystą w naszym pokoju (właśnie dzięki TYM "nie podkręconym/ wzmocnionym/odrealnionym na swój sposób" barwom) czy odczucie maksymalnie zbliżonej do prawdziwej barwy instrumentów zawsze będzie przed choćby  najpiękniej, najcudowniej zrobioną przesłodzoną, ocieploną koloryzacją. Oczywiście jeszcze raz napiszę - tak obecnie uważam i to jest kierunek do największych emocji. 
Proszę nie gryźć, nie kopać, nie ubliżać i nie naśmiewać się za to co teraz napisałem dzięki. 
A ja jednak bym tę wierność chciał troche osłodzić. Proszę podpowiedz który piec dodal jej najwiecej... ten Dayens?

Jestem po odsłuchu X14 z ciepłym jak babciowe kapcie Marantzem PM 75 i to ciepełko to tylko na średnicy... góra dalej wierna i zimna!!! Niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej nie wiem jakie masz źródło więc nie będę Ci mówił co sprawdź ale z Dayensa akurat model Menuetto to absolutnie odwrotny! kierunek od tego w którym Ty chcesz iść. No i wysokie z X14 nigdy będę miały podbarwiania z DM2/6. 

Dojechał do mnie RME ADI 2 DAC FS i już po pierwszej godzinie grania wiem, że te wszystkie zachwyty na zachodnich forach nie były przesadne. Tak to jeszcze u mnie  nie grano. Jednym słowem - roli źródła nigdy nie można bagatelizować. Czystość, plastyka, wypełnienie, usłysz wszystko ale bez grama przejaskrawienia, to tyle na teraz.

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce był ten odsłuch...? Myślę,  że  te kolumny to świerzynka, a są  na pewno bardziej rozdzielczej niż seria poprzednia, więc  na pewno potrzebują  czasu na wygrzanie.  I jaka to była konkretnie elektronika?  Jak prezentowały się  pod względem  wykonania i użytych materiałów?  Podobały Ci się pod tym względem?  Tych kolumn mało kto widział na źywo:-)

Edytowane przez lolek126

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zrobiłem zdjęcia elektroniki a szkoda. Kilka elementów Naima napewo wyższa półka. 

Co do samych głośników to wyglądają genialnie po prostu cudnie. Odsłuch był w UK sieć Acoustica miała wystawę Audio show.

Obstawiam że były raczej nie wygrzane bo nie było na nich grama kurzu dosłownie tak jak by ktoś je wyjął dopiero z pudełka. 

Największe wrażenie zrobił na mnie pokój w którym grały Bowers&Wilkins 800D3 też z elektroniką Naima. 

Mam nadzieję że  będzie jeszcze okazja posłuchać nowych Confidence na innych wystawach. Sam jestem miłośnikiem marki Dynaudio miałem kilka modeli jak i kilka w obecnej chwili. Dlatego czuję niedosyt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za kilka zdań, a wg Ciebie jakość materiałów, sam fornir - poziom z wysokiej półki? Szkoda, że nie wiadomo jaka elektronika, ale tak z tego co piszrsz to Nailm chyba tam wszędzie królował.... ?

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, lolek126 said:

Dzieki za kilka zdań, a wg Ciebie jakość materiałów, sam fornir - poziom z wysokiej półki? Szkoda, że nie wiadomo jaka elektronika, ale tak z tego co piszrsz to Nailm chyba tam wszędzie królował.... ?

Jakość wykonania jest bajeczna naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Elektronika Naima faktycznie królówła i to w 70% pokoi. Na stronie internetowej Acoustica można znaleźć  ofertę  produktów które są w ich sprzedaży i niestety tylko tego można było posłuchać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie wyszło tak, że to Dynaudio było wąskim gardłem w tym systemie na wystawie... W końcu, jak Lolek donosi ?, mało kto widział/słyszał te kolumny więc i taki scenariusz jest możliwy.

Chooociaż i tak kupią je tylko osoby, które mogą sobie pozwolić na wtopę takiej kasy więc bez różnicy czy grają czy tylko mają fornir z wysokiej półki. Na końcu i tak każdy będzie zadowolony :) 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minutes ago, Adam 38 said:

Oby nie wyszło tak, że to Dynaudio było wąskim gardłem w tym systemie na wystawie... W końcu, jak Lolek donosi ?, mało kto widział/słyszał te kolumny więc i taki scenariusz jest możliwy.

Chooociaż i tak kupią je tylko osoby, które mogą sobie pozwolić na wtopę takiej kasy więc bez różnicy czy grają czy tylko mają fornir z wysokiej półki. Na końcu i tak każdy będzie zadowolony ?

Scenariusz raczej mało prawdopodobny jeżeli chodzi o brzmienie ale kto wie? ? 

Mi przykładowo ciężko jest przyzwyczaić się do brzmienia nowych Contour 20. Jest to moim zdaniem ciągle Dynaudio ale już nie takie jak np: Special 40, Contour 1.4LE jak i Focus 160. Teoretycznie powinno być lepiej i w firmowym stylu i Jest ale jakoś tak inaczej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Adam 38 napisał:

Oby nie wyszło tak, że to Dynaudio było wąskim gardłem w tym systemie na wystawie... W końcu, jak Lolek donosi ?, mało kto widział/słyszał te kolumny więc i taki scenariusz jest możliwy.

Chooociaż i tak kupią je tylko osoby, które mogą sobie pozwolić na wtopę takiej kasy więc bez różnicy czy grają czy tylko mają fornir z wysokiej półki. Na końcu i tak każdy będzie zadowolony ?

Wszystko jest możliwe, ale ja obstawiam, że to były nowe kolumny i może ta elektroniką też nie musi koniecznie pasować do nowych  Dynek. Ale jednego jestem pewny to będą dużo bardziej rozdzielcze kolumny od np. C2, bo wszyscy idą tą drogą, choćby np SF w serii tradytion, które dla mnie z Accu grają świetnie. Więc nowe Dynki na prwno wszystkim nie podpasują.

Ps. Jeden kolega z innego forum w Monachium je widział, ale jak stwierdził nie miał czasu na jakiś odsłuch, plus ludzi kupa.... jeszcze troszkę i więcej osób będzie miało możliwość posłuchania i oceny. 

Edytowane przez lolek126

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh pewnie masz rację. Też obstawiam że były nie wygrzane jak i elektronika mimo że Naim jest polecany do Dynaudio mogła w przypadku tych kolumn jednak nie podpasowac do końca.

Co do odsłuchu to w pokoju było raptem kilka osób nie cieszył się dużym zainteresowaniem i po kilku minutach ludzie po prostu wychodzili czego nie można było powiedzieć o pokoju z głośnikami Bowers&Wilkins 800D3. Tam ciężko było się dopchać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.