Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  801 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, m4tech napisał:

Pokój 18m2 + aneks 10m2, czują się tu jak u siebie ? 

 Audiolab 8300MB oczywiście sztuk dwie

Ładne są i ten Esotar ma też swój urok ? Pomieszczenie idealne dla takiego monitorka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Roxi napisał:

Ładne są i ten Esotar ma też swój urok

dosłownie uderza mnie to co zaobserwowałem, że sweet spot jest niemalże na całej kanapie a nawet poza nią, to jest dla mnie mega zaleta, bo nie jestem w stanie wytrzymać dłużej w jednym miejscu dłużej niż pół godziny ?

7 minut temu, Roxi napisał:

Pomieszczenie idealne dla takiego monitorka

obawiałem się że tył za blisko, ale 45cm zupełnie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Roxi napisał:

Dynaudio jednak nie konkuruje tylko sam ze sobą. Jeśli klient prostej serii usłyszy byle co, to firma przegrywa z konkurencją. Tak więc byłaby to dosyć ryzykowna strategia, że firma mogłaby zrobić dużo lepsze brzmienie za kilka zł. Taka trochę teoria spiskowa ?

Spiskowa czy nie to prawda wyłazi po rozebraniu kolumny i tego już zadnymi teoriami nie da się przetłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Darek67 napisał:

Spiskowa czy nie to prawda wyłazi po rozebraniu kolumny i tego już zadnymi teoriami nie da się przetłumaczyć.

Ale dlaczego mówisz specjalnie wstawiają. Sytuacja może być odwrotna. Dynaudio wstawia dobrej klasy głośniki do produktów tanich, bo jako producenta mało ich to kosztuje. Cała reszta, czyli skrzynka, zwrotnica, opakowanie są już adekwatne do ceny kolumny. Czy można mieć pretensje, że jak mają określoną technologię produkcji i robią masowo głośniki, że to specjalne pogarszanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Whyduck napisał:

nie sztuką jest kupić lepsze kondy, rezystory, cewki i przelutowac.

No właśnie to jest sztuką, jakie rezystory i kondy się lubią z głośnikami Dynaudio a jakie nie.

Lutować też trzeba umieć.

Rozplanować cewki na płytce nowej zwrotki również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Bazując na powyższych wypowiedziach dopytam, ma ktoś z Was przerobione zwrotnice w swoich Contourach, S25 czy Confidence? Jesli tak, to jak one grają w porownaniu do wersji fabrycznej? 


Wedle słów pana Grzegorza ze S16Hz od Focusów wzwyż nie ma sensu grzebać w zwrotnicach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Whyduck napisał:

 


Wedle słów pana Grzegorza ze S16Hz od Focusów wzwyż nie ma sensu grzebać w zwrotnicach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Uspokoiłem się bo już myślałem że trzeba będzie modyfikować moje F260.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Szpieg napisał:

Bazując na powyższych wypowiedziach dopytam, ma ktoś z Was przerobione zwrotnice w swoich Contourach, S25 czy Confidence? Jesli tak, to jak one grają w porownaniu do wersji fabrycznej? 

A kto będzie tuningował tak drogie kolumny? Zwłaszcza jak kupił z salonu... Potem weź to komuś sprzedaj. Jak już ktoś wydaje po 20-40kzl. na Dynki to nie musi ich przerabiać bo stać go kupić inne kolumny bardziej mu pasujące (w razie potrzeby oczywiście). Chyba, że ktoś kupił jakieś trupy i z zamiłowania i ciekawości sobie polutuje, pochwali się na forum a jak nic z tego nie wyjdzie to bez straty dla portfela wywali na śmietnik, zdobywając nowe doświadczenie ?

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
21 godzin temu, Whyduck napisał:

 


Ale sam układ zwrotnicy chyba tez coś wnosi? Bo wymiana elementów w prostej zwrotnicy to jedno, a rozbudowa zwrotnicy to drugie prawda? I jeżeli w większości kolumn dynaudio drivery są bardzo podobne to wymieniając same elementy zwrotnicy pewnego poziomu nie przekroczymy bez jej rozbudowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Sama zmiana elementów nie jest idealnym rozwiązaniem, z racji tego, że nawet jak elektrycznie parametry będą takie same to często zdarza się, że po wsadzeniu lepszej klasy kondensatorów i rezystorów, dźwięk (zwłaszcza w wysokich rejestrach) otwiera się i czasem pomimo ewidentnej poprawy, to odczuwamy, że jednak góry jest za dużo. Wtedy należy delikatnie skompensować rezystorem - np. dać troszkę większą wartość. No i najważniejsze pamiętać by mierzyć rezystynację cewek, bo najczęściej ludzie na tym się wykładają - wsadzają cewkę o dużo mniejszej rezystancji i góra zaczyna szaleć.

W przypadku Dynaudio, gdzie przetworniki są dobrej jakości, zmiana elementów zwrotnicy daje bardzo duży przeskok jakości - szczególnie w gdy amplifikację mamy lampową, w torze np. tylko dwa kondensatory wysokiej jakości i wtedy elementy zwrotnicy są ostatnim wąskim gardłem.

Ja sam nie lubię niszczyć fabrycznych rozwiązań, ale też ciężko mi się pogodzić z elementami zwrotnicy po 50gr, dlatego robię tak, że orginalną zwrotnicę wyciągam i robię jej kopię na lepszej klasie elementach - na koniec delikatnie stroję pod siebie. Raz, że nie niszczę oryginalnego rozwiązania, dwa że w każdej chwili mogę wrócić do oryginału i porównać czy na pewno efekt prac idzie w dobrą stronę. 

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które Contour, Special czy Confidence u siebie przerobileś na zwrotnicy? Możesz wrzucić foty tych paczek i zwrotnicę oryginalną i Twojego pomysłu? I czy to są Dynki prosto z salonu czy np. 20 letnie?

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Robiłem, to w Proacach i B&W (kilku różnych modelach).

W Pracach S100 których nie chciałem w ogóle tuningować, poszedłem krok dalej i zrobiłem klona całej kolumn, ze znacznie mocniejszą obudową i zwrotnicą na lepszych elementach. Postawiłem te kolumny obok siebie i porównałem 1:1 - po tym mam już wyrobioną opinię ile daje dobra zwrotnica i czy warto się w to bawić. 

Foty gdzieś powinienem znaleźć, ale nie robiłem jakiś szczególnych dokumentacji fotograficznych więc to raczej foty samych kolumn ze zwrotkami w środku... Natomiast efekt zmiany elementów w zwrotnicy w każdej kolumnie jest analogiczny, niezależnie od producenta. 

Oczywiście wiadomo, że im droższe sprzęty tym mocniej trzeba się zastanowić czy ewentualny wzrost jakości grania, skompensuje znaczny spadek wartości rynkowej kolumny "grzebanej". Ja po prostu odpinałem złączki przy głośnikach, złączki przy gnieździe i wyciągałem całą oryginalną zwrotnicę bez żadnej ingerencji w nią. W jej miejsce na sklejce, polutowane point to point wkładałem nową zwrotnicę, z całym okablowaniem. Przy odsprzedaży wracałem do oryginału.  

W starszych kolumnach Vintage, takie operacje nie mają wielkiego sensu, z racji tego że często tych elementów jest kilkadziesiąt nawet. Wtedy większy sens ma zrobić prostszą zworotnicę policzoną od nowa - ale to już wyższa szkoła jazdy. Do starych B&W projekty takich zwrotnic robi i udostępnia np. Troels na swojej stronce.  

Edytowane przez plastik1989

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czyli wysokich modeli Dynek zaliczanych do Hi-End nie przerabialeś i zapewne też nie porównywaleś z oryginałem ale wiesz, że będzie to jeszcze duży przeskok jakości, czyli coś jak Hi-End ultra czy inne Signature czy co tam teraz audiofile za nazwy wymyślają ?.

Dla mnie dziwna jest ta Twoja wypowiedź, bo nie robiłeś, nie słyszałeś ale znasz wynik.

Ja wiem jedno, u Ciebie są inne warunki akustyczne jak u mnie czy każdego innego Kowalskiego, do tego inne źródła. Wysyłanie komuś! kolumn na tuning jest bardzo ryzykowne i nic nie gwarantuje a najprędzej rozczarowanie.  A znowu jak czytam wpisy osoby, która najpierw pisze, że buda w emitach jest licha a potem pisze, że po tuningu zwrotki w emitach mamy dwie umowne klasy wyższe brzmienie (czyli coś koło Focusa czy Contour) to takiej osobie mówię dziękuję bo dla mnie za dużo fantazjuje albo nie do końca wie co pisze...

 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. Dla mnie tuning Proaca przez Plastika równie dobrze mógł być nie podniesieniem klasy brzmienia kolumny a zwyczajnym dopasowaniem jej pod swoje uszy, akustykę swojego pokoju lub charakterystykę grania jego elektroniki. Przecież nie można wykluczyć, że oryginalna kolumna ProAc z inną niż Kolegi Plastika elektroniką zabrzmiałaby lepiej niż jego przeróbka...

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
29 minut temu, Adam 38 napisał:

Ok. Czyli wysokich modeli Dynek zaliczanych do Hi-End nie przerabialeś i zapewne też nie porównywaleś z oryginałem ale wiesz, że będzie to jeszcze duży przeskok jakości, czyli coś jak Hi-End ultra czy inne Signature czy co tam teraz audiofile za nazwy wymyślają ?.

Dla mnie dziwna jest ta Twoja wypowiedź, bo nie robiłeś, nie słyszałeś ale znasz wynik.

Ja wiem jedno, u Ciebie są inne warunki akustyczne jak u mnie czy każdego innego Kowalskiego, do tego inne źródła. Wysyłanie komuś! kolumn na tuning jest bardzo ryzykowne i nic nie gwarantuje a najprędzej rozczarowanie.  A znowu jak czytam wpisy osoby, która najpierw pisze, że buda w emitach jest licha a potem pisze, że po tuningu zwrotki w emitach mamy dwie umowne klasy wyższe brzmienie (czyli coś koło Focusa czy Contour) to takiej osobie mówię dziękuję bo dla mnie za dużo fantazjuje albo nie do końca wie co pisze...

 

Ja też za bardzo nie wiem co Ty piszesz, ale sprobuje się odnieść.

Po pierwsze: 

pisałem to w odniesieniu do wszystkich kolumn głośnikowych, niekoniecznie Dynaudio. Nie ma znaczenia z jakiej półki cenowej są - bo półkę cenową wyznacza pozycjonowanie producenta, a sens modyfikacji wyznacza jakość elementów w zwrotnicy.

W starych Xavianach za 5tyś były elementy tak porządne, że nie było sensu tuningować, a np. w Proacach za 80tyś bieda w zwrotnicy z elementami po 50 gr i je modyfikować jest sens - ale sens SONICZNY. Natomiast czy całościowo taka operacja ma sens - uwzględniając, że z kolumn za 80tyś otrzymamy produkt "grzebany" którego pewnie za 10tyś ciężko będzie sprzedać, to moim zdaniem nie. 

Po drugie:

Wynik zmian w zwrotnicy (przy takim samym podziale, ale lepszymi elementami) słyszałem wiele razy, również w przypadku głośników Dynaudio (np. Esotar), tyle że nie w kolumnie marki Dynaudio i tak, uważam że daje mi to prawo do tego by wypowiedzieć, na temat jak to zagra. Zauważ, że wyraźnie zaznaczyłem, że efekt zmian może być (często jest) gorszy niż efekt wyjściowy jeżeli robi się to nieumiejętnie. Ponadto, podobnie jak Rambo54 uważam, że nie ma jednego idealnego rozwiązania i jest to wypadkowa oczekiwań właściciela/reszty toru/pomieszczenia. 

Natomiast przy wykorzystaniu 100% potencjału zwrotnica na lepszych elementach zagra lepiej niż zwrotnica na gorszych elementach - jeśli tylko pozwolą na to głośniki. W przypadku Dynaudio są one dobre więc taka operacja może mieć sens (jeszcze raz powtórzę - SONICZNY). 

 

7 minut temu, Adam 38 napisał:

Przecież nie można wykluczyć, że oryginalna kolumna ProAc z inną niż Kolegi Plastika elektroniką zabrzmiałaby lepiej niż jego przeróbka...

Testowałem to z kilkoma różnymi osobami, w kilku systemach. To nie był żaden tuning tylko wsadzone lepsze kondensatory i obudowa mocniejsza. Zresztą akurat orginał był cały czas obok do porównań.

Dla mnie ważne jest to, żeby lepiej mi zagrało więc nie przejmuję się co ktoś myśli o tym. Sam nie miałem pewności więc czy warto się bawić w takie rzeczy więc zrobiłem drugą parę, by móc ocenić własnymi uszami. Widocznie też masz takie tesyt za sobą i wyrobiłeś odmienne zdanie.   

Edytowane przez plastik1989

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego tu nie rozumiesz, kupujesz kolumny klasy Hi-End!, a że tenże akurat pomysł na brzmienie Ci nie leży, to przerabiasz zwrotnicę, żeby brzmienie było idealnie pod Twój gust, pokój, klamoty! a to nijak nie oznacza od razu wyższej jakości brzmienia samej kolumny jak piszesz tylko dopasowania pod siebie. No chyba, że masz wzorzec brzmienia idealnego, tego jedynego Hi-End w głowie to wtedy sorry.

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Adam 38 napisał:

Czego tu nie rozumiesz, kupujesz kolumny klasy Hi-End!, a że tenże akurat pomysł na brzmienie Ci nie leży, to przerabiasz zwrotnicę, żeby brzmienie było idealnie pod Twój gust, pokój, klamoty! a to nijak nie oznacza od razu wyższej jakości brzmienia samej kolumny jak piszesz tylko dopasowania pod siebie. No chyba, że masz wzorzec brzmienia idealnego, tego jedynego Hi-End w głowie to wtedy sorry.

Być może nadszedł już czas, abyś odrzucił własny punkt widzenia i pozwolił sobie na autentyczne spojrzenie na rzeczywistość z innej perspektywy. Jest to bardzo trudne, ale pozwoli Ci odkryć tajemnicę o co tak naprawdę chodzi w hiendzie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielku nie jesteś uważny, inaczej byś wiedział, że stracilem zapał na coraz droższe kolumny... Za to napiszę Ci na priv jak wrazenia po tym jak poslucham u siebie trzech tanszych od X14 konstrukcji. I liczę na Ciebie, ze po sprzedazy X44 też nie poszybujesz w swiat hi -endu skoro wiesz o co tam chodzi :)

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Adam 38 napisał:

I liczę na Ciebie, ze po sprzedazy X44 też nie poszybujesz w swiat hi -endu skoro wiesz o co tam chodzi ?

Hiend, to tez jest Adasiu nadmiar gotówki ? Jak człowieka stać, to kupi sobie coś ładnego i modnego. Jak ktoś nie może sobie pozwolić lub nie chce z powodów osobistych, to samo bardzo dobre granie może mieć nawet z Vintage za pare groszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, ze można sobie pogrzebać hobbystycznie w zwrotnicach jak ktoś lubi i chce sprawdzić co z tego wyniknie. Można kupić stare Contoury 1.3 za pare groszy i się bawić.

A tak odbiegając od tematu; czy koledzy korzystają z portali streamongowych typu Tidal, Apple Music? Czy tylko cd i winyle, reszta to profanacja?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Adam 38 napisał:

Ale do Esotara 2 Cię ciągnie haha.

 Ok. Żartuje.

Ps. Mnie też ?

Kiedyś poznałem takiego jasnowidza, który mi powiedział, że wyczuwa we mnie „wewnętrzne rozdarcie”. Mój kolega stwierdził, że bardzo dobrze mnie to charakteryzuje ? wiele lat żyłem pod wielkim wrażeniem trafności tej diagnozy bystrego jasnowidza. Do czasu w którym nie dowiedziałem się, że żaden człowiek nie ma jednego „Ja” a składa się z wielu działających w nim podsystemów często ze sobą sprzecznych ? Tak wiec, można powiedzieć tak każdemu i uzna, to za słuszną diagnozę. Prościej mówiąc, różne ma człowiek pomysły na życie i przyszłość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 4/27/2019 at 2:55 PM, Whyduck said:

 


Czego Ci brakowało w Special 40, ze wróciły do salonu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Special 40 nadal mam chodzi o końcówkę Audia Fls 4. Po przeczytaniu tego co napisałem faktycznie można wywnioskować że chodziło o Special 40. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Whyduck napisał:

A tak odbiegając od tematu; czy koledzy korzystają z portali streamongowych typu Tidal, Apple Music? Czy tylko cd i winyle, reszta to profanacja? emoji3.png

Rok miałem Quboza, ale wróciłem do Spotify ze względu na u uniwersalność interfejsu. W domu słucham i tak prawie tylko CD przynajmniej aktualnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham z Tidala, na co dzień i odkrywam nowe płyty CD, które nadal kupuję. Na słuchanie z płyt lubię mieć więcej czasu. Od piątku wieczorem po niedzielny wieczór zwykle tylko płyty zapuszczam. Ten weekend dla przykładu był tylko z Jarrettem, przesłuchałem kolejny raz wszystkie, które mam na półce. Póki co co jest ich tylko dwadzieścia ale kolekcja przyrasta.

Godzinę temu, Adam 38 napisał:

Ale do Esotara 2 Cię ciągnie haha.

Też na niego czekam, myślę, że się uda za rok... dwa:) Raczej trudno o nim zapomnieć jak się go trochę słuchało u siebie w domu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Słucham z Tidala, na co dzień i odkrywam nowe płyty CD, które nadal kupuję. Na słuchanie z płyt lubię mieć więcej czasu. Od piątku wieczorem po niedzielny wieczór zwykle tylko płyty zapuszczam. Ten weekend dla przykładu był tylko z Jarrettem, przesłuchałem kolejny raz wszystkie, które mam na półce. Póki co co jest ich tylko dwadzieścia ale kolekcja przyrasta.
Też na niego czekam, myślę, że się uda za rok... dwa:) Raczej trudno o nim zapomnieć jak się go trochę słuchało u siebie w domu.
 


Aktualnie testuję Tidala hifi i Apple Music. I z tej drugiej platformy gra jakby miłej, bardziej gładko, przestrzennie, a to tylko kodek ACC 256kb/s. Może panowie od jabłka coś tam stuningowali w sygnale :) Nie pamietam kiedy ostatnio włożyłem płytę cd do napędu...mało tego, nie pamietam ile czasu temu pozbyłem się już odtwarzacza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mnie natomiast ciągnie do powrotu do winili. W szafce jest ich 150, ale gramofon wybył kilkanaście lat temu. Czas powrotu bliski. Może zejdą się z Esotarem2 i będzie kumulacja:)


Piotr, Tobie nie udało się zmieścić dźwięku special 25 u siebie? Bo zdaje się, ze metraż mamy podobny. Jak Octave dawał sobie z nimi radę?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.